РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2020 року справа № 580/5075/20
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Бондаренко А.В.,
позивача - ОСОБА_1 ,
розглянувши в залі суду правилами загального позовного провадження адміністративну справу кандидата у депутати Смілянської міської ради від політичної Партії Сила і Честь ОСОБА_1 до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
10.11.2020 кандидат у депутати Смілянської міської ради від політичної Партії Сила і Честь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі - позивач) подала у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (20700, Черкаська обл., місто Сміла, вул.Незалежності, будинок 37; код ЄДРПОУ 43770532) (далі - відповідач) про:
визнання протиправним та скасування рішення відповідача про врахування відомостей протоколів дільничної виборчої комісії: №710925, №710924, №710911, №710913, №710914, №710917, №710919, №710920, №710094, №710930, №710931, №7100933, №710922, №710903, №710906, №710910, №710935;
зобов`язання відповідача провести повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Смілянської міської ради Черкаського району Черкаської області на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на вказаних виборчих дільницях.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення грубо порушив виборче законодавство.
Ухвалою від 11.11.2020 суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження. Вирішив розглянути її правилами загального позовного (термінового) провадження. Установив відповідачу строк для надання відзиву та доказів до 09год.30хв. 12.11.2020, позивачу - до 11год. 00хв. 12.11.2020 для надання відповіді на відзив. Підготовче засідання призначив на 10год. 00хв. 12.11.2020.
Сторонам та ЦВК ухвалу направлено на офіційні електронні адреси та додатково телефонограмами повідомлено про дату, час і місце судового розгляду справи.
12.11.2020 відповідач подав суду відзив з проханням відмовити у задоволенні позову та клопотання (вх.№31150/20) про розгляд справи без його участі.
Під час підготовчого провадження ухвалою від 12.11.2020 суд задовольнив клопотаня про розгляд справи без участі представника відповідача та клопотання позивача про долучення доказів. Також ухвалою відмовив у задоволенні заяви позивача про відвід судді. Крім того задовольнив клопотання позивача про уточнення позовних вимог, в якому зазначено про допущення позивачем описки в прохальній частині позовної заяви в номерах дільниць: зазначено №7100933, хоча вірним є №710933, та №710094, хоча вірним є №710904.
Заслухавши позивача, дослідивши докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке.
З протоколу безперервного засідання відповідача з підрахунку голосів, розпочатого з 27.10.2020, суд встановив, що відповідач на засіданні приймав виборчу документацію від виборчих дільниць в межах територіальних округів №№1, 2, 3, створених відповідно до постанови відповідача від 05.09.2020 №4.
У контексті заявлених меж позовних вимог суд з`ясував, що відповідач згідно з даними вказаного протоколу:
1) 27.10.2020:
з 16год 30хв отримав від ДВК №710904 уточнені протоколи про підрахунок голосів виборців та передав членам комісії на опрацювання;
17год 20хв - отримав від ДВК №710911 пакети з уточненими протоколами ДВК про підрахунок голосів та передав їх на опрацювання членам виборчої комісії;
18год. 25хв. член ТВК ОСОБА_2 повідомила, що при опрацюванні уточненого протоколу ДВК №710911 виявлені розбіжності. Тому ухвалене рішення про перерахунок голосів;
19год 35хв отримав від ДВК 710922 пакети з уточненими протоколами ДВК про підрахунок голосів та передано для опрацювання членам ТВК;
20год. 05хв. отримав від ДВК 710930 пакети з уточненими протоколами ДВК про підрахунок голосів та передано для опрацювання членам ТВК;
20год. 25хв. член ТВК ОСОБА_3 , повідомила, що при опрацюванні уточненого протоколу ДВК №710913 виявлені неточності. Тому прийняте рішення про перерахунок голосів;
21год. 05 хв. член ТВК ОСОБА_4 повідомив, що при опрацюванні уточненого протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці №710930 виявлені розбіжності. Тому ухвалене рішення про перерахунок голосів;
22год. 20хв. голова ТВК Караваєв Ю.К. повідомив, що в уточненому протоколі ДВК №710931 є розбіжності. Тому ухвалено рішення про перерахунок голосів;
23год. 05хв. - голова ТВК Караваєв Ю.К, повідомив про розбіжності в уточненому протоколі ДВК №710922. Тому відповідач ухвалив рішення здійснити перерахунок голосів виборців на цій дільниці;
2) 28.10.2020:
10год 28хв. член ТВК Вишілова Л.М., отримавши від ДВК №710917 пакети з уточненими протоколами, передала їх на опрацювання ТВК;
з 11год. 35хв. до 13год. 00хв. розглядалися скарги кандидатів у депутати Смілянської міської ради ОСОБА_5 , уповноваженої особи Смілянської МО ПП Патріот ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 про виявлені порушення під час проведення місцевих виборів 25.10.2020, за результатами розгляду яких відповідач прийняв рішення їх залишити без розгляду. Щодо порушень під час голосування на виборчих дільницях №710925, №710911, №710913, №710919, №710920, №710924, №710930, №710933, №710931, №710922 прийняте рішення про повторний перерахунок голосів;
о 17год. 10хв. під час прийняття протоколу про підрахунок голосів на виборчій дільниці №710917 виявлені розбіжності, з огляду на що більшістю голосів членів ТВК прийняте рішення про перерахунок голосів виборців.
3) 29.10.2020:
з 13год. 10хв розпочав безпосередній повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці №710925 з поетапним оголошенням кількості згідно з відповідним суб`єктом виборчого процесу;
4) 30.10.2020:
з 09год. 30хв. розпочав безпосередній повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці №710933 з поетапним оголошенням кількості згідно з відповідним суб`єктом виборчого процесу;
з 15год. 20хв. - розпочав безпосередній повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці №710920 з поетапним оголошенням кількості згідно з відповідним суб`єктом виборчого процесу;
5) 31.10.2020:
з 11год. 20хв. - провів безпосередній повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці №710914 з поетапним оголошенням кількості згідно з відповідним суб`єктом виборчого процесу;
з 15год. 45хв. - провів безпосередній повторний перерахунок голосів на виборчій дільниці №710930 з поетапним оголошенням кількості згідно з відповідним суб`єктом виборчого процесу.
Вказані факти також підтверджуються відеозаписами на диску, наданими позивачем до матеріалів цієї справи: від 28.10.2020 о 10год. 33хв. та 14год. 40хв., від 29.10.2020 о 17год 06хв. і 18год. 00хв., від 31.10.2020 об 11год. 14хв, 44хв., 53хв.
У подальшому відповідач склав протоколи про підсумки голосування на територіальних виборчих округах №1, №2, №3.
Тому позивач звернулася зі вказаним вище позовом.
Надаючи оцінку заявленим спірним правовідносинам, суд врахував.
Відповідно до ч.1 ст.254 Виборчого кодексу України (далі - ВК України) з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Згідно з ч.5 вказаної статті ВК України за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень:
1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці;
2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений";
3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч.6 ст.254 ВК України рішення, передбачене частиною п`ятою цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
У разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія згідно з ч.7 ст.254 ВК України своїм рішенням може зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п`ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з`ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії. Протягом часу розгляду цього питання дільничною виборчою комісією подані до територіальної виборчої комісії примірники протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчі бюлетені та інші виборчі документи, зазначені у частині десятій статті 251 цього Кодексу, зберігаються в територіальній виборчій комісії. У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою "Уточнений", територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п`ятої цієї статті, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.
Згідно з ч.8 ст.254 ВК України дільнична виборча комісія зобов`язана у строк, визначений територіальною виборчою комісією, розглянути питання про внесення змін до відповідного протоколу без перерахунку виборчих бюлетенів. Протокол з позначкою "Уточнений" складається відповідно до цього Кодексу у порядку, в якому було складено протокол дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, який потребує уточнення, транспортується до територіальної виборчої комісії в порядку, встановленому статтею 253 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколу дільничної виборчої комісії з позначкою "Уточнений" і занесені до цього протоколу відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
За наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довіреними особами, уповноваженими особами організацій партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці, територіальна виборча комісія відповідно до ч.9 ст.254 ВК України може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці.
Згідно з ч.12 ст.254 ВК України повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Твердження позивача про порушення відповідачем вимог закону під час прийняття протоколів від ДВК №710925, №710924, №710911, №710913, №710914, №710917, №710919, №710920, №710904, №710930, №710931, №710933, №710922, №710903, №710906, №710910, №710935 не доведене. У заявлених спірних правовідносинах не доведено факту прийняття відповідачем рішення про врахування відомостей протоколів ДВК від вказаних дільниць. Натомість за результатами їх опрацювання відповідач ухвалив рішення, законність яких не оспорена, щодо повторного перерахунку голосів на дільницях: №710925, №710911, №710913, №710919, №710920, №710924, №710930, №710933, №710931, №710922, - який здійснив на засіданні 29.10.2020. Результати та процедура їх підрахунку не визначена позивачем предметом цього спору. Порушення під час прийняття протоколів від ДВК №710903, №710906, №710910, №710935 не підтверджується жодним належним і допустимим доказом.
Відповідно до ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Оскільки бездіяльність і рішення за результатом розгляду скарг (щодо залишення їх без розгляду) не заявлені предметом спору та відсутні належні і достовірні докази їх протиправності зі сторони відповідача, доводи позивача щодо порушення вимог закону у цій частині не обґрунтовані.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зважаючи, що у спірних правовідносинах ухвалені та реалізовані рішення відповідача про перерахунок голосів на вказаних виборчих дільницях, позовні вимоги в частині зобов`язання його здійснити повторний підрахунок не є обґрунтованими.
Тому суд дійшов висновку, що в межах заявленого предмета спору позовні вимоги не не підлягають задоволенню.
Зважаючи на результати вирішеного спору, судові витрати відповідно до ст.139 КАС України розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2-20, 72-78, 132-139, 241-246, 255, 295, 289 КАС України, суд
ВИРІШИВ :
1. Відмовити повністю у задоволенні адміністративного позову кандидата у депутати Смілянської міської ради від політичної Партії Сила і Честь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Смілянської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (20700, Черкаська обл., місто Сміла, вул.Незалежності, будинок 37; код ЄДРПОУ 43770532) про визнання протиправним і скасування рішення про врахування відомостей протоколів дільничної виборчої комісії: №710925, №710924, №710911, №710913, №710914, №710917, №710919, №710920, №710904, №710930, №710931, №710933, №710922, №710903, №710906, №710910, №710935 та зобов`язання провести повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Смілянської міської ради Черкаського району Черкаської області на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на вказаних виборчих дільницях.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копії рішення направити сторонам та виборчій комісії вищого рівня.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня його проголошення.
Суддя А.М. Бабич
Рішення ухвалене, виготовлене у повному обсязі, проголошене та підписане 12.11.2020.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2020 |
Оприлюднено | 16.11.2020 |
Номер документу | 92832453 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні