ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2020 р.Справа № 520/5764/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Чалого І.С.,
Суддів: Подобайло З.Г. , Ральченка І.М. ,
за участю секретаря судового засідання - Олійник А.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду в м. Харкові адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду (головуючий суддя І інстанції Котеньов О.Г., м. Харків) від 17.07.2020 року (повний текст рішення складено 17.07.2020 р.) по справі №520/5764/2020 за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "ПРИБУТОК" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Приватне сільськогосподарське підприємство "ПРИБУТОК", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, у якому просить суд: визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1460645/41441386 від 19.02.2020 та №1462188/41441386 від 20.02.2020; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №7 від 21.01.2020 на суму 260395,10 грн з урахуванням ПДВ та №8 від 29.01.2020 на суму 93119,96 грн. з урахуванням ПДВ, складені та подані на реєстрацію Приватним сільськогосподарським підприємством "ПРИБУТОК".
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що податковим органом було безпідставно зупинено реєстрацію податкових накладних, складених підприємство на ім`я свого контрагента. Не погоджуючись із діями контролюючого органу підприємством було подано пояснення та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено. Однак рішенням комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, у реєстрації податкової накладної підприємству було відмовлено. Позивач не погодився із рішенням контролюючого органу, вважає його незаконним та безпідставним, а податкові накладні - такими, що підлягають реєстрації, у зв`язку з чим звернувся до суду із цим позовом.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2020 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704), яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1460645/41441386 від 19.02.2020 та №1462188/41441386 від 20.02.2020.
Зобов`язано Державну податкову службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №7 від 21.01.2020 на суму 260395,10 грн з урахуванням ПДВ та №8 від 29.01.2020 на суму 93119,96 грн. з урахуванням ПДВ, складені та подані на реєстрацію Приватним сільськогосподарським підприємством "ПРИБУТОК" (вул. Ков`язька, буд. 13, м. Валки, Валківський район, Харківська область, 63002, код ЄДРПОУ 41441386).
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61027, код ЄДРПОУ 43143704) на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "ПРИБУТОК" (вул. Ков`язька, буд. 13, м. Валки, Валківський район, Харківська область, 63002, код ЄДРПОУ 41441386) суму судового збору у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн 00 коп.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "ПРИБУТОК" (вул. Ков`язька, буд. 13, м. Валки, Валківський район, Харківська область, 63002, код ЄДРПОУ 41441386) суму судового збору у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн 00 коп.
Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на те, що викладені висновки не відповідають обставинам справи, та порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.07.2020 року та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Позивач правом надання відзиву не скористався.
Представники сторін про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені у встановленому законом порядку.
Колегія суддів визнала за можливе розглянути справу з урахуванням положень ч. 4 ст. 229 та ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, що Приватне сільськогосподарське підприємство "ПРИБУТОК" є юридичною особою приватного права. Видами діяльності підприємства є: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.13 вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 післяурожайна діяльність; 10.41 виробництво олії та тваринних жирів; 10.81 виробництво цукру; 46.21. оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.
21 січня 2020 року між позивачем та Приватним підприємством фірмою Юкон Агро укладено договір № 210120 від 21.01.2020.
За результатом виконання позивачем взятих на себе зобов`язань та надання замовлених послуг 21 січня 2020 року та 29 січня 2020 року здійснено поставку сої (врожаю 2019 року), що підтверджується видатковими накладними № 21/01-1 від 21.01.2020 та 29/01-1 від 29.01.2020.
У зв`язку із прийняттям Замовником виконаних послуг ПСП "ПРИБУТОК" (Виконавець), керуючись правилом першої події, склало податкові накладні №7 від 21.01.2020 та № 8 від 29.01.2020.
Згідно з товарно-транспортних накладних № Р21/01-1 від 21.01.2020 та Р29/01-1 від 29.01.2020 товар покупцю ПП фірма Юкон Агро поставлявся автомобільним перевізником ПСП "ПРИБУТОК".
Відповідно до вимог ст.ст. 185, п. а) пп.187.1.ст. 187, 201 ПК України позивач склав та подав на реєстрацію податкові накладні №7 від 21.01.2020 та № 8 від 29.01.2020 за першою подією - поставка товару.
Відповідно до Квитанцій №1 реєстрація вищевказаних податкових накладних зупинена на підставі того, що вони не відповідають вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків, та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів.
13.02.2020 № 2 та 15.02.2020 №3 позивачем через електронний кабінет подано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, проте рішеннями комісій регіонального рівня №1460645/41441386 від 19.02.2020 та №1462188/41441386 від 20.02.2020, у реєстрації податкових накладних відмовлено на підставі ненадання платником податку копій документів (розрахунок документів та/ або банківських виписок з особових рахунків).
Позивачем подано скарги за реєстраційними номера № 9039564221 від 29.02.2020 та № 9039558358 від 29.02.2020 на рішення комісії ГУ ДПС в Харківській №1460645/41441386 від 19.02.2020 та №1462188/41441386 від 20.02.2020.
03.03.2020 позивач отримав рішення за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі № 6644/41441386/2 та № 6687/41441386/2 в яких зазначено, що відповідно до пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України залишено скарги без задоволення ті рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач, вважаючи, що вищевказані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті з порушеннями норм чинного законодавства та є протиправними, звернулось до суду з даним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої виходив з того, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно із п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
При цьому, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Водночас, пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 3 Порядку №117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2020 |
Оприлюднено | 18.11.2020 |
Номер документу | 92868736 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Чалий І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні