Рішення
від 13.11.2020 по справі 500/2805/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2805/20

13 листопада 2020 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Осташа А. В. розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про визнання протиправним та нечинним рішення від 30.06.2020 року та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" (далі - позивач, ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ") звернулось до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради (далі - відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та нечинним рішення, оформлене протоколом конкурсного комітету з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в м. Тернополі від 30.06.2020 в частині, а саме: пункт 2 протоколу;

- зобов`язати виконавчий комітет Тернопільської міської ради скасувати конкурс з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі, оголошений рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 27.05.2020 №401.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" надало відповідачу документи, що підтверджують відповідність усім умовам конкурсу. В той же час, відповідно до наявного витягу з протоколу засідання конкурсного комітету з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в м. Тернополі від 30.06.2020 обґрунтуванням обрання ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" другого місця за результатами конкурсу є те, що представник ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" не був присутній на засіданні конкурсного комітету (хоча він і не був зобов`язаний бути присутнім відповідно до умов конкурсу), а також те, що ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" зареєстроване у м. Дніпрі, що обумовлює сплату податків за місцем реєстрації особи.

З такими висновками відповідача позивач не погоджується та зазначає, що оскільки відповідно до норм Податкового кодексу України збір за місця паркування сплачується за місцем провадження господарської діяльності. З урахуванням зазначеного, ствердження про сплату податків і зборів за місцем реєстрації не відповідає дійсності, а також має ознаки дискримінації за територіальною ознакою.

Також зазначає, що на засіданні конкурсного комітету були присутні 10 осіб, проте, відповідно до результатів голосування по другому питанню порядку денного у протоколі зазначено 9. Вважає, що така невідповідність результатів голосування може свідчити про його підробку, або про допущення технічної описки. Проте, сам факт наявності зазначеної невідповідності встановлює факт неправомірності прийнятого рішення, оскільки було порушено процедуру голосування.

Враховуючи зазначене, вважає, що протокол засідання конкурсного комітету з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в м. Тернополі від 30.06.2020 є неправомірним та таким, який має бути скасований.

Ухвалою судді від 29.09.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено у справі судове засідання.

Ухвалою суду від 29.09.2020 у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову в адміністративній справі №500/2805/20 відмовлено повністю.

Представник відповідача подав до суду 27.10.2020 відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що проведення конкурсу з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі проводиться відповідно до Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про благоустрій населених пунктів та Правилами паркування транспортних засобів затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 №1342. Повідомив, що з переможцем конкурсу з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі укладено договір з організації забезпечення паркування транспортних засобів в місті Тернополі, який вступив в дію 09.07.2020 відповідно до рішення виконавчого комітету від 08.07.2020 №495 Про затвердження протоколу засідання конкурсного комітету . З моменту укладання вказаного договору, оператором паркування здійснюється належне утримання території майданчиків для платного паркування та забезпечується перерахування збору за місця для паркування транспортних засобів до міського бюджету.

Зокрема зазначено, що факт відсутності представника позивача на засіданні конкурсного комітету дійсно мав місце, проте озвучувався не в результативній частині, як причина не визнання позивача переможцем конкурсу, а з метою повідомлення членів конкурсного комітету про те, що в зв`язку з відсутністю представника претендента, розкриття документів проводиться без його участі.

Також повідомлено, що присутніх на засіданні конкурсного комітету було 10 осіб, проте, секретар конкурсного комітету включається до його складу без права голосу, у зв`язку з цим в протоколі зазначено, що голосувало 9 осіб. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.

В судове засідання представник позивача не прибув, подав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, подав заяву про розгляд справи без його участі.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Частиною 9 ст. 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи відсутність перешкод для розгляду справи, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Як випливає із матеріалів справи, рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 27.05.2020 №401 було оголошено конкурс з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі.

Зазначеним рішенням було затверджено оголошення про проведення конкурсу з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі (аркуш справи 39-40).

Засідання конкурсного комітету відбулося 30.06.2020, яке оформлене протоколом засідання конкурсного комітету з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в м.Тернополі.

Відповідно до протоколу, вирішено:

1. Визнати переможцем конкурсу з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в м. Тернополі на об`єкті конкурсу (вул. Живова, вул. Патріарха Мстислава, вул. 15 Квітня, вул. Микулинецька, вул. Коперника) ФОП ОСОБА_1 .

2.Визнати ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" учасником конкурсу, що посів друге місце.

3. Рекомендувати виконавчому комітету міської ради затвердити даний протокол конкурсного комітету від 30.06.2020 та укласти з переможцем ФОП ОСОБА_1 відповідний договір з організації забезпечення паркування транспортних засобів в м. Тернополі (аркуш справи 82).

Позивач не погоджуючись із даним рішенням відповідача, звернувся з позовом до суду.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , Законом України Про благоустрій населених пунктів та Правилами паркування транспортних засобів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 №1342.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.п. 4 п. а статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: 4) прийняття рішень про організацію громадських вбиралень, стоянок та майданчиків для паркування автомобільного транспорту, здійснення контролю за їх діяльністю відповідно до закону.

Статтею 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 №1342 затверджені Правила паркування транспортних засобів.

Зокрема, виконавчий комітет Тернопільської міської ради оголошує конкурс з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі.

Метою проведення конкурсу є розвиток конкуренції, обмеження монополізму на ринку надання послуг з обслуговування майданчиків для паркування та вибір на конкурсних засадах юридичних та фізичних осіб - суб`єктів господарської діяльності, які спроможні впровадити новітні технології у систему організації паркування та забезпечити належну якість обслуговування мешканців та гостей міста Тернополя.

Організатором проведення конкурсу є виконавчий комітет Тернопільської міської ради.

Об`єктами конкурсу визначено земельні ділянки - місця (майданчики) для паркування транспортних засобів, що згідно з рішенням міської ради відведені для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів.

Конкурс проводиться за умови:

- визначення організатором конкурсу необхідності його проведення;

- закінчення строку дії або розірвання договору з попереднім суб`єктом господарювання - оператором паркування транспортних засобів.

За умови закінчення строку дії договору з попереднім суб`єктом господарювання - оператором паркування транспортних засобів конкурс має проводитися не пізніше ніж за один місяць до настання такого строку.

Об`єктом конкурсу може бути виключно земельна ділянка (кілька земельних ділянок) - місце (майданчик) для паркування транспортних засобів, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Тернополя, та згідно з рішенням міської ради відведена для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів.

Об`єкт конкурсу визначається організатором.

Проведення конкурсу, розгляд конкурсних пропозицій та визначення переможця конкурсу забезпечується конкурсним комітетом.

У конкурсі можуть брати участь юридичні та фізичні особи, зареєстровані як суб`єкти підприємницької діяльності у встановленому законодавством порядку.

До участі у конкурсі не допускаються юридичні та фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які:

- подали для участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

- визнані банкрутами або щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком тих, стосовно яких проводиться процедура санації), або які перебувають у стадії ліквідації.

Конкурс є відкритим для всіх претендентів. Рішення про проведення конкурсу приймає організатор.

Підготовка конкурсу забезпечується організатором.

Організатор утворює конкурсний комітет. Персональний склад конкурсного комітету затверджується рішенням організатора, який призначає голову, його заступника та секретаря. Секретар конкурсного комітету включається до його складу без права голосу. Свою діяльність конкурсний комітет здійснює відповідно до законодавства України, рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови.

До складу конкурсного комітету входять представники організатора, а також (за їх згодою) представники уповноваженого підрозділу Національної поліції в Тернопільській області, управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Тернопільській області, представник громадської організації, депутати Тернопільської міської ради.

До складу конкурсного комітету не можуть входити учасники конкурсу, їх представники, особи, що є близькими родичами учасників конкурсу або їх представників (чоловік, дружина, діти, батьки, брати, сестри, онуки) та інші зацікавлені особи.

Організатор публікує в друкованих засобах масової інформації оголошення про проведення конкурсу, яке повинно містити таку інформацію:

- найменування, місцезнаходження організатора конкурсу;

- порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу;

- умови цього Порядку щодо проведення конкурсу;

- порядок отримання інформації про об`єкт конкурсу;

- способи, місце та кінцевий строк подання документів для участі в конкурсі;

- місце, дату, час проведення конкурсу.

Кінцевий строк подання документів на участь у конкурсі не може бути менший ніж 30 календарних днів з дати опублікування оголошення про проведення конкурсу.

Для участі у конкурсі його учасник подає організатору на кожний об`єкт конкурсу окремо такі документи:

- заяву на участь у конкурсі;

- конкурсні пропозиції - умови організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для паркування, що пропонуються учасником, можливість забезпечення яких підтверджується документально;

- виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- нотаріально завірену копію установчого документа;

- довідку про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ);

- довідку з Державної податкової інспекції щодо відсутності заборгованості перед бюджетом;

- свідоцтво про сплату єдиного податку або свідоцтво платника податку;

- копію документа, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації).

За роз`ясненням щодо оформлення документів для участі в конкурсі його учасник має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання документів звернутися до організатора, який зобов`язаний надати їх в усній, а за необхідності - в письмовій формі, протягом трьох робочих днів.

Документи для участі у конкурсі подаються учасником конкурсу особисто чи його представником (у разі надання відповідної довіреності) у закритому конверті, на якому вказується найменування та місцезнаходження учасника, порядковий номер об`єкта конкурсу. На конверті повинно бути зазначено Документи на участь в конкурсі з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в м. Тернополі .

За достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, поданих для участі в конкурсі, учасники несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

Конверти з документами на конкурс, що надійшли від учасників, реєструються організатором в журналі обліку або реєстрі.

Конверти з документами на конкурс, що надійшли після закінчення строку їх подання, не реєструються і повертаються учасникам конкурсу.

Засідання конкурсного комітету є правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини членів його складу.

Під час проведення конкурсу ведеться протокол, який підписується головою та секретарем конкурсного комітету.

Під час проведення засідання конкурсного комітету може здійснюватися технічний аудіозапис.

Аудіоматеріали засідань конкурсного комітету зберігаються в організатора протягом усього строку дії договору, укладеного за результатами конкурсу.

Конверти з документами на конкурс розкривають безпосередньо під час проведення конкурсу в присутності всіх учасників конкурсу або їх представників (у разі надання ними відповідної довіреності).

Розкриття конверту з документам на конкурс може проводитися за відсутності учасника конкурсу або його представника.

Під час розкриття конвертів з документами на конкурс, конкурсний комітет перевіряє наявність та правильність оформлення документів.

У разі, якщо претендентом документи подані не в повному обсязі чи неправильно оформлені, конкурсний комітет на своєму засіданні приймає рішення щодо повернення їх учаснику конкурсу із зазначенням причин у протоколі.

Конкурсні пропозиції оголошуються в присутності учасників конкурсу (їх представників), яким надається право обґрунтувати представлені раніше пропозиції.

Конкурс може бути визнаний таким, що не відбувся, у разі:

- неподання конкурсних пропозицій;

- відхилення всіх конкурсних пропозицій;

- у разі, якщо переможець конкурсу та його учасник, який посів друге місце, відмовились від укладення договору.

У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, організатор конкурсу письмово повідомляє про це всіх його учасників протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення та організовує підготовку нового конкурсу.

Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає конкурсні пропозиції учасників конкурсу за такими показниками:

- наявна необхідна кількість технічних пристроїв (паркувальних автоматів, автоматичних в`їзних та виїзних терміналів, тощо);

- пропозиції щодо організації послуги Мобільне паркування на майданчиках для паркування;

- досвід роботи з організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів;

- пропозиції щодо розміру вартості послуг з користування майданчиками для паркування (для одного транспортного засобу за одну годину);

- пропозиції щодо забезпечення належного санітарного та технічного стану майданчиків для паркування.

Переможцем конкурсу визначається його учасник, який відповідає встановленим вимогам, може забезпечити виконання робіт відповідної якості і конкурсна пропозиція якого визнана найкращою.

У випадку однакової привабливості конкурсних пропозицій, перевага надається тому учаснику, який має більший позитивний досвід роботи у сфері паркування транспортних засобів.

Переможець конкурсу та його учасник, який посів друге місце, визначаються конкурсним комітетом на закритому засіданні у присутності не менш ніж половини його складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного поділу голосів, вирішальним є голос голови конкурсного комітету.

У разі, якщо в конкурсі взяв участь тільки один учасник і його пропозиція не була відхилена, він визнається переможцем конкурсу.

Переможець конкурсу та його учасник, який посів друге місце, оголошуються на відкритому засіданні конкурсного комітету із запрошенням на нього всіх претендентів у день проведення конкурсу.

Рішення конкурсного комітету щодо результатів проведеного конкурсу погоджується рішенням організатора протягом не більш як 25 робочих днів з дня проведення конкурсу.

Протягом десяти календарних днів після введення в дію результатів конкурсу, організатор укладає з переможцем конкурсу договір на організацію та провадження діяльності із паркування транспортних засобів строком на 3 роки.

Примірний договір на організацію та провадження діяльності із паркування транспортних засобів в м. Тернополі затверджується рішенням виконавчого комітету.

Якщо учасник брав участь і визнаний переможцем у кількох конкурсах, договір укладається на кожний об`єкт конкурсу окремо.

У разі відмови переможця конкурсу від укладення договору, договір укладається з учасником, який посів друге місце.

Організатор має право прийняти рішення про відмову у погодженні рішення (чи його окремої частини) конкурсного комітету за окремими об`єктами конкурсу:

- у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання учасником, який за результатами конкурсу визнаний переможцем конкурсу, недостовірної інформації;

- у разі надходження від органів виконавчої влади письмової інформації, що підтверджує факт подання учасником, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, недостовірної інформації.

Спори, що виникають у результаті проведення конкурсу, розглядаються в установленому законодавством порядку.

Отже, як випливає із матеріалів справи, позивач подав документи до відповідача для участі у конкурсі з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі.

Відповідач прийняв рішення від 30.06.2020, яким п.2 визнав позивача як учасника конкурсу, який посів 2 місце.

Суд вважає за необхідне надати оцінку наведеним твердження позивача щодо підстав скасування оскаржуваного рішення.

Зокрема, позивач зазначає, що підставою для прийняття такого рішення відповідачем був факт відсутності представника позивача на засіданні, проте вимоги щодо обов`язкової участі його не зафіксована.

Як випливає із матеріалів справи, зазначений позивачем факт дійсно мав місце на засіданні конкурсного комітету, проте дана інформація зазначена у протоколі з метою повідомлення членів конкурсного комітету про те, що в зв`язку з відсутністю представника претендента, розкриття документів проводиться без його участі, а не як підстава для прийняття оскаржуваного рішення.

Тому, суд критично оцінює дане твердження, оскільки воно не вплинуло на прийняття оскаржуваного рішення.

Щодо твердження позивача про те, що відповідачем порушено процедуру голосування, оскільки протокол містить розбіжності щодо присутніх осіб і тих які голосували, суд зазначає наступне.

Відповідно до протоколу, присутніх на засіданні конкурсного комітету було 10 осіб, а саме: голова конкурсного комітету В.Є. Дідич, заступник голови конкурсного комітету О.П. Вітрук, секретар конкурсного комітету ОСОБА_2 та члени конкурсного комітету ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , а у протоколі зазначено за - 0 проти - 9, утримався - 0.

Суд зазначає, що відповідно до оголошення про проведення конкурсу з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі затвердженого рішенням виконавчого комітету від 27.05.2020 №401 Секретар конкурсного комітету включається до його складу без права голосу . В зв`язку з цим в протоколі зазначено за - 0 проти - 9, утримався - 0.

Отже, дане твердження позивача є безпідставним, оскільки даний факт не знайшов свого підтвердження.

Щодо твердження позивача про те, що відповідачем допущено дискримінацію за територіальною ознакою, суд зазначає наступне.

Зокрема, відповідно до протоколу, в процесі обговорення конкурсних пропозицій, член конкурсного комісії ОСОБА_7 зазначив, що місцем реєстрації ФОП ОСОБА_1 є м. Тернопіль, а ТОВ "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" - м. Дніпро, отже і сплата податків іде за місцем реєстрації особи.

Отже, суд зазначає, що в даному випадку мало місце обговорення конкурсних пропозицій, і дане твердження не є підставою для визначення переможців, тому суд не встановив, що оскаржуваному рішенні мали місце ознаки дискримінації за територіальною ознакою.

Враховуючи вказане, зазначені твердження позивача не можуть бути підставою для скасування такого рішення, а інших належних доказів, які б свідчили про те, що оскаржуване рішення є протиправними, матеріали справи не містять.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що визначення переможця конкурсу є дискреційним повноваженням відповідача.

Термін "дискреційне повноваження" відповідно до Рекомендації Комітету Ради Європи №R(80)2, прийнятої 11 березня 1980 року на 316-му засіданні заступників міністрів, означає повноваження, яке надає певний адміністративному органу ступінь свободи під час прийняття рішення, таким чином даючи йому змогу вибрати з кількох юридично допустимих рішень те, яке буде найбільш прийнятним.

Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 14 березня 2017 року по справі №21-3063а16 висловила правову позицію що суд не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) відповідача поза межами перевірки за критеріями відповідності прийняття ним рішень (вчинення дій), передбаченими частиною третьою статті 2 КАС України.

Аналогічна правова позиція також викладена у постанові Верховного Суду від 12 грудня 2019 року по справі №808/1460/17.

Доводи позивача про те, що визначення переможця конкурсу було необ`єктивним та упередженим, суд вважає безпідставними, оскільки в матеріалах справи відсутні докази упередженості членів комісії до іншого учасника.

Згідно із нормами частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому, в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Водночас, відповідач як суб`єкти владних повноважень довів правомірність своїх дій.

З урахуванням викладеного, суд зазначає, що конкурс на з визначення суб`єктів господарювання-операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі проведено відповідно до Законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про благоустрій населених пунктів та Правилами паркування транспортних засобів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 №1342.

Судом не встановлено порушення порядку проведення вказаного конкурсу, що вказувало б на протиправність рішення, що оформлене протоколом від 30.06.2020, та як наслідок, на протиправність рішення в частині визнання позивача учасником конкурсу, що посів друге місце, внаслідок чого, суд вважає за необхідне відмовити у задоволенні даної вимоги.

Оскільки, суд прийшов до переконання про те, що оскаржуване рішення відповідає є правомірним, тому похідна вимога про скасування конкурсу з визначення суб`єктів господарювання - операторів паркування транспортних засобів в місті Тернополі, оголошений рішенням виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 27.05.2020 №401, задоволенню не підлягає.

З огляду на висновок суду про відмову у задоволенні позову, підстав для розподілу судових витрат, відповідно до вимог статті 139 КАС України, суд не вбачає.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАРКТ СЕРВІС ГРУППЕ" до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 13 листопада 2020 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Паркт сервіс группе" (місцезнаходження/місце проживання: пл. Героїв Майдану, 1,м. Дніпро,49000, код ЄДРПОУ/РНОКПП 40443178);

відповідач:

- Виконавчий комітет Тернопільської міської ради (місцезнаходження/місце проживання: вул. Листопадова 5,м. Тернопіль,46001, код ЄДРПОУ/РНОКПП 04058344);

Головуючий суддя Осташ А.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2020
Оприлюднено15.11.2020
Номер документу92831763
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2805/20

Рішення від 13.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні