Ухвала
від 18.11.2020 по справі 320/11254/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

18 листопада 2020 року м. Київ № 320/11254/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Колеснікова І.С., ознайомившись з позовною заявою

ОСОБА_1

до Дівичківської сільської ради ОТГ

про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з позовом до Дівичківської сільської ради ОТГ про визнання протиправною відмови ОСОБА_2 , голови Дівичківскьої сільської ради ОТГ у наданні окремої чіткої конкретної вичерпної інформації на кожен окремо поданий запит ОСОБА_1 від 10.08.2020; зобов`язання ОСОБА_2 , голову Дівичківської сільської ради ОТГ надати суду окрему чітку конкретну вичерпну інформацію на кожен окремо поданий запит ОСОБА_1 від 10 серпня 2020 року: ЕГПСП-16-27 про депутатів за весь період, ЕГПСП-17-27 про інфозапити 2018, ЕГПСП-20-27 про будівництво 2017-2020, ЕГПСП-21-27 про ремонт і прокладання доріг 2017-2020, ЕГПСП-22-27 про заходи по очищенню води, ЕГПСП-23-27 про людей з інвалідністю, ЕГПСП-24-27 про дітей дошкільного віку, ЕГПСП-25-27 про дітей шкільного віку, ЕГПСП-26-27 про пенсіонерів, ЕГПСП-27-27 про одиноких людей пенсійного віку, ЕГПСП-28-27 про інвалідів ВВВ, ЕГПСП-29-27 про учасників бойових дій, ЕГПСП-30-27 про учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, ЕГПСП-31-27 про постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, ЕГПСП-32-27 про шкільні заклади, ЕГПСП-33-27 про сільські будинки культури, ЕГПСП-34-27 про медичні заклади, ЕГПСП-35-27 про бібліотеки, ЕГПСП-36-27 про заклади побутового обслуговування, ЕГПСП-37-27 про млин, ЕГПСП-38-27 про пилораму, ЕГПСП-39-27 про лісництво, ЕГПСП-40-27 про молокоприймальний пункт, ЕГПСП-41-27 про заготівельні організації кооперативи, ЕГПСП-42-27 про будівельні організації кооперативи, ЕГПСП-43-27 про побутово-обслуговуючі кооперативи, ЕГПСП-44-27 про деревообробний обслуговуючий кооператив, ЕГПСП-45-27 про їдальні, ЕГПСП-46-27 про кафе, ЕГПСП-47-27 про магазини і магазини кафе, ЕГПСП-48-27 про підприємства всіх форм власності, ЕГПСП-49-27 про фермерські господарства, ЕГПСП-50-27 про багатодітні сім`ї, ЕГПСП-51-27 про святкування пам`ятних дат, днів села, загальнонаціональних та релігійних свят, ЕГПСП-52-27 про монетизацію проїзду доглядальникам людей з 1-ю групою інвалідності, ЕГПСП-53-27 про субсидійні гроші за водопостачання з січня по квітень 2018, ЕГПСП-54-27 про субсидійні гроші за водопостачання з січня по квітень 2018 Дівичківська ОТГ, ЕГПСП-55-27 про ЦНАП, ЕГПСП-56-27 про закупівлю офісної та побутової техніки, ЕГПСП-57-27 про закупівлю тракторів, міні тракторів, легкових та вантажних автомобілів, мікроавтобусів, с/г техніки тощо, ЕГПСП-58-27 про центр безпеки, ЕГПСП-59-27 про фітнес-центр, ЕГПСП-60-27 про новостворені підприємства всіх форм власності, ЕГПСП-61-27 про підприємства всіх форм власності керівників ОТГ за межами ОТГ, ЕГПСП-62-27 про організовані та благоустроєні місця відпочинку за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-63-27 про організовані та благоустроєні дитячі майданчики за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-64-27 про організовані та благоустроєні дитячі майданчики 2017-2020, ЕГПСП-65-27 про організовані та благоустроєні стадіони за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-66-27 про організовані та благоустроєні стадіони 2017-2020, ЕГПСП-67-27 про організовані та благоустроєні фітнес-центри за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-68-27 про організовані та благоустроєні фітнес-центри 2017-2020, ЕГПСП-69-27 про організовані та благоустроєні перукарні за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-70-27 про організовані та благоустроєні перукарні 2017-2020, ЕГПСП-71-27 про комунальні підприємства за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-72-27 про комунальні підприємства 2017-2020, ЕГПСП-73-27 про благоустрій і чищення водойм за каденції ОСОБА_2 головою сільської ради у Стовп`ягах, ЕГПСП-74-27 про благоустрій і чищення водойм 2017-2020, ЕГПСП-75-27 про ТОВ Тіволі ФЮР , ЕГПСП-76-27 про передбачену законом матеріальну допомогу людям з інвалідністю, ЕГПСП-77-27 про кошти на оздоровлення дітей, ЕГПСП-78-27 про інвестиційні надходження, ЕГПСП-79-27 про відрядження керівників Дівичківської ОТГ громадським коштом, ЕГПСП-80-27 про гранти і донорські надходження в бюджет громади, ЕГПСП-81-27 про судові провадження керівників Дівичківської ОТГ, ЕГПСП-82-27 про взаємодію керівництва Дівичківської ОТГ з членами громади, ЕГПСП-83-27 про залучення молодих спеціалістів та їх підтримка, ЕГПСП-84-27 про конкурси на вакантні посади, ЕГПСП-85-27 про тендери, ЕГПСП-86-27 про підприємства та організації керівників та членів апарату Дівичківської ОТГ в межах ОТГ та за межами ОТГ за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-87-27 про землю продану або передану у довгострокову оренду як сільгоспугіддя та під забудову за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-88-27 про землю продану або передану у довгострокову оренду як сільгоспугіддя та під забудову 2017-2020, ЕГПСП-89-27 про землю для працівників соціальної сфери за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-90-27 про землю для працівників соціальної сфери 2017 2020, ЕГПСП-91-27 про землю учасникам бойових дій за каденції ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-92-27 про землю учасникам бойових дій 2017-2020, ЕГПСП-93-27 про ОСОБА_2 головою сільради у Стовп`ягах, ЕГПСП-94-27 про ОСОБА_2 сільського голови Дівичківської ОТГ, ЕГПСП-95-27 про ОСОБА_3 до створення Дівичківської ОТГ, ЕГПСП-96-27 про Андрієвського заступник сільського голови з питань діяльності виконавчих органів влади, ЕГПСП-97-27 про ОСОБА_27 до створення Дівичківської ОТГ, ЕГПСП-98-27 про ОСОБА_27 Головний спеціаліст з регіонального розвитку сільської ради, ЕГПСП-99-27 про Шевченко до створення ОТГ, ЕГПСП-100-27 про Шевченко юриста в ОТГ, ЕГПСП-101-27 про ОСОБА_4 - депутата виборчого округу №1, ЕГПСП-102-27 про ОСОБА_5 - депутата виборчого округу №2, ЕГПСП-103-27 про ОСОБА_6 - депутата виборчого округу №3, ЕГПСП-104-27 про ОСОБА_7 - депутата виборчого округу №4, ЕГПСП-105-27 про ОСОБА_8 - депутата виборчого округу №5, ЕГПСП-106-27 про ОСОБА_9 - депутата виборчого округу №6, ЕГПСП-107-27 про Зеленко Олену Валентинівну - депутата виборчого округу №7, ЕГПСП-108-27 про ОСОБА_10 - депутата виборчого округу №8, ЕГПСП-109-27 про ОСОБА_11 - депутата виборчого округу №9, ЕГПСП-110-27 про ОСОБА_12 - депутата виборчого округу №10, ЕГПСП-111-27 про ОСОБА_13 - депутата виборчого округу №11, ЕГПСП-112-27 про ОСОБА_14 - депутата виборчого округу №12, ЕГПСП-113-27 про ОСОБА_15 - депутата виборчого округу №13, ЕГПСП-114-27 про ОСОБА_16 - депутата виборчого округу №14, ЕГПСП-115-27 про ОСОБА_17 - депутата виборчого округу №15, ЕГПСП-116-27 про ОСОБА_18 - депутата виборчого округу №16, ЕГПСП-117-27 про ОСОБА_19 - депутата виборчого округу №17, ЕГПСП-118-27 про ОСОБА_20 - депутата виборчого округу №18, ЕГПСП-119-27 про ОСОБА_21 - депутата виборчого округу №19, ЕГПСП-120-27 про ОСОБА_22 - депутата виборчого округу №20, ЕГПСП-121-27 про ОСОБА_23 - депутата виборчого округу №21, ЕГПСП-122-27 про ОСОБА_24 старосту Стовп`язького старостинського округу, ЕГПСП-123-27 про ОСОБА_25 старосту Єрковецького старостинського округу, ЕГПСП-124-27 про ОСОБА_26 старосту Ковалинського старостинського округу у рамках громадського аналітичного розслідування з метою передачі для подальшого опрацювання спеціалістами та експертами контролюючих органів та прокуратури і зініційованого незалежного комплексного державного аудиту; стягнення з відповідача коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю у сумі дев`ятсот дев`яносто дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять грн., яку позивач має намір спрямувати на благодійність з метою захисту честі, гідності та інтересів особисто своїх та членів громади із розрахунку вартості гарячої лінії, групи миттєвого реагування активної взаємодії керівництва громади (найнятих громадою менеджерів) з метою громадського контролю, громадських аналітичних розслідувань, виявлення їх упередженості і громадського розголосу щодо нецільового використання бюджетних коштів або використання бюджетних коштів на особисте незаконне збагачення, використання адміністративного ресурсу на залагодження особистих провладних неправомірних питань, протидії корупції, хабарництву, протекціонізму, посадовій сваволі, створення друкованих бюлетенів для кожного громадянина та точок доступу WI-FI для термінового реагування на зловживання владою, її злочинну діяльність чи бездіяльність, інформаційних щитів з координатами всіх керівників громади і номерами правопомічних гарячих ліній та іншою правозахисною та повідомною інформацією, системне відеоспостереження, тривожні кнопки та інші заходи убезпечення громадян, просвітницькі матеріали про права, свободи і обов`язки громадян, захисту їх честі, гідності та інтересів, правовладдя як верховенства права та дотримання Конституції України, оскільки дані про владну діяльність, правознавство, правозахист, правосуддя мають бути достовірними і вичерпними, відкритими у вільному доступі, доступні всіма можливими активними і пасивними способами, зрозумілими для людини, а діяльність державних службовців, чиновників, депутатів, суддів, прокурорів усіх рівнів неупередженою, на благо членів громади та її розквіту..

Частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу (пункт 3).

Відповідно до вимог частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються, зокрема: ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти (пункт 2); зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень (пункт 3); зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (пункт 4); виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини (пункт 5); перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви (пункт 8).

Згідно частини восьмої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.

За приписами статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті (частина перша).

До позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону (частина третя).

Позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів) (частина четверта).

Як убачається з позовної заяви, позивачем вказаних вимог не дотримано, а саме: у вступній частині позовної заяви визначено відповідачем Дівичківську сільську раду ОТГ, водночас у прохальній частині позовної заяви позовні вимоги заявлено до ОСОБА_2 , голови Дівичківської сільської ради ОТГ. При цьому згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за ідентифікаційним кодом 04361491, який вказано позивачем у позовній заяві відносно відповідача, значиться юридична особа - Дівичківська сільська рада Переяслав-Хмельницького району Київської області.

Також, у позовній заяві позивачем заявлено вимогу про відшкодування відповідачем шкоди у розмірі 999999,00 грн., заподіяної його протиправними рішеннями, діями або бездіяльністю. Втім, всупереч вимог пункту 3 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява не містить обґрунтованого розрахунку суми шкоди, що заявлена до стягнення.

Крім того, позивачем не додано до позовної заяви: більшості запитів про надання публічної інформації, щодо яких позивач посилається у позовній заяві як на докази в обґрунтування своїх позовних вимог; доказів направлення (вручення) вказаних запитів відповідачу; документу про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документів, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Водночас, позивачем додано до позовної заяви клопотання про звільнення від сплати судового збору, яке мотивовано тим, що позивач є інвалідом ІІІ групи, проживає сама, отримує соціальну виплату по інвалідності у розмірі 1712,00 грн. за місяць, а також звільнена від сплати судового збору відповідно до статті 22 Закону України Про захист прав споживачів .

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (частина перша). Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (частина друга).

Згідно частини першої статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

За приписами статті 8 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674-VI, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю (частина перша). Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті (частина друга).

Отже, вичерпний перелік підстав відстрочення, розстрочення, зменшення або звільнення від сплати судового збору визначено частиною першою статті 8 Закону України Про судовий збір і суд не має права відступати від положень вказаного закону.

Статтею 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 №3674-VI встановлено, що ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем, становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Зі змісту позову вбачається, що позов є одночасно позовом немайнового (1 вимога з урахуванням похідних вимог) та майнового характеру (ціна позову - 999999,00 грн.).

Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14.11.2019 №294-ІХ встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2020 на рівні 2102,00 грн.

Отже, судовий збір за подання позивачем даного позову складає 840,80 грн. за позов немайнового характеру та 9999,99 грн. за позов майнового характеру.

Доказів на підтвердження наявності обставин, які є підставою для відстрочення, розстрочення, зменшення або звільнення від сплати судового збору відповідно до статті 8 Закону України Про судовий збір , позивачем до адміністративного позовну не додано.

Крім того, на спірні відносини щодо ненадання розпорядником публічної інформації на інформаційний запит не поширюється дія Закону України Про захист прав споживачів , тому позивача не може бути звільнено від сплати судового збору за подання до суду даного позову на підставі статті 22 Закону України Про захист прав споживачів .

Відтак, суд дійшов висновку про відсутність підстав для звільнення позивача від сплати судового збору.

Наведені вище обставини свідчать про невідповідність позовної заяви вимогам, встановленим статтею 160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Частиною другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 160, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

1. Позовну заяву ОСОБА_1 до Дівичківської сільської ради ОТГ про визнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів, - залишити без руху.

2. Встановити позивачу десятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду заяви на усунення недоліків позовної заяви із посиланням на номер даної справи, із доданням: позовної заяви та її копій відповідно до кількості учасників справи із зазначенням у позовній заяві належного(-их) відповідача(-ів), змісту позовних вимог щодо кожного з відповідачів, враховуючи зауваження суду, викладені в цій ухвалі, та зазначенням обґрунтованого розрахунку суми шкоди, що заявлена до стягнення; запитів про надання публічної інформації, щодо яких позивач посилається у позовній заяві як на докази в обґрунтування позовних вимог; доказів направлення (вручення) вказаних запитів відповідачу; оригіналу платіжного документу про сплату судового збору в розмірі 10840,79 грн. на реквізити Київського окружного адміністративного суду (інформація щодо реквізитів сплати судового збору за звернення до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі Судова влада України за посиланням https://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду).

3. Роз`яснити позивачу, що у разі неусунення ним у встановлений судом спосіб і строк недоліків позовної заяви, яку залишено без руху, позовну заяву буде повернуто відповідно до вимог пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду .

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, провадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Суддя Колеснікова І.С.

Дата ухвалення рішення18.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92920021
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною відмови, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення коштів

Судовий реєстр по справі —320/11254/20

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні