Рішення
від 11.11.2020 по справі 460/8269/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

11 листопада 2020 року м. Рівне №460/8269/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П. за участю секретаря судового засідання Н.З. Минько та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Савчук Володимир Олександрович,

відповідача 1: представник Дяденчук Анатолій Іванович, Шиліна Єльвіра Данисівна,

відповідача 2: представник Пашко Марина Віталіївна,

третьої особи відповідача Рівненської обласної територіальної організації Політичної Партії "ГОЛОС": представник Дремлюга Юрій Сергійович,

треті особи, на стороні відповідача Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода", Рівненської територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка, Рівненської обласної організації політичної партії "Сила і честь", Рівненської територіальної організації політичної партії "Європейська Солідарність", Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє", Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція", Рівненську обласну організацію Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина", Рівненську обласну організацію політичної партії "Слуга народу": представники не прибули,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України доРівненської міської територіальної виборчої комісії, Рівненської районної територіальної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська територіальна організація Радикальної партії Олега Ляшка, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація політичної партії "Сила і Честь", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська територіальна організація Політичної партії "Європейська Солідарність", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організаці політичної партії "За майбутнє", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація політичної партії "ПРОПОЗИЦІЯ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація політичної партії "Слуга народу", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна територіальна організація Політичної Партії "ГОЛОС", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Свобода", про визнання бездіяльності протиправною, скасування постанови, - В С Т А Н О В И В:

Рівненська обласна партійна організація Аграрної партії України (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Рівненської міської територіальної виборчої комісії (відповідач 1), Рівненської районної територіальної виборчої комісії (відповідач 2), в якому просила суд:

- визнати протиправною бездіяльність Рівненської міської територіальної виборчої комісії, яка полягає у відсутності на виборчих дільницях виборчих округів № 5 № 6, що розташовані в м. Рівне інформаційних плакатів Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України у місцях, доступних для виборців, чим порушенні законні права, які передбаченні Виборчим кодексом України щодо можливості інформування виборців з програмою партії та переліком кандидатів у депутати ( їх фото, відомостями про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність тощо) у приміщенні для голосування, у тому числі в день голосування та під час голосування;

- скасувати постанову Рівненської районної територіальної виборчої комісії (код ЄДРПОУ 43756028, 33001, Рівненська обл., місто Рівне, вул. Соборна, будинок 195) від 05.11.2020 року №99 про оголошення результати виборів депутатів до Рівненської районної ради, в частині визнання виборів депутатів до Рівненської районної ради у 5 та 6 виборчих округах міста Рівного, зобов`язати Рівненську районну територіальну виборчу комісію (код ЄДРПОУ 43756028, 33001, Рівненська обл., місто Рівне, вул. Соборна, будинок 195) прийняти рішення про визнання виборів депутатів до Рівненської районної ради у 5 та 6 виборчих округах міста Рівного такими, що не відбулися та призначити повторні вибори у відповідності до Виборчого кодексу України.

В обґрунтування позовних вимог стороною позивача вказано, що 25.10.2020 під час перевірок виборчих дільниць, виборчих округів № 5, 6, які розташовані в м. Рівне, було виявлено та зафіксовано низку порушень виборчого законодавства з боку Рівненської міської територіальної виборчої комісії та територіальних виборчих дільниць м. Рівне, які порушують законні права Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України, а саме: відсутні інформаційні плакати та інформаційні буклети Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України на виборчих дільницях, чим порушенні законні права, які передбаченні Виборчим кодексом України щодо інформування виборців у приміщенні для голосування, у тому числі в день голосування та під час голосування інформації щодо програми партії, переліку кандидатів у депутати (їх фото, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність тощо). Зазначені порушення було зафіксовано у відеоматеріалі, а також про них повідомлено управління поліції м. Рівне, 25.10 2020. У відповідності до інформації наданої Рівненським міським відділом поліції 04.11.2020 № 17205/200/01-20, в день голосування 25.10.2020, згідно облікових записів Рівненського ВП ГУНП в Рівненській області, в журналі обліку заяв та повідомлення про вчинені кримінальні правопорушення та інші події в день голосування зареєстровано 59 звернень, зокрема від представників Аграрної партії надійшло 10 звернень. Масовість та системність виявлених порушень виборчого законодавства призвела як наслідок до того, що під час виборів 25.10.2020 у місті Рівному на 5 та 6 виборчих округах, виборці не мали можливості, як це визначено нормами Виборчого кодексу України, ознайомитися з інформацією про кандидатів від Аграрної партії України, не могли зробити свій усвідомлений вибір, що як наслідок призвело до того, що на 5 та 6 виборчих округах міста Рівного при голосуванні за кандидатів до Рівненської районної ради партія отримала незначний відсотків голосів. Проте, як при такому ж голосуванні за кандидатів до Рівненської районної ради у інших округах відсоток становить є значно вищим. Зазначені вище факти є підставою для визнання виборів у 5 та 6 виборчих округах міста Рівного до Рівненської районної ради такими, що не відбулися та призначення повторних виборів у відповідності до підпункту 6 пункту 1 статті 280 Виборчого кодексу України. А тому, з наведених підстав, позивач просив суд позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 10.11.2020 позовну заяву в частині позовних вимог про визнання протиправною бездіяльність Рівненської міської територіальної виборчої комісії, яка полягає у відсутності на виборчих дільницях виборчих округів № 5 № 6, що розташовані в м. Рівне інформаційних плакатів та бюлетенів Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України у місцях, доступних для виборців, чим порушенні законні права, які передбаченні Виборчим кодексом України щодо можливості інформування виборців з програмою партії та переліком кандидатів у депутати ( їх фото, відомостями про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність тощо) у приміщенні для голосування, у тому числі в день голосування та під час голосування, - залишено без розгляду.

Ухвалою суду від 10.11.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 11.11.2020 о 15:00 год. та встановлено строк для подання відповідачами відзиву на позовну заяву.

У встановлений судом строк відповідач 2 подав відзив на позовну заяву, у якому заперечив проти заявлених позовних вимог. В обґрунтування відзиву зазначив, що інформаційні плакати були передані Рівненській міській територіальній виборчій комісії, про що було складено 2 примірники актів прийому-передачі інформаційних плакатів. Інформаційні буклети місцевих організацій партій були надруковані та підготовлені до видачі напередодні виборів, у суботу зранку, 24.10.2020, проте Рівненська міська територіальна виборча комісія відмовилась їх приймати. А тому зі сторони районної територіальної виборчої комісії вчинено всі необхідні дії для забезпечення проведення виборчого процесу.

Ухвалою суду від 11.11.2020 залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: Рівненську обласну територіальну організацію Політичної партії "Голос", Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода", Рівненської територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка, Рівненської обласної організації політичної партії "Сила і честь", Рівненської територіальної організації політичної партії "Європейська Солідарність", Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє", Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція", Рівненську обласну організацію Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина", Рівненську обласну організацію політичної партії "Слуга народу".

В судовому засіданні 11.11.2020, позивач позовні вимоги підтримав повністю, та просив позов задовольнити повністю, з підстав наведених у позовній заяві.

Відповідачем Рівненською міської територіальної виборчої комісією відзив на позовну заяву не подано. Представник відповідача 1 у судовому засіданні позовні вимоги заперечив та просив за безпідставністю відмовити у їх задоволенні. Крім того вказав, що 25.10.2020 після 16:00 год. головою Рівненської районної територіальної виборчої комісії до приміщення Рівненської міської територіальної виборчої комісії було привезено інформаційні буклети місцевих організацій партій. Міською територіальною виборчою комісією відмовлено у прийнятті таких буклетів, оскільки він не був уповноважений їх приймати та відповідно до частини шостої статті 234 Кодексу, такі буклети мали бути доставлені на Рівненську міську територіальну виборчу комісію не пізніше п`ятниці 23.10.2020, а фактично їх привезли після 16:00 год. 25.10.2020.

У судовому засіданні 11.11.2020 представник відповідача Рівненської районної територіальної виборчої комісії, з врахуванням підстав вказаних у відзиві на адміністративний позов та норм Виборчого кодексу України, просив суд в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненської обласної територіальної організації Політичної партії "Голос" у судовому засіданні позовні вимоги заперечив, та просив за безпідставністю відмовити у їх задоволенні.

У судове засідання призначене на 11.11.2020 о 15:00 інші представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача не прибули, про дату, час та місце судового розгляду справи була повідомлені належним чином. Про причини неявки суд не повідомили та пояснення щодо позову не подали.

Протокольною ухвалою від 11.11.2020, у зв`язку із належним повідомленням третіх осіб про дату, час та місце проведення судового засідання та неповідомлення ними причин неявки, судом з врахуванням частини третьої статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), продовжено розгляд справи без участі інших представників третіх осіб.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Так, судом встановлено, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 196, частин другої, третьої статті 197, частин першої, третьої, четвертої, сьомої статті 201, пункту 2 частини другої статті 206, Виборчого кодексу України, постанов Центральної виборчої комісії від 28 серпня 2020 року № 204 "Про Роз`яснення щодо утворення виборчих округів для організації і проведення місцевих виборів", від 25 серпня 2020 року №200 "Про Порядок інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів", керуючись статтями 36, 37, частинами другою-третьою статті 197 Виборчого кодексу України, на підставі відомостей, наданих розпорядником Державного реєстру виборців, Рівненська районна територіальна виборча комісія Рівненської області постановою від 06.09.2020 за № 12 «Про утворення територіальних виборчих округів з перших виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року» постановила:

1. Визначити загальний склад Рівненської районної ради Рівненської області - 54 депутати.

2. Визначити кількість територіальних виборчих округів з перших виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року - 6 (шість) територіальних виборчих округів.

2. Утворити територіальні виборчі округи з перших виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року згідно з додатком.

Дослідженими по справі доказами встановлено, що єдиний багатомандатний виборчий округ з виборів депутатів Рівненської районної ради включає територію Рівненського району Рівненської області. Загальний склад депутатів Рівненської районної ради включає - 54 депутати.

Територіальні виборчі округи з виборів депутатів Рівненського району Рівненської області утворений Рівненською районною територіальною виборчою комісією Рівненської області.

Так, згідно із Додатку до постанови від 06.09.2020 за № 12 «Про утворення територіальних виборчих округів з перших виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року» слідує, що Рівненською районною територіальною виборчою комісією Рівненської області утворено шість територіальних виборчих округів, визначено їх межі та присвоєно номера кожному такому округу (1, 2, 3, 4, 5, 6).

На підставі протоколів Рівненської районної територіальної виборчої комісії Рівненської області про підсумки голосування з виборів депутатів Рівненської районної ради в межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3, №4 на Перших виборах депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25.10.2020, врахувавши відомості протоколів Рівненської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про підсумки голосування з виборів депутатів Рівненської районної ради в межах усього територіального виборчого округу №5 та усього територіального виборчого округу №6, відповідно до положень статті 256 Виборчого кодексу України, Рівненська районна територіальна виборча комісія Рівненської області постановою від 05.11.2020 о 19:29 за № 99 «Про встановлення результатів виборів депутатів Рівненської районної ради на Перших виборах депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року» постановила:

1.Встановити результати виборів відповідно до протоколу Рівненської районної територіальної виборчої комісії Рівненської області про результати голосування з виборів депутатів Рівненської районної ради на Перших виборах депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року.

2. Визнати обраними в територіальних виборчих округах та в єдиному багатомандатному виборчому окрузі кандидатів у депутати Рівненської районної ради від місцевих організацій партій, що мають право на участь у розподілі депутатських мандатів (згідно з додатком).

3. Повідомити про результати виборів депутатів Рівненської районної ради Державний реєстр виборців у порядку, передбаченому Центральною виборчою комісією.

Вважаючи, що голосування у територіальних виборчих округах № 5 та № 6 з виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області пройшло з порушенням виборчого законодавства позивач звернувся до суду з позовною вимогою про скаcування зазначеної постанови.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суду слід зазначити наступне.

Гарантії права громадян на участь у виборах визначає Виборчий кодекс України, який також регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з частиною 1 статті 1 Виборчого кодексу України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів. Виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним.

Згідно зі статтею 32 Виборчого кодексу України, в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України. Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом.

За нормою статті 33 Виборчого кодексу України, виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. При цьому, територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, визначено комісіями, що забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

Так, відповідно до частин 4, 5 ст. 254 Виборчого кодексу України при прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:

1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;

2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";

3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною 1 ст. 256 Виборчого кодексу України передбачено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Територіальна виборча комісія зобов`язана встановити результати виборів депутатів незалежно від кількості виборчих дільниць/виборчих округів, на яких/в межах яких голосування не було організовано і проведено відповідно до вимог цього Кодексу.

З системного аналізу вказаних норм права судом встановлено, що під час безперервного виборчого процесу суб`єкти даного процесу наділені правом контролю за дотриманням виборчого законодавства шляхом оформлення скарг про порушення вимог Виборчого кодексу України на відповідних стадіях виборчого процесу. Відповідно зафіксовані факти порушення виборчого законодавства обов`язково враховуються територіальними виборчими комісіями при прийнятті рішень на певних етапах виборчого процесу, що впливають на встановлення результатів виборів депутатів.

Разом з тим, в матеріалах справи відсутні будь-які докази фіксації порушень норм виборчого процесу відповідачами у ході прийняття до розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій, встановлення підсумків голосування по територіальних виборчих округах № 5 та № 6 з виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області, а також встановлення результатів виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області. Вказана обставина, крім того, була підтверджена представником позивача у ході судового засідання.

Крім того, твердження позивача обґрунтоване заявами представників Аграрної партії України до Національної поліції України щодо можливих порушень виборчого законодавства, як підстава для скасування спірної постанови, відхиляється судом, оскільки заяви не доведені до відповідачів та не впливають на прийняття рішень територіальною виборчою комісією.

Таким чином, судом встановлено, що у Рівненської районної територіальної виборчої комісії були відсутні визначені у Виборчому кодексі України правові підстави для не встановлення результатів виборів депутатів Рівненської районної ради Рівненської області, що є її обов`язком згідно ч. 1 ст. 256 Виборчого кодексу України.

Разом з тим, позивач у позовній заяві вказує, що 25.10.2020 під час перевірок виборчих дільниць, виборчих округів № 5, 6, які розташовані в м. Рівне, було виявлено та зафіксовано низку порушень виборчого законодавства з боку Рівненської міської територіальної виборчої комісії та територіальних виборчих дільниць м. Рівне, а саме були відсутні інформаційні плакати та інформаційні буклети Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України на виборчих дільницях.

З вказаних обставин судом встановлено та підтверджено сторонами по справі, що інформаційні плакати місцевих організацій політичних партій, в тому числі Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України, відповідно до акту приймання-передачі від 22.10.2020 по 5 та 6 територіальних виборчих округах, Рівненською районною територіальною виборчою комісією передано для Рівненської міської територіальної виборчої комісії.

Тоді як, 23.10.2020 вказані інформаційні плакати були передані Рівненською міською територіальною виборчою комісією для дільничних виборчих комісій, в тому числі дільничних виборчих комісій територіальних виборчих округів 5 та 6.

Що стосується інформаційних буклетів, то судом встановлено, що 25.10.2020 після 16:00 год. головою Рівненської районної територіальної виборчої комісії до приміщення Рівненської міської територіальної виборчої комісії було привезено інформаційні буклети місцевих організацій партій. Міською територіальною виборчою комісією відмовлено у прийнятті таких буклетів, оскільки відповідно до частини шостої статті 234 Кодексу, такі буклети мали бути доставлені на Рівненську міську територіальну виборчу комісію не пізніше п`ятниці 23.10.2020, а фактично їх привезли після 16:00 год. 25.10.2020.

Разом з тим, дана обставина стосується інформаційних буклетів усіх політичних партій, які брали участь у виборах та спростовує твердження позивача щодо його дискримінації в частині ознайомлення з інформацією про кандидатів саме від Аграрної партії України.

Крім того, пунктом шостим частини першої статті 280 Виборчого кодексу України передбачено, що територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів приймає рішення про визнання виборів депутатів у багатомандатному виборчому окрузі такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів, якщо голосування у день голосування (день повторного голосування) було визнано недійсним або не було організовано і проведено відповідно до цього Кодексу на всіх виборчих дільницях відповідного виборчого округу.

Водночас, на спірні правовідносини поширюються підстави для призначення повторних виборів визначених частиною другою статті 280 Виборчого кодексу України, відповідно до якої територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів, якщо:

1) у виборчому бюлетені в день голосування не залишилося жодного виборчого списку організації партії в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

2) за результатами виборів неможливо сформувати 2/3 складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради;

3) виборчий процес місцевих виборів був зупинений в зв`язку з введенням в Україні чи в окремих її місцевостях воєнного або надзвичайного стану.

Дослідженими в судовому засіданні доказами підтверджено, що підстави визначені пунктами 1-3, для прийняття територіальною виборчою комісією рішення про визнання виборів депутатів районних рад такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів, судом не встановлені та позивачем не доведені.

Крім того, суду слід зазначити, що позовні вимоги у частині прийняти рішення про визнання виборів депутатів до Рівненської районної ради у 5 та 6 виборчих округах міста Рівного такими, що не відбулися та призначити повторні вибори у відповідності до Виборчого кодексу України, є безпідставними та відхиляються судом, оскільки нормами ст. 280 Виборчого кодексу України не передбачено визнання виборів такими, що не відбулися в окремих територіальних виборчих округах.

За наведених обставин суд доходить висновку, що постанова Рівненської районної територіальної виборчої комісії від 05.11.2020 о 19:29 за № 99 «Про встановлення результатів виборів депутатів Рівненської районної ради на Перших виборах депутатів Рівненської районної ради Рівненської області 25 жовтня 2020 року» , відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям законності, компетентності, обґрунтованості, неупередженості, добросовісності, розсудливості та пропорційності, а відтак жодних підстав для її скасування немає.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі як суб`єкти владних повноважень обґрунтували обставини, на яких ґрунтуються їхні заперечення, а позивач не довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги. Оскільки факт наявності у позивача порушеного права не знайшов своє підтвердження у ході розгляду справи, то суд доходить висновку, що у задоволенні позову Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України, - необхідно відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до ст.139 КАС України, - відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 268-273, 278, 293 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову Рівненської обласної партійної організації Аграрної партії України (вул.Мазепи,19,м.Рівне,33001, код ЄДРПОУ 35103253) до Рівненської міської територіальної виборчої комісії (вул. Гагаріна, буд.6, каб.33,м. Рівне,33022, код ЄДРПОУ 34021160), Рівненської районної територіальної виборчої комісії (вул. Соборна, буд.195,м. Рівне,33001, код ЄДРПОУ 43756028), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів: Рівненська обласна територіальна організація Політичної партії "Голос" (вул. Грушевського, 77, м. Рівне, 33023, ЄДРПОУ 43315659), Рівненська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Свобода" (вул. Симона Петлюри, 1, офіс 1, м. Рівне, 33028, ЄДРПОУ 26353285), Рівненська територіальна організація Радикальної партії Олега Ляшка (вул. Бічна, 22, м. Рівне, 33000), Рівненська обласна організація політичної партії "Сила і Честь" (вул. Вереснева, буд.3, м. Острог, 35800, ЄДРПОУ 33408779), Рівненська територіальна організація політичної партії "Європейська Солідарність" (вул. Д. Галицького, 19, оф.106, м. Рівне, 33027, ЄДРПОУ 39757256), Рівненська обласна організація політичної партії "За майбутнє" (вул. Малорівненська, 69, м. Рівне, 33025, ЄДРПОУ 36565370), Рівненська обласна організація політичної партії "Пропозиція" (вул. Міцкевича, 32, оф.52, 33028, ЄДРПОУ 43645119), Рівненська обласна організація політичної партії "Слуга народу" (вул. 16 Липня, 42, м. Рівне, 33028, ЄДРПОУ 43655001), Рівненська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" (вул. Симона Петлюри, 1, м. Рівне, 33003), про скасування постанови Рівненської районної територіальної виборчої комісії від 05.11.2020 №99 про оголошення результати виборів депутатів до Рівненської районної ради, в частині визнання виборів депутатів до Рівненської районної ради у 5 та 6 виборчих округах міста Рівного, зобов`язати Рівненську районну територіальну виборчу комісію прийняти рішення про визнання виборів депутатів до Рівненської районної ради у 5 та 6 виборчих округах міста Рівного такими, що не відбулися та призначити повторні вибори у відповідності до Виборчого кодексу України, - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судове рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справи набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржене.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у дводенний строк з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 11 листопада 2020 року 19 год. 35 хв.

Суддя Д.П. Зозуля

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2020
Оприлюднено13.11.2020
Номер документу92799316
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/8269/20

Постанова від 14.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Постанова від 14.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

Рішення від 11.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні