ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/5074/20 Суддя (судді) першої інстанції: О.А. Рідзель
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2020 року 16 год. 27 хв. м. Київ №580/5074/20
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ключковича В.Ю.,
суддів Парінова А.Б.,
Кобаля М.І.,
за участю
секретаря судового засідання Вітчинкіної К.О.,
представника позивача Полішкевича М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року (суддя Рідзель О.А.) у справі за адміністративним позовом Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" до Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області, третя особа: Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області про визнання протиправними та скасування постанов і зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус" звернулася до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області, третя особа: Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області, в якому просила:
- визнати протиправною та скасувати постанову Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 06.11.2020 (дата зазначена на постанові - 07.11.2020) №61;
- визнати протиправною та скасувати постанову Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 09.11.2020 №65;
- зобов`язати Придніпровську районну у м. Черкасах територіальну виборчу комісію Черкаської області повторно розглянути скарги Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" від 27.10.2020 вх.№1 та вх.№2 з урахуванням заяв про уточнення вимог скарги від 06.11.2020 за вх.№26 та вх.№26а.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року позов задоволено частково; визнано протиправною та скасовано постанову Придніпровської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 09.11.2020 №65 "про розгляд заяв про уточнення вимог скарги ЧОПО ПП "Національний корпус"; у задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним рішенням в частині відмови у задоволенні позовних вимог, Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус" подала апеляційну скаргу, з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, в якій просить скасувати рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року в частині відмови у задоволенні позовних вимог та ухвалити в цій частині нове рішення, яким визнати протиправною та скасувати постанову Придніпровської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області №61 від 06.11.2020 (дата зазначена на постанові - 07.11.2020) та зобов`язати Придніпровську районну у місті Черкасах територіальну виборчу комісію Черкаської області повторно розглянути скарги ЧОПО ПП "Національний корпус" вх. №1 та вх. №2 від 27.10.2020 з урахуванням заяв про уточнення вимог скарги за вх. №26 та вх. №26а від 06.11.2020.
В апеляційній скарзі позивач вказує, що розпочавши розгляд скарги по суті Придніпровська ТВК не мала права повертатись до встановлення обставин, визначених ч.2 ст. 72 ВК України, оскільки зазначені дії можливі лише перед розглядом скарги по суті, а тому не мала права залишати скаргу без розгляду по суті.
Також, апелянт зазначає, що у скаргах №1 та №2 від 27.10.2020 не оскаржує ні дій, ні бездіяльності, ні рішення дільничних виборчих комісій, чи їх членів, а тому ч.3 ст. 66 Виборчого кодексу України не застосовна для скарг за вх.№1 та вх.№2, а останнім днем подачі скарги є саме 27.10.2020.
Крім того, апелянт наголошує, що уточнення мали бути розглянуті на засіданні комісії саме 6 листопада та бути описаними в тексті постанови №61 незалежно від того, яку оцінку їм надала Придніпровська ТВК, а нерозгляд комісією уточнених вимог саме 6 листопада означає, що комісія не розглянула скаргу позивача в установлений законом строк на в установленому законом порядку, що є самостійною підставою для скасування постанови № 61 яка прийнята 06.11.2020.
Відзиви на апеляційну скаргу до суду не надходили.
У судове засідання суду апеляційної інстанції Придніпровська районна у м. Черкасах територіальна виборча комісія Черкаської області та Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області явку своїх представників не забезпечили.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю - доповідача, думку представника позивача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено колегією суддів, 15 липня 2020 року Верховною Радою України прийнято постанову №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.
Центральна виборча комісія (надалі також - ЦВК) постановою від 08.08.2020 №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на 25.10.2020.
27.09.2020 Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області прийняла постанову "Про реєстрацію кандидатів у депутати Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків від Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" №45.
27.10.2020 уповноважена особа Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" Карасенко А.А. подала до Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області скаргу №1 про порушення вимог виборчого законодавства, в якій просила визнати недійсним голосування на виборчих дільницях №710983, №710922, №711013, №711043, №711103, №710978, №710990, №711005, №711008.
Вказана скарга зареєстрована у журналі реєстрації скарг, заяв та пропозицій 27.10.2020 о 16 год. 20 хв. за №1.
Також, 27.10.2020 уповноважена особа Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" Карасенко А.А. подала до Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області скаргу №2 про порушення вимог виборчого законодавства, в якій просила визнати недійсним голосування на виборчих дільницях №711017, №711020, №711011, №711015, №710975, №710990.
Вказана скарга зареєстрована у журналі реєстрації скарг, заяв та пропозицій 27.10.2020 о 20 год. 20 хв. за №2.
Листами від 28.10.2020 №14 та №15 Придніпровська районна у м. Черкасах територіальна виборча комісія Черкаської області повернула без розгляду вказані скарги з посиланням на ч.3 ст.66 Виборчого кодексу України.
30.10.2020 уповноважена особа Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" Карасенко А.А подала Черкаській міській територіальній виборчій комісії Черкаського району Черкаської області скаргу №22, в якій просила:
- визнати бездіяльність Придніпровської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області щодо нерозгляду скарг Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" про порушення вимог виборчого законодавства №2 від 27.10.2020 та №1 від 27.10.2020 такою, що не відповідає вимогам законодавства (є протиправною), порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу;
- зобов`язати Придніпровську районну у місті Черкасах територіальну виборчу комісію Черкаської області розглянути скарги Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" про порушення вимог виборчого законодавства №2 від 27.10.2020 та №1 від 27.10.2020.
01.11.2020 Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області прийняла постанову №130, якою у задоволенні вказаної скарги позивача відмовлено.
За наслідками оскарження вказаної постанови у судовому порядку рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 05.11.2020 у справі №580/4944/20 визнано протиправною та скасовано постанову Черкаської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області №130 від 01.11.2020. Зобов`язано Черкаську міську територіальну виборчу комісію Черкаського району Черкаської області повторно розглянути скаргу Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" від 30.10.2020 №22.
На виконання вказаного рішення суду Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області 05.11.2020 прийняла постанову №139 Про повторний розгляд скарги політичної партії , якою визнано протиправною бездіяльність Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області щодо нездійснення розгляду скарг Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" від 27.10.2020 №1 та №2, та зобов`язано Придніпровську районну у м. Черкасах територіальну виборчу комісію Черкаської області повторно розглянути скарги Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" від 27.10.2020 №1 та №2 з прийняттям одного з рішень, передбачених ст.72 Виборчого кодексу України.
В постанові №139 від 05.11.2020 Черкаська міська територіальна виборча комісія Черкаського району Черкаської області зазначила, що про залишення скарг без розгляду по суті в зв`язку з пропуском строку оскарження комісія має прийняти відповідне рішення, оформлене постановою, разом з тим, суб`єктом оскарження не надано доказів розгляду спірного питання на засіданні комісії з прийняттям відповідної постанови, таким чином, вимоги скарги є обґрунтованими.
На виконання вказаної постанови Черкаської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області Придніпровська районна у місті Черкасах територіальна виборча комісія Черкаської області призначила розгляд скарг позивача на 06.11.2020 о 12 год. 00 хв., про що повідомлено уповноважену особу позивача.
06.11.2020 уповноважена особа Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" Карасенко А.А. подала відповідачу заяву про уточнення вимог скарги від 27.10.2020 №1, в якій просила провести повторний підрахунок голосів та за наявності підстав визнати недійсним голосування на виборчих дільницях №710983, №710922, №711013, №711043, №711103, №710978, №711005, №711008 з виборів депутатів Черкаської міської ради.
Вказана заява зареєстрована у журналі реєстрації документів, заяв і скарг відповідача 06.11.2020 о 12 год. 30 хв. за №26а.
Також, 06.11.2020 уповноважена особа Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" Карасенко А.А. подала відповідачу заяву про уточнення вимог скарги від 26.10.2020 №2, в якій просила провести повторний підрахунок голосів та за наявності підстав визнати недійсним голосування на виборчих дільницях №711017, №711020, №710990, №711011, №711015, №710975 з виборів депутатів Черкаської міської ради.
Вказана заява зареєстрована у журналі реєстрації документів, заяв і скарг відповідача 06.11.2020 о 12 год. 31 хв. за №26.
06.11.2020 о 15 год. 45 хв. Придніпровська районна у м. Черкасах територіальна виборча комісія Черкаської області прийняла спірну постанову №61 Про повторний розгляд скарги політичної партії , якою залишила без розгляду по суті скарги позивача від 27.10.2020 №1 та №2.
Підставою прийняття цієї постанови зазначено, що скарги подані з порушенням установленого ч. 3 ст. 66 Виборчого кодексу України строку.
Крім того, за результатом розгляду заяв про уточнення скарг 09.11.2020 о 14 год. 30 хв. Придніпровська районна у м. Черкасах територіальна виборча комісія Черкаської області прийняла спірну постанову №65 Про розгляд заяв про уточнення вимог скарги ЧОПО ПП Національний корпус , якою залишила без розгляду по суті вищевказані заяви позивача про уточнення скарг.
Не погоджуючись із постановами Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 06.11.2020 №61 та від 09.11.2020 №65, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відмовляючи в задоволенні частини позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки скарги позивача стосуються порушень, що мали місце під час голосування 25.10.2020, з урахуванням положень ч.3 ст.66 Виборчого кодексу України вони мали бути подані відповідачу до 26.10.2020 включно, а скільки такі подані 27.10.2020, то позивач пропустив строк, встановлений ч.3 ст. 66 Виборчого кодексу України, для їх подання, у зв`язку з чим постанова від 06.11.2020 №61 є правомірною. Крім того, суд вказав, що під час подання заяв про уточнення скарг позивачем не дотримано вимог ч.8 ст.66 Виборчого кодексу України щодо їх подання, що на підставі ч.8 ст.66 Виборчого кодексу України має наслідком їх відхилення виборчою комісією із зазначенням у рішенні за наслідками розгляду скарг.
Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, переглядаючи справу в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 22 Виборчого кодексу України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах.
Згідно з ч.4 ст. 22 Виборчого кодексу України дільничні виборчі комісії одночасно є суб`єктами усіх виборчих процесів, в організації і проведенні яких вони беруть участь.
На підставі ч.1 ст.63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
21 серпня 2020 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову №192 Про Порядок розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів , якою затверджено Порядок розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (далі - Порядок №192).
Згідно з пунктом 1.3 цього Порядку під скаргою слід розуміти звернення, в якому міститься інформація щодо порушення законодавства України про вибори та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів суб`єктів виборчого процесу, поновити порушені виборчі права.
Суб`єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, згідно з п.2 ч.1 ст. 65 Виборчого кодексу України може бути партія (організація партії) - суб`єкт відповідного виборчого процесу в особі її керівника, уповноваженого представника, уповноваженої особи партії (організації партії) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу організації партії).
До територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, згідно з ч.4 ст.65 Виборчого кодексу України може бути подана скарга на:
1) рішення, дії чи бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів;
2) рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, яка забезпечує організацію і проведення відповідних місцевих виборів (у разі якщо підсумки голосування з відповідних місцевих виборів не встановлюються).
До територіальної виборчої комісії, яка встановлює підсумки голосування з відповідних місцевих виборів, може бути подана скарга на рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, яка забезпечує організацію і проведення відповідних місцевих виборів.
До територіальної виборчої комісії, яка утворила відповідну дільничну виборчу комісію, може бути подана скарга на дії чи бездіяльність члена такої дільничної виборчої комісії.
Згідно з ч.1 ст.66 Виборчого кодексу України скарга до виборчої комісії може бути подана суб`єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб`єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.
Частиною 3 статті 66 Виборчого кодексу України передбачено, що скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів виборчих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлення підсумків голосування та/або під час транспортування виборчих документів, може бути подана до виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності, але не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії відповідно до цього Кодексу.
На підставі ч.4 ст.66 Виборчого кодексу України обчислення строку оскарження починається з наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності, які оскаржуються.
Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією (ч.7 ст.66 Виборчого кодексу України).
Відповідно до п.4.3. Порядку №192 під час розгляду виборчою комісією питання щодо дотримання суб`єктом звернення зі скаргою строків оскарження виборча комісія повинна також враховувати, що першим днем обчисленого у днях строку, який відповідно до Кодексу має початися у зв`язку з настанням певної події, є день, наступний після дня настання вказаної події.
Системний аналіз наведених вище норм свідчить про те, що за загальним правилом скарга, в тому числі, щодо бездіяльності виборчої комісії, що мала місце у день голосування, може бути подана до виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня допущення бездіяльності.
У той же час, відповідною статтею встановлено певні особливості, а саме подання скарги має бути не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії відповідно до цього Кодексу. Тобто дана норма визначає закінчення строку подання такої скарги, з яким пов`язує саме час прийняття виборчою комісією виборчих документів виборчої комісії.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, прохальні частини скарг Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" від 27.10.2020 №1 та №2 містять вимоги щодо визнання недійсним голосування на окремих виборчих дільницях.
Водночас, з описової частини вказаних скарг вбачається, що вони стосуються порушення вимог виборчого законодавства на дільничних виборчих комісіях під час голосування 25.10.2020 щодо втручання сторонніх осіб у реалізацію прав виборців, шляхом вкидання їх бюлетенів до виборчої скриньки.
Відповідно до ч.2 ст.248 Виборчого кодексу України організація проведення голосування та підтримання у приміщенні для голосування належного порядку, забезпечення таємності волевиявлення виборців під час голосування покладаються на дільничну виборчу комісію.
Отже, з огляду на встановлені судом апеляційної інстанції обставини, фактично вищевказані скарги позивача стосуються бездіяльності членів дільничних виборчих комісій щодо належного забезпечення дотримання виборчого законодавства під час голосування.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що в даному випадку щодо строків подання вищевказаних скарг підлягає застосуванню ч.3 ст.66 Виборчого кодексу України, яка передбачає строк подання відповідної скарги не пізніше наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності, однак, не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії.
Таким чином, доводи апелянта про те, що ч. 3 ст. 66 Виборчого кодексу України не може бути застосована до спірних правовідносин, колегія суддів відхиляє, у зв`язку з їх необґрунтованістю.
Відтак, оскільки скарги позивача від 27.10.2020 №1 та №2 стосуються порушень, що мали місце під час голосування 25.10.2020, з урахуванням положень ч.3 ст.66 Виборчого кодексу України вони мали бути подані до Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області до 26.10.2020 включно, однак, уповноваженою особою позивача скарги подані 27.10.2020, що підтверджується відповідними записами на їх примірнику, скріпленими печатками відповідача, та даними журналу реєстрації скарг, заяв та пропозицій, а відтак, позивач пропустив строк, встановлений ч.3 ст. 66 Виборчого кодексу України, для їх подання.
Частиною 3 ст.72 Виборчого кодексу України визначено, що виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб`єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб`єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, відповідач, залишаючи вищевказані скарги позивача без розгляду, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено) та розсудливо, тобто у відповідності до вимог ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Щодо доводів апелянта про те, що всупереч вимогам ст.72 Виборчого кодексу України відповідач, почавши розгляд скарг по суті та дослідивши подані докази порушень, безпідставно залишив їх без розгляду у зв`язку з пропуском строку подання, колегія суддів зазначає, що на підставі ч.2 ст.72 Виборчого кодексу України перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення: чи подано скаргу належним суб`єктом звернення зі скаргою, визначеним цим Кодексом; чи віднесено цим Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб`єкт розгляду скарги); чи дотримано суб`єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені цим Кодексом.
Згідно з ч.5 ст.72 Виборчого кодексу України у разі якщо скаргу подано належним суб`єктом звернення зі скаргою до належного суб`єкта розгляду такої скарги в установлені цим Кодексом строки, виборча комісія переходить до розгляду скарги по суті.
Відповідно до ч.7 ст.72 Виборчого кодексу України під час розгляду по суті скарги щодо дії (бездіяльності) суб`єкта оскарження виборча комісія вирішує: чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб`єкта оскарження; чи оскаржувана дія (бездіяльність) здійснювалася (вчинялася) суб`єктом оскарження на законних підставах; чи підтверджуються викладені у скарзі вимоги наданими доказами; які правові норми належить застосувати до цих правовідносин; чи належить задовольнити кожну з вимог суб`єкта звернення зі скаргою, чи відмовити в їх задоволенні; чи належить поновити порушені права чи законні інтереси суб`єкта звернення зі скаргою в інший спосіб; які рішення слід зобов`язати прийняти чи які дії, що випливають із факту визнання оскаржених дій чи бездіяльності протиправними, вчинити.
Згідно витягу з протоколу №22 засідання Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 06.11.2020, на порядок денний винесено питання повторного розгляду скарг позивача від 27.10.2020 №1 та №2. У протоколі також зазначено, що комісією вирішено залишити вказані скарги без розгляду по суті. Мотивувальна частина спірного рішення від 06.11.2020 №61 містить лише норми Виборчого кодексу України щодо строку звернення зі скаргами, а також доводи щодо недотримання строків їх подання.
Інші доводи апеляційної скарги та доводи представника позивача, висловлені у судовому засіданні суду апеляційної інстанції є такими, що не узгоджуються з нормами чинного законодавства, а відтак, не можуть бути прийняті судом до уваги.
Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, зважаючи на доведеність правомірності винесення оскаржуваної постанови Придніпровської районної у м. Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 06.11.2020 №61 колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині та скасування такої постанови, та позовних вимог щодо зобов`язання відповідача повторно розглянути скарги позивача від 27.10.2020 вх.№1 та вх.№2 з урахуванням заяв про уточнення вимог скарг від 06.11.2020 за вх.№26 та вх.№26а, оскільки відповідачем правомірно залишено такі скарги без розгляду, а заяви про уточнення вимог скарг від 06.11.2020 за вх.№26 та вх.№26а не є новими скаргами, відповідно до ч. 8 ст. 66 Виборчого кодексу України, і їх розгляд окремо не допускається.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Враховуючи, що рішення суду першої інстанції не оскаржувалось в частині задоволення позовних вимог, а саме, визнання протиправною та скасування постанови Придніпровської районної у місті Черкасах територіальної виборчої комісії Черкаської області від 09.11.2020 №65, то в цій частині судове рішення не переглядається судом апеляційної інстанції.
Зазначене узгоджується з позицією, викладеною в п. 13.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про судове рішення в адміністративній справі від 20 травня 2013 року №7 , відповідно до якого у разі часткового оскарження судового рішення суд апеляційної інстанції в описовій частині свого рішення повинен зазначити, в якій частині рішення суду першої інстанції не оскаржується, і при цьому не має права робити правові висновки щодо неоскарженої частини судового рішення.
Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції винесене з дотриманням норм матеріального та процесуального права, судом повно з`ясовано обставини справи, а доводи апеляційної скарги не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, у зв`язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
На час подання апеляційної скарги позивачем (апелянтом) судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню під час прийняття даної постанови.
Згідно частини другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною першою стані 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подасться до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, судовий збір справляється у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року розміром 2102 грн.
Відповідно до абз.2 ч.3 ст.6 Закону №3674-VI у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Тому, ставкою судового збору за подання цього позову є 4204,00 грн. (1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб * 2 вимоги немайнового характеру).
Судом першої інстанції стягнуто з позивача на користь спеціального фонду Державного бюджету України судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204,00 грн.
Згідно ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI ставка судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції, враховуючи, що при зверненні з апеляційною скаргою позивачем не було сплачено судовий збір, з Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" Державного бюджету України слід стягнути витрати зі сплати судового збору у розмірі 6306, 00 грн. за подання апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 272, 273, 308, 311, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" залишити без задоволення.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року залишити без змін.
Стягнути з Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" (18005, м. Черкаси, Черкаська область, вул. Гуржіївська 30, код ЄДРПОУ 41746547) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду (Отримувач: УК у Печерському районі/Печерський район, ЄДРПОУ отримувача: 38004897, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО банку: 899998, рахунок отримувача: UA638999980313171206081026007, код класифікації доходів бюджету: 22030101, призначення платежу: 101; (ЄДРПОУ/РНОКПП апелянта); за розгляд апеляційної скарги (назва апелянта); Шостий апеляційний адміністративний суд; справа №(номер судової справи)) судовий збір у розмірі 6306, 00 (шість тисяч триста шість) гривень.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя В.Ю. Ключкович
Судді М.І. Кобаль
А.Б. Парінов
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2020 |
Оприлюднено | 17.11.2020 |
Номер документу | 92869505 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні