Рішення
від 10.11.2020 по справі 910/10177/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

10.11.2020Справа № 910/10177/20

За позовом: Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південно-західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця"

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна експедиційна компанія "Гарантія"

про: стягнення 197 200,44 грн

Суддя: Шкурдова Л.М.

секретар с/з Масна А.А.

Представники:

від позивача: Мартинюк О.М., за дов.

від відповідача: не з`явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Господарським судом міста Києва розглядається справа за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південно-західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна експедиційна компанія "Гарантія" про стягнення 197 200,44 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.07.2020 відкрито провадження у справі №910/10177/20 за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань щодо оплати наданих позивачем послуг за Договором про надання послуг від 16.02.2018 №10827/ЦТЛ-2018, в зв`язку з чим у відповідача перед позивачем виникла заборгованість в розмірі 197 200,44 грн за користування вагонами.

Відповідачем подано відзив на позов, в якому щодо задоволення позову заперечував, посилаючись на те, що позивач за затримку вагонів не видав наказ про затримку вагонів і контейнерів, копію наказу відповідачу не надано, акти загальної форми ГУ-23 складені з порушенням, за відсутності представників відповідача, які не були ознайомлені с даними актами.

Позивачем надано відповідь на відзив, в якому позивач зазначив, що вказані у позовній заяві вагони затримувались на станції призначення, а не по шляху слідування, в зв`язку з чим позивачем наказ не видавався, акти загальної форми ГУ-23 складалися для засвідчення обставин затримки вагонів безпосередньо на станції призначення. Позивач зазначає, що він повідомив відповідача про складення актів загальної форми та про необхідність їх підписання, свідченням обізнаності відповідача, що вагони перебувають на станційних коліях і за час перебування нараховується плата за користування вагонами є листи від 23.12.2019, від 27.12.2019, від 30.12.2019, від 05.01.2020. Позивач зазначає, що плата за користування вагонами вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства.

У судовому засіданні 10.11.2020 року було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

20.02.2018 між публічним акціонерним товариством Українська залізниця (перевізник) та Товариством з обмеженою відповідальністю транспортна експедиційна компанія Гарантія (замовник) укладено Договір №10827/ЦТЛ-2018 про надання послуг від 20.02.2018 (далі - Договір), предметом якого, відповідно до п.1.1. є здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, та інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника і проведення розрахунків за ці послуги.

Згідно з п. 1.3 Договору надання послуг за цим Договором може підтверджуватись залізничною накладною, накопичувальною карткою, зведеною відомістю та іншими документами.

Підпунктами 2.1.6 - 2.1.7 пункту 2.1 Договору встановлено, що замовник зобов`язується: оплачувати перевізнику послуги, пов`язані з організацією перевезень та перевезенням вантажів та інші надані послуги з сум внесеної передоплати за кодом платника; відшкодовувати перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів, що виникли на станціях залізниць України з причин, що не залежать від перевізника, а також нести відповідальність за затримки вантажів на підходах до станції призначення та здійснювати сплату платежів, пов`язаних з цими затримками.

Оплата вказаних послуг здійснюється шляхом списання з сум внесеної передоплати за кодом платника.

За приписами п.2.1.16. Договору, замовник зобов`язаний приймати вагони, які подані за заявкоюзамовника.

Статтею 908 Цивільного кодексу України передбачено, що перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення. Загальні умови перевезення визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Частиною 5 статті 307 Господарського кодексу України визначено, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

Відповідно до положень статті 119 Статуту залізниць України за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.

Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Пунктом 3 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Мінтрансу України № 113 від 25.02.1999 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 15.03.1999 за № 165/3458 передбачено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станції відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами (контейнерами) форми ГУ-46, яка складається на підставі Пам`яток про користування вагонами (контейнерами) форми ГУ-45, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23.

Пунктом 4 Правил користування вагонами (контейнерами) визначено, що Відомості плати за користування вагонами (контейнерами) складаються на вагони, що подаються під навантаження та вивантаження, є документами обліку часу перебування вагонів у пунктах навантаження та вивантаження і містять розрахунки платежів за користування вагонами, за маневрову роботу та за подавання й забирання вагонів.

Пунктом 8 Правил користування вагонами і контейнерами визначено, що у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.

У пункті 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 334 від 28.05.2002, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.07.2002 за №567/6855, зазначається, що акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема, у разі затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства.

Згідно з п.3 розділу 5 Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністром транспорту та зв`язку України від 26.03.2009 №317 та п.5 розділу 6 Правил перевезення вантажів залізничним транспортом України, затвердженого наказом Міністра транспорту та зв`язку України від 25.02.1999 №113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999 № 165/3458 при визначенні часу користування вагонами і контейнерами час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година.

Відповідно до вимог п. 2.6 Правил розрахунків за перевезення вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 864/5085 усі належні залізниці платежі за додаткові послуги, штрафи (які не були включені в перевізні документи і у відомості плати за користування вагонами та контейнерами) включаються в накопичувальні картки, які складаються станціями в трьох примірниках із зазначенням у них відомостей про надані послуги і їх вартість. Ці відомості підтверджуються підписами працівника станції і вантажовласника. У випадках, визначених чинним законодавством, на суми платежів і зборів, що підлягають сплаті, залізниця нараховує податок на додану вартість, який списується з особового рахунку платника.

Відповідно до ст. 71 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998 взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором. Подача і забирання вагонів, а також маневрова робота на залізничних коліях, що належать підприємствам, здійснюються їх локомотивами. Якщо підприємство не має свого локомотива, подача і забирання вагонів та маневрова робота провадяться локомотивом залізниці за плату згідно з тарифом. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів). Експлуатація залізничних під`їзних колій, які мають свої локомотиви, повинна здійснюватися на основі єдиного технологічного процесу роботи під`їзної колії і станції примикання.

Згідно з частинами 5 і 6 ст. 76 Статуту залізниць, договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії та договір про подачу та забирання вагонів розробляється з урахуванням єдиного технологічного процесу роботи під`їзної колії із станцією примикання. Порядок розроблення та форма договорів встановлюються Правилами.

19 грудня 2018 року між Публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" та Приватною виробничо-комерційною фірмою "Поділля-Агропродукт" укладений договір № 2984 про подачу та забирання вагонів при станції Красилів регіональної філії Південно-Західна залізниця , за умовами п.1 якого, згідно з Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору здійснюється подача, розставлення на місця навантаження, вивантаження і забирання вагонів з під`їзної колії, яка належить користувачу та є продовженням колії № 5 станції Красилів регіональної філії Південно-Західна залізниця і обслуговується локомотивом залізниці. Межею під`їзної колії є знак Межа під`їзної колії , який встановлено на відстані 271 м. від гостряка стрілки примикання № 12.

На вказаній під`їзній колії, відповідно Заявки (угоди) від 17 вересня 2019 року проводить навантажувальні роботи відповідач.

20 листопада 2019 року між акціонерним товариством "Українська залізниця" та товариством з обмеженою відповідальністю "АІК ТРЕЙДІНГ" укладено Договір № 3506 Про подачу та забирання вагонів при станції Красилів регіональної філії Південно-Західна залізниця, за умовами п.1 якого, згідно з Статутом залізниць України, Правилами перевезення вантажів і на умовах цього договору здійснюється подача, розставлення на місця навантаження, вивантаження і забирання вагонів з під`їзної колії, яка належить користувачу та примикає до станції Красилів регіональної філії Південно-Західна залізниця через стрілку № 18 до колії №5 і обслуговується локомотивом залізниці. Межею під`їзної колії є граничний стовпчик стрілочного переводу № 18. На вказаній під`їзній колії, відповідно Заявки (угоди) від 29 листопада 2019 року проводить навантажувальні роботи відповідач.

На станції Красилів ТОВ ТЕК Гарантія у 2019 році проводило вантажні операції, пов`язані з оптовою торгівлею зерном, на під`їзних коліях ТОВ АІК ТРЕЙДИНГ (згідно заявки-угоди від 29.11.2019 ) та ПВКФ Поділля-Агропродукт (згідно заявки-угоди від 17.09.2019 ).

Відповідно вищезазначених договорів під`їзні колії мають такі фронти навантаження:

ТОВ АІК ТРЕЙДИНГ Фронт №1, навантаження, зернові вантажі - 9 вагонів. Тобто, під навантаження зернових вантажів на вказану під`їзну колію може подаватись 9 вагонів. ПВКФ Поділля-Агропродукт : Фронт №1 (18 колія), навантаження, зернові вантажі - 5 вагонів; Фронт №2 (19 колія), навантаження, зернові вантажі - 5 вагонів; Фронт №3 (18 колія), вивантаження (в рахунок фронту №1), зернові вантажі - 4 вагони; Фронт №4 (18 колія), навантаження, різні вантажі - 2 вагони; Фронт №5 (19 колія), навантаження, різні вантажі - 1 вагон. Тобто, під навантаження зернових вантажів на вказану під`їзну колію може подаватись 13 вагонів.

14.12.2019 в адресу ТОВ ТЕК Гарантія по перевізному документу №40188104 Чорноморська (для Тис) - Красилів прибуло 23 порожні власні вагони.

Вказані вагони були подані під навантаження, а саме на під`їзну колію TOB АІК ТРЕЙДИНГ відповідно пам`ятки про подавання ф. ГУ-45 № 9 від 14.12.2019 - 9 вагонів №№ 95000055, 95000279, 95000428, 95000444, 95000766, 95000808, 95000873, 95000956, 95001129.

На під`їзну колію ПВКФ Поділля-Агропродукт відповідно пам`ятки про подавання ф. ГУ-45 № 193 від 14.12.219 - 14 вагонів №№ 95001269, 95001442, 95001632, 95001723, 95001731, 95001962, 95002028, 95002416, 95002424, 95002507, 95002580, 95003281, 95036174, 95238259.

23.12.2019 на підставі листа TOB ТЕК Гарантія від 23.12.2019 вагони №№ 95001269, 95001442, 95001632, 95001723, 95001731, 95001962, 95002028, 95002416, 95002424, 95002507, 95002580, 95003281, 95036174, 95238259 були забрані з під`їзної колії відповідно пам`ятки про забирання ф. ГУ-45 №220 та затримані на коліях станції 23.12.2019 о 11 год. 41 хв. (відповідно акту загальної форми ГУ-23 №604).

23.12.2019 в адресу ТОВ ТЕК Еарантія по перевізному документу №40195836 Чорноморська (для Тис) - Красилів прибуло ще 16 порожніх власних вагонів під навантаження №№95002408, 95001053, 95000212, 95001343, 95001327, 95004131, 95000121, 95003232, 95002739, 95001574, 95000980, 95003158, 95001228, 95003604, 95000345, 95000162. В зв`язку із зайнятістю вантажних фронтів, вказані вагони затримані на коліях станції 23.12.2019 о 04 год. 35 хв. відповідно акту загальної форми ГУ-23 № 603.

27.12.2019 в адресу ТОВ ТЕК Гарантія прибуло по перевізному документу №40221590 Чорноморська (для Тис) - Красилів 9 порожніх власних вагонів під навантаження №№95000816, 95001186 (увійшли у відомість), 95000238, 95000501, 95000576, 95001400, 95001426, 95000170 та по перевізному документу №40221582 Чорноморська (для Тис) - Красилів вагон №95001319 (увійшов у відомість). Вказані вагони через зайнятість фронтів навантаження були затримані на коліях станції 27.12.2019 о 12 год. 25 хв. згідно акта загальної форми ГУ-23 №608.

27.12.2019 на підставі листа ТОВ ТЕК Гарантія від 27.12.2019 вагони №№ 95000055, 95000279, 95000428, 95000444, 95000766, 95000808, 95000873, 95000956, 95001129, які були подані 14.12.2019, були забрані з під`їзної колії ТОВ АІК ТРЕЙДИНГ відповідно пам`ятки про забирання вагонів ф. ГУ-45 №9 та затримані на коліях станції 27.12.2019 о 20 год. 21 хв. відповідно акту загальної форми ГУ-23 № 611.

30.12.2019 10 год. 00 хв. згідно листа ТОВ Гарантія від 30.12,2019 вагони №№ 95001343, 95001442, 95001574, 95001632, 95001723, 95001731, 95001962, 95002028, 95002408 знову подані на під`їзну колію ПВКФ Поділля-Агропродукт відповідно до пам`ятки ф. ГУ-45 №204 (затримка припинена відповідно акту загальної форми ГУ-23 № 621).

05.01.2020 на підставі листа ТОВ Гарантія від 05.01.2020 вагони №№95002416, 95002424, 95002507, 95002580, 95002739, 95003158, 95003232, 95003281, 95003604, 95004131, забрані з під`їзної колії ПВКФ Поділля-Агропродукт відповідно пам`ятки на забирання вагонів ф. ГУ-45 №2 та затримані на коліях станції 05.01.2020 о 12 год. 31 хв. згідно акту загальної форми ГУ-23 №3. По звільненню вантажних фронтів ці вагони 13.01.2020 о 18 год. 10 хв. відповідно пам`ятки про подачу ф. ГУ-45 № 8 подані на під`їзну колію ПВКФ Поділля- Агропродукт (затримка припинена актом загальної форми ГУ-23 №8).

17.01.2020 після надання ТОВ ТЕК Гарантів перевізного документа на 50 порожніх вагонів для відправлення до пункту навантаження зі станції Красилів на станцію Бориспіль, вагони №№ 95000154, 95001343, 95001442, 95001574, 95001632, 95001723, 95001731, 95001962, 95002028, 95002408, 95002416, 95002424, 95002507, 95002580, 95002739, 95003158, 95003232, 95003281, 95003604, 95004131 що знаходились на під`їзній колії були забрані згідно пам`ятки про забирання ф. ГУ-45 №10. Вагонам, що знаходились на станційних коліях по актах загальної форми ГУ-23, припинена затримка, а саме: №№ 95000816, 95001186, 95001319 згідно акту загальної форми ГУ-23 №13 17.01.2020 о 09 год. 35 хв.; №№ 95001129, 95004428, 95000444, 95000808, 95000837, 95000766, 95000055, 95000279 згідно акту загальної форми ГУ-23 №12 17.01.2020 о 09 год. 30 хв.

За вищевказані затримки вагонів на коліях станції по відомостям плати за користування вагонами №№ 17010002p, 17010007 нараховано плату за користування вагонами у сумі 244 920,84 грн. Як вбачається з матеріалів справи, при надходженні коштів 20.05.2020 з ТОВ ТЕК Гарантія стягнуто частину заборгованості по накопичувальним карткам № 20050053 у сумі 24 767,00 грн. (без ПДВ) та № 20050054 у сумі 15 000,00 грн. (без ПДВ). В зв`язку з цим, неоплаченою залишилася сума коштів в розмірі 197 200,44 грн.

Відповідно ст.526 ЦК України та ч.1 ст.193 ГК України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 525 ЦК України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно частини 1 статті 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч.2 ст.74 ГПК України у разі посилання учасника справи на невчинення іншим учасником справи певних дій або відсутність певної події, суд може зобов`язати такого іншого учасника справи надати відповідні докази вчинення цих дій або наявності певної події. У разі ненадання таких доказів суд може визнати обставину невчинення відповідних дій або відсутності події встановленою.

Матеріали справи не містять доказів виконання відповідачем зобов`язань щодо оплати за Договором в повному обсязі, наявність заборгованості в розмірі 197 200,44 грн. відповідачем не спростована, в зв`язку з чим суд вважає за можливе задовольнити позовні вимоги в частині стягнення з відповідача 197 200,44 грн. суму основного боргу.

Посилання відповідача на те, що позивач за затримку вагонів не видав наказ про затримку вагонів і контейнерів, копію наказу відповідачу не надано, акти загальної форми ГУ-23 складені з порушенням, за відсутності представників відповідача, які не були ознайомлені с даними актами, суд вважає необґрунтованим, виходячи з наступного.

Пунктом 9 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Мінтрансу України № 113 від 25.02.1999 передбачено, що про затримку вагонів і контейнерів з вини вантажовласника на підходах до станції призначення залізниця видає наказ. Таким чином, вимоги даних правил стосуються вагонів, які затримуються з вини вантажовласника на підходах до станції призначення, тобто вагони затриманні по шляху слідування і до станції призначення не прибули, в такому випадку видається наказ про затримку вагонів на проміжній станції і складається акт загальної форми ГУ-23а, який затверджений додатком 3 до вказаних Правил. Оскільки вказані у позовній заяві вагони затримувались на станції призначення Красилів, а не по шляху слідування, тому позивачем наказ не видавався і складались акти загальної форми ГУ-23 (без літери а ), форма яких передбачена додатком 6 до вказаних Правил і які, відповідно до вимог п.2 Правил складання актів, затверджених наказом Мінтрансу України 28.05.2002 № 334. Свідченням обізнаності відповідача, що вагони перебувають на станційних коліях і за час перебування нараховується плата за користування вагонами є листи від 23.12.2019, від 27.12.2019, від 30.12.2019, від 05.01.2020.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст.74, 76-80, 129, 236 - 240 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна експедиційна компанія "Гарантія" (04053, м.Київ, вул.Кудрявська, буд.3/5, офіс 4, код

ЄДРПОУ 40033377) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м.Київ-150, вул.Єжи Гедройця, 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Південно-західна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (01601, м.Київ-30, вул.Лисенка, 6, код ЄДРПОУ 40081221) 197 200 (сто дев`яносто сім тисяч двісті) грн 44 коп - суму основного боргу та 2 958 (дві тисячі дев`ятсот п`ятдесят вісім) грн 01 коп - витрати по сплаті судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили через 20 днів з моменту виготовлення повного тексту рішення в разі не оскарження його в установленому порядку. Рішення може бути оскаржене в 20-денний строк до суду апеляційної інстанції.

Суддя Шкурдова Л.М.

Дата складення тексту рішення: 13.11.2020

Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92886076
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/10177/20

Постанова від 27.01.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кропивна Л.В.

Ухвала від 21.12.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кропивна Л.В.

Рішення від 10.11.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 01.09.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 21.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні