Ухвала
від 27.10.2020 по справі 201/10060/20
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/10060/20

Провадження № 1-кс/201/3738/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2020 року м. Дніпро

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , з секретарем судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого з ОВС першого РКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 за погодженням прокурора відділу про прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 32020040000000010 від 21.07.2020 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання слідчого з ОВС першого РКП СУ ФР ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_3 за погодженням прокурора відділу про прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 32020040000000010 від 21.07.2020 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

В обґрунтування заявленого клопотання прокурор посилався на те, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) діючи спільно із невстановленими особами, в період 2018-2019 років шляхом заниження об`єктів оподаткування, а саме реалізації готової продукції (олії, шроту, лушпиння) без повного відображення в бухгалтерському та податковому обліку, умисно ухилились від сплати податків на суму, яка в сім тисяч і більше разів перевищує установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, чим спричинили фактичне ненадходження в бюджет держави коштів в особливо великих розмірах.

В ході досудового розслідування встановлено факт взаємовідносин між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ФГ « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ), а саме надання послуг з перевезення та придбання пшениці і соняшника.

Також, слідством встановлено, що протягом 2017-2018 р.р. службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) відобразили в бухгалтерському та податковому обліках підприємства фінансово-господарські операції з придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ) рослинних культур, а саме соняшник. За рахунок вказаних фінансово-господарських операцій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) сформувало податковий кредит з ПДВ в сумі 4,04 млн. грн. та включило до податкових декларацій з ПДВ за звітний період.

Досудовим розслідуванням встановлено, що директором ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ) в період з жовтня 2017 року по січень 2019 року був ОСОБА_6 .

В подальшому встановлено та допитано як свідка колишнього директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ) ОСОБА_6 , який здійснював реалізацію соняшника на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та який зазначив, що до ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ) не має ніякого відношення, погодився в 2017 році стати директором за грошову винагороду.

В ході аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено схему ухилення від сплати податків, тобто в період 2018-2019 років підприємство здійснювало реалізацію продуктів переробки насіння: олія, шрот, лушпиння, використовуючи обладнання ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ).

Потужність даного заводу наступна: переробка насіння складає 900 тис. тон на рік. з них олія - 382,5 тис. тон рік, шрот - 355,5 тис. тон/рік, лушпиння соняшнику - 144 тис. тон. Згідно поданої податкової звітності та даних єдиного реєстру податкових накладних, в 2018 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » реалізувало олію в кількості 260,6 тис. тон, шрот - 221,9 тис. тон, лушпиння - 80,9 тис. тон. Ціна олії - 19,2 тис. грн./тонна, шрот - 6,3 тис. грн./тонна, лушпиння - 1,6 тис. грн. тонна.

Згідно поданої податкової звітності та даних єдиного реєстру податкових накладних, в 2019 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » реалізувало олію в кількості 283,9 тис. тон, шрот - 251,4 тис. тон, лушпиння -81,4 тис. тон. Ціна олії - 16,6 тис. грн./тонна, шрот - 5,4 тис. грн./тонна, лушпиння -1,9 тис. грн./тонна.

Різниця між можливими потужностями обсягу виробництва продукції та фактично виробленою складає: 2018 рік: олія - 121,9 тис. тон, на суму 2 млрд. 346 млн. грн., шрот - 133,6 тис. тон, на суму 841 млн. грн. лушпиння - 63,1 тис. тон, на суму 100 млн. грн.

Всього за 2018 рік різниця склала - 3 млрд. 281 млн. грн. 2019 рік: олія - 98,6 тис. тон, на суму 1 млрд. 636 млн. грн., шрот - 104,1 тис. тон, на суму 562 млн. грн. лушпиння - 62,6 тис. тон, на суму 118 млн. грн.

Всього за 2019 рік різниця склала - 2 млрд. 316 млн. грн.

Отже, службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ймовірно реалізовано продуктів переробки насіння без відображення в податковому та бухгалтерському обліку в період 2018-2019 років.

Крім того, в ході проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » встановлено ланцюг постачання товарів (послуг) від підприємств, які мають ознаки ризиковості, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_10 ) - сума взаємовідносин 4,04 млн. грн. ПДВ (номенклатура: соняшник), як пояснив колишній керівник підприємства ОСОБА_6 , в період зазначених взаємовідносин, до фінансово-господарської діяльності він немає ніякого відношення; ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) - сума взаємовідносин 13,7 млн. грн. ПДВ (номенклатура: транспортно-експедиційні послуги); ФГ « ОСОБА_5 » (код НОМЕР_3 ) - сума взаємовідносин 1,3 млн. грн. ПДВ (номенклатура: пшениця); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_4 ) - сума взаємовідносин 1,4 млн. грн. ПДВ (номенклатура: соняшник); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_5 ) - сума взаємовідносин 1,3 млн. грн. ПДВ (номенклатура: соняшник); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_6 ) - сума взаємовідносин 1,3 млн. грн. ПДВ (номенклатура: соняшник); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (кед НОМЕР_7 ) - сума взаємовідносин 1,2 млн. грн. ПДВ (номенклатура: соняшник); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_8 ) - сума взаємовідносин 0,8 млн. грн. ПДВ (номенклатура: соняшник); ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_9 ) - сума взаємовідносин 0,5 млн. грн. ПДВ (номенклатура: пшениця). Перевіряється факт реальності виконання умов договорів та фактичної поставки товарів.

На підставі вищевикладеного прокурор для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного кримінального правопорушення просить суд надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів та вилучення їх належно завірених копій, що містять охоронювану таємницю, у ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ).

Прокурор надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю, клопотання підтримав.

Враховуючи неприбуття сторін у судове засідання для розгляду клопотання, відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування кримінального провадження за допомогою технічного засобу не здійснювалося.

Суддя, дослідивши клопотання та матеріали додані до нього, приходить до таких висновків.

Згідно з ч. 2 ст. 9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Частиною 2 ст. 91 КПК України передбачено, що доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження. Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, а також шляхом проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно зі ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ст. 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей та документів, як один із заходів забезпечення кримінального провадження, полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володіння якої знаходяться такі речі та документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їхні копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей та документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно ч.5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Клопотання прокурора, яке надійшло до суду відповідає вимогам ст. 160 КПК України.

Також з наданих суду документів вбачається, що існує обґрунтована підозра вчинення кримінального правопорушення такого ступеню тяжкості, що може бути підставою для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ.

Очевидно, що без отримання тимчасового доступу до документів про які просить слідчий неможливо отримати ці документи і, відповідно, неможливо провести експертизі та визначити коло осіб причетних до злочину, а отже завдання для виконання якого слідчий звертається з клопотанням, може бути виконане, а потреби досудового розслідування виправдовують ступінь втручання в підприємницьку діяльність.

Отже слідчим надано суду належні та достатні докази того, що дана слідча дія є необхідною в даному кримінальному провадженні, а дані які необхідно здобути слідчому мають суттєве значення для виявлення та фіксації обставин вчинення кримінального правопорушення, встановлення кола причетних осіб, а також ефективного та повного досудового розслідування в цьому кримінальному провадженні, а тому клопотання підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, з метою досягнення дієвості кримінального провадження, керуючись ст. ст. 91,93 110,131-132, 159-160 163166, 309, 369372 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Зобов`язати посадових осіб ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) надати слідчим слідчої групи першого ВРКП СУ ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 тимчасового доступу до речей і документів та вилучення їх належно завірених копій, що містять охоронювану таємницю, у ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), а саме:

Всіх первинних фінансово-господарських документів, бухгалтерських документів та тендерної документації (документації конкурсних торгів), які перебувають у ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ) стосовно фінансово-господарських взаємовідносин ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ) із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), а саме: договори, угоди, додатки і доповнення до них; журнали-ордера; доручення; товарно-транспортні документи; податкові накладні; накладні; реєстри податкових накладних; приходні та видаткові накладні; акти виконаних робіт (послуг), прийому передачі товару; платіжні документи; банківські роздруківки; документи складського обліку; документи прийому-здачі товару, робіт (послуг) на збереження сертифікати якості; акти звірок та інші фінансово господарські документи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ) по взаємовідносинам із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), за період 2018-2020 років.

Оборотна сальдові відомості по рахунку № НОМЕР_12 та № 361 щодо контрагента ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), та інші бухгалтерські регістри щодо придбання, реалізації ТМЦ (виробництво продукції) в зазначений період від вказаного контрагента.

Технічна документація на обладнання для виготовлення (переробки) продукції - олії, шроту, лушпиння, в тому числі інформація та документальне підтвердження щодо: місце знаходження обладнання, його кількість та потужність (загальна кількість (можливість) виготовлення продукції протягом місяця з розбивкою по найменуванню (класифікації) продукції), кількість осіб які працювали/працюють на вказаному обладнанні, яка загальна кількість виготовленої продукції із використанням зазначеного обладнання протягом 2018-2020 років, з розбивкою по найменуванню та класифікації тощо.

Фінансово-господарські документи (товарно-транспортні накладні, супровідні документи, ВМД та інші) ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_11 ) щодо транспортування зернових культур та готової продукції (автотранспорт, залізниця) протягом 2018-2020 років в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ).

У разі відсутності оригіналів документів прошу зобов`язати нотаріус надати належним чином завірені копії відповідних документів.

В разі невиконання ухвали судом може бути постановлено ухвалу про обшук згідно ст. 166 КПК України

Ухвала оскарженню не підлягає та підлягає негайному виконанню.

Строк дії ухвали становить 1 місяць з моменту її постановлення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення27.10.2020
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу92903479
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —201/10060/20

Ухвала від 10.12.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Мельниченко С. П.

Ухвала від 09.12.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Мельниченко С. П.

Ухвала від 27.10.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Мельниченко С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні