Рішення
від 17.11.2020 по справі 560/7319/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/7319/20

РІШЕННЯ

іменем України

17 листопада 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С.

за участі:секретаря судового засідання Данилюк К.Б. позивача - ОСОБА_1 представника позивача - Назаренко В.В. представників відповідача 1 - Шведа В.Б., Бориславської М.В. представників відповідача 2 - Афадєєва В.В., Сопрука В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Кандидата в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 до Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області, Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії, визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Кандидат в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області, Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії про визнання бездіяльності Хмельницької міської територіальної виборчої комісії протиправною, зобов`язання внести зміни до протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії від 04.11.2020 року про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах всього територіального виборчого округу №6 від 04.11.2020 року, на підставі протоколу від 14.11.2020 року про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681440 шляхом складення протоколу про підсумки голосування з позначкою "Уточнений". Також у позові висунув вимогу про визнання протиправним та скасування рішення Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії у формі протоколу "Про результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради" від 07.11.2020 року.

В обґрунтування позову зазначає, що Хмельницьким окружним адміністративним судом у рішенні від 11.11.2020 року у справі №560/7124/20 було зобов`язано Хмельницьку міську ТВК провести повторний підрахунок кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" у межах територіального виборчого округу № 6 по виборчій дільниці № 681440.

Хмельницькою міською ТВК на виконання рішення суду проведений повторний підрахунок голосів виборців, про що складений протокол від 14.11.2020 року про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681440 з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у територіальному виборчому окрузі №6.

У той же час, позивач вважає, що відповідач допустив протиправну бездіяльність, оскільки не вніс зміни до протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії від 04.11.2020 року про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах всього територіального виборчого округу №6 шляхом складання протоколу про підсумки голосування з позначкою "Уточнений" і не вчинив дії щодо транспортування уточненого протоколу до Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії, що, на його думку, вплинуло на загальний результат виборів, а також порушує його права та інтереси, як кандидата в депутати Хмельницької обласної ради.

Провадження у справі відкрите за правилами глави 11 розділу 2 "Розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ" КАС України.

Суд витребував у відповідачів необхідні для розгляду справи докази, оригінали протоколів територіальних виборчих комісій для огляду та їх належним чином засвідчені копії.

Учасники справи про розгляд справи повідомлені належним чином.

Хмельницькою міською територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області поданий відзив, у якому у задоволенні позову просить відмовити.

Покликається на те, що рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.11.2020 виконане Хмельницькою міською ТВК 14 листопада 2020 року шляхом проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №681440, про що складений протокол про повторний підрахунок голосів та внесені відповідні зміни до протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії від 04.11.2020 року про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах всього територіального виборчого округу №6 від 04.11.2020 року шляхом складення протоколу про підсумки голосування з позначкою "Уточнений". Вимоги вчинити інші дії, які були заявлені позивачем після перерахунку голосів на засіданні Хмельницької міської ТВК 14 листопада 2020 року, та подану ним скаргу, відповідач 1 вважає безпідставними, оскільки вони виходять за межі рішення суду від 11.11.2020 р. і не відповідають вимогам Виборчого кодексу України. Покликається на те, що Хмельницька міська ТВК повністю виконала рішення суду, вчинивши усі необхідні дії та прийнявши усі необхідні рішення. Оскільки Виборчим кодексом України не передбачений обов`язок ТВК вчиняти дії щодо транспортування уточненого протоколу до обласної ТВК після встановлення останньою результатів виборів, а у рішенні суду також відсутнє таке зобов`язання, відповідач не допустив будь-яку протиправну бездіяльність щодо позивача, відтак просить у задоволенні позову відмовити.

Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією поданий відзив, у якому відповідач 2 позовні вимоги не визнає, стосовно позовних вимог до Хмельницької міської ТВК заперечує. Покликається на те, що відповідно до ч. 1 ст. 256 Виборчого кодексу України результати виборів встановлюються не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування на підставі протоколів відповідних територіальних виборчих комісій про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений"). Зазначає, що Хмельницькою обласною територіальною виборчою комісією були отримані протоколи про підсумки голосування від усіх 60 територіальних виборчих комісій, утворених в межах Хмельницької області, у тому числі врахований протокол Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області про підсумки голосування в межах усього територіального виборчого округу №6 з позначкою "Уточнений". У позові просить відмовити.

Позивач та представник позивача в судовому засіданні позов підтримують. Зазначають, що уточнений протокол Хмельницької міської територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах всього територіального виборчого округу №6 не отримували та ознайомлені з ним не були. Після ознайомлення зі змістом цього протоколу просять не враховувати вказаний уточнений протокол як належний доказ по справі. Покликаються на те, що обидва складені Хмельницькою міською ТВК 14.11.2020 року протоколи повинні бути транспортовані до обласної ТВК та враховані нею для встановлення результатів виборів депутатів Хмельницької обласної ради. Також зазначають, що вимога про визнання протиправним та скасування рішення Хмельницької обласної ТВК у формі протоколу від 07.11.2020 року заявляється ними як спосіб захисту права позивача, яке може бути порушене або не визнане у майбутньому.

Представники Хмельницької міської ТВК в судовому засіданні позов не визнають. Зазначають, що на виконання рішення окружного суду міською ТВК проведений повторний підрахунок голосів виборців, про що був складений протокол від 14.11.2020 року про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681440, та внесені відповідні зміни до протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії від 04.11.2020 року про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у межах всього територіального виборчого округу №6 від 04.11.2020 року, шляхом оформлення уточненого протоколу. Зазначають, що ані рішення суду, ані Виборчий кодекс України не містять норм, які передбачають обов`язок міської ТВК після встановлення результатів виборів обласною ТВК вчиняти будь - які дії щодо подальшого транспортування зазначених протоколів до обласної ТВК з метою будь - якого наступного повторного перерахунку. Враховуючи це, вважають, що міська ТВК не допустила порушення прав позивача, рішення суду виконала, відтак у позові просять відмовити.

Представники Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії в судовому засіданні позов у відповідній частині вимог не визнають. Покликаються на те, що під час прийняття рішення у формі протоколу від 07.11.2020 року про результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради будь-які порушення зі сторони обласної ТВК вчинені або виявлені не були, протокол оформлений відповідно до вимог закону, підписаний усіма членами виборчої комісії, не містить зауважень та окремих думок, відтак у будь-якому випадку не підлягає скасуванню. Також звертають увагу на те, що Виборчий кодекс України ( ч. 1 ст. 256) встановлює граничний, тобто присічний 12-денний строк після дня голосування для встановлення результатів виборів, до спливу якого учасники виборчого процесу наділені правом оскаржувати відповідні дії та рішення обласної ТВК, у тому числі щодо встановлення результатів виборів. Також представники відповідача 2 зазначають про пропуск позивачем строку звернення до суду з вимогою, адресованою обласній ТВК.

Ухвалою, проголошеною 17.11.2020 року в судовому засіданні, суд залишив без розгляду даний адміністративний позов в частині позовної вимоги до Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії про визнання протиправним та скасування рішення Хмельницької обласної територіальної виборчої комісії у формі протоколу "Про результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради" від 07.11.2020 року.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 є зареєстрованим кандидатом в депутати від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на виборах депутатів Хмельницької обласної ради, що підтверджується відповідним посвідченням і ніким під сумнів не ставиться.

Хмельницькою міською територіальною виборчою комісією Хмельницького району Хмельницької області 04.11.2020 складений протокол "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу №6.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.11.2020 року у справі №560/7124/20 позов ОСОБА_1 задоволений частково, визнане протиправним та скасоване рішення Хмельницької міської територіальної виборчої комісії Хмельницького району Хмельницької області, оформлене протоколом "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу №6 від 04.11.2020, в частині відомостей, зазначених у п. 15 протоколу територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у межах територіального виборчого округу, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від кожної місцевої організації політичної партії у межах територіального виборчого округу по виборчій дільниці № 681440, щодо кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина". Також суд зобов`язав Хмельницьку міську ТВК провести повторний підрахунок кількості голосів виборців, які підтримали територіальний виборчий список кандидатів у депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" у межах територіального виборчого округу № 6 по виборчій дільниці № 681440.

На виконання рішення суду Хмельницькою міською ТВК проведений повторний підрахунок голосів виборців, про що складений протокол від 14.11.2020 року про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681440 з виборів депутатів Хмельницької обласної ради у територіальному виборчому окрузі №6.

Також Хмельницькою міською ТВК внесені зміни до протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії від 04.11.2020 "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" у межах усього територіального виборчого округу № 6, на підставі протоколу від 14.11.2020 року про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681440, шляхом складення протоколу про підсумки голосування з позначкою "Уточнений". Оригінал (примірник № 1) вказаного протоколу, датований 14.11.2020, судом оглянутий в присутності сторін.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до вимог КАС України суд розглядає адміністративний позов в межах заявлених позовних вимог. У даній справі позивач висуває позовні вимоги саме в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача, а також щодо зобов`язання його вчинити дії, які на думку позивача він не вчиняє, а не стосовно форми та змісту прийнятих останнім рішень.

Відтак, судом встановлено, що Хмельницька міська ТВК провела на виконання рішення суду повторний підрахунок голосів виборців у визначеній судом частині, а також внесла зміни до свого протоколу від 04.11.2020 "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради", врахувавши проведений перерахунок, про що свідчать надані до суду протоколи. Вказані протоколи протиправними або недійсними не визнавались, протилежне судом під час розгляду справи не встановлено.

Доводи позивача щодо неврахування наданого міською ТВК уточненого протоколу "Про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради" суд оцінює критично, оскільки недолучення його до відзиву у справі ніяк не спростовує об`єктивну наявність цього документу, який підписаний усіма членами виборчої комісії і складений на виконання рішення суду, прийнятого саме на користь позивача.

Зважаючи на це, судом встановлено, що позовна вимога № 2 в частині зобов`язання Хмельницької міської територіальної виборчої комісії внести зміни до протоколу Хмельницької міської територіальної виборчої комісії від 04.11.2020 року про підсумки голосування з виборів депутатів Хмельницької обласної ради на підставі протоколу від 14.11.2020 року про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №681440, шляхом складення протоколу про підсумки голосування з позначкою "Уточнений", задоволенню не підлягає, оскільки на цей час вже є фактично виконаною відповідачем. Враховуючи це, суд не встановив також і протиправної бездіяльності Хмельницької міської ТВК в частині неприйняття нею вказаного рішення у формі протоколу. У той же час, та обставина, що позивачу не було відомо про прийняття міською ТВК уточненого протоколу, ніяк не впливає на його чинність.

Порядок транспортування протоколів про підсумки голосування встановлюється статтями 255-256 Виборчого кодексу України.

Як видно зі змісту ч. 11 статті 255 ВК України, якщо після підписання зазначеного протоколу до транспортування його до виборчої комісії, яка встановлює результати виборів, виборча комісія виявила в ньому неточності (описку чи помилку в цифрах), вона на своєму засіданні розглядає питання про внесення змін до протоколу шляхом складання нового протоколу, на якому робиться позначка "Уточнений". Протокол з позначкою "Уточнений" складається і підписується у порядку та в кількості примірників, встановлених цією статтею. Частина 14 цієї статті передбачає, що територіальна виборча комісія на засіданні, на якому встановлюються підсумки голосування у відповідних виборчих округах з відповідних місцевих виборів, приймає рішення щодо визначення трьох, а в разі неможливості - двох членів комісії, які будуть транспортувати виборчі документи з відповідних місцевих виборів до територіальної виборчої комісії, що встановлює результати відповідних виборів.

Абзац 4 ч. 1 ст. 256 ВК України передбачає, що у разі нескладання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені цим Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, а також може витребувати інші документи.

Системний аналіз наведених норм дає підстави зробити висновок про те, що зазначений порядок транспортування документів застосовується протягом тієї частини виборчого процесу, яка триває до моменту встановлення результатів виборів відповідною територіальною виборчою комісією.

Відповідно до пунктів 1-3 частини 1 ст. 256 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Як вбачається зі змісту п. 18 статті 255 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія зобов`язана встановити підсумки голосування в межах територіального, багатомандатного виборчих округів незалежно від кількості виборчих дільниць у відповідному окрузі, щодо яких прийнято рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним або на яких голосування не було організовано і проведено в день голосування відповідно до вимог цього Кодексу. Визнання голосування недійсним у межах територіального, багатомандатного виборчого округу забороняється. Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою "Уточнений".

Як встановлено судом з досліджених доказів, граничним строком встановлення результатів виборів є 07.11.2020 року, яким датований протокол Хмельницької обласної ТВК про результати виборів депутатів Хмельницької обласної ради.

Нормами Виборчого кодексу України передбачена чітка послідовність та обмеження конкретними строками кожного з етапів виборчого процесу.

Суд погоджується з доводами відповідачів про те, що Виборчий кодекс України не містить чіткого законного алгоритму дій міської територіальної виборчої комісії після проведення нею повторного підрахунку голосів за рішенням суду, якщо це відбулось вже після встановлення обласною ТВК результатів виборів і такі результати є чинними і не скасованими.

Також суд звертає увагу на те, що у рішенні Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.11.2020 року не вирішувалось питання про зобов`язання Хмельницької міської ТВК транспортувати уточнений протокол до обласної ТВК і не встановлювалось зобов`язання обласної ТВК будь-яким чином враховувати результати проведеного перерахунку голосів на відповідній виборчій дільниці.

Під час розгляду справи з пояснень сторін також було встановлено, що розбіжність, яка була виявлена під час підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, складала 1 голос, відтак посилання на те, що це могло суттєвим чином вплинути на результат виборів загалом, а також права та інтереси позивача, суд оцінює критично.

Крім того, суду не доведено і ним не встановлено, що неврахування цієї розбіжності, про яку не могло бути відомо під час встановлення результатів виборів Хмельницькою обласною ТВК 07.11.2020 року, призвело або могло у дійсності призвести до порушення права позивача як суб`єкта виборчого процесу.

Зважаючи на це, судом встановлено, що Хмельницька міська територіальна виборча комісія не допустила порушення прав позивача або протиправну бездіяльність, пов`язану з невиконанням рішення суду або відповідних вимог закону, натомість вчинила передбачені рішенням суду дії, не вийшовши за межі наданих їй законом повноважень.

Враховуючи викладене, адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з його проголошення

Повне рішення складене 17 листопада 2020 року 17.00

Позивач:Кандидат в депутати Хмельницької обласної ради від Хмельницької обласної партійної організації Всеукраїнського об"єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Хмельницька міська територіальна виборча комісія Хмельницького району Хмельницької області (вул. Гагаріна, 3А,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43757550)

Головуючий суддя І.С. Козачок

Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92895972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/7319/20

Постанова від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 20.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні