Рішення
від 04.11.2020 по справі 233/1393/20
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

233 № 233/1393/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2020 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого судді Мартиненко В. С.,

за участю секретаря судового засідання Ліман С.М.,

розглянувши в порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в м. Костянтинівка цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , в інтересах якого діє ОСОБА_2 , до Костянтинівської районної державної адміністрації, Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління , третя особа, що не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача - ОСОБА_3 , треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , про скасування розпорядження про затвердження технічної документації та надання земельної ділянки у власність, скасування державної реєстрації земельної ділянки, скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку,-

В С Т А Н О В И В:

До Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області з вказаним позовом звернувся ОСОБА_1 , в якому просив: скасувати розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 "Про надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства", та розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 28.12.2011 р. № 731 "Про внесення змін до розпорядження голови районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467", в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, для ведення особистої селянського господарства та надання у власність, земельних ділянок:

- 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га Поземельних ОСОБА_9 ,

- 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га ОСОБА_5 ,

- 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га ОСОБА_10 ,

- 1422481500:08:000:0049, площею 1,8390 га ОСОБА_7

- 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га ОСОБА_8 ;

скасувати записи у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, здійснені державним реєстратором Слов`янської міської ради Донецької області 26 березня 2018 року, про державну реєстрацію права власності за ПАТ Дружківське рудоуправління :

- № 25486606 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0046,

- № НОМЕР_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0047,

- № НОМЕР_2 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0048,

- № НОМЕР_3 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0049,

- № НОМЕР_4 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0050;

скасувати записи у Поземельній книзі про державну реєстрацію земельних ділянок:

- 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га,

- 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га,

- 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га,

- 1422481500:08:000:0049, площею 1,839 га,

- 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га.

В обґрунтування вказаних вимог позивач послався на те, що 29 жовтня 2002 року ОСОБА_1 на підставі розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 15 серпня 2002 року № 404 виданий державний акт на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086151 на земельну ділянку загальною площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського районну Донецької області, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 69.

29 жовтня 2002 року ОСОБА_11 , спадкоємцем якої є позивач, на підставі розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 15 серпня 2002 року № 404 виданий державний акт на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086449 на земельну ділянку загальною площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського районну Донецької області, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 70.

29 жовтня 2002 року ОСОБА_12 , спадкоємцем якого є позивач, на підставі розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 15 серпня 2002 року № 404 виданий державний акт на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086150 на земельну ділянку загальною площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського районну Донецької області, з цільовим призначенням" для ведення особистого селянського господарства. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 73.

ІНФОРМАЦІЯ_1 померла матір позивача ОСОБА_11 та ІНФОРМАЦІЯ_2 помер батько позивача ОСОБА_12 . Позивач ОСОБА_1 звернувся до Дружківської державної нотаріальної контори з заявою про прийняття спадщини, що відкрилась після смерті батьків, в тому числі на вказані земельні ділянки. Після виготовлення технічної документації, позивачем подані заяви про внесення відомостей до Державного земельного кадастру до відділу у Костянтинівському районі Міськрайонного управління у Костянтинівському районі та м. Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області. Однак державним кадастровим реєстратором вказаного відділу були надані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до державного земельного кадастру, оскільки вказані земельні ділянки перетинають інші земельні ділянки з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0046, 1422481500:08:000:0047, 1422481500:08:000:0048, 1422481500:08:000:0049, 1422481500:08:000:0050, які на теперішній час належать ПАТ "Дружківське Рудоуправління", та відомості про які внесені до Поземельної книги про державну реєстрацію земельних ділянок та до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Вказане перешкоджає позивачу вільно розпорядитися своїм майном.

Відповідачем ПАТ Дружківське рудоуправління подано відзив, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що позивачем не підтверджено факт перетину земельних ділянок, а також на те, що відповідач є добросовісним набувачем земельних ділянок.

Відповідачем Костянтинівською районною державною адміністрацією подано відзив, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, посилаючись на те, що позивачем не підтверджено факт порушення його прав, а також на те, що рішення відповідача, що оскаржується, прийнято в межах його повноважень з дотриманням чинного законодавства.

Ухвалою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 28.04.2020 року до участі у справі як третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів залучено ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 .

Ухвалою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 10.07.2020 року до участі у справі як третю особу, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача залучено ОСОБА_3 .

Позивач, його представник, представники відповідачів в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, надали клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Треті особи в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце його проведення були повідомлені належним чином, треті особи ОСОБА_6 , ОСОБА_13 надали клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

З`ясувавши обставини справи, дослідивши докази, подані на їх підтвердження, суд дійшов висновку про можливість задоволення позовних вимог з таких підстав.

Судом встановлено, що розпорядженням голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 15 серпня 2002 року № 404, зокрема затверджено проект відведення земельних ділянок громадянам для ведення особистого селянського господарства, надано в приватну власність громадянам земельні ділянки загальною площею 9,9931 га, у тому числі: пасовищ поліпшених - 9,9931 га, які розташовані на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського району для ведення особистого селянського господарства згідно додатку. Відповідно до додатку до розпорядження голови районної державної адміністрації від 15.08.2002 р. за № 404 в списку громадян, яким надаються земельні ділянки в приватну власність для ведення особистого селянського господарства на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського району, вказано ОСОБА_12 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0010 (рілля) - 1,9968 га, ОСОБА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0011 (рілля) - 1,9981 га, ОСОБА_11 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0012 (рілля) - 1,9983 га.

29 жовтня 2002 року позивачу ОСОБА_1 на підставі розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 15 серпня 2002 року № 404 виданий державний акт на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086151 на земельну ділянку загальною площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського районну Донецької області, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства. Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 69.

Крім того, 29 жовтня 2002 року на підставі вказаного розпорядження державний ОСОБА_12 виданий державний акт на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086450 на земельну ділянку загальною площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського районну Донецької області, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, який було зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 73.

Також 29 жовтня 2002 року на підставі вищезазначеного розпорядження ОСОБА_11 було видано державний акт на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086449 на земельну ділянку загальною площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського районну Донецької області, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 70.

ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Дружківка Донецької області померла ОСОБА_11 у віці 73 років, що підтверджується свідоцтвом про смерть серії НОМЕР_5 , виданим 23 січня 2009 року Відділом реєстрації актів цивільного стану Дружківського міського управління юстиції Донецької області, копія якого долучена до матеріалів справи.

ІНФОРМАЦІЯ_2 в селищі міського типу Райське міста Дружківка Донецької області помер ОСОБА_12 у віці ІНФОРМАЦІЯ_3 , що підтверджується свідоцтвом про смерть серії НОМЕР_6 , виданим 05 березня 2019 року Дружківським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, копія якого також долучена до матеріалів справи.

Згідно із свідоцтвом про народження серії НОМЕР_7 , виданого 05 березня 1974 року та складеного російською мовою, батьками позивача є ОСОБА_12 та ОСОБА_11 (актовий запис № 153 складений 05 березня 1974 року міським відділом ЗАГС м. Дружківка).

Наявність розбіжностей у написанні прізвища померлої ОСОБА_14 та ОСОБА_15 , по батькові померлого ОСОБА_16 та ОСОБА_17 у свідоцтвах про смерть та у державних актах на право приватної власності не спростовують висновків суду, оскільки вказані розбіжності пов`язані з помилковим перекладом власних імен, зазначених у документах, складених російською мовою.

Після смерті ОСОБА_11 Дружківською нотаріальною конторою заведено спадкову справу № 353/2009, спадщину прийняв чоловік померлої ОСОБА_12 шляхом подання відповідної заяви про прийняття спадщини за законом. Свідоцтво про право на спадщину не видавалось.

Після смерті ОСОБА_12 Дружківською нотаріальною конторою заведено спадкову справу № 175/2019, спадщину прийняли донька спадкодавця ОСОБА_3 , син спадкодавця - ОСОБА_1 шляхом подання відповідних заяв про прийняття спадщини за законом. Свідоцтва про право на спадщину не видавалися.

Відповідно до ч.ч. 1 - 2 ст. 1220 ЦК України спадщина відкривається внаслідок смерті особи або оголошення її померлою. Часом відкриття спадщини є день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою (частина третя статті 46 цього Кодексу).

Згідно з ч. 1 ст. 1218 ЦК України до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Відповідно до ст. 1223 ЦК України право на спадкування мають особи, визначені у заповіті, а у разі відсутності заповіту, визнання його недійсним, неприйняття спадщини або відмови від її прийняття спадкоємцями за заповітом, а також у разі неохоплення заповітом усієї спадщини право на спадкування за законом одержують особи, визначені у статтях 1261 - 1265 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст. 1225 ЦК України право власності на земельну ділянку переходить до спадкоємців на загальних підставах, із збереженням її цільового призначення.

Відповідно до ст. 1258 ЦК України спадкоємці за законом одержують право на спадкування почергово. Кожна наступна черга спадкоємців за законом одержує право на спадкування у разі відсутності спадкоємців попередньої черги, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини або відмови від її прийняття, крім випадків, встановлених статтею 1259 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 1261 ЦК України у першу чергу право на спадкування за законом мають діти спадкодавця, у тому числі зачаті за життя спадкодавця та народжені після його смерті, той з подружжя, який його пережив, та батьки.

Згідно із ч.ч. 3, 5 ст. 1268 ЦК України спадкоємець, який постійно проживав разом із спадкодавцем на час відкриття спадщини, вважається таким, що прийняв спадщину, якщо протягом строку, встановленого статтею 1270 цього Кодексу, він не заявив про відмову від неї.

Незалежно від часу прийняття спадщини вона належить спадкоємцеві з часу відкриття спадщини.

Відповідно до ч. 1 ст. 1269 ЦК України спадкоємець, який бажає прийняти спадщину, але на час відкриття спадщини не проживав постійно із спадкодавцем, має подати нотаріусу або в сільських населених пунктах - уповноваженій на це посадовій особі відповідного органу місцевого самоврядування заяву про прийняття спадщини.

Згідно з ст. ст. 1296, 1297 ЦК України спадкоємець, який прийняв спадщину, може одержати свідоцтво про право на спадщину. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається кожному з них із визначенням імені та часток у спадщині інших спадкоємців. Відсутність свідоцтва про право на спадщину не позбавляє спадкоємця права на спадщину. Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є майно та/або майнові права, які обтяжені, та/або нерухоме майно та інше майно, щодо якого здійснюється державна реєстрація, зобов`язаний звернутися до нотаріуса або в сільських населених пунктах - до уповноваженої на це посадової особи відповідного органу місцевого самоврядування за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на таке майно. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається на ім`я кожного з них, із зазначенням імені та частки у спадщині інших спадкоємців.

Сертифікованим інженером - землевпорядником приватним підприємцем ОСОБА_18 за заявою позивача розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0010, 1422481500:08:000:0011, 1422481500:08:000:0012 в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області на підставі державних актів на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086151, серії ІV-ДН № 086449, серії ІV-ДН № 086450, виданих 29 жовтня 2002 року.

Рішеннями № РВ-1400718562020 від 19.02.2020 р., № РВ-1400692242020 та № РВ-1400692362020 від 21.01.2020 р. державним кадастровим реєстратором Відділу у Костянтинівському районі Міськрайонного управління у Костянтинівському районі та м. Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області позивачу відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) про земельні ділянки, щодо яких 29.10.2002 року видані державні акти на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086149, серії ІV-ДН № 086150, серії ІV-ДН № 086151, до Державного земельного кадастру, оскільки вказані земельні ділянки перетинають інші земельні ділянки з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0046, 1422481500:08:000:0047, 1422481500:08:000:0048, 1422481500:08:000:0049, 1422481500:08:000:0050 на 99,7698 %, 98,7872%, 60,842%.

Розпорядженням голови Костянтинівської районної державної адміністрації №467 від 25 серпня 2011 року Про надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність групі громадян для ведення особистого селянського господарства, вирішено надати у власність групі громадян у кількості 33 особи, які мешкають АДРЕСА_1 , земельні ділянки загальною площею - 63,2082 га, у тому числі: пасовища - 63,2082 га із земель сільськогосподарського призначення (запас) Білокузьминівської сільської ради (за межами населених пунктів) для ведення особистого селянського господарства у розрізі власників землі, угідь, що додається.

Розпорядженням голови Костянтинівської районної державної адміністрації №731 від 28 грудня 2011 року Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 25.08.2011 № 467 було внесено зміни до п.п. 2,3,4,5,6,15,16,17,21,25,26,28,29 додатку до розпорядження, зокрема до вказаної групи громадян увійшли:

ОСОБА_19 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0046, площа 1,8581 га (№ з/п 28),

ОСОБА_5 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0047, площа 1,8371 га (№ з/п 6),

ОСОБА_6 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0048, площа 1,8313 га (№ з/п 29),

ОСОБА_7 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0049, площа 1,8390 га (№ з/п 3),

ОСОБА_8 , кадастровий номер земельної ділянки 1422481500:08:000:0050, площа 1,8328 га (№ з/п 2).

В зв`язку із змінами у додатку до розпорядження голови районної державної адміністрації вищезазначених пунктах в пункті 2 замінено загальну площу 63,2082 га на 60,4015 га .

У проекті землеустрою щодо відведення земельних ділянок вказаним особам для ведення особистого селянського господарства на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області зазначено, що земельні ділянки перебувають у державній власності, а також зазначені відомості про те, що Білокузьминівська сільська рада є власником землі та надала своє позитивне погодження на відведення земельних ділянок. Проект землеустрою було узгоджено, зокрема, з головою Білокузьминівської сільської ради - ОСОБА_20 , головою Костянтинівської райдержадміністрації Беленцем В.І.

Згідно з повним витягом з державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб № 00026485436 від 28 травня 2020 року, наданого Костянтинівським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), після укладення шлюбу ОСОБА_19 змінила прізвище на ОСОБА_21 (актовий запис № 1 складений 18.06.2011 року виконкомом Марківської сільської ради Костянтинівського району Донецької області).

Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку власником земельних ділянок з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га, 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га, 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га, 1422481500:08:000:0049, площею 1,839 га, 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га, розташованих на території Білокузьминівської сільської ради Костянтинівського району Донецької області, є Публічне акціонерне товариство Дружківське рудоуправління (ЄДРПОУ 00191796), право власності зареєстровано Слов`янською міською радою 26 березня 2018 року за №№ 25486606, 25482522, 25486869, 25488265, 25488585 відповідно.

Згідно з інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 200317241 від 14.02.2020 р., № 202061009, № 202062241, № 202062662 та № 202062704 від 27.02.2020 р. право власності Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління було зареєстровано на підставі протоколу Загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю Сількогосподарське підприємство Сьоме , ліквідаційний баланс, серія та номер - б/н, виданий 06.03.2018 р. Товариством з обмеженою відповідальністю Сількогосподарське підприємство Сьоме .

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство Сьоме (ЄДРПОУ 38174369), засновником якого було, в тому числі Публічне акціонерне товариство Дружківське рудоуправління , припинене на підставі рішення про припинення.

Ухвалою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 28 квітня 2020 року у Костянтинівської районної державної адміністрації та Міськрайонного управління у Костянтинівському районі та місті Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області було витребувано копії технічної документації на земельні ділянки, які на підставі розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 надано у власність громадянам: 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га Поземельних ОСОБА_9 ; 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га ОСОБА_5 ; 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га ОСОБА_10 ; 1422481500:08:000:0049, площею 1,8390 га ОСОБА_7 ; 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га ОСОБА_8 .

Ухвалою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 10 липня 2020 року у вказаних осіб було витребувано повторно копію технічної документації на вказані земельні ділянки в частині документів, що підтверджують право власності Білокузьминівської сільської ради на землю та її погодження на відведення земельних ділянок у власність громадянам.

На виконання вказаної ухвали суду Костянтинівська районна державна адміністрація повідомила, що витребувані документи на збереженні в Костянтинівській райдержадміністрації не перебувають. Міськрайонне управління у Костянтинівському районі та місті Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області повторно надало витяги з технічної документації щодо вказаних земельних ділянок, без документів, що підтверджують право власності Білокузьминівської сільської ради на землю та її погодження на відведення земельних ділянок у власність громадянам, та не повідомило про причини неподання таких доказів.

Ухвалою Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області від 04 серпня 2020 року у Міськрайонного управління у Костянтинівському районі та місті Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області повторно витребувано докази, а саме: документи, що підтверджують право власності Білокузьминівської сільської ради на землю та її погодження на відведення спірних земельних ділянок у власність громадянам. А також витребувано у Білокузьминівської сільської ради документи, що підтверджують право власності Білокузьминівської сільської ради на землю та її погодження на відведення земельних ділянок у власність громадянам, яким на підставі розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 було надано у власність земельні ділянки: 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га Поземельних ОСОБА_9 ; 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га ОСОБА_5 ; 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га ОСОБА_10 ; 1422481500:08:000:0049, площею 1,8390 га ОСОБА_7 ; 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га ОСОБА_8 .

На виконання вказаної ухвали суду Міськрайонне управління у Костянтинівському районі та місті Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області повідомило, що витребувані документи на збереженні в Міськрайонному управлінні у Костянтинівському районі та місті Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області не перебувають.

Білокузьминівська сільська рада на виконання вказаної ухвали суду повідомила, що сільська рада не є розпорядником земель сільськогосподарського призначення, які знаходяться за межами населеного пункту, та відносяться до земель державної власності. Документ, який підтверджує право власності Білокузьминівської сільської ради на землі сільськогосподарського призначення, розташовані за межами населеного пункту в сільській раді відсутній. Інформацію про розподіл земель для використання у роботі працівники сільської ради отримують із публічної кадастрової карти України та карт-схем розподілу земель. Узгодження технічної документації щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства в зазначений час проводилось сільським головою шляхом підписання ситуаційної схеми та експлікації у технічній документації, розробленій землевпорядною організацією без створення додаткових робочих документів сільської ради. Після підписання та затвердження, технічні документації щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства до сільської ради не передаються, та у сільській раді не зберігаються.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 33 ЗК України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) громадяни України можуть мати на праві власності та орендувати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства. Використання земель особистого селянського господарства здійснюється відповідно до закону.

Згідно із ч. 1 ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара (п. б).

Відповідно до п. 12 Перехідних положень ЗК України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до п. ґ ст. 10 Земельного Кодексу України до повноважень районних рад у галузі земельних відносин на території району належить, зокрема організація землеустрою та затвердження землевпорядних проектів.

Статтею 118 Земельного Кодексу України передбачено порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами.

Так, громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель відповідно до сільської, селищної, міської ради або Ради міністрів Автономної Республіки Крим, районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації.

Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян особами, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається Комісії з розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою (далі - Комісія).

Комісія протягом трьох тижнів з дня одержання проекту надає відповідному органу виконавчої влад чи органу місцевого самоврядування свій висновок щодо погодження проекту або відмови у його погодженні. У разі відмови у погодженні проект повертається заявнику у зазначений у цій частині строк. Підставою відмови у погодженні проекту може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається Комісією до відповідного органу земельних ресурсів для здійснення такої експертизи.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Статтею 186 Земельного Кодексу України визначено порядок розгляду і затвердження землевпорядної документації. Так ч. 1 ст. 186 ЗК України було передбачено, що розгляд і затвердження землевпорядної документації проводиться в такому порядку: а) прогнозні матеріали, техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель і схеми землеустрою після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування; б) проекти створення нових землеволодінь і землекористувань після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються відповідними органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування; в) проекти відведення земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності затверджуються органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які надають і вилучають земельні ділянки; г) проекти землеустрою сільськогосподарських підприємств, установ і організацій, особистих селянських фермерських господарств після погодження їх із сільськими, селищними, міськими радами або районними державними адміністраціями розглядаються і затверджуються власниками землі або землекористувачами; ґ) робочі землевпорядні проекти, пов`язані з упорядкуванням, докорінним поліпшенням та охороною земель, раціональним їх використанням, після погодження їх у встановленому порядку розглядаються і затверджуються замовниками цих проектів. Зміни до землевпорядних проектів та інших матеріалів з питань землеустрою вносяться за рішенням органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування або власників землі та землекористувачів, які затвердили ці проекти.

Відповідно до ст. 186-1 ЗК України для розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою, в районах та містах обласного значення, містах Києві та Севастополі функціонують постійно діючі комісії. До повноважень Комісії належить забезпечення погодження документації із землеустрою відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. До складу Комісії входять уповноважені представники районного (міського) органу земельних ресурсів, містобудування та архітектури, природоохоронного та санітарно-епідеміологічного органу, органу охорони культурної спадщини. У разі погодження проектів землеустрою, що розробляються з метою вилучення, надання, зміни цільового призначення земель лісогосподарського призначення, водного фонду, земельних ділянок для цілей, пов`язаних із розробкою корисних копалин, до складу Комісії залучається відповідно представник територіальних органів лісового господарства, водного господарства, державного гірничого нагляду. Документація із землеустрою, погоджена Комісією, вважається такою, що погоджена органами, представники яких входять до її складу. Результати роботи Комісії оформлюються висновком, який підписується всіма її членами та скріплюється печатками органів, представники яких входять до її складу. У разі незгоди члена Комісії з погодженням документації із землеустрою він підписує висновок з поміткою "із зауваженнями" та додає до висновку Комісії свій висновок із викладом цих зауважень. Підставою відмови у погодженні документації із землеустрою може бути невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Погодження документації із землеустрою та підготовка висновків із викладом зауважень до неї здійснюються безоплатно. Комісія у разі необхідності має право залучати до роботи представників органів, уповноважених погоджувати документацію із землеустрою, та безоплатно отримувати від них інформацію і документи, необхідні для виконання покладених на неї повноважень.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що під час розгляду заяв ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; узгодження місця розташування, меж і площ сільськогосподарських угідь, затвердження землевпорядної документації, прийняття рішення про надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства Костянтинівською районною державною адміністрацією не було враховано, що земельні ділянки, які надаються у власність вказаним особам, належать на праві власності іншим особам - ОСОБА_1 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 на підставі відповідних державних актів на право приватної власності на землю, які були видані раніше головою Костянтинівської районної державної адміністрації.

Відповідно до ст.41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно зі ст.1 Конвенції про захист прав людини та основних свобод, кожна фізична та юридична особа має право володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

Відповідно до ст.319 ЦК України власник володіє користується, розпоряджається своїм майно на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Згідно з ч.1 ст.321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Відповідно до ст. 391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Згідно з ст.152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, в тому числі, шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону України Про місцеві державні адміністрації розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Оскільки судом встановлено, що розпорядженням голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 Про надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , та розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 28.12.2011 р. № 731 Про внесення змін до розпорядження голови районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 , в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, для ведення особистої селянського господарства та надання у власність, земельних ділянок:

- 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га ОСОБА_19 ,

- 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га ОСОБА_5 ,

- 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га ОСОБА_6 ,

- 1422481500:08:000:0049, площею 1,8390 га ОСОБА_7 ,

- 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га ОСОБА_8

було протиправно порушено право власності ОСОБА_1 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0011 площею 2,00 га, яка розташована на території Білокузьминівської сільської ради, з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, та яка належить йому на підставі державного акту на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086151, а також право на отримання свідоцтва про право на спадщину як спадкоємця ОСОБА_11 та ОСОБА_12 ) на земельні ділянки з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0010, 1422481500:08:000:0012, площею 2,00 га кожна, що також розташовані на території Білокузьминівської сільської ради для ведення особистого селянського господарства, та які належали померлим на підставі державних актів на право приватної власності на землю серії ІV-ДН № 086449, серії ІV-ДН № 086450, суд дійшов висновку про необхідність скасувати вказані розпорядження.

А отже, позовні вимоги позивача до Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області в цій частині підлягають задоволенню.

Посилання відповідачів на те, що позивачем не доведено факт перетину спірних земельних ділянок, в тому числі, оскільки кадастрові номери земельних ділянок не зазначені в державних актах на право приватної власності на землю, та помилковість технічної документації, складеної ФОП, сертифікованим інженером - землевпорядником ОСОБА_18 спростовуються матеріалами справи, оскільки кадастрові номери земельних ділянок визначені додатком до розпорядження голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 15.08.2002 р. за № 404, в тому числі який був врахований під час виготовлення спірної технічної документації, та відповідачами залишилась недоведеною помилковість технічної документації, наданої позивачем.

Згідно з п. п. 60, 61 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051, запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду. Скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги, які засвідчуються: в електронній (цифровій) формі - кваліфікованим електронним підписом Державного кадастрового реєстратора; у паперовій формі - підписом Державного кадастрового реєстратора та скріплюються його печаткою.

Оскільки судом встановлено, що запис в Поземельній книзі щодо земельних ділянок 1422481500:08:000:0046, 1422481500:08:000:0047, 1422481500:08:000:0048, 1422481500:08:000:0049, 1422481500:08:000:0050 було здійснено на підставі технічної документації, протиправно затвердженої Костянтинівською районною державною адміністрацією Донецької області, та, на підставі якої вказані земельні ділянки були надані у власність ОСОБА_19 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 розпорядженням голови Костянтинівської районної державної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 про затвердження технічної документації та надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, яке своє чергою разом з розпорядженням голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 28.12.2011 р. № 731 Про внесення змін до розпорядження голови районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 , були визнані судом протиправними та такими, що підлягають скасуванню в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок та надання їх у власність, суд дійшов висновку про необхідність скасувати записи у Поземельній книзі про державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га, 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га, 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га, 1422481500:08:000:0049, площею 1,839 га, 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га, здійснені відділом у Костянтинівському районі Міськрайонного управління у Костянтинівському районі та м. Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню.

З абзацу 2 частини 3 статті 26 вказаного Закону випливає, що скасування державної реєстрації прав можливе на підставі судового рішення.

Так, у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

Державна реєстрація набуття, зміни чи припинення речових прав у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, проводиться без подання відповідної заяви заявником та справляння адміністративного збору на підставі відомостей про речові права, що містилися в Державному реєстрі прав. У разі відсутності таких відомостей про речові права в Державному реєстрі прав заявник подає оригінали документів, необхідних для проведення державної реєстрації набуття, зміни чи припинення речових прав.

Оскільки судом встановлено, що запис в Поземельній книзі щодо земельних ділянок 1422481500:08:000:0046, 1422481500:08:000:0047, 1422481500:08:000:0048, 1422481500:08:000:0049, 1422481500:08:000:0050, розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 про затвердження технічної документації та надання земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства, розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 28.12.2011 р. № 731 Про внесення змін до розпорядження голови районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 підлягають скасуванню, суд дійшов висновку про необхідність скасувати записи, здійснені державним реєстратором Слов`янської міської ради Донецької області 26 березня 2018 року про державну реєстрацію права власності Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління № 25486606 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0046, № 25482522 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0047, № 25486869 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0048, № 25488265 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0049, № 25488585 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0050.

А отже, позовні вимоги позивача до ПАТ Дружківське рудоуправління в цій частині підлягають задоволенню.

Посилання відповідача ПАТ Дружківське рудоуправління на те, що він є добросовісним набувачем не спростовує висновків суду з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 330 ЦК України якщо майно відчужене особою, яка не мала на це права, добросовісний набувач набуває право власності на нього, якщо відповідно до статті 388 цього Кодексу майно не може бути витребуване у нього.

Пунктом 3 частини 1 статті 388 ЦК України передбачено, що якщо майно за відплатним договором придбане в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав і не міг знати (добросовісний набувач), власник має право витребувати це майно від набувача лише у разі, якщо майно вибуло з володіння власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі іншим шляхом. Згідно з ч. 3 ст. 388 ЦК України якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.

Згідно із ст. 387 ЦК України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 06 березня 2018 року у справі № 904/9159/16 викладено висновок про те, що у разі якщо відчуження майна мало місце два і більше разів після укладення правочину, який в подальшому визнано недійсним, таке майно може бути витребувано від особи, яка не є стороною недійсного правочину, як від добросовісного набувача шляхом подання віндикаційного позову на підставі ч. 1 ст. 388 ЦК України.

Оскільки земельні ділянки з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0010, 1422481500:08:000:0011, 1422481500:08:000:0012 вибули з володіння власника не з його волі, та відповідно ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 не мали права відчужувати земельні ділянки з кадастровим номером 1422481500:08:000:0046, 1422481500:08:000:0047, 1422481500:08:000:0048, 1422481500:08:000:0049, 1422481500:08:000:0050, суд дійшов висновку про те, що власник ОСОБА_1 , ОСОБА_3 мають право витребувати це майно від набувача.

В зв`язку з тим, що судом встановлено наявність права ОСОБА_1 , ОСОБА_3 витребувати земельні ділянки з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0010, 1422481500:08:000:0011, 1422481500:08:000:0012 від набувача ПАТ Дружківське рудоуправління , суд дійшов висновку про те, що добросовісний набувач ПАТ Дружківське рудоуправління не набув права власності на спірне майно, що відповідає ч. 1 ст. 330 ЦК України.

Згідно з ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. А отже, у зв`язку із задоволенням позовних вимог з Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління на користь ОСОБА_1 необхідно стягнути судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, в розмірі 3783 гривень 60 копійок з кожного.

Керуючись ст.ст. 141, 259, 264-265, 273, 354-355, п.п.15.5 розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України,-

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 , в інтересах якого діє ОСОБА_2 , до Костянтинівської районної державної адміністрації, Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління , третя особа, що не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача - ОСОБА_3 , треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , про скасування розпорядження про затвердження технічної документації та надання земельної ділянки у власність, скасування державної реєстрації земельної ділянки, скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку - задовольнити.

Скасувати розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 Про надання земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства , та розпорядження голови Костянтинівської районної держаної адміністрації від 28.12.2011 р. № 731 Про внесення змін до розпорядження голови районної держаної адміністрації від 25.08.2011 р. № 467 , в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність, для ведення особистої селянського господарства та надання у власність, земельних ділянок:

- 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га ОСОБА_19 ,

- 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га ОСОБА_5 ,

- 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га ОСОБА_6 ,

- 1422481500:08:000:0049, площею 1,8390 га ОСОБА_7 ,

- 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га ОСОБА_8 .

Скасувати записи, здійснені державним реєстратором Слов`янської міської ради Донецької області 26 березня 2018 року про державну реєстрацію права власності Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління № 25486606 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0046, № 25482522 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0047, № 25486869 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0048, № 25488265 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0049, № 25488585 на земельну ділянку з кадастровим номером 1422481500:08:000:0050.

Скасувати записи у Поземельній книзі про державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 1422481500:08:000:0046, площею 1,8581 га, 1422481500:08:000:0047, площею 1,8371 га, 1422481500:08:000:0048, площею 1,8313 га, 1422481500:08:000:0049, площею 1,839 га, 1422481500:08:000:0050, площею 1,8328 га, здійснені відділом у Костянтинівському районі Міськрайонного управління у Костянтинівському районі та м. Торецьку Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області.

Стягнути з Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Публічного акціонерного товариства Дружківське рудоуправління на користь ОСОБА_1 судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, в розмірі 3783 (трьох тисяч семисот вісімдесяти трьох) гривень 60 копійок з кожного.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Донецького апеляційного суду через Костянтинівський міськрайонний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами ЦПК України, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Дата складення повного рішення суду - 13 листопада 2020 року.

Позивач: ОСОБА_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_8 .

Відповідачі: Костянтинівська районна державна адміністрація Донецької області, місцезнаходження: 85143, Донецька область, Костянтинівський район, с. Іллінівка, вул. Адміністративна, буд. 42/3, ЄДРПОУ 05420103; Публічне акціонерне товариство Дружківське рудоуправління , місцезнаходження: Донецька область, м. Дружківка, вул. Полєнова, буд. 112, ЄДРПОУ 00191796.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог, на стороні позивача: ОСОБА_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_9 .

Треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідачів: ОСОБА_4 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_4 ; ОСОБА_5 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_5 ; ОСОБА_6 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ; ОСОБА_7 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ; ОСОБА_8 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .

Суддя

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92891939
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —233/1393/20

Рішення від 04.11.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

Рішення від 04.11.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

Ухвала від 21.09.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

Ухвала від 04.08.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

Ухвала від 10.07.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

Ухвала від 28.04.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

Ухвала від 18.03.2020

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Мартиненко В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні