КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 листопада 2020 року № 320/11585/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом кандидата у депутати Богуславської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_1 , кандидата на посаду Богуславського міського голови Обухівського району Київської області ОСОБА_2 до Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про визнання протиправною бездіяльністю та скасування рішень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулись кандидат у депутати до Богуславської міської ради Обухівського району Київської області Татоян Арташес Гарнікович, кандидат на посаду Богуславського міського голови Обухівського району Київської області ОСОБА_2 з позовом до Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, у якому просять суд:
- визнати протиправною бездіяльність Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області щодо неоголошення результатів виборів на підставі Протоколів про результати голосування з виборів Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради, які були оголошені 08.11.2020 року;
- зобов`язати Богуславську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області оприлюднити результати голосування на підставі Протоколів про результати голосування з виборів Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради, які були оголошені 08.11.2020 року;
- визнати протиправним та скасувати Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, який датовано 11.11.2020 року, 00 год. 35 хв.;
- визнати протиправним та скасувати Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Богуславської міської ради, який датовано 11.11.2020 року, 00 год. 35 хв.
В обґрунтування позовних вимог позивачі вказують, що відповідачем 07.11.2020 та 08.11.2020 під час безперервного засідання Богуславської міської ТВК були прийняті Протокол про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та Протокол про результати виборів депутатів до Богуславської міської ради та оголошені результати виборів. Однак, всупереч ч. 1 ст. 282 Виборчого кодексу України, відповідачем офіційно не оприлюднено результати виборів депутатів з виборів Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради, які були оголошені 07.11.2020 та 08.11.2020, шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації. Крім того, після оголошення результатів виборів, відповідачем, протиправно прийнято постанову №122 від 10.11.2020 "Про визнання виборів (голосування) на ДВК №320123 на посаду Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради недійсними" на підставі постанови Богуславської міської ТВК Обухівського району Київської області №91 від 27.10.2020 Про повторний підрахунок голосів виборців з усіх місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , яка була визнана протиправною та скасована рішенням КОАС від 02.11.2020 у справі №320/10559/20. Внаслідок прийняття постанови №122 від 10.11.2020, було здійснено новий підрахунок та прийнято Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, який датовано 11.11.2020 00 год. 35 хв. та Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Богуславської міської ради, який датовано 11.11.2020 00 год. 35 хв., які повністю змінили результати протоколів від 07.11.2020. За таких обставин, вважає оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню та просить оприлюднити результати голосування на підставі протоколів від 07.11.2020 та 08.11.2020.
Ухвалою суду від 12.11.2020 у справі було відкрито спрощене позовне провадження, з повідомленням та викликом сторін у судове засідання, з урахуванням вимог положень ст.273 КАСУ щодо особливості розгляду справ, пов`язаних з виборчим процесом.
У судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити з мотивів, викладених в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з`явився, надіслав на адресу суду витребувані документи та заяву про розгляд справи без його участі.
У судовому засіданні, суд на підставі ч.9 ст. 205 КАСУ, ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача та позивача, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних, з огляду на наступне.
15.07.2020 Верховною Радою України прийнято постанову №795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році", якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад (пункти 2 і 3 цієї Постанови).
Постановою Центральної виборчої комісії України від 14.08.2020 №176 "Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів районних рад, утворених згідно з п. 1 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів".
Відповідно до посвідчення №361, виданого Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області, ОСОБА_1 зареєстрований кандидатом в депутати, включеним до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку від Політичної партії Європейська солідарність з виборів депутатів Богуславської міської ради Київської області (а.с.136).
Відповідно до посвідчення №427, виданого Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області, ОСОБА_2 зареєстрований кандидатом на посаду Богуславського міського голови Обухівського району Київської області (а.с.15).
25.10.2020 відбулися перші вибори депутатів районних рад, зокрема з виборів депутатів Київської обласної ради.
Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову від 27.10.2020 №91 "Про повторний підрахунок голосів виборців з усіх місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою постановлено провести повторний підрахунок голосів виборців з усіх місцевих виборів 25 жовтня 2020 року.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02.11.2020 у справі №320/10559/20, залишеним без змін постановою ШААС від 05.11.2020, визнано протиправною та скасовано постанову Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 27 жовтня 2020 року №91 "Про повторний підрахунок голосів виборців з усіх місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" (том І, а.с.210-214).
На підставі вказаного рішення комісія здійснювала перерахунок голосів виборців по всіх місцевих виборах по усіх дільничних виборчих комісіях.
Як убачається з Протоколу безперервного засідання від 25.10.2020 ОСОБА_3 , 07.11.2020 голова комісії проінформував членів комісії про результат розгляду справи №320/10559/20 та зазначив, що згідно судового рішення повний перерахунок голосів на виборчих дільницях вважається нелегітимним, а тому підсумковий протокол з цих виборів повинен складатись на підставі протоколів ДВК (а.с. 140).
Відповідно до зазначеного протоколу, на засіданні комісії 07.11.2020 голова комісії запропонувала вносити дані до підсумкового протоколу з виборів міського голови та кандидатів у депутати до Богуславської міської ради та вирішили прийняти підсумковий Протокол з виборів голови як результат вибору громадян (а.с. 141).
За вказане рішення проголосували 12 членів комісії о 23 год.15 хв.
Також, о 00 год. 21 хв. 07.11.2020 вирішили прийняти Підсумковий протокол з виборів до Богуславської міської ради. За рішення проголосували 5 депутатів.
Як убачається з протоколу, голова комісії оголосив технічну перерву до понеділка, однак, кандидати в депутати до Богуславської міської ради наполягали, що засідання є безперервним і вимагали оголосити результати виборів.
У зв`язку з чим, вирішили усунути неточності в протоколі та відправити на опрацювання і потім встановити результати виборів (а.с. 142).
За наслідками голосування з виборів міського голови 07.11.2020 о 23 год. 19 хв. Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області складено Протокол про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, відповідно до якого встановлено кількість голосів виборців, які проголосували за ОСОБА_2 - 1671, за ОСОБА_4 - 1606 (а.с. 207-206).
У подальшому, як убачається з Протоколу безперервного засідання, 0 13 год. 18 хв. вирішили прийняти підсумковий протокол з виборів депутатів та оголосити технічну перерву (а.с. 142).
За наслідками голосування з виборів депутатів міської ради 08.11.2020 о 13 год. 54 хв. Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області складено Протокол про результати виборів депутатів Богуславської міської ради в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, згідно якого відсотковий бар`єр подолали 5 місцевих організацій політичних партій: КОО ПП "Країнська православна асамблея" - 743, КОО ПП "Європейська солідарність" - 1875, КОО ПП "Слуга народу" - 939, КОО ПП "За майбутнє" - 786, КОО ПП "Наш край" - 992 (а.с. 160- 199).
09 листопада 2020 року безперервне судове засідання Богуславської міської ТВК не відбувалось.
10 листопада 2020 року засідання було поновлено і в цей же час (одразу після поновлення) до ТВК була подана та зареєстрована скарга від кандидата в депутати до Богуславської міської ради ОСОБА_5 про визнання виборів на посаду міського голови та депутатів до Богуславської міської ради недійсними, у зв`язку з грубими порушеннями Виборчого кодексу України на ДВК №320123 (а.с.143).
Як пояснив у судовому засіданні позивач, саме по вказаній ДВК №320123 кандидат на посаду Богуславського міського голови Хоменко В.М. переважав за результатами голосування ОСОБА_4 на 117 голосів.
На підставі розгляду даної скарги, відповідачем прийнято постанову Богуславської міської ТВК Обухівського району Київської області №122 від 10.11.2020 року "Про визнання виборів (голосування) на ДВК №320123 на посаду Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради недійсними".
А тому, згідно Протоколу безперервного засідання, було прийнято рішення про повторний перерахунок голосів на виборчих дільницях без врахування результатів на виборчій дільниці №320123, за наслідками якого встановила результати виборів.
11.11.2020 року о 00 год. 35 хв. відповідачем прийнято Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Богуславської міської ради, який датовано 11.11.2020 року 00 год. 35 хв.
Згідно з результатами вищевказаних протоколів, найбільшу кількість голосів з виборів Богуславського міського голови набрав кандидат ОСОБА_4 - 1568, а по виборам депутатів Богуславської міської ради прохідний бар`єр подолали 8 партій.
Голова комісії 0 22 год. 45 хв. оголосила результати голосування з виборів міського голови та о 00 год. 08 хв. результати депутатів до міської ради.
Протокол безперервного засідання було закінчено у зв`язку із встановленням результатів голосування на місцевих виборах (а.с. 144).
У судовому засіданні позивач наполягав, що результати з відповідних місцевих виборів, що відбулися 25 жовтня 2020 року Богуславською міською ГВК мали бути встановлені не пізніше 12 днів, тобто - до 06 листопада 2020 року. Продовжено вказаний строк у визначеному випадку, міг бути не більш як на один день, тобто, до 07 листопада 2020 року, включно.
Оформивши 07.11.2020 та 08.11.2020 та оголосивши Протоколи за результатами виборів Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради на підставі протоколів дільничних виборчих комісій, Богусласька міська ТВК повинна оприлюднити результати виборів, які були оголошені на підставі протоколів від 07 та 08 листопада відповідно до ч. 1 ст. 282 Виборчого кодексу України не пізніше 11 та 12 листопада 2020 року.
Натомість, Богуславською міською ТВК було протиправно складено повторно протоколи про встановлення результатів виборів 11.11.2020, відповідно до яких результати волевиявлення виборців суттєво відрізняються.
За наведених обставин, позивач вважає дії щодо неопублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результатів виборів на підставі протоколів від 07 та 08 листопада 2020 року протиправними, а протоколи від 11.11.2020 про встановлення підсумків голосування незаконними, у зв`язку з чим звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Підготовка та проведення виборів регулюється Виборчим кодексом України від 19 грудня 2019 року №396-IX (далі - ВК України).
Порядок прийняття та розгляду виборчих документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією регулюється статтею 254 ВК України.
З моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:
врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці або провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу.
Встановлення підсумків голосування на місцевих виборах визначено статтею 255 ВК України.
Протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів сільської, селищної, міської (міста без районного поділу) ради у відповідних багатомандатних виборчих округах, сільського, селищного, міського (міста без районного поділу) голови територіальною виборчою комісією, що встановлює результати виборів, не складаються. Протокол про результати виборів складається в такому разі безпосередньо на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з відповідних місцевих виборів.
Відповідно до ч. 1 ст. 256 ВК України, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.
Територіальна виборча комісія зобов`язана встановити результати виборів депутатів незалежно від кількості виборчих дільниць/виборчих округів, на яких/в межах яких голосування не було організовано і проведено відповідно до вимог цього Кодексу.
Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою "Уточнений".
Згідно із ст. 282 ВК України, територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів не пізніш як на п`ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської, районної в місті, районної, селищної, сільської ради, сільських, селищних, міських голів, а також розміщує їх на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної ради (за наявності), регіонального, територіального представництва Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення).
Результати виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад публікуються у вигляді списку осіб, обраних депутатами відповідної ради, із зазначенням в алфавітному порядку прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, виборчий округ, у якому обраний депутат, кількість голосів виборців, поданих на його підтримку, та назви місцевої організації політичної партії, від якої обрано депутата (або позначки "Висунутий шляхом самовисування").
У повідомленні про результати виборів та обраного сільського, селищного, міського голову зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік народження, відомості про освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, кількість голосів виборців, поданих на його підтримку, та назва місцевої організації політичної партії, від якої обрано сільського, селищного, міського голову (або позначка "Висунутий шляхом самовисування").
Таким чином, з аналізу вищезазначених норм виборчого законодавства убачається, що Богуславська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області зобов`язана була розпочати безперервне засідання, яке продовжувати безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі шляхом прийняття протоколів про результати виборів не пізніше ніж 07 листопада.
Після цього офіційно оприлюднити їх шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати виборів, а також розмістити їх на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної ради (за наявності), регіонального, територіального представництва Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення) не пізніше 12 листопада 2020 року.
Як убачається з матеріалів справи, за наслідками голосування з виборів міського голови 07.11.2020 о 23 год. 19 хв. Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області складено Протокол про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, відповідно до якого встановлено кількість голосів виборців, які проголосували за ОСОБА_2 - 1671, за ОСОБА_4 - 1606 (а.с. 207-206).
За наслідками голосування з виборів депутатів міської ради 08.11.2020 о 13 год. 54 хв. Богуславською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області складено Протокол про результати виборів депутатів Богуславської міської ради в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, згідно якого відсотковий бар`єр подолали 5 місцевих організацій політичних партій: КОО ПП "Країнська православна самблея" - 743, КОО ПП "Європейська солідарність" - 1875, КОО ПП "Слуга народу" - 939, КОО ПП "За майбутнє" - 786, КОО ПП "Наш край" - 992 (160- 199).
На засіданні комісії, як стверджує позивач були оголошені результати виборів, на підтвердження чого надав суду електронний носій з відеозаписом трансляції в прямому ефірі місцевого ЗМІ ТРК Богуслав ..
У ході дослідження доказів, судом прослухано трансляцію і встановлено, що дійсно результат виборів з міського голови та до місцевої ради було оголошено.
Поте, всупереч вимогам норм ст. 254 Виборчого кодексу, територіальна виборча комісія, оголосивши результати виборів кандидатів у депутати та міського голови, не закінчила безперервне засідання комісії.
Натомість, голова комісії оголосив перерву, а 10.11.2020 засідання було поновлено та прийнято постанову Богуславської міської ТВК Обухівського району Київської області №122 від 10.11.2020 року "Про визнання виборів (голосування) на ДВК №320123 на посаду Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради недійсними".
При цьому, суд звертає увагу, що постанова №122 від 10.11.2020 "Про визнання виборів (голосування) на ДВК №320123 на посаду Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради недійсними" прийнята на підставі постанови Богуславської міської ТВК Обухівського району Київської області №91 від 27.10.2020 Про повторний підрахунок голосів виборців з усіх місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , яка була визнана протиправною та скасована рішенням КОАС від 02.11.2020 у справі №320/10559/20.
Як встановлено судом, внаслідок прийняття постанови №122 від 10.11.2020, було здійснено новий підрахунок та прийняті наступні протоколи: Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, який датовано 11.11.2020 00 год. 35 хв. та Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Богуславської міської ради, який датовано 11.11.2020 00 год. 35 хв., які повністю змінили результати волевиявлення виборців у порівнянні з протоколами від 07.11.2020.
Під час розгляду справи, судом досліджено відеозапис трансляції в прямому ефірі місцевого ЗМІ ТРК Богуслав від 08.11.2020 року, з якого чітко убачається, що на засіданні головою комісії оголошено кількість голосів відданих за кандидатів на посаду міського голови та зазначено, що ОСОБА_2 набрав найбільшу кількість голосів, а тому тепер він є міським головою.
Також, з зазначеного відеозапису убачається, що на засіданні комісії зачитано результати по кандидатам у депутати, названо прізвища депутатів, які пройшли по партійним спискам, кількість партій, які подолали 5% бар`єр.
Таким чином, факт оголошення результатів підтверджується не тільки протоколами, а й відеозаписом.
При цьому, суд звертає увагу, що відповідач помилково називає та фіксує у протоколі безперервного засіданні комісії замість Протоколу Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі та Протоколу Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Богуславської міської ради, підсумковий протокол про вибори міського голови та депутатів, оскільки кодексом передбачено, що у цьому випадку відповідач має прийняти саме протокол про результати, а не підсумковий протокол.
За таких обставин, суд вважає, що оголосивши результати виборів, відповідач зобов`язаний був закінчити безперервне засідання та у подальшому, офіційно оприлюднити результатів шляхом опублікування.
Однак, станом на день розгляду справи, він не тільки офіційно не оприлюднив такі результати, а навпаки прийняв інші протоколи, які змінили волевиявлення виборців.
Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із наступного.
Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно з частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
При зверненні до суду з цим позовом позивачем не було надано документ, що підтверджує сплату судового збору.
Згідно з ч. 2 ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України "Про судовий збір".
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно з ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Частиною 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" визначено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру .
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що встановлений законом на 1 січня 2020 року, становить 2102,00 грн.
У цьому провадженні позивачем заявлено до відповідача чотири вимоги немайнового характеру.
Таким чином, з урахуванням розміру позовних вимог та встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, позивачу за подання до суду цього позову необхідно було сплатити судовий збір у сумі 3363,20 грн. (2102,00 грн. х 0,4 х 4 = 3363,20 грн.).
Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, а адміністративний позов підлягає задоволенню, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судового збору за подання позовної заяви в розмірі 3363, 20 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області щодо неоголошення результатів виборів на підставі Протоколів про результати голосування з виборів Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради, які були оголошені 08.11.2020 року.
Зобов`язати Богуславську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області оприлюднити результати голосування на підставі Протоколів про результати голосування з виборів Богуславського міського голови та депутатів Богуславської міської ради, які були оголошені 08.11.2020 року.
Визнати протиправним та скасувати Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати голосування з виборів Богуславського міського голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі, який датовано 11.11.2020 00 год. 35 хв.
Визнати протиправним та скасувати Протокол Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Богуславської міської ради, який датовано 11.11.2020 00 год. 35 хв.
Стягнути з Богуславської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 43757498) на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 3363 (три тисячі триста шістдесят три ) грн. 20 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лисенко В.І.
Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 14 листопада 2020 року
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2020 |
Оприлюднено | 16.11.2020 |
Номер документу | 92830363 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні