Постанова
від 10.11.2020 по справі 640/18927/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/18927/19 Суддя (судді) першої інстанції: Арсірій Р.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Федотова І.В.,

суддів: Єгорової Н.М. та Сорочка Є.О.,

за участю секретаря Лисенко І.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 лютого 2020 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕВРАЗ ГРУП до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЕВРАЗ ГРУП (далі - позивач та/або ТОВ ЕВРАЗ ГРУП ) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (надалі - відповідач), в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві:

- № 0040941404 від 08.07.2019, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 2868990,00 грн в тому числі основний платіж 2295192,00 грн та штрафна (фінансова) санкція в розмірі 573798,00 грн,

- № 0040991404 від 08.07.2091, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток в розмірі 3145522,50 грн в тому числі основний платіж 2516418,00 грн та штрафна (фінансова) санкція в розмірі 629104,50 грн,

- № 0041001406 від 08.07.2019, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію за порушення терміну розрахунків у сфері ЗЕД в розмірі 118578,28 грн,

- № 0041011406 від 08.07.2019, яким застосовано штрафну санкцію за платежем неподаткова штрафна санкція в розмірі 170,00 грн.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 лютого 2020 року позов задоволено частково.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить його скасувати та прийняти нове, у задоволенні позову відмовити.

Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, які з`явились в судове засідання, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та свідчать матеріали справи, на підставі направлень від 25.04.2019 за №713/26-15-14-09-01, №714/26-15-14-04-03, №715/26-15-14-04-03, №1003/25-15-14-03-05, №1080/26-15-14-06-03, виданих ГУ ДФС у м. Києві та наказу ГУ ДФС у м. Києві від 08.04.2019 №65343/10/26-15-14-04-03-14 та відповідно до плану - графіку проведення планових виїзних перевірок суб`єктів господарювання, відповідачем проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (код ЄДРПОУ 38449804) з питань податкового законодавства за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, валютного за період 01.01.2016 по 31.12.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період 30.10.2012 по 31.12.2018, та іншого законодавства за відповідний період.

В результаті проведеної перевірки складено акт від 27.05.2019 № 528/26-15-14-04-03/38449804, яким зафіксовані порушення:

1) п.41.1 ст. 44, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, пп. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України, ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п 5 П(С)БО 15 Дохід зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 2516418 грн. в тому числі за ІІ квартал 2016 р. на суму 30866,00 грн., ІІІ квартал 2016 р. на суму 538597,00 грн., за ІV квартал 2016 р. на суму 159160,00 грн., за 2017 рік на суму 697878,00 грн., за 2018 рік на суму 1089917,00 грн.;

2) п.41.1 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 , п. 188.1 ст. 188, п. 198.2, п. 198.3, п. 201.1 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 2298771,00 грн. в тому числі по періодах травень 2016 р. - 3579,00 грн., червень 2016 р. - 25000,00 грн., серпень 2016 р. - 231001,000 грн., вересень 2016 р. - 267700,00 грн., жовтень 2016 р. - 79829,00 грн., грудень 2016 р. - 67541,00 грн., січень 2017 р. - 316672,00 грн., лютий 2017 р. - 70833,00 грн., серпень 2017 р. - 28400,00 грн., вересень 2017 р. - 4168,000 грн., жовтень 2017 р. - на суму 233400,00 грн., лютий 2018 р. - 722400,00 грн., травень 2018 р. - 248248,000 грн.;

3) ст. 1 Закону України від 23.09.1994 р. № 15-84 - ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті зі змінами та доповненнями, а саме: несвоєчасне надходження на рахунок ТОВ Евраз Груп валютної виручки у розмірі 71707,84 євро (еквівалент 2114881,83 грн.), що в еквіваленті 80700 дол. США) за контактом від 08.10.2015 № 08/10 з компанією HDK Corporation LLP Великобританія;

4) п. 1 ст. 9 декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 Про систему валютного регулювання та валютного контролю зі змінами та доповненнями, а саме порушення строків декларування валютних цінностей та іншого майна, яке перебуває за межами України станом на 01.10.2016.

На підставі вказаного акту відповідачем були винесені податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві:

- № 0040941404 від 08.07.2019, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 2868990,00 грн. в тому числі основний платіж 2295192,00 грн. та штрафна (фінансова) санкція в розмірі 573798,00 грн.,

- № 0040991404 від 08.07.2019, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток в розмірі 3145522,50 грн. в тому числі основний платіж 2516418,00 грн. та штрафна (фінансова) санкція в розмірі 629104,50 грн.,

- № 0041001406 від 08.07.2019, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію за порушення терміну розрахунків у сфері ЗЕД в розмірі 118578,28 грн.,

- № 0041011406 від 08.07.2019, яким застосовано штрафну санкцію за платежем "неподаткова штрафна санкція" в розмірі 170,00 грн.

Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями - рішеннями ТОВ ЕВРАЗ ГРУП користуюсь наданим ст.55, 56 Податкового кодексу України правом оскаржило їх в адміністративному порядку до ДФС України.

20.09.2019 ДФС України прийнято рішення № 2639/6/99-00-08-05-01 яким залишено без змін оскаржувані податкові повідомлення - рішення, а скаргу - без задоволення.

Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями - рішеннями, вважаючи їх протиправними ТОВ ЕВРАЗ ГРУП звернулось до суду з вказаним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для частково задоволення позову, виходячи з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до п. п. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.

Згідно з п. п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об`єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі - підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі - установи) встановлює Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Мінфіну України від 24.05.1995 р. № 88.

Відповідно до пункту44.1 ст. 44 Податкового кодексу Українидля цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до положень пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Тобто, податок на прибуток розраховується виходячи із бухгалтерського фінансового результату (як різниці між отриманими підприємством доходами та понесеними ним витратами протягом звітного періоду) за НП(С)БО чи МСФЗ, відкоригованого на різниці, передбачені ПК України (як то амортизаційні різниці, різниці, які виникають при формуванні резервів (забезпечень), різниці, які виникають під час здійснення фінансових операцій).

Згідно пп.14.1.181. п.14.1.ст.14 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного періоду.

Згідно із п. 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до п. 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно із п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п. 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно із п. 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з п. 1.2 Положення №88 господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV (із змінами та доповненнями) податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію (ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV).

Відповідно до ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 року №996-XIV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Відповідно до абз. 2 п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за номером 168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.

Таким чином, будь-які документи можна вважати первинними, що є підставою для їх врахування в податковому обліку, лише в разі фактичного здійснення господарської операції. При цьому, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Отже, необхідною умовою для віднесення вартості придбаних платником податків товарів та послуг до витрат, які враховуються при визначенні об`єкта оподаткування податком на прибуток, а сум сплаченого ПДВ - до податкового кредиту, є факт дійсного проведення господарських операцій, обумовлених відповідними угодами, що має засвідчуватись належними первинними документами.

Проаналізовувавши зміст господарських операцій позивача з контрагентами, зазначеними в акті перевірки судом встановлено наступне.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Марібакс (код ЄДРПОУ 41012033)

Згідно договору поставки № 19/02-2018 від 19.02.2018 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Марібакс (Продавець), останній зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити та умовах викладених в Договорі продукцію, іменовану в подальшому за текстом Продукція , сортамент, кількість, якість та ціна якої вказана у видаткових накладних/рахунках - фактурі, який надається Постачальником Покупцю відповідно до умов цього Договору, або у специфікації договору, якщо сторонами обумовленої її підписання.

У відповідності до п. 3.1 Договору ціна продукції є договірною ціною між Постачальником та Покупцем та вказується у видаткових накладних, або рахунку-фактурі, які є невід`ємною частиною даного Договору, або у специфікації до договору, якщо сторонами обумовлено її підписання.

Згідно п. 6.3 даного договору розрахунки за даним договором здійснюються Покупцем згідно рахунку-фактури у національній валюті України (гривня) в безготівковій грошовій формі на поточний рахунок Постачальника.

Згідно Специфікації № 1 від 19.02.2018 р. до договору поставки № 19/02-2018 від 19.02.2018 р. визначено найменування товару, а саме: Коліно з труби ст.20 32х3мм креслення Ч.23028 в кількості 360 шт. на загальну суму 2678400,00 грн. в тому числі ПДВ 446400,00 грн.

Даною Специфікацією визначено умови оплати: відстрочка до 65 (шістдесяти) календарних днів з моменту отримання товару.

Також, Специфікацією визначено і умови поставки, а саме: FCA склад Постачальника - м. Київ, вул. Автозаводська,, 18 літ. Б.

Згідно Специфікації № 2 від 20.02.2018 р. до договору поставки № 19/02-2018 від 19.02.2018 р. визначено найменування товару, а саме: Коліно з труби ст.20 38х3мм креслення Ч.124057 в кількості 230 шт. на загальну суму 1656000,00 грн. в тому числі ПДВ 276000,00 грн.

Даною Специфікацією визначено умови оплати: відстрочка до 65 (шістдесяти) календарних днів з моменту отримання товару.

Також, Специфікацією визначено і умови поставки, а саме: FCA склад Постачальника - м. Київ, вул. Автозаводська, 18 літ. Б.

Додатковою угодою № 1 від 23.02.2018 р. внесені зміни до даного Договору та визначено умова поставки - склад Постачальника - м. Київ, вул. Екскаваторна, 35.

Перехід права власності на партію товару за вказаними вище Специфікаціями, оформлено між сторонами видатковою накладною № 108 від 28.02.2018 р.

Податковий кредит сформовано на підставі податкової накладної № 108 від 28.02.2018 р. на загальну суму 4334400,00 грн. в тому числі ПДВ 722400,00 грн., виписаної ТОВ Марібакс .

Дана податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних про що свідчить квитанція № 1 від 15.03.2018 р. та відображена в декларації за відповідний період.

Безпосередньо факт перевезення товару підтверджується товарно-транспортною накладною, яка містять в собі інформацію про автомобіль, перевізника, замовника, вантажовідправника, а також дає змогу встановити подальший рух товару.

Транспортування здійснювалося ТОВ Темпо-транс на виконання умов договору-заявки № 28/02/2018 від 28.02.2018 р. та актом надання послуг № 12 від 28.02.2018.

Оплата за придбані ТМЦ в розмірі 3104400,00 грн. проведена безпосередньо на адресу ТОВ Марібакс та підтверджується платіжними дорученнями.

Залишок суми в розмірі 1230000,00 грн. оплачено на адресу ТОВ Трейдпост на виконання умов договору про відступлення права вимоги № 1 від 25.05.2018 р., а також підтверджується відповідними платіжними дорученнями, які ммістяться в матеріалах справи.

Картка рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (лютий 2018 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Марібакс , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Марібакс використані позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, наявними в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Агро-Холдінг (код ЄДРПОУ 39640481).

Згідно договору поставки № 01/12-2016 від 01.12.2016 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Агро-Холдінг (Продавець), останній зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити та умовах викладених в Договорі металопродукцію, іменовану в подальшому за текстом Продукція , асортимент, кількість, якість та ціна якої вказана у видаткових накладних/рахунках-фактурі, який надається Постачальником Покупцю відповідно до умов цього Договору та є його невід`ємною частиною.

У відповідності до п. 3.1 Договору ціна продукції є договірною ціною між Постачальником та Покупцем та вказується у видаткових накладних, або рахунку-фактурі, які є невід`ємною частиною даного Договору.

Пунктом 4.1 Договору визначено, що Продавець передає покупцю на умовах DDP на складі вантажодержувача (м. Фастів, Промвузол), згідно правил Інкотермс редакція 2010 р., або інших умовах вказаних в окремих специфікаціях.

Пунктом 6.1 Договору передбачено, що Сторони встановили, що ціна, асортимент, кількість продукції можуть вказуватися у рахунку-фактурі, яка надається Продавцем Покупцю без підписання специфікації. Продукція (її ціна, асортимент, кількість) і включаються Продавцем до рахунку-фактури на підставі письмових (в тому числі і отриманих по факсу) заявок Покупця. У відповідь на заявку Покупця, Продавець надає Покупцю рахунок-фактуру.

Перехід права власності по вказаному Договору оформлено між сторонами видатковою накладною № 66 від 29.12.2016 р. на загальну суму 405243,74 грн. в тому числі ПДВ 67 540,62 грн., що скріплена підписами уповноважених осіб та печатками товариств.

Податковий кредит сформовано на підставі податкової накладної № 182 від 29.12.2016 р. на загальну суму 405243,74 грн. в тому числі ПДВ 67540,62 грн., виписаної ТОВ Агро-Холдінг . Дана податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних та відображена в декларації за відповідний період.

Оплата за придбані ТМЦ проведена в повному обсязі на загальну суму 405243,74 грн. та підтверджується платіжними дорученнями, наявними в матеріалах справи.

Оборотно-сальдова відомість по рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (грудень 2016 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Агро-Холдінг , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Агро-Холдінг використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, які містяться в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Андромеда Стайл (Код ЄДРПОУ 41047663) .

Згідно договору поставки № 02/10-17 від 02.10.2017 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Андромеда Стайл (Продавець), останній зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити та умовах викладених в Договорі металопродукцію, іменовану в подальшому за текстом Продукція , асортимент, кількість, якість та ціна якої вказана у видаткових накладних/рахунках-фактурі, який надається Постачальником Покупцю відповідно до умов цього Договору, або у специфікації до договору, якщо сторонами обумовлено її підписання.

У відповідності до п. 3.1 Договору ціна продукції є договірною ціною між Постачальником та Покупцем та вказується у видаткових накладних, або рахунку-фактурі, які є невід`ємною частиною даного Договору, або у специфікації до договору, якщо сторонами обумовлено її підписання.

Згідно Специфікації № 1 від 02.10.2018 р. до договору поставки № 02/10-17 від 02.10.2017 р., визначено найменування товару, а саме: Лист 8,0мм AISI-321 1D/08х18Н10Т (1500х6000) в кількості 6,5 т.; Лист 32,0мм AISI-321 1D/08х18Н10Т (1500х6000) в кількості 7 т. на загальну суму 1400400,00 грн. в тому числі ПДВ 233400,00 грн.

Даною Специфікацією визначено умови оплати: відстрочка до 90 (дев`яносто) календарних днів з моменту отримання товару.

Перехід права власності по вказаній Специфікації оформлено між сторонами видатковими накладними, які скріплені підписами уповноважених осіб та печатками сторін.

Виписано рахунок-фактуру № 22 від 04.10.2017 р.

Податковий кредит сформовано на підставі належним чином оформлених податкових накладних, що зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних про що свідчать квитанції № 1 від 18.10.2017 р. та відображені в декларації за відповідний період.

Безпосередньо факт перевезення товару підтверджується оформленою товарно-транспортною накладною, яка містить в собі інформацію про автомобіль, перевізника, замовника, вантажовідправника, а також дає змогу встановити подальший рух товару.

Транспортування здійснювалося за рахунок Постачальника та підтверджено ТТН №Р17 від 04.10.2017 р., №Р18 від 05.10.2017 р., №Р19 від 06.10.2017 р., №Р20 від 09.10.2017 р., №Р21 від 10.10.2017 р.

Оплата за придбані ТМЦ проведена в повному розмірі на суму 1400400,00 грн. та підтверджується платіжними дорученнями.

Картка рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (жовтень 2017 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Андромеда Стайл , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Андромеда Стайл Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, нявними в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Сорентос (Код ЄДРПОУ 40675088) .

Згідно договору поставки № 6/02-2017 від 06.02.2017 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Сорентос (Постачальник), останній зобов`язується поставити і передати у власність Покупця Продукцію, далі по тексту Товар, а Покупець прийняти і оплатити Товар в порядку та на умовах передбачених даним договором.

У відповідності до п. 1.2. Договору Сторони домовились про те, що Товар згідно даного договору поставлятиметься Покупцю постачальником партіями. Назва асортимент, кількість та якісні характеристики кожної партії вказуються в специфікаціях, які є невід`ємною частиною.

Пунктом 3.1 Договору передбачено, що загальна сума Договору складається із загальної суми всіх специфікацій, що є невід`ємними частинами даного договору.

Згідно Специфікації № 1 від 06.02.2017 р. до договору поставки № 6/02-2017 від 06.02.2017 р. визначено найменування товару, а саме: Труба 25*2,5 ГОСТ 8732-78 12Х18Н10Т в кількості 2,5 т. на загальну суму 425000,00 грн. в тому числі ПДВ 70833,33 грн.

Даною Специфікацією визначено умови оплати: відстрочка до 180 (ста вісімдесяти) календарних днів з дати постачання.

Пунктом 3 Специфікації визначено умови транспортування - DDP - склад покупця, а саме м. Фастів, Промзона.

Перехід права власності по вказаній Специфікації оформлено між сторонами видатковими накладними: № 6 від 28.02.2017 р. на загальну суму 214200,00 грн. в тому числі ПДВ 35700,00 грн.; № 7 від 28.02.2017 р. на загальну суму 210800,00 грн. в тому числі ПДВ 35133,33 грн.

Видаткові накладні скріплені підписами уповноважених осіб та печатками сторін.

Податковий кредит сформовано на підставі належним чином оформлених податкових накладних, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних та відображені в декларації за відповідний період.

Оплата за придбані ТМЦ проведена частково в розмірі 48875,00 грн. підтверджується платіжним дорученням № 456 від 15.03.2017 р. на суму 48875,00 грн. Залишок неоплаченої суми складає 376125,00 грн.

Картка по рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (лютий 2017 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Сорентос , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Сорентос використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, які містяться в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Разек-Люкс-Сервіс (Код ЄДРПОУ 40881357)

Перехід права власності на товар оформлено між сторонами видатковою накладною № 22 від 29.09.2017 р., на загальну суму 25007,96 грн. в тому числі ПДВ 4167,99 грн.

Видаткова накладна скріплена підписами уповноважених осіб та печатками сторін.

Податковий кредит сформовано на підставі належним чином оформленої податкової накладної № 133 від 29.09.2017 р. на загальну суму 25007,96 грн. в тому числі ПДВ 4167,99 грн., що виписана ТОВ Разек-Люкс-Сервіс . Податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що свідчить квитанція № 1 від 03.10.2017 р. та відображена в декларації за відповідний період.

Оплата за придбані ТМЦ проведена в повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням № 709 від 02.10.2017 р. на суму 25007,96 грн.

Картка по рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (вересень 2017 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Разек-Люкс-Сервіс , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Разек-Люкс-Сервіс використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, наявними в матерілах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Триглав Груп (код ЄДРПОУ 40259074)

Згідно договору поставки № 13/06/16 від 13.06.2016 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Триглав Груп (Постачальник), останній зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити та передати у власність Покупця Продукцію, а Покупець зобов`язується в Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору.

У відповідності до п. 2.1. ціна визначається даним договором і приймається Сторонами у національній валюті України - гривні. Постачання здійснюється за цінами, передбаченими у Специфікації до даного Договору.

Згідно додаткової угоди № 1 від 17.06.2017 р. внесені зміни до п. 3.2. даного Договору та визначено, що доставка продукції здійснюється за рахунок Постачальника.

Згідно Специфікації № 1 до договору поставки № 13/06/16 від 13.06.2016 р. визначено найменування товару, а саме: Труба 22х1,5х9000 в кількості 3,4 т. на загальну суму 150000,00 грн. в тому числі ПДВ 25000,00 грн.

Перехід права власності по вказаній Специфікації оформлено між сторонами видатковою накладною № 12 від 17.06.2016 р. на загальну суму 150000,00 грн. в тому числі ПДВ 25000,00 грн.

Видаткова накладна скріплена підписами уповноважених осіб та печатками сторін.

Додатковою угодою № 2 від 05.07.2017 р. внесені зміни до п. 2.5. даного Договору та визначено, що сума договору складає 320400,00 грн.

Згідно Специфікації № 2 до договору поставки № 13/06/16 від 13.06.2016 р. визначено найменування товару, а саме труби н/ж 25*2,5 марка сталі 12х18Н10Т на загальну суму 170400,00 грн. в тому числі ПДВ 28400,00 грн.

Видаткова накладна № 12 від 07.07.2016 р. на загальну суму 170400,00 грн. в тому числі ПДВ 28400,00 грн.

Видаткова накладна скріплена підписами уповноважених осіб та печатками сторін.

Виписано рахунок на оплату № 11 від 05.07.2016 р. Згідно договору поставки №16/08/16 від 16.08.2016 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Триглав Груп (Постачальник), останній зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим Договором, поставити та передати у власність Покупця Продукцію, а Покупець зобов`язується в п Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору.

У відповідності до п. 2.1. ціна визначається даним договором і приймається Сторонами у національній валюті України - гривні. Постачання здійснюється за цінами, передбаченими у Специфікації до даного Договору.

Згідно Специфікації № 1 до договору поставки № 16/08/16 від 16.08.2016 р. визначено найменування товару, а саме: Лист г/к 20х2000,00х6000,00 1-3 сп/пс, 5 категорія в кількості 9,268 т.; Лист г/к 8х1 500,00х6 000,00 09Г2С, 12 категорія в кількості 5,227 т. на загальну суму 210010,56 грн. в тому числі ПДВ 35001,76 грн.

Перехід права власності по Специфікації оформлено між сторонами видатковою накладною № 15 від 17.08.2016 р. на загальну суму 210010,56 грн. в тому числі ПДВ 35001,76 грн., яка свідчить про отримання вказаних ТМЦ.

Видаткова накладна скріплена підписами уповноважених осіб та печатками товариств.

Виписано рахунок на оплату № 12 від 16.08.2016 р.

Податковий кредит по видаткових накладних № 12 від 17.06.2016 р., № 15 від 17.08.2016 р., № 12 від 07.07.2016 р. сформовано на підставі належним чином оформлених податкових накладних, що зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних та відображені в декларації за відповідний період.

Всього придбано ТМЦ у ТОВ Триглав Груп на загальну суму 530410,56 грн.

Оплата за придбані ТМЦ проведена в повному обсязі.

Картка по рахунку № 631 свідчать про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (серпень 2016 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Триглав Груп , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Триглав Груп використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, наявними в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Пронта-Комерс (Код ЄДРОПУ 41720796)

Згідно договору поставки № 23/04/2018 від 23.04.2018 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Пронта-Комерс (Постачальник), останній зобов`язується прийняти та оплатити на умовах викладених в договорі продукцію, іменовану в подальшому за текстом Продукція , асортимент, кількість, якість та ціна якої вказана у видаткових накладних/рахунку-фактурі який надається Постачальником Покупцю відповідно до умов цього договору, або у специфікації до договору, якщо сторонами обумовлено її підписання.

У відповідності до п. 3.1 Договору ціна продукції є договірною ціною між Постачальником та Покупцем та вказується у видаткових накладних, або рахунку-фактурі, які є невід`ємною частиною даного Договору, або у специфікації до договору, якщо сторонами обумовлено її підписання.

Згідно Специфікації № 1 від 23.04.2018 р. до договору поставки № 23/04/2018 від 23.04.2018 р. визначено найменування товару, а саме: Коліно для труби 83*3,5 котла БКЗ 75-39 в кількості 217 шт. на загальну суму 1489488,00 грн. в тому числі ПДВ 248248,00 грн.

Перехід права власності на товар оформлено між сторонами видатковими накладними. Видаткові накладні скріплені підписами уповноважених осіб та печатками товариств.

Виписано рахунок-фактуру № 050201 від 02.05.2018 р.

Оплата проведена в повному обсязі на суму 1489488,00 грн., що підтверджено платіжними дорученнями.

Картка рахунку №631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (травень 2018 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Пронта-Комерс , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Пронта-Комерс використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується відповідними документами, наявними в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Київбуд Технологія (код ЄДРПОУ 40103302)

Згідно договору купівлі-продажу товарів № 01/04 від 04.01.2011 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Київбуд Технологія (Продавець), останній зобов`язується продати (передати у власність) Покупцю, а Покупець зобов`язується купити (прийняти у власність) і оплатити на умовах, передбачених даним договором металопродукцію, надалі Товар.

У відповідності до п. 3.1 Договору поставка товару здійснюється окремими партіями на підставі накладних, оформлених відповідно до замовлень Покупця. Під партією Товару мається на увазі Товар в асортименті та кількості, що вказаний в одній накладній. Товар, замовлений Покупцем, може бути оформлений однією або кількома накладними що вирішується Продавцем самостійно.

Перехід права власності на придбаний товар у ТОВ Київбуд Технологія оформлено між сторонами видатковими накладними. Всі видаткові накладні скріплені підписами уповноважених осіб та печатками сторін.

Всього у ТОВ Київбуд Технологія придбано ТМЦ на загальну суму 1900034,84 грн. з яких оплачено в розмірі 1018504,00 грн., що підтверджується випискою банку, платіжними дорученнями.

Картка рахунку №631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (січень 2017 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Київбуд Технологія , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Київбуд Технологія використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, наявними в матеріалах справи.

Щодо взаємовідносин з ТОВ Торговий дім Олсвіт (код ЄДРПОУ 39367529)

Згідно договору купівлі-продажу № 20/08-4 від 20.08.2016 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Торговий дім Олсвіт (Продавець), останній зобов`язується поставити матеріали та послуги, надалі іменовані Товар, який вказано у Специфікаціях які є невід`ємною частиною Договору, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити Товар на умовах, визначених цим Договором.

Згідно п. 2.1 Договору передбачено, що загальна вартість товару, що поставляється за цим Договором, приведена у специфікаціях до цього Договору. Специфікацією № 1 від 22.08.2016 р. визначено найменування товару, а саме:Лист 20*2000*6000 мм Ст3сп5 ГОСТ 19903-74 в кількості 10 т.; Лист 4*1500*6000 мм 09Г2С ГОСТ 19903-74 в кількості 5,5 т.; Круг 90 мм Сталь 45 ГОСТ 2590-2006 в кількості 0,5 т.; Круг 70 мм 09Г2С ГОСТ 2590-2006 в кількості 0,9 т.;Арматура №12 в кількості 1,156 т.;Куток 75*75*8 Ст3сп3 ГОСТ 8509-93 в кількості 1,3 т.; Куток 70*70*6 СТ3сп3 ГОСТ 8509-93 в кількості 1,4 т.; Дріт зварювальний 1,2 мм в кількості 1,2 т.; Труба б/ш 20*1,5мм Сталь 20 ГОСТ 8734-75 в кількості 6,7 т.; Всього на суму 720000,24 грн.

Перехід права власності на придбаний товар оформлено між сторонами видатковою накладною № 436 від 22.08.2016 р. Податкова накладна № 82204 від 22.08.2016 р. на загальну суму 720000,24 грн. в тому числі ПДВ 120000,04 грн..

Специфікацією № 2 від 22.08.2016 р. визначено найменування товару, а саме: Лист 8*1500*6000 мм 09Г2С ГОСТ 19903-74 в кількості 3,2 т.; Круг 90 мм 09Г2С ГОСТ 2590-2006 в кількості 0,65 т.; Труба 426*7 ДСТУ 10707-80 в кількості 3,49 т.; Труба 530*7 ДСТУ 10707-80 в кількості 3,217 т.; Труба б/ш 20*1,5мм Сталь 20 ГОСТ 8734-75 в кількості 3,42 т.

Всього на суму 455997,85 грн.

Перехід права власності на придбаний товар у ТОВ Торговий дім Олсвіт оформлено між сторонами видатковою накладною № 438 від 25.08.2016 р. на загальну суму 455997,85 грн. в тому числі ПДВ 75999,64 грн.

Специфікацією № 3 від 12.09.2016 р. визначено найменування робіт, а саме: Фарбування корпусу ізожниці (внутрішня поверхня) л/к матеріалом HEMPUARD в 4 шари в кількості 160 м. 2; Фарбування корпусу ізожниці (4шт) (внутрішня поверхня) л/к матеріалом HEMPIOL в 3 шари в кількості 160 м. 2; Фарбування секції холодильника л/к матеріаломWG-Welepipe в 3 шарів в кількості 50 м. 2;

Всього на суму 230880,00 грн.

Акт надання послуг №481 від 13.09.2018 р. на загальну суму 230880,00 грн. в тому числі ПДВ в розмірі 38480,00 грн. свідчить про об`єм наданих послуг. Податкова накладна №91302 від 13.09.2016 р. на загальну суму 230880,00 грн. в тому числі ПДВ в розмірі 38480,00 грн.

Специфікацією № 4 від 25.09.2016 р. визначено найменування робіт, а саме: Монтаж і налагодження комплексу управління підігрівачем ПГ-3 в кількості 4 шт.; Монтаж і налагодження комплексу управління підігрівачем ПГ-5 в кількості 1 шт.; Монтаж і налагодження блоку харчування БУПГ-1,1 для ПГ-3 в кількості 4 шт.; Монтаж і налагодження блоку харчування БУПГ-1,1 для ПГ-5 в кількості 1 шт.; Всього на суму 176262,00 грн.

Акт надання послуг №516 від 27.09.2018 р. на загальну суму 176262,00 грн. в тому числі ПДВ в розмірі 29377,00 грн. свідчить про об`єм наданих послуг. Також постачальником виписана податкова накладна № 92702 від 27.09.2016 р. на загальну суму 176262,00 грн. в тому числі ПДВ в розмірі 29377,00 грн.

Оплата проведена в повному обсязі на суму 1583140,09 грн., що підтверджено платіжними дорученнями.

Картка рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (серпень 2016 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Торговий дім Олсвіт , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Торговий дім Олсвіт використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, наявними в матеріалах справи.

Взаємовідносини з ТОВ Стікс Груп ЛТД (код ЄДРОПУ 39835344)

Згідно договору поставки №01/09 від 01.09.2016 р., що укладений між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП (Покупець) та ТОВ Стікс Груп ЛТД (Продавець), останній зобов`язується передати у власність Покупця товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити його на умовах даного Договору.

Згідно п. 3.1 Договору загальна сума Договору визначається шляхом сумування усіх видаткових накладних на товар від постачальника.

Перехід права власності на придбаний товар у ТОВ Стікс Груп ЛТД оформлено між сторонами видатковими накладними.

Додатковою угодою № 1 від 01.09.2016 р. визначено, що транспортування здійснюється за рахунок Постачальника.

Постачальником виписано податкові накладні № 7 від 06.09.2016 р. на суму на суму 299911,24 грн. в тому числі ПДВ 49985,21 грн. та № 8 від 06.09.2016 р. на суму на суму 299881,92 грн. в тому числі ПДВ 49980,32 грн., № 9 від 06.09.2016 р. на суму на суму 299701,92 грн. в тому числі ПДВ 49950,25 грн., № 10 від 06.09.2016 р. на суму на суму 299566,20 грн. в тому числі ПДВ 49927,70 грн., № 41 від 24.10.2016 р. на суму 285746,16 грн. в тому числі ПДВ 47579,36 грн., податкову накладну № 43 від 26.10.2016 р. на суму 193497,60 грн. в тому числі ПДВ 32249,60 грн.

Оплата проведена в повному обсязі, що підтверджена платіжними дорученнями.

Картка рахунку № 631 свідчить про відображення господарської операції в бухгалтерському обліку.

Станом на дату договірних відносин (вересень 2016 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Стікс Груп ЛТД , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Придбані ТМЦ у ТОВ Стікс Груп ЛТД використані Позивачем при виготовленні готової продукції та в подальшому реалізовані контрагентам, що підтверджується документами, які містяться в матеріалах справи.

Взаємовідносини з ТОВ Люкс Консоріс (код ЄДРПОУ 40207026)

ТОВ Евраз груп придбано у ТОВ Люкс Консоріс смартфон 6S 64 Gb (Space Grey) на підставі виписаного рахунку на оплату № 250 від 25.05.2016 р., видаткової накладної №188 від 25.05.2016 р., гарантійного талону, оплата підтверджується платіжним дорученням №17 від 25.05.2016 р., податкова накладна № 52503 від 25.05.2016 р.

В подальшому наказом по підприємству № 11-0З від 30.05.2016 р. смартфон 6S 64Gb введено в експлуатацію для забезпечення господарської діяльності. Підтвердженням введення в експлуатацію є також і акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів № 11 від 30.05.2016 р.

Станом на дату договірних відносин (травень 2016 р.) між ТОВ ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Люкс Консоріс , останній був належним чином зареєстрованим платником податку на додану вартість.

Отже, надані позивачем документи підтверджують реальність господарських операцій у спірних правовідносинах.

В той же час, судом першої інстанції вірно враховано, що висновки про порушення позивачем норм ПК України обумовлюються лише наявністю порушень з боку контрагентів та інформацією з матеріалів досудових розслідувань в кримінальних справах. Висновки перевіряючих щодо порушення податкового законодавства TOB ЕВРАЗ ГРУП не ґрунтуються на підставі первинних бухгалтерських документів, інших достовірних та належних доказах, а на непідтверджених домислах та суперечливих показах окремих осіб про безтоварність господарських операцій позивача з його контрагентами. Жодного доказу, який би свідчив про умисне сприяння позивача у здійсненні незаконної діяльності своїх контрагентів, обізнаність про дефекти в правовому статусі контрагентів, неналежне ведення бухгалтерського та податкового обліку, не оформлення або оформлення з порушенням вимог чинного законодавства України первинних документів відповідач в акті перевірки не зазначає.

Відповідно до ст.83 ПК України для посадових осіб органів державної податкової служби під час проведення перевірок підставами для висновків є документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація; експертні висновки; судові рішення; інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на органи державної податкової служби.

Таким чином, висновок документальної перевірки про безтоварність господарських операцій між TOB ЕВРАЗ ГРУП та ТОВ Марібакс , ТОВ Агро-Холдінг , ТОВ Андромеда Стайл , ТОВ Сорентос , ТОВ Разек-Люкс-Сервіс , ТОВ Триглав Груп , ТОВ Пронта-Комерс , ТОВ Київбуд Технологія , ТОВ Торговий дім Олсвіт , ТОВ Стікс Груп ЛТД обґрунтований виключно податковою інформацією, одержаною не з первинних документів TOB ЕВРАЗ ГРУП , а з документів за результатами проведення перевірок інших платників податків.

Суд акцентує увагу й на принципі індивідуалізації юридичної відповідальності, що закріплений статтею 61 Конституції України.

Частиною 1 статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Відповідно до положень статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

У той самий час згідно з частиною 1 статті 2 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" рішення є обов`язковим для виконання Україною відповідно до статті 46 Конвенції.

Неприпустимість притягнення до відповідальності однієї компанії за неправомірні дії іншої компанії підтверджується практикою Європейського суду з прав людини (надалі також - ЄСПЛ). Так, в пункті 71 рішення у справі "Булвес" АД проти Болгарії" ЄСПЛ дійшов такого висновку: "... Суд вважає, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов`язків щодо своєчасного декларування ПДВ і, як наслідок, сплачувати ПДВ повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності".

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції Суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління .

Частинами 1 та 5 ст. 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину, не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Стаття 204 Цивільного кодексу України закріплює принцип презумпції правомірності правочину: правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Згідно з ч.2 ст.215 Цивільного кодексу України, недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі, визнання такого правочину недійсним, судом не вимагається.

Частиною 1 статтею 228 Цивільного кодексу України, встановлено, що правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.

Таким чином, законодавцем чітко зазначено, що саме є порушенням публічного порядку і відповідно, який правочин може вважатися нікчемним.

З аналізу Акту перевірки вбачається, що в ході перевірки контролюючим органом не був встановлений умисел на порушення чинного законодавства України будь-якою із сторін правочинів, укладених між позивачем та його контрагентами.

В той же час, відповідачем під час розгляду адміністративної справи не наведено об`єктивних доводів щодо наявності в діях позивача ознак неправомірності чи недотримання принципу належної обачності при виборі контрагента, як і не доведено правомірності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

При цьому, колегія суддів звертає увагу, що перевіркою не встановлено відсутності документів бухгалтерського і податкового обліку, необхідних для підтвердження задекларованих показників по операціям з контрагентами, обов`язок ведення і зберігання яких покладено на позивача, а наявні в матеріалах справи містять достатні дані про зміст господарських операцій та її учасників, підтверджують фактичність здійснення такої операції.

Колегія суддів вважає, що саме лише посилання відповідача на наявну у контролюючого органу податкову інформацію є необґрунтованим, оскільки така інформація не ґрунтується на безпосередньому аналізі первинних документів, складених за наслідками проведених господарських операцій між позивачем та його контрагентом та не є належними доказами в розумінні процесуального закону.

Так, податкові повідомлення-рішення, на підставі яких визначаються податкові зобов`язання платника податків, приймаються податковим органом за результатами безпосередньої оцінки фінансово-господарських документів, активів та інших обставин господарської діяльності особи, з дотриманням визначеної законом процедури, висновки податкового органу повинні доказуватись як факт і підтверджуватись документально.

Отже, висновки відповідача, на підставі яких були винесено оскаржувані рішення не базуються на первинних господарських документах. Окрім того, висновки щодо позивача були сформовані виключно у зв`язку з оцінкою діяльності не самого позивача, а його контрагента.

З огляду на зазначене, враховуючи, що встановлені відповідачем за наслідком проведеної перевірки порушення позивачем вимог діючого законодавства не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що нарахування податковим органом за зазначені вище порушення сум грошового зобов`язання є протиправним.

Щодо визначення податкового зобов`язання в частині заниження показників з податку на прибуток підприємств, а саме суми 30 відсотків вартості товарів у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у нерезидентів, що зареєстровані в державах (на територіях) зазначених в підпункті 39.2.2.2 п. 39. 2 ст. 39 Податкового кодексу України, колегія суддів враховує наступне.

Відповідно до п.п 39.2.1.1. ст. 39 Податкового кодексу України контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об`єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме:

а) господарські операції, що здійснюються з пов`язаними особами - нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених підпунктом 39.2.1.5 цього підпункту;

б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу та/або придбання товарів та/або послуг через комісіонерів-нерезидентів;

в) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, зареєстрованими у державах (на територіях), включених до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 цього підпункту, або які є резидентами цих держав;

г) господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм таких нерезидентів в розрізі держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пп. 39.5.1 п.39.5ст.39 ПК України, податковий контроль за встановленням відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки" здійснюється шляхом моніторингу контрольованих операцій, опитування з питань трансфертного ціноутворення та проведення перевірок з питань дотримання платником податків принципу "витягнутої руки".

Відповідно до пп. 140.5.4 ПКУ, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму 30% вартості товарів, у т.ч. необоротних активів, робіт і послуг, придбаних, зокрема, у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до Переліку організаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи, затвердженого постановою КМУ від 04.07.2017 р. № 480 (далі - Перелік № 480).

У Переліку № 480 Федеративна Республiка Німеччина фігурує з такими формами правління, як: GbR, KGaA, KG, OHG.

Між MESKOTEX Gmb&Co KG та ТОВ ЕВРАЗ ГРУП укладено імпортний контракт № 17258 від 15.11.2017 р.

Зі змісту контакту вбачається організаційно правова форма у контрагента Позивача є Gmb&Co KG , що не відповідає організаційно-правовим формам, які визначені безпосередньо Переліком № 480, а відтак є вірним висновок суду першої інстанції про безпідставність твердження контролюючого органу про ідентичність організаційно правових форм Gmb&Co KG зазначеним у Переліку № 480 та, як наслідок, щодо обов`язку ТОВ ЕВРАЗ ГРУП збільшити фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму 54904,00 грн.

Крім того, пунктом 39.2.1.7 ст. 39 Податкового кодексу України визначено критерії визнання операцій контрольованими, а саме господарська операція платника податків визнається контрольованою, якщо вона може впливати на об`єкт обкладення податком на прибуток й одночасно задовольняє два критерії:

загальний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухобліку, перевищує 150 млн грн. (за винятком непрямих податків) за відповідний звітний рік;

обсяг операцій платника податків із кожним контрагентом, визначений за правилами бухобліку, перевищує 10 млн грн. (за винятком непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

У той же час судом першої інс танції встановлено, що загальна сума контракту MESKOTEX Gmb&Co KG складає 5882,60 євро, що в еквіваленті становить 189635,20 грн. Загальний дохід ТОВ Евраз груп в 2018 році склав 28675,3 тис. грн., що підтверджено Балансом (Звітом про фінансовий стан) за 2018 рік.

Враховуючи вищевикладене, є вірним висновок суду першої інстанції про безпідставність доводів контролюючого органу про заниження показників з податку на прибуток в цій частині.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для часткового задоволення позову.

Щодо податкових повідомлень-рішень від 08.07.2019 №0041001406 про застосування 118578,28 грн. штрафних санкцій у вигляді пені за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та №0041011406 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем штрафні санкції за порушення законодавства в сумі 170.00 грн, то рішення суду першої інстанції в цій частині не оскаржується.

Поряд з цим, слід зазначити, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.

Керуючись ст.ст. 242, 250, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 лютого 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 329-331 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постанови виготовлено 16.11.2020 року.

Дата ухвалення рішення10.11.2020
Оприлюднено23.11.2020
Номер документу92965430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18927/19

Ухвала від 28.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 13.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 06.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 24.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 26.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 30.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні