Постанова
від 03.11.2020 по справі 340/3414/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 листопада 2020 року м. Дніпросправа № 340/3414/19 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Прокопчук Т.С. (доповідач),

суддів: Шлай А.В., Кругового О.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу Мар`ївської загальноосвітньої школи I - III ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 березня 2020 року (головуючий суддя: Жук Р.В.) по адміністративній справі №340/3414/19, розглянутої у спрощеному провадженні

за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області до Мар`ївської загальноосвітньої школи I - III ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (далі - УДСНС у Кіровоградській області) 30.12.2019 року звернулося до суду з позовом до відповідача Мар`ївської загальноосвітньої школи I - III ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді зупинення роботи (експлуатації) будівлі навчального корпусу, що розташована за адресою: вул. Прогрес, 1 в с. Мар`ївка Компаніївського району Кіровоградської області, шляхом заборони її використання (експлуатації) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаної будівлі.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що у ході проведення позапланової перевірки відповідача виявлено факт порушення ним законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 року позовні вимоги задоволено, застосовано захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) щодо Мар`ївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області у вигляді зупинення роботи (експлуатації) будівлі навчального корпусу, що розташована за адресою: вул. Прогрес, 1 в с. Мар`ївка Компаніївського району Кіровоградської області, шляхом заборони її використання (експлуатації) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаної будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Зазначене рішення обґрунтовано тим, що експлуатація відповідачем зазначеного об`єкту здійснюється з порушенням пожежної та техногенної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить рішення скасувати, посилаючись на усунення більшості виявлених порушень.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач зазначає про правомірність прийнятого рішення та посилається на відсутність підстав для скасування заходів реагування відносно відповідача, виходячи з відсутності факту усунення ним в повному обсязі порушень пожежної та техногенної безпеки при експлуатації будівлі, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі колегія суддів дійшла наступних висновків.

Відповідно до ч.1,2,3 ст.242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Крім того, ст.2 та ч.4 ст.242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 року відповідає, а вимоги апеляційної скарги є необґрунтованими з огляду на наступне.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій (ДСНС), яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 1052 від 16.12.2015 року визначено, що зазначений орган є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Статтею 2 Закону України Про пожежну безпеку визначено, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.

Статтею 66, ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль), шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Із матеріалів справи вбачається, що на підставі наказів від 12.12.2019 №230, від 12.12.2019 року № 44, доручення від 12.12.2019 року № В - 135, посвідчення від 12.12.2019 року № 236, посадовими особами позивача у період з 13.12.2019 року по 17.12.2019 року проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки будівлі Мар`ївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області, що розташована за адресою: вул. Прогрес, 1 с. Мар`ївка, Компаніївського району Кіровоградської області, за результатами якого складено акт від 17.12.2019 року №208.

В акті перевірки встановлено низку порушень, допущених при експлуатації будівлі відповідача за вищезазначеною адресою,що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- електрощитова не відокремлена від інших приміщень протипожежними дверима не нижче 2-го типу (вогнестійкість ЕІ 30), що є порушенням пункту 1.24 глави 1 розділу IV НАПБ А.01.001-2014; пункти 6.2. - 6.4 таблиці З ДБН В.1.1-7-2016;

- приміщення навчального закладу не обладнано системою оповіщення про пожежу та евакуюванням людей, що є порушенням пункту 1.2. глави 1 розділу V НАПБ А.01.001-2014; пункт 5.1 таблиці Б.1 додатку Б ДБН В.2.5-56:2014;

- приміщення вентиляційної не відокремлено від інших приміщень протипожежними дверима не нижче 2-го типу (вогнестійкість ЕІ ЗО), що є порушенням пункту 2.3 глави 2 розділу III НАПБ А.01.001-2014; пункти 6.2.-6.4 таблиці З ДБН В.1.1-7-2016;

- не проведено перевірку наявних пристроїв захисту будівель від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, що є порушенням пункту 1.21 глави 1 розділу IV НАПБА.01.001-2014;

- не забезпечено навчальний заклад зовнішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013), що є порушенням пункту 1 розділу VI НАПБ В.01.050-2016/920;

- у навчальному корпусі сходову клітину не забезпечено евакуаційним освітленням, що є порушенням пункту 2.31 глави 2 розділу III НАПБ А.01.001-2014;

- не менше одного разу на рік, комісійно не здійснюється перевірка стану вогнезахисного покриву (просочення) дерев`яних конструкцій покрівлі будівлі школи, за результатами якої складається акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриття, що є порушенням пункту 2.7 глави 2 розділу III НАПБА.01.001-2014;

- допущено використання побутових електроприладів у приміщеннях закладу, що не визначені відповідним документом (наказом, інструкцією), що є порушенням пункту 1.4 глави 1 розділу VI; пункт 3 розділу II НАПБ А.01.001-2014;

- у приміщенні котельні відгалужувальну коробку не закрито кришкою з негорючого або важкогорючого матеріалу, що є порушенням пункту 1.7 глави 1 розділу IV НАПБА.01.001-2014;

- у закладі не оновлено інформаційно-довідковий куток цивільного захисту , що є порушенням ст. 40 КЦЗУ;

- керівним складом та фахівцями, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту не пройдено функціональне навчання, що є порушенням підпункту 8 пункту 1 ст. 20 ст. 91 КЦЗУ;

- працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання, що є порушенням підпункту 2 пункту 1 ст. 20 КЦЗУ;

- для навчального закладу не розроблено та не затверджено інструкцію щодо дій персоналу об`єкта у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій (аварії), що є порушенням ст. 130 КЦЗУ.

Відповідно акту від 26.02.2020 року №19, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері технічної та пожежної безпеки з 13 порушень, що вказані у первинному акті перевірки, у повному обсязі усунуто 7 порушень.

Разом з тим 6 порушень залишаються не усунутими та продовжують створювати загрозу для життя і здоров`я людей, а саме:

- електрощитова не відокремлена від інших приміщень протипожежними дверима не нижче 2-го типу (вогнестійкість ЕІ 30), що є порушення пункту 1.24 глави І розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні (далі - НАПБ А.01.001-2014), пунктів 6.2-6.4 таблиці 3 Державних будівельних норм ДБНВ. 1.1-7-2016;

- приміщення навчального закладу не обладнано системою оповіщення про пожежу та евакуюванням людей, що є порушенням пункту 1.2. глави 1 розділу V НАПБ А.01.001-2014; пункту 5,1 таблиці Б. 1 додатку Б Державних будівельних норм ДБНВ.2.5-56:2014;

- приміщення вентиляційної не відокремлено від інших приміщень протипожежними дверима не нижче 2-го типу (вогнестійкість ЕІ 30, що є порушенням пункту 2.3 глави 2 розділу III НАПБ А. 01.001-2014, пунктів 6.2.-6.4 таблиці 3 Державних будівельних норм ДБН ВАЛ-7-2016;

- не забезпечено навчальний заклад зовнішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013), що є порушенням пункту 1 розділу VI Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України - НАПБ В. 01.050-2016/920;

- керівним складом та фахівцями, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту не пройдено функціональне навчання, що є порушенням підпункту 8 пункту 1 ст. 20 ст. 91 КЦЗУ;

- працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання, що є порушенням підпункту 2 пункт 1 ст. 20 КЦЗУ).

Зауважень чи заперечень щодо здійсненої перевірки та складеного акта від відповідачем не подано.

Відповідач в апеляційній скарзі не заперечує факту не усунення ним в повному обсязі виявлених позивачем порушень пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей,

Враховуючи дані обставини колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правомірно застосував заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Мар`ївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області до повного усунення виявлених порушень.

Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано.

Оскільки судом першої інстанції у повному обсязі встановлено обставини, що мають значення для справи та прийнято рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Мар`ївської загальноосвітньої школи I - III ступенів Компаніївської районної ради Кіровоградської області - залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17 березня 2020 року по адміністративній справі №340/3414/19 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 03 листопада 2020 року, та оскарженню в касаційному порядку не підлягає відповідно до статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя Т.С. Прокопчук

суддя А.В. Шлай

суддя О.О. Круговий

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92868940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/3414/19

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 17.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні