Справа № 420/7848/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
Розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207; адреса: вул. Московська, 8, корп..30, м. Київ, 01010) до Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів (код ЄДРПОУ 19042998; адреса: 14 км Овідіопольської дороги, Новодолинська сільська рада, Овідіопольський район, Одеська область, 67822) про стягнення штрафної санкції у сумі 17000 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
18 серпня 2020 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів , у якій позивач просить суд стягнути з Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів (код ЄДРПОУ 19042998) 17 000 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та санкції , символ звітності банку 106.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа №420/7848/20 о 10:24:52 год. розподілена на суддю Аракелян М.М.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.08.2020 року позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку залишено без руху з підстави необхідності надання до суду заяви про поновлення пропущеного строку для звернення до адміністративного суду із зазначенням причин поважності його пропуску або доказів на підтвердження того, що строк не пропущено.
В ухвалі від 21.08.2020 року суд зазначив, що постанова №539-ПД-1-Е від 31.10.2019 року направлялась відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, а до суду надано реєстр поштового відправлення від 05.11.2019 року, де зазначено трек-номер поштового конверту із вказаною постановою. Однак, через погану якість друку, суд не в змозі встановити трек-номер відправлення, а позивач у позові не вказує, коли постанова №539-ПД-1-Е від 31.10.2019 року була отримана відповідачем.
З огляду на відсутність інших документальних підтверджень дати отримання відповідачем постанови №539-ПД-1-Е від 31.10.2019 року, суд вважає, що строк на оскарження такої постанови починається 01.11.2019 року, а тому право на звернення до суду із даним позовом виникло 30.04.2020 року.
У свою чергу, враховуючи тримісячний строк на звернення до суду із даним позовом, позивач мав би надати позов у строк до 30.07.2020 року, однак подано його 18.08.2020 року, тобто з пропуском встановленого КАС України строку.
07.09.2020 року за вх.№35420/20 від представника позивача надійшла заява про поновлення строку звернення до адміністративного суду. В обґрунтування того, що строк не пропущено, представник вказав, що лист із постановою №539-ПД-1-Е від 31.10.2019 року направлявся відповідачу рекомендованим листом з повідомленням, а 07.12.2019 року лист було повернуто до Департаменту у південному регіоні, і саме з моменту повернення позивачем встановлено обставини, з якими пов`язано звернення до суду із даним позовом. На підтвердження зазначених обставин позивачем надано копію реєстру поштових відправлень, конверт з поштовим поверненням (штрих-код 6507806964394) із довідкою ф.20 від 07.12.2019 року.
За таких умов, строк на оскарження такої постанови починається 08.12.2019 року, а тому право на звернення до суду із даним позовом виникло 09.06.2020 року.
У свою чергу, враховуючи тримісячний строк на звернення до суду із даним позовом, позивач має право надати позов у строк до 09.09.2020 року, тобто позивачем дотримано строк на звернення до суду із даним позовом.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у відповідності до ст.262 КАС України.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що під час здійснення своєї діяльності Департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів . Так, відповідачем не подано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації відповідача 2018 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів департаментом винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 26.09.2019 року №730-ПД-1-Е.
Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не була оскаржені ані до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ані до суду. Приватне акціонерне товариство Овідіопольський завод будматеріалів штрафні санкції до теперішнього часу не сплатило, а тому позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Відповідачем не надано до суду відзив на адміністративний позов. Суд зазначає, що ухвала про відкриття провадження у справі направлялась на адресу Товариства, вказану у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштове відправлення вручено не було (а.с.60).
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, що мають значення для вирішення справи, перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного.
Як встановлено судом, відповідачем порушено вимоги законодавства на ринку цінних паперів, а саме не подано річну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що відповідачем не спростовано.
За вказаним порушенням позивачем 26.09.2019 року винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів за №730-ПД-1-Е, якою зобов`язано керівника або повноваженого представника з`явитись до департаменту 11.10.2019 року для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень (а.с.8-9)
Вказана постанова відправлена на адресу відповідача 27.09.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 27.09.2019 року №1 та копією фіскального чеку ПАТ Укрпошта про відправку листів згідно реєстру (а.с.10-11).
В зв`язку з виявленими порушеннями, начальником відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР у Південному регіоні 11.10.2019 року складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів за №545-ПД-1-Е (а.с.12).
Постановою від 17.10.2019 року №526-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів призначено на 31.10.2019 року (а.с.13).
Вказана постанова відправлена на адресу відповідача 22.10.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 22.10.2019 року №1 та копією фіскального чеку ПАТ Укрпошта про відправку листів згідно реєстру (а.с.14-15).
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ОСОБА_1 , директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:
Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019 року №539-ПД-1-Е (а.с.17-18) за порушення вимог п.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, в частині неподання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річної інформації про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, якою на відповідача накладено штрафні санкції у розмірі 17000 грн.
Вказана постанова направлена на адресу відповідача 05.11.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 05.11.2019 року №1 та копією фіскального чеку ПАТ Укрпошта про відправку листів згідно реєстру (а.с.19-20).
Як вбачається з Інформаційної бази Діловодство спеціалізованого суду постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019 року №539-ПД-1-Е відповідачем не оскаржена. Штрафні санкції за вказаною постановою відповідачем також не сплачені. Доказів на спростування вищезазначеного відповідачем до суду не надано.
Судом також досліджено роздруківку з інформаційної бази даних та Системи моніторингу фондового ринку (а.с.7) щодо річної регулярної інформації емітента, відповідно до якої встановлено, що ПрАТ Овідіопольський завод будматеріалів не подало річну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Надаючи оцінку обґрунтованості вимог позивача, суд зазначає наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до абз.2 ст.1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Статтею 3 Закону №448/96-ВР передбачені Форми державного регулювання ринку цінних паперів, зокрема державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: реєстрація випусків цінних паперів, звітів про результати розміщення цінних паперів та затвердження проспектів цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів, звіту про результати розміщення цінних паперів та затвердження проспекту цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам (абз.6,7, 9 ст. 3 Закону №448/96-ВР)
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (ч.1 ст.5 Закону №448/96-ВР)
Відповідно до положень ст.6 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про цінні папери (ст.6 Закону № 448/96-ВР).
В ст.8 Закону №448/96-ВР визначені повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, серед яких право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що здійснюється емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам (п.8, ст.8) та накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (п.14 ст.8).
Відповідно до п.п.6, 7 ч.1 ст.11 Закону України №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; а також за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч.3 ст.11 Закону №448/96-ВР).
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та подання її до НКЦПРФ, строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті визначені Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженим рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.
Відповідно до п. 4 глави 4 розділу ІІ вказаного Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним .
Судом встановлено, що відповідач не виконав вимоги Закону №448/96-ВР у строки, передбачені даним Законом, чим припустився правопорушення на ринку цінних паперів, не оскаржив постанову від 31.10.2019 року №539-ПД-1-Е у судовому порядку.
З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про те, що накладаючи на відповідача штрафні санкції та звертаючись до суду з позовом про їх стягнення, позивач довів обґрунтованість та законність своїх вимог.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
В даній справі такі судові витрати відсутні.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 260-262, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207; адреса: вул. Московська, 8, корп..30, м. Київ, 01010) до Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів (код ЄДРПОУ 19042998; адреса: 14 км Овідіопольської дороги, Новодолинська сільська рада, Овідіопольський район, Одеська область, 67822) про стягнення штрафної санкції у сумі 17000 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Овідіопольський завод будматеріалів (код ЄДРПОУ 19042998) 17 000 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя М.М. Аракелян
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 17.11.2020 |
Номер документу | 92864127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні