Рішення
від 16.11.2020 по справі 402/203/20
УЛЬЯНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №402/203/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" листопада 2020 р. Ульяновський районний суд Кіровоградської області в складі:

головуючого судді: Ясінського Л.Ю.

секретаря судового засідання: Кашнікова І.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Благовіщенське Кіровоградської області в порядку спрощеного провадження, цивільну справу за позовною заявою Заступника керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури О. Гайдюк в інтересах держави, в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надміру, виплачених бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги,

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури О. Гайдюк який діє в інтересах держави, в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації звернувся з позовною заявою до Ульяновського районного суду до ОСОБА_1 про стягнення надміру, виплачених бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги.

Позов мотивовано тим, що 01.11.2018 року ОСОБА_1 звернулася із заявою до управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації (далі - Управління) про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. Разом з тим, ОСОБА_1 заповнила декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (далі - Декларація). При цьому, у заяві про призначення усіх видів соціальної допомоги від 01.11.2018 та Декларації від 01.11.2018 ОСОБА_1 , під підпис, була повідомлена про відмову в призначенні або припиненні виплати допомоги та/або повернення надміру нарахованих коштів у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї.

Таким чином, в заяві про призначення державної соціальної допомоги ОСОБА_1 власноруч ставила свій підпис під зазначеним попередженням, тобто усвідомлюючи, що надання неточних чи неповних відомостей тягне відповідальність згідно з чинним законодавством та одночасно дала згоду на збір інформації про сім`ю та доходи, що необхідні для призначення допомоги.

Так, під час перевірки достовірності та повноти поданої інформації про доходи та майновий стан ОСОБА_1 , для призначення їй державної соціальної допомоги, 11.01.2020 року державним соціальним інспектором з`ясовано, що 28.09.2018 року її чоловіком, згідно договору встановлення емфітевзису земельної ділянки, отримано дохід в сумі 90 (дев`яносто) тис. грн.

Відповідно до розділу УІ Декларації, заповненої ОСОБА_1 відомості про отримання додаткових джерел для існування, зокрема одержання коштів за результатами укладення договору встановлення емфітевзису, відсутні.

Згідно ст. 5 Закону та п. 14 Порядку, розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї.

Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги на підставі довідки про доходи і декларації про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Відповідно до ст. 7 Закону та п. 12 Порядку, у разі коли особами, які входять до складу сім`ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Так, у результаті внесення у Декларацію недостовірної інформації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, відповідно до довідки Управління від 12.12.2019, розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї для призначення державної соціальної допомоги від 29.11.2019 та акту про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги від 11.01.2020, за період з 01.11.2018 по 30.04.2019 ОСОБА_1 зайво виплачено державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 70 351,50 грн. (сімдесят тисяч триста п`ятдесят одна грн. 50 коп.). В зв`язку з цим, 29.11.2019 р. Управлінням по ОСОБА_1 прийнято рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї. Дані кошти повинні бути відшкодовані державі за рахунок відповідача, яка в добровільному порядку відмовляється це зробити.

Посилаючись на викладене та норми діючого законодавства просить задовольнити позов та стягнути з відповідача зазначену вище суму надміру виплачених бюджетних коштів і судові витрати по справі.

Ухвалою Ульяновського районного суду Кіровоградської області від 17.03.2020 року відкрито спрощене провадження у вказаній справі та призначено судове засідання .

Прокурор надала до суду заяву, якою підтримує заявлені вимоги, просить їх задовольнити.

Крім того, прокурором додано до заяви копію вироку Ульяновського районного суду Кіровоградської області від 02.10.2020 року про притягнення ОСОБА_1 до кримінальної відповідальності та визнання її винною у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст.190 ч.1, ч.1 ст.358, ч.4 ст.358 КК України.

Представник відповідача - адвокат Анікєєнко Є.О. та відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явились, 16.11.2020 року адвокат Анікєєнко Є.О. подала до канцелярії суду заяву в якій просить суд розглянути справу без їх участі, позовні вимоги не визнають та просять в задоволенні позову відмовити.

У зв`язку з неявкою в судове засідання сторін по справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося, відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України.

Дослідивши докази по справі в їх сукупності, з`ясувавши підстави та предмет позову, характер спірних правовідносин, прав та інтересів, за захистом яких звернулася позивач, суд вважає, що вимоги позивача обґрунтовані, ґрунтуються на вимогах закону, що регулює спірні правовідносини, та є такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Закон України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям.

Статтею 1 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям встановлено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї; сім`я - це особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки. Права члена сім`ї має одинока особа; малозабезпечена сім`я - сім`я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї; прожитковий мінімум для сім`ї - визначена для кожної сім`ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України Про прожитковий мінімум для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення; середньомісячний сукупний доход сім`ї - обчислений у середньому за місяць доход усіх членів сім`ї з усіх джерел надходжень протягом шести місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги, крім допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.

Відповідно до ст. ст. 3, 4, 5, 6 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України. До заяви про надання державної соціальної допомоги додаються, зокрема документ, що посвідчує особу; довідка про склад сім`ї; декларація про доходи та майно осіб, які входять до складу сім`ї. Державна соціальна допомога призначається з місяця звернення, якщо протягом місяця подано всі необхідні документи. Розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім`ї. Державна соціальна допомога призначається на шість місяців.

Згідно з частиною 1 статті 7 Закону № 1768-III (в редакції станом на 27.05.2016 року) державна соціальна допомога не призначається у випадках, зокрема коли працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги).

За наявності обставин, передбачених у частині першій цієї статті, державна соціальна допомога може бути призначена місцевою державною адміністрацією на підставі рішень районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій та виконавчих комітетів міських і районних у містах (у разі їх створення) рад у разі, якщо: у складі сім`ї є інвалід; у малозабезпеченій багатодітній сім`ї виховуються троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, але не довше ніж до досягнення ними 23 років); неможливість отримання будь-яких джерел для існування пов`язана з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім`ї.

Рішення про призначення державної соціальної допомоги у таких випадках приймається на підставі обстеження матеріально-побутових умов сім`ї, яка звернулася за призначенням такої допомоги.

Умови призначення і виплати малозабезпеченим сім`ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям , визначає відповідний Порядок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250.

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї. Призначення і виплата соціальної допомоги здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї.

Пунктом 6 Порядку встановлено, що для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю). Інформація про склад сім`ї заявника зазначається в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. Форми заяви, декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики.

До складу сім`ї включаються чоловік, дружина; рідні, усиновлені діти цих осіб віком до вісімнадцяти років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації до досягнення двадцяти трьох років і які не мають власних сімей; неодружені повнолітні діти, які визнані інвалідами з дитинства I та II груп або інвалідами I групи і проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв`язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одиноким інвалідом I групи і здійснює догляд за ним; жінка та чоловік, які проживають однією сім`єю, не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей. При цьому до складу сім`ї включаються незалежно від місця проживання (перебування) або реєстрації діти, які навчаються за денною формою навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації до досягнення двадцяти трьох років і не мають власних сімей. До складу сім`ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні.

Відповідно до підпунктів 9.1, 9.2 пункту 9 Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15.11.2001 року № 486/202/524/455/3370, загальна сума сукупного доходу одержувачів допомоги включає в себе суму всіх доходів кожної особи, яка враховується при наданні допомоги, визначених на підставі наданих документів за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням соціальної допомоги, якщо інше не передбачене законодавством; сукупний дохід включає в себе як поточні щомісячні доходи в грошовій та натуральній формі осіб, які враховуються при наданні допомоги, так і доходи, які мають нерегулярний характер.

Судом встановлено 01.11.2018 року ОСОБА_1 звернулася із заявою до управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації (далі - Управління) про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям. Разом з тим, ОСОБА_1 заповнила декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (далі - Декларація). При цьому, у заяві про призначення усіх видів соціальної допомоги від 01.11.2018 та Декларації від 01.11.2018 ОСОБА_1 , під підпис, була повідомлена про відмову в призначенні або припиненні виплати допомоги та/або повернення надміру нарахованих коштів у разі подання неповних чи недостовірних відомостей про доходи та майновий стан сім`ї (а.с 22-24).

Таким чином, в заяві про призначення державної соціальної допомоги ОСОБА_1 власноруч ставила свій підпис під зазначеним попередженням, тобто усвідомлюючи, що надання неточних чи неповних відомостей тягне відповідальність згідно з чинним законодавством та одночасно дала згоду на збір інформації про сім`ю та доходи, що необхідні для призначення допомоги.

Під час перевірки достовірності та повноти поданої інформації про доходи та майновий стан ОСОБА_1 , для призначення їй державної соціальної допомоги, 11.01.2020 року державним соціальним інспектором з`ясовано, що 28.09.2018 року її чоловіком, згідно договору встановлення емфітевзису земельної ділянки, отримано дохід в сумі 90 (дев`яносто) тис. грн. ( а.с. 30-33).

В результаті внесення у Декларацію недостовірної інформації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, відповідно до довідки Управління від 12.12.2019, розрахунку середньомісячного сукупного доходу сім`ї для призначення державної соціальної допомоги від 29.11.2019 та акту про проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій та соціальної допомоги від 11.01.2020, за період з 01.11.2018 по 30.04.2019 ОСОБА_1 зайво виплачено державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 70 351,50 грн. (сімдесят тисяч триста п`ятдесят одна грн. 50 коп.). В зв`язку з цим, 29.11.2019 р. Управлінням по ОСОБА_1 прийнято рішення про відмову в наданні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї (а.с.14)

Відповідно до п. 28 Порядку, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Управлінням було вжито заходи на виконання п. 28 Порядку, а саме: визначено обсяг надміру виплачених коштів та встановлено строки їх повернення до 28.02.2020, про що заявницю повідомлено листами №74/04 від 10.01.2020 та №92 від 20.01.2020 (а.с.34, 35), на що боржниця ОСОБА_1 відреагувала заявою про утримання з неї переплати частинами з нарахованої допомоги, однак кошти в добровільному порядку не повернула, тому з боку набувача - державному бюджету завдано матеріальної шкоди в розмірі 70 351,50 грн.

Відповідно до абз. 2 ст.1 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям , державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї.

Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України (ч. 10 ст. 4 Закону).

Пунктами 2, 3 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затв. Постановою КМУ від 24.02.2003р. №250, визначено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - соціальна допомога) призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї. Призначення і виплата соціальної допомоги здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї.

Згідно з п. 10 Порядку, соціальна допомога не призначається у разі, коли: працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I - IV рівня акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги);

Згідно п. 12 Порядку, виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється: якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення.

Згідно з п. 15 Порядку, виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється:

- якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, - з місяця, в якому виявлено порушення;

- у разі переїзду сім`ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють виплату соціальної допомоги (зокрема, смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни;

- за заявою уповноваженого представника сім`ї - з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою;

- у разі припинення реєстрації як безробітної особи, яка включена до складу сім`ї, з причин, передбачених абзацами сімнадцятим (крім припинення реєстрації у разі працевлаштування самостійно), дев`ятнадцятим - двадцять другим підпункту 1 і підпунктом 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. N 198 (Офіційний вісник України, 2013 р., N 26, ст. 859), - з місяця, що настає за місяцем, в якому припинено реєстрацію безробітного за інформацією центрів зайнятості.

Згідно з п.27 Порядку, інформування органів соціального захисту населення стосовно дотримання безробітним працездатним членом малозабезпеченої сім`ї законодавства про зайнятість у частині сприяння своєму працевлаштуванню та припинення реєстрації як безробітної особи, яка включена до складу малозабезпеченої сім`ї, здійснюється центрами зайнятості до 10 числа місяця, що настає за звітним.

Згідно з п.28 Порядку, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення:

- визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;

- повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

- у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;

- у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

З`ясувавши повно, всебічно та об`єктивно усі обставини справи, оцінивши за своїм внутрішнім переконанням надані сторонами докази з точки зору їх належності, допустимості, достовірності, достатності і взаємозв`язку, проаналізувавши вищевикладені вимоги діючого законодавства, суд приходить до висновку про повну доведеність позовних вимог.

Вказані обставини підтверджуються сукупністю наданих доказів - заявою про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, декларацією про доходи та майновий стан, довідкою про склад сімї, рішенням про призначення державної соціальної допомоги, розрахунком державної соціальної допомоги, розпорядженням про перерахунок державної соціальної допомоги, листами на адресу ОСОБА_1 про повернення надмірно виплачених коштів.

При цьому, суд враховує, що зазначені обставини відповідачкою не спростовані, письмових заперечень проти позову з відповідними доказами не подала.

Згідно копії вироку вбачається, що ОСОБА_1 02 жовтня 2020 року засуджена вироком Ульяновського районного суду Кіровоградської області та визнана винною у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ст.190 ч.1, ч.1 ст.358, ч.4 ст.358 КК України.

У відповідності до обвинувального акту ОСОБА_1 вчинила заволодіння чужим майном шляхом обману ( шахрайство), здійснила підроблення офіційного документу та використала завідомо підроблений документ.

З копії вироку суду вбачається, що обвинувачена ОСОБА_1 надала письмову заяву в присутності адвоката Анікєєнко Є.О. в якій зазначила, що свою вину у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ст.190 ч.1, ч.1 ст.358, ч.4 ст.358 КК України вона беззастережно визнала в повному обсязі, вважає, що досудовим розслідуванням обставини вчинення кримінального правопорушення встановлені в повному обсязі.

Таким чином, суд вважає необхідним стягнути з відповідачки на користь позивача надміру перераховану суму коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 70 351 грн. 50 коп. грн., задовольнивши позовні вимоги повністю.

Згідно з ст.141 ЦПК України суд вважає необхідним стягнути з відповідача на користь позивача понесені ним судові витрати по сплаті судового збору в сумі 2102,00 грн.

Керуючись ст.15,16 ЦК України, Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям , Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затв. Постановою КМУ від 24.02.2003р. №250, ст. 2,4,5,12,13,76-82,89,141,259,263-265,280,282 ЦПК України, суд

У Х В А Л И В :

Позов Заступника керівника Новоукраїнської місцевої прокуратури Кіровоградської області О. Гайдюк в інтересах держави, в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації Кіровоградської області до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги - задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 , Інд. код НОМЕР_1 на користь держави, в особі управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації Кіровоградської області код ЄДРПОУ 03197859 на р/р UA 268999980313000115000011404, код ЄДРПОУ 37944689, Отримувач : УК у Благов. р-ні/Благовіщ. р-н/24060300, банк отримувача: Державне Казначейство України, назва платежу: інші надходження, 24060300, надмірно виплачені бюджетні кошти у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в сумі 70 351 ( сімдесят тисяч триста п`ятдесят одна) гривня 50 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 Інд. код НОМЕР_1 на користь прокуратури Кіровоградської області понесені прокуратурою витрати на сплату судового збору в розмірі 2 102 грн. на р\р UA848201720343100001000004600 в банку - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, код ЄДРПОУ 02910025.

Рішення суду може бути оскаржене до Кропивницького апеляційного суду через Ульяновський районний суд Кіровоградської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Особи, які беруть участь у справі:

Позивач:

Новоукраїнська місцева прокуратура Кіровоградської області, місцезнаходження: Індекс 27100, Кіровоградська область, м. Новоукраїнка вул. Гагаріна 7, код ЄДРПОУ 02910025.

Управління соціального захисту населення Благовіщенської районної державної адміністрації, місце знаходження: 26400, Кіровоградська область місто Благовіщенське вул. Богдана Хмельницького 8, код ЄДРПОУ 03197859.

Відповідач - ОСОБА_1 , Інд. код НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 .

Суддя: Л. Ю. Ясінський

СудУльяновський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення16.11.2020
Оприлюднено17.11.2020
Номер документу92877295
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —402/203/20

Рішення від 16.11.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 08.05.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

Ухвала від 17.03.2020

Цивільне

Ульяновський районний суд Кіровоградської області

Ясінський Л. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні