Постанова
від 10.11.2020 по справі 428/4911/20
ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Головуючий суду 1 інстанції - Посохов І.С.

Доповідач - Луганська В.М..

Справа № 428/4911/20

Провадження № 22-ц/810/696/20

ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2020 року м. Сєвєродонецьк

Луганський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - Луганської В.М.

суддів: Коновалової В.А., Карташова О.Ю.

за участю секретаря - Сінько А.І.

учасники справи:

позивачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3

відповідач Сєвєродонецка міська рада

третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Луганського апеляційного суду в м. Сєвєродонецьку справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС на ухвалу Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 08 вересня 2020 року за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Сєвєродонецької міської ради про визнання недійсним рішення Сєвєродонецької міської ради від 06 березня 2018 року № 2350 та окремих частин договору оренди землі від 06 березня 2018 року, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС ,

в с т а н о в и в:

У червні 2020 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 звернулися до суду з позовними вимогами до Сєвєродонецької міської ради вимогами про визнання недійсним п.1 рішення Сєвєродонецької міської ради від 06 березня 2018 року № 2350, визнання окремих пунктів договору оренди землі від 06.03.2018 року недійсним.

Ухвалою Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 08 вересня 2020 року за клопотанням представника позивачів ОСОБА_4 залучено до участі у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Сєвєродонецької міської ради про визнання недійсним рішення Сєвєродонецької міської ради від 06 березня 2018 року № 2350 та окремих частин договору оренди землі від 06 березня 2018 року, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС правонаступника відповідача Сєвєродонецької міської ради - Військово-цивільну адміністрацію м. Сєвєродонецьк Луганської області.

Не погодившись з вказаною ухвалою Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС (далі ТОВ КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС ) звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом норм процесуального права просить суд апеляційної інстанції скасувати ухвалу Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 08 вересня 2020 року.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що у суду не було правових підстав залучати до участі в справі Військово-цивільну адміністрацію м. Сєвєродонецьк Луганської області, оскільки Сєвєродонецька міська рада не є припиненою, не є кредитором чи боржником у зобов`язанні, а Військово-цивільна адміністрація м. Сєвєродонецьк Луганської області відповідно до Закону України Про військово-цивільні адміністрації не є правонаступником даної ради.

Військово-цивільна адміністрація м. Сєвєродонецьк Луганської області набула прав та обов`язків з дня внесення запису про її державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців 04.08.2020 року, діє самостійно і несе відповідальність за свою діяльність відповідно до закону, а тому не може нести відповідальність за прийнятті до її утворення рішення Сєвєродонецької міської ради та укладені нею договори.

У відзиві на апеляційну скаргу Військово-цивільна адміністрація м. Сєвєродонецьк Луганської області просить суд ухвалу Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 08 вересня 2020 року залишити без змін та посилається на те, що на підставі Указу Президента України № 297/2020 від 28 липня 2020 року було створено Військово-цивільну адміністрацію м. Сєвєродонецьк Луганської області для виконання повноважень органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації у день набрання чинності актом Президента України про утворення військово- цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження сільських, селищних, міських, районних у містах рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту. Можливість Сєвєродонецької міської ради бути позивачем та відповідачем у судах ускладнена відсутністю уповноваженого представника.

В судове засідання представник ТОВ КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. 09 листопада 2020 року на адресу суду від скаржника надійшла заява, в якій просить суд задовольнити апеляційну скаргу та розгляд справи проводити за відсутності представника скаржника.

В судове засідання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не з`явилися, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином. Позивачами 09 листопада 2020 року на адресу Луганського апеляційного суду надіслана заява, в якій позивачі просять суд у задоволенні апеляційної скарги відмовити та розглядати апеляційну скаргу за їх відсутності.

В судовому засіданні представник Військово-цивільної адміністрації м. Сєвєродонецьк Луганської області апеляційну скаргу не визнав та вважає, що відсутні підстави для її задоволення.

Відповідно до ч.2 ст.372 ЦПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи положення ч.2 ст.372 ЦПК України, колегія суддів вважає за можливе розгляд справи провести за відсутності представника скаржника та позивачів, оскільки про місце та час судового засідання повідомлені належним чином.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, учасників справи, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність й обґрунтованість ухвали суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного суду приходить до наступного.

Відповідно до вимог ст. 367 ЦПК України під час розгляду справи в апеляційному порядку апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції у межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції.

Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві.

Докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього.

Відповідно до ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були дослідженні в судовому засіданні.

Залучаючи до участі у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Сєвєродонецької міської ради про визнання недійсним п.1 рішення Сєвєродонецької міської ради від 06 березня 2018 року № 2350 та окремих пунктів договору оренди землі від 06.03.2018 року недійсним, третя особа ТОВ КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС правонаступника відповідача Сєвєродонецької міської ради -Військово-цивільну адміністрацію м. Сєвєродонецька Луганської області, суд першої інстанції виходив з того, що після утворення Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області було припинено повноваження Сєвєродонецької міської ради, виконавчих органів цієї ради та міського голови м. Сєвєродонецька, а їх повноваження перейшли до Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.

Колегія суддів погоджується з даним висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про військово-цивільні адміністрації для виконання повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених цим Законом, в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема в районі проведення антитерористичної операції можуть утворюватися військово-цивільні адміністрації.

Військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи у селах, селищах, містах, районах та областях, що діють у складі Антитерористичного центру при Службі безпеки України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі проведення антитерористичної операції) або у складі Об`єднаного оперативного штабу Збройних Сил України (у разі їх утворення для виконання повноважень відповідних органів у районі здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях) і призначені для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення безпеки і нормалізації життєдіяльності населення, правопорядку, участі у протидії актам збройної агресії, диверсійним проявам і терористичним актам, недопущення гуманітарної катастрофи в районі відсічі збройної агресії Російської Федерації, зокрема проведення антитерористичної операції.

Військово-цивільні адміністрації - це тимчасові державні органи, що здійснюють на відповідній території повноваження сільських, міських, районних у містах рад та голів та інші повноваження, визначені цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації військово-цивільні адміністрації утворюються у разі потреби за рішенням Президента України.

У день набрання чинності актом Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження: сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, - у разі утворення військово-цивільної адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів). Повноваження військово-цивільних адміністрацій району, області починаються у день набрання чинності актом Президента України про їх утворення і припиняються у день відкриття першої сесії новообраної відповідної ради.

Повноваження військово-цивільних адміністрацій населених пунктів починаються з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і припиняються у день відкриття першої сесії новообраної відповідної ради (ч.11 ст. 3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації ).

Відповідно до Указу Президента України від 28 липня 2020 року № 297/2020 було утворено Військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецьк Луганської області.

Указ набрав чинності з дня його опублікування, 29 липня 2020 року в Урядовому кур`єрі.

04 серпня 2020 року внесений запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації юридичної особи - Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області.

Відповідно до ч.12 ст.3 Закону України Про військово-цивільні адміністрації повноваження військово-цивільних адміністрацій здійснюються ними в порядку визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Статтею 4 Закону України Про військово-цивільні адміністрації визначено повноваження військово-цивільної адміністрації, серед яких здійснення управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі і шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад один рік (п.12 ст.4 Закону), вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (крім вирішення питань відчуження з комунальної власності земельних ділянок та надання таких земельних ділянок в оренду на строк понад один рік).

Відповідно до п. 3 ч. 1, ч. 5 ст. 78 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках передбачених законами України Про військово-цивільні адміністрації .

Повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації.

Виходячи з аналізу вказаних вище норм права, з часу утворення військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецьк Луганської області повноваження Сєвєродонецької міської ради Луганської області припинено, її повноваження в тому числі управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади (крім вирішення питань відчуження, у тому числі і шляхом приватизації комунального майна та надання комунального майна в оренду на строк понад один рік, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (крім вирішення питань відчуження з комунальної власності земельних ділянок та надання таких земельних ділянок в оренду на строк понад один рік) перейшли до військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецька Луганської області.

Як вбачається із тексту позовної заяви позивачами заявлено вимоги, що стосуються земельних питань, а саме визнання недійсним окремого пункту рішення Сєвєродонецької міської ради від 06 березня 2018 року №2350 в частині визначення категорії земель, визнання договору оренди землі № 4412900000040020252 від 06 березня 2018 року укладений між Сєвєродонецькою міською радою та відповідачами недійсним в частинах визначення цільового призначення земельної ділянки, в частині визначення розміру орендної плати, в частині визначення категорії земель.

На час розгляду справи у суді Сєвєродонецька міська рада з 04 серпня 2020 року втратила свої повноваження і її повноваження в сфері земельних відносин здійснює Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецька Луганської області.

Відповідно до ч. 1 ст. 55 ЦПК України у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.

В даному випадку повноваження у спірних відносинах перейшли до Військово-цивільної адміністрації міста Сєвєродонецька Луганської області, тому суд першої інстанції відповідно до вимог ч.1 ст.55 ЦПК України правильно замінив Сєвєродонецьку міську раду на Військово-цивільну адміністрацію міста Сєвєродонецька Луганської області до якої перейшли повноваження у спірних правовідносинах.

Доводи скаржника про те, що Сєвєродонецька міська рада не є припиненою, не є кредитором чи боржником у зобов`язанні, а Військово-цивільна адміністрація м. Сєвєродонецька Луганської області відповідно до Закону України Про військово-цивільні адміністрації не є правонаступником даної ради, тому Військово-цивільна адміністрація м. Сєвєродонецьк Луганської області не може бути у даній справі правонаступником відповідача - Сєвєродонецької міської ради не заслуговують на увагу, оскільки вказана вище стаття ЦПК України передбачає процесуальне правонаступництво не тільки у разі припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а і в інших випадках заміни у відносинах, щодо яких виник спір. Як було вище зазначено, що на час розгляду справи у суді відповідач по справі Сєвєродонецька міська рада з 04.08.2020 року втратила свої повноваження і її повноваження в сфері земельних відносин здійснює Військово-цивільна адміністрація міста Сєвєродонецька Луганської області відповідно до Закону.

Відповідно до частини третьої статті 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

З підстав вищевказаного, колегія суддів вважає за необхідне залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржувану ухвалу без змін.

Оскільки розгляд справи не закінчено, то питання про розподіл судових витрат не вирішується.

Керуючись ст. ст.259,367,374,375,382,384 ЦПК України, апеляційний суд

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ УКРІНВЕСТ РЕСУРС залишити без задоволення.

Ухвалу Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 08 вересня 2020 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.

Дата складання повного тексту постанови - 11 листопада 2020 року.

Головуючий В.М. Луганська

Судді В.А. Коновалова

О.Ю. Карташов

СудЛуганський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено17.11.2020
Номер документу92880139
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —428/4911/20

Ухвала від 30.03.2021

Цивільне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Посохов І. С.

Ухвала від 30.03.2021

Цивільне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Посохов І. С.

Ухвала від 02.02.2021

Цивільне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Посохов І. С.

Ухвала від 02.02.2021

Цивільне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Посохов І. С.

Постанова від 10.11.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Постанова від 10.11.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 26.10.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 30.09.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Луганська В. М.

Ухвала від 08.09.2020

Цивільне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Посохов І. С.

Ухвала від 08.09.2020

Цивільне

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

Посохов І. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні