Рішення
від 12.11.2020 по справі 520/2065/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

12 листопада 2020 р. Справа № 520/2065/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Супруна Ю.О.,

при секретарі судового засідання - Турко А.В.,

за участю:

представника позивача - Кулабухова О.В.,

представника відповідача - Зеленохатова І.Е.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Вуд Юкрейн" (вул. Мироносицька, буд. 72, оф. 777, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 41563836) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вест Вуд Юкрейн" (надалі за текстом - ТОВ "Вест Вуд Юкрейн", позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (надалі за текстом - ГУ ДПС у Харківській області, відповідач), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 06.02.2020 № 00000180517;

- визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 06.02.2020 № 00000190517.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 06.02.2020 № 00000180517 та № 00000190517 ГУ ДПС у Харківській області є необґрунтованими, безпідставними, протиправними і такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 24.02.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено справу у підготовче засідання.

До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 24.03.2020 від уповноваженого представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно зі змістом якого уповноважений представник ГУ ДПС у Харківській області просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі з підстав їх необґрунтованості та недоведеності.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовну заяву, просив її задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позові.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі, з огляду на доводи надані суду у відзиві на адміністративний позов в контексті того, що встановлено відсутність факту реального здійснення спірних господарських операцій.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.

На підставі направлення від 03.01.2020 № 5, виданого ГУ ДПС у Харківській області та на підставі наказу ГУ ДПС у Харківській області Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" (код за СДРПОУ 41563836)" від 23.12.2019 № 3184 проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" з питань дотримання податкового законодавства України щодо господарських взаємовідносин з контрагентами ТОВ "БК Артбуд" (код ЄДРПОУ 413710073) за червень 2018 року, ТОВ "Бордо Актив" (код ЄДРПОУ 42422500) за березень 2019 року, ТОВ "Алайна" (код ЄДРПОУ 42389254) за березень 2019 року, а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг), відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки (який є його невід`ємною частиною).

За результатами вищезазначеної документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" ГУ ДПС у Харківській області складено акт від 20.01.2020 № 135/20-40-05-17-06/41563836 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Вест Вуд Юкрейн", податковий номер 41563836.

Згідно з висновками акту перевірки від 20.01.2020 № 135/20-40-05-17-06/41563836 ГУ ДПС у Харківській області встановлені наступні порушення ТОВ "Вест Вуд Юкрейн":

1. вимог п.п. а п. 198.1 ст. 198, абзаців першого-третього п. 198.2, абзаців першого і другого п. 198.3 та абзацу третього п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200. абзаців другого і третього п. 201.10 ст. 201 Кодексу, що призвело до завищення податкового кредиту з ПДВ на загальну суму 321653,00 грн., в т. ч. за лютий 2019 року на суму 19110,00 грн., за березень 2019 року на суму 302543,00 грн.. В результаті чого: заниження суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України, в сумі 64903,00 грн., в тому числі за лютий 2019 року на суму 19110,00 грн., за березень 2019 року на суму 45793,00 грн.; порушення п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 201.1, п. 201.7, п. 201.10 ст. Кодексу, внаслідок чого завищено податкові зобов`язання з ПДВ на загальну суму 350885,00 грн., в т.ч. за березень 2019 року на суму 350885,00 грн.;

2. перевіркою ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" не підтверджено реальність здійснення господарських операцій, їх реальності та повноти відображення в обліку по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками TOB "ТК Артбуд", ТОВ "Бордо Актив" та ТОВ "Алайна" за лютий, березень 2019 року на суму ПДВ 321653,00 грн. та контрагентом-покупцем ТОВ "Галлон Груп" за березень 2019 року на суму ПДВ 350885,00 грн. по ланцюгу подальшої реалізації.

На підставі висновків вказаного акту перевірки відносно позивача складені наступні податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Харківській області від 06.02.2020 №00000180517 та від 06.02.2020 № 00000190517.

Вказані обставини та незгода позивача з вказаними податковими повідомленнями - рішеннями, слугувала підставою його звернення до Харківського окружного адміністративного суду.

Суд зазначає, що відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України - для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію (згідно із Законом 1724-VIII від 03.11.2016, до внесення змін Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 в наступній редакції - первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення).

З урахуванням пункту 2 статті 3 Закону фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. 1 та 2 ст. 9 Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (згідно із Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року, до внесення змін Законом № 1724-VIII від 03.11.2016 року в наступній редакції - підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2.1 та 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (далі - Положення), в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Відповідно до п.п.14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України зазначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПК України зазначено, що дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді:

а) процентів, дивідендів, роялті та будь-яких інших пасивних (інвестиційних) доходів, сплачених резидентами України;

б) доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих в Україні портів;

в) доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від відчуження корпоративних прав, цінних паперів, у тому числі акцій українських емітентів;

г) доходів, отриманих у вигляді внесків та премій на страхування і перестрахування ризиків на території України;

ґ) доходів страховиків - резидентів від страхування ризиків страхувальників - резидентів за межами України;

д) інших доходів від діяльності, у тому числі пов`язаних з повною або частковою переуступкою прав та обов`язків за угодами про розподіл продукції на митній території України або на територіях, що перебувають під контролем контролюючих органів (у зонах митного контролю, на спеціалізованих ліцензійних митних складах тощо);

е) спадщини, подарунків, виграшів, призів;

є) заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору;

ж) доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю;

Відповідно до 44.1 ст. 44 ПК України зазначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У випадках, передбачених статтею 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному статтею 50 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України зазначено, що об`єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, об`єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу. Платник податку, у якого річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує двадцяти мільйонів гривень, має право прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, не більше одного разу протягом безперервної сукупності років в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про прийняте рішення платник податку зазначає у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. В подальші роки такої сукупності коригування фінансового результату також не застосовуються (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років).

Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцять мільйонів гривень, такий платник визначає об`єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці, визначені відповідно до положень цього розділу.

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Платники податку на прибуток - виробники сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період відповідно до підпункту 137.4.1 пункту 137.4 статті 137 цього Кодексу, фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період обчислюють шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування за минулий звітний рік на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя такого року та збільшення на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року, що визначені відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податку на прибуток приватних підприємств мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов`язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами ПК України.

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. (п. 198.3 ст. 198 ПК України). До внесення змін Законом № 1797-VIII від 21.12.2016 в наступній редакції - податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України зазначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно п.201.1, 201.10 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Таким чином, недоведеність фактичного здійснення господарської операції (нездійснення операції) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця - права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність у платника податку доказів сплати продавцеві вартості товарів/послуг, якщо рух коштів не забезпечений зв`язком з господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому, відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди.

Судом з наявних матеріалів справи встановлено:

Щодо взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "БК Артбуд" (код ЄДРПОУ 41371073) у період червня 2018 року:

ТОВ "БК Артбуд" зареєстровано 01.06.2017, юридична адреса: Україна, 03189 м. Київ, вул. Академіка Вільямса, 6-Д, кв.43. Знаходиться на обліку 2650 - ГУ ДПС у м. Києві (Голосіївський р-н), стан - 0. Основний вид діяльності ТОВ "БК Артбуд" - 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель.

Керівник/засновник/бухгалтер/особа, що має право підпису - ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з 06.11.2017, з адресою реєстрації/проживання: АДРЕСА_1 ).

Стосовно ТОВ "БК Артбуд" з боку податкового органу отримано наступну інформацію:

ГУ ДФС у Харківській області від Офісу великих платників податків ДФС отримано лист (вх. від 07.05.2019 № 6055/7), який направлено у встановленому порядку податкову інформацію: протокол допиту свідка громадянина ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) від 06.10.2016, місце складання м. Київ, проведеного старшим оперуповноваженим з ОВС 5-го відділу МОУ ОВПП ДФС ОСОБА_2 , проведеним в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32016100110000197 від 29.11.2016, в якому зафіксовано наступне (витяг з протоколу мовою оригіналу):

Вопрос: знакомо ли Вам предприятие ООО "БК Артбуд"? Ответ: Мне это предприятие не знакомо.

Вопрос: Давали Вы кому либо нотариальные доверенности на предоставление своих интересов третьим лицам? Ответ: Нет никому не давал довереностей.

Вопрос: Приходилось Вам бывать в городе Киеве? Ответ: Нет, я никогда не бывал.

Вопрос: Подписывали Вы устав предприятия ООО "БК Артбуд"? Ответ: Нет, не подписывал.

Вопрос: Подписывали Вы как должностное лицо договора и дополнения к ним, акты выполненных работ, налоговые накладные, товарно-транспортные накладные, распоряжения, приказы и иные документы ?

Ответ: Нет, из перечисленного ничего не подписывал.

Вопрос: Известно Вам чем занимается предприятие ООО "БК Артбуд"? Ответ: Нет, мне неизвестно .

Згідно даних АІС Податковий блок по ТОВ "БК Артбуд" внесено картка СФП від 05.04.2019 № 23385/28-10-21-15-01 за ознакою фіктивності З - зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження.

Відповідно до даних Єдиного реєстру судових рішень встановлено: Ухвалою Печерського районного суду міста Києва від 24.10.2018 (справа №757/51759/18-к), в рамках кримінального провадження № 4201600000000525, накладено арешт на грошові кошти, які знаходяться на банківських рахунках у т.ч. ТОВ "БК Артбуд" (код ЄДРПОУ 41371073) № НОМЕР_2 , відкритих у Філії ХОУ AT Ощадбанк (МФО 351823) із забороною розпоряджатись зазначеними коштами, що стосується видаткових операцій, відчужувати їх у будь-який спосіб.

В Ухвалі Московського районного суду м. Харкова від 18.11.2019 (справа №643/18903/19) в рамках досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019221040000092 від 25.07.2019 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України зазначено, що в ухвалі Печерського районного суду по кримінальному провадженню № 42016000000000525 предметом розслідування є ухилення від сплати податків у особливо великому розмірі, шляхом надання відомостей та документів від суб`єктів підприємницької діяльності з ознаками фіктивності для подальшого відображення їх в документах податкової та бухгалтерської звітності в тому числі ТОВ "БК Артбуд" (ЄДРПОУ 41371073).

Так, згідно тексту ухвали Допитаний у якості свідка одноособовий засновник, головний бухгалтер та керівник ТОВ "БК Артбуд" повідомив, що немає постійного місця проживання, на даний час проживає у щитовій. В місті Києві ніколи не був. ТОВ "БК Артбуд" у органах державної влади не реєстрував, жодних документів указаного підприємства не підписував, де знаходиться указане підприємство не знаю та відношення до його фінансово-господарської діяльності не має. Відповідно до офіційних відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності ТОВ "БК Артбуд" є Будівництво житлових і нежитлових будівель (Код КВЕД 41.20) .

Щодо документального відображення взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "БК Артбуд" (код ЄДРПОУ 41371073) у період червня 2018 року суд зазначає наступне:

Згідно наданих до перевірки документів, у червні 2018 року ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" від ТОВ "БК Артбуд" отримало цвяхи гвинтові 4-ходові 4,5*90 у кількості 910 кг відповідно до виписаних та зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних на загальну суму 114660,00 грн., у т.ч. ПДВ 19110,00 грн. (включно до декларації з ПДВ за лютий 2019 року).

Договір купівлі - продажу між ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" від ТОВ "БК Артбуд" відсутній, укладався в усній формі.

Відсутні товарно-транспортні документи, що не дає можливість встановити реальність проведених операцій з перевезення придбаних ТМЦ у ТОВ "БК Артбуд" за місцезнаходженням складу ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" (перевезення здійснювалося шляхом самовивозу власним автомобілем директора).

Згідно з договором про перевезення вантажу № 1 від 25.06.2018 відсутня інформація про обставини навантаження та розвантаження товару, способу пакування та перевезення товару.

Окремо суд зауважує, що з боку позивача не обґрунтована економічна доцільність укладання та виконання договору № 1 від 25.06.2018, оскільки перевезення здійснювалось від адреси: м. Київ, вул. Вільямса Академіка 6-Д, офіс 43.

Разом з цим суд зазначає, що з боку позивача не відображене виконання договору № 1 від 25.06.2018 в податковому та бухгалтерському обліках.

Виписані на адресу ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" видаткові накладні завірені печатками та підписані зі сторони Постачальника - директором ОСОБА_1 , зі сторони Покупця - без зазначення П.І.Б. та посади отримувача.

Щодо взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "Бордо Актив" (код ЄДРПОУ 42422500) у період березень 2019 року судом встановлено наступне:

ТОВ "Бордо Актив" зареєстровано 29.08.2018, юридична адреса: Житомирська обл., Богунський р-н, вул. Трипільська, буд. 13.

Знаходиться на обліку 625 - ГУ ДПС у Житомирській області (м. Житомир), стан - 0.

Основний вид діяльності 46.15 - діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами.

Керівник/засновник/бухгалтер/особа, що має право підпису - ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) (адреса реєстрації/проживання АДРЕСА_2 ).

Свідоцтво платника ПДВ № 200436888 від 06.12.2018 діюче.

Остання податкова звітність з ПДВ подана підприємством за травень 2019 року (реєстраційний № 9127203739 від 14.06.2019).

Інформація про найманих працівників, основні засоби, об`єкти оподаткування, земельні ділянки, орендовані приміщення, про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність відповідно до форми 20-ОПП підприємства відсутня у зв`язку з неподанням відповідної податкової та фінансової звітності всупереч пп. 16.1.3 п.16.1 ст.16 Кодексу.

Останній розрахунок 1-ДФ поданий підприємством за І квартал 2019 року (від 09.04.2019 № 9067781841), відповідно до якого на підприємстві працювала 1 особа - керівник ОСОБА_3 з середньомісячною з/платою 5000,00 грн..

Згідно баз даних не проводить господарську діяльності з червня 2019 року.

Відповідно до Податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік (від 21.02.2019 № 9310682315, підприємство декларує: Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку у розмірі 4403336,00 грн.; Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток) - 2692,00 грн.; Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду - 485,00 грн..

Відповідно до Фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2017 рік (від 21.02.2019 за № 9310682330, балансова вартість основних засобів станом на 31.12.2018 дорівнює 0,00 грн..

Згідно з даними розрахунку 1-ДФ, у 1 кварталі 2019 року на підприємстві працювала 1 особа, ТОВ "Бордо Актив" з моменту реєстрації (29.08.2018) не перебував у трудових, цивільно-правових відносинах та/або на умовах самозайнятості (ознака доходу 157) з фізичними особами - ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ..

Враховуючи обсяг первинної документації неможливо встановити джерело походження/власника транспортного засобу MAN AM 27- 87 СВ, причіп/напівпричіп - НОМЕР_4 , НОМЕР_5 .

Згідно баз даних Архів електронної звітності (ЄРПН) відповідні транспортні послуги від зазначених осіб ТОВ "Бордо Актив" з моменту реєстрації не придбавало.

Також у податковій звітності ТОВ "Бордо Актив" відсутні відомості щодо придбання ним товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою та/або без ПДВ, які могли б у свою чергу свідчити про придбання ТОВ "Бордо Актив" зазначених транспортних послуг у неплатників ПДВ.

У наданій ТТН значиться Пункт розвантаження - с. Колки, Волинська область.

Проте, не є можливим підтвердити фактичне місцезнаходження даного товару у пункті розвантаження без конкретної юридичної адреси, а саме: вулиці, проспекту, будинку тощо, що не дає можливості встановити конкретний пункт розвантаження товару.

Разом з цим суд зазначає, що окреслена обставина унеможливлюю факт доставки товару.

Відсутня інформація щодо вантажно-розвантажувальних операцій, таким чином неможливо встановити реальні витрати часу та виконавців розвантажувально-навантажувальних робіт з транспортного засобу.

Згідно загальнодоступних сервісів моніторингу в мережі Інтернет та відкритих даних у державних реєстрах, встановлено, що автомобільний засіб MAN НОМЕР_6 , який значиться в наданій до перевірки товарно-транспортній накладній від 07.03.2019 № Р75 має наступні характеристики: модель (серія) шасі: TGA; модифікація шасі: 18.430 (середній обсяг кузова в зазначеній моделі автомобіля складає 20-30 м3).

Враховуючи характеристики піддонів (1,2м*1м, висота 0,156 м), 1 піддон дорівнює 0,24 м3, а отже 2170 шт * 0,24 = 520 м3, що свідчить про не можливість перевезення 2170 шт. піддонів від ТОВ "Бордо Актив" на адресу ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" згідно наданої до перевірки товарно-транспортної накладної від 07.03.2019 № Р75.

Разом з цим суд звертає увагу, що з боку позивача ні в ході проведення перевірки з боку податкового органу не в суді не надано інших доказів, щодо перевезення окресленого вантажу.

Стосовно підприємства ТОВ "Бордо Актив" з боку податкового органу отримано наступну інформацію.

По контрагенту-постачальнику ТОВ "Бордо Актив" від ГУ ДФС у Житомирській області отримано узагальнену податкову інформацію від 24.05.2019 № 261/06-30-51-12 за період діяльності березень 2019 року, за результатами яких не підтверджено проведення фінансово-господарської діяльності підприємством.

При здійснені аналізу баз даних ЄРПН встановлено, що в березні 2019 року ТОВ "Бордо Актив" документувало реалізацію фарби акрилові, Висіваючий апарат кукурудзи, агар, азотна кислота, аміак, бабіт, вазелінове масло, бухгалтерські послуги, грунт рослинний, електротовари, консультаційно-юридичні послуги, товари для художників, послуги із пошуку та підбору персоналу, послуги інженерні та пов`язані з ними послуги щодо технічного консультування, послуги із технічного обслуговування комп`ютерних систем, передпродажна підготовка товару, фільтри лабораторні, послуги із перевезення цінних вантажів, юридичні послуги та інші.

Щодо документального відображення взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "Бордо Актив" (код ЄДРПОУ 41371073) у період червня 2018 року суд зазначає наступне:

Згідно наданих до перевірки документів, у березні 2019 року ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" від ТОВ "Бордо Актив" отримало цвяхи гвинтові 4-ходові 3,5*60 у кількості 3900 кг відповідно до виписаних та зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних на загальну суму 274755,00 грн., у т.ч. ПДВ 45792,50 грн. (включено до декларації з ПДВ за березень 2019 року).

Договір купівлі - продажу між ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "Бордо Актив" відсутній, тобто укладання в усній формі, у зв`язку із чим неможливо встановити істотні умови укладеного договору.

Згідно наданої до перевірки ТТН від 07.03.2019 № Р75, перевізником товару був ФОП ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_7 ), зареєстрований в АДРЕСА_3 ), основний вид діяльності 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля. В наданій до перевірки ТТН, у графі Відомості про вантаж відсутня інформація щодо перевезення цвяхів гвинтових 4-ходових 3,5*60 у кількості 3900 кг.

У наданій ТТН значиться Пункт розвантаження - с. Колки, Волинська область, проте не є можливим підтвердити фактичне місцезнаходження даного товару у пункті розвантаження без конкретної юридичної адреси, а саме: вулиці, проспекту, будинку тощо, що не дає можливості встановити конкретний пункт розвантаження товару.

Відсутня інформація щодо вантажно-розвантажувальні операції, таким чином неможливо встановити реальні витрати часу та виконавців розвантажувально-навантажувальних робіт з транспортного засобу.

Разом з цим суд зазначає, що окреслена обставина унеможливлюю факт доставки товару.

ГУ ДПС у Харківській області отримано податкову інформацію по контрагенту-постачальнику ТОВ "Бордо Актив" від ГУ ДФС у Житомирській області за період діяльності березень 2019 року, за результатами якої не підтверджено проведення фінансово-господарської діяльності підприємством. ТОВ "Бордо Актив" за місцезнаходженням згідно інформації Оперативного управління ГУ ДФС у Житомирській області не знаходиться.

Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за І квартал 2019 року, працювало у штаті - 1 особа, за цивільно-правовими договорами - 0 осіб.

Балансова вартість основних засобів: відповідно до спрощеного фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва (форма Д2 до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва") - за 2018 рік складає 0,00 грн..

Інформація щодо наявності складських, виробничих приміщень, транспортних засобів відсутня в інформаційних ресурсах ДПС та наявних базах даних.

З вищенаведеного випливає, що у вказаного контрагента-постачальника відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення тих чи інших дій, що становлять зміст господарської операції, як-от: наявність кваліфікованого персоналу, основних фондів, у тому числі транспортних засобів для перевезення або виробництва, приміщень для зберігання ТМЦ, що необхідні для ведення певного виду господарської діяльності у 2019 році.

Остання податкова звітність з ПДВ подана підприємством за травень 2019 року (реєстраційний № 9127203739 від 14.06.2019).

Згідно наданих до перевірки ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" оборотно-сальдової відомості по бухгалтерському рахунку 201 Сировина й матеріали за березень 2019 року, станом на 01.03.2019 залишок цвяхів 3,5*60 складав 4,5 кг, оприбутковано 3900 кг, списано 3904,5 кг, та станом на залишок відсутній.

В ході проведення перевірки з боку директора ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" податковому органу повідомлено, що придбані у ТОВ "Бордо Актив" цвяхи гвинтові 3,5*60 було використано для виробництва піддонів дерев`яних 1200x1000.

Так, до перевірки надано Накази Про введення в дію норм витрат сировини на виробництво Піддона дерев`яного 1200*1000 : від 01.03.2019 № 5 з 01.03.2019 вести в дію норми витрати на виготовлення 1 одиниці Піддона дерев`яного 1200*1000. Бухгалтеру списання матеріалів в бухобліку здійснювати на підставі калькуляцій виходячи із затверджених норм.

Для виготовлення 1 шт. Піддона дерев`яного 1200*1000 із Лісу (93,166 м3) застосовуються такі норми (ліс - 0,03143 м3; цвяхи гвинтові 2,5*60 у кількості 81 шт., цвяхи гвинтові 3,5*60 у кількості 81 шт.).

Наказ від 05.03.2019 № 7 з 05*03.2019 вести в дію норми витрати на посилення 1 одиниці Піддона дерев`яного 1200*1000. Бухгалтеру списання матеріалів в бухобліку здійснювати на підставі калькуляцій виходячи із затверджених норм.

Для посилення Піддонів дерев`яних 1200*1000 (постачальники ТОВ "Бордо Актив" та ТОВ "Алайна") застосовувати такі норми витрат цвяхів (цвяхи гвинтові 2,5*60 у кількості 27 шт., цвяхи гвинтові 3,5*60 у кількості 27 шт.).

До перевірки наданий розрахунок витрат цвяхів за березень 2019 року, згідно якого за вказаний період на підприємстві ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" було виготовлено 23 962 піддона дерев`яних 1200*1000 (з використанням цвяхів 2,5*60 = 2580,4 кг; цвяхів З,5*60 = 3904,5 кг).

До перевірки наданий Наказ Про затвердження змін до штатного розпису на підприємстві від 28.02.2019 № 2, згідно якого з 01.03.2019 затверджено штатний розпис с фондом оплати праці 52500 грн. та кількістю штатних одиниць 5: Адміністрація: директор - 1 од., комерційний директор -1 од., Бухгалтерія: бухгалтер -1 од., Виробництво: начальник виробництва -1 од., Відділ сбуту: менеджер -1 од.

Враховуючи, що у березні 2019 року середня кількість робочих днів складала 20 днів, 1 працівник (начальник виробництва) повинен був виробити 1 198 шт. піддона дерев`яних 1200*100 в день (23 962 шт. /20 днів) або з урахування 8 годинного робочого дня 150 піддона за годину (1 198 шт./8 годин), що свідчить про не можливість окресленого та становлять зміст господарської операції.

Крім того, згідно наданих до перевірки оборотно-сальдових відомостей по рахунку 201 Сировина й матеріали , станом на 01.04.2018 та 30.06.2018 на балансі підприємства ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" відсутні лісоматеріали, проте станом на 01.03.2019 залишок лісоматеріалів склав 93,166 м3..

Згідно інформації з Єдиного реєстру податкових накладних, у період з 01.06.2018 по 31.03.2019 ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" не придбавапо лісоматеріали взагалі.

Згідно з даними розрахунку 1-ДФ, у періоді, що перевірявся, ТОВ "Бордо Актив" та ТОВ "Алайна" з моменту не перебували у трудових, цивільно-правових відносинах та/або на умовах самозайнятості (ознака доходу 157) з фізичними особами з придбання лісоматеріалів.

Щодо взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "Алайна" (код ЄДРПОУ 42389254) у період березень 2019 року судом встановлено наступне:

ТОВ "Алайна" зареєстровано 10.08.2018, юридична адреса: Житомирська область, Богунський р-н, пр-т. Незалежності, буд. 91/1.

Знаходиться на обліку 625 - ТУ ДПС у Житомирській області (м. Житомир), стан - 0.

Основний вид діяльності 46.69 - оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням.

Керівник/засновник/бухгалтер/особа, що має право підпису - ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) (адреса реєстрації/проживання АДРЕСА_2 ).

Свідоцтво платника ПДВ № 200416878 від 01.09.2018 діюче.

Остання податкова звітність з ПДВ подана підприємством за травень 2019 року (реєстраційний № 9127201248 від 14.06.2019).

Інформація про найманих працівників, основні засоби, об`єкти оподаткування, земельні ділянки, орендовані приміщення, про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність відповідно до форми 20-ОПП підприємства відсутня у зв`язку з неподанням відповідної податкової та фінансової звітності всупереч пп.16.1.3 п.16.1 ст. 16 ПК України.

Останній розрахунок 1-ДФ поданий підприємством за І квартал 2019 року (від 10.04.2019 № 9069038361), відповідно до якого на підприємстві працювала 1 особа - керівник ОСОБА_3 з середньомісячною з/платою 2900,00 грн..

Згідно баз даних не проводить господарську діяльності з червня 2019 року.

Податкові декларації з податку на прибуток та фінансові звіти підприємством не подано.

Щодо документального відображення взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" та ТОВ "Алайна" (код ЄДРПОУ 42389254) у період березень 2019 року суд зазначає наступне:

ТОВ "Алайна" виписано (оформлено) на адресу TOB "Вест Вуд Юкрейн" видаткові/податкові накладні на підставі рахунків: Рахунок на оплату від 27.03.2019 № 83 на загальну суму 360000,00 грн., у т.ч. ПДВ 60000,00 грн.; Рахунок на оплату від 27.03.2019 № 84 на загальну суму 285000,00 грн., у т.ч. ПДВ 47500,00 грн.; Рахунок на оплату від 27.03.2019 № 87 на загальну суму 345000,00 грн., у т.ч. ПДВ 57500,00 грн.; Рахунок на оплату від 02.04.2019 № 97 на загальну суму 225000,00 грн., у т.ч. ПДВ 37500,00 грн..

Виписані на адресу TOB "Вест Вуд Юкрейн" видаткові накладні завірені печатками та підписані зі сторони Постачальника - директором ОСОБА_3 , зі сторони Покупця - без зазначення П.І.Б. та посади отримувача.

Згідно з актом перевірки від 20.01.2020 № 135/20-40-05-17-06/41563836, вищевказані податкові накладні № 15, 16, 17 від 27.03.2019 зареєстровано 29.03.2019, а № 46 від 29.03.2019 зареєстровано в ЄРПН 09.04.2019 від імені

директора та під особистим ключем ОСОБА_3 ..

В рахунок за отриманий товар, у березні 2019 року TOB "Вест Вуд Юкрейн" (рахунок НОМЕР_8 в ХГРУ АТ КБ Приватбанк ) на рахунок ТОВ "Алайна" (рахунок НОМЕР_9 в AT Сбербанк ) перераховано грошові кошти на загальну суму 990000,00 грн. згідно платіжних доручень.

В бухгалтерському обліку операції відображені проводками: Дт 201 Кт 631 - 1215000,00 грн. (оприбутковані отримані від постачальника товари); Дт 641 Кт 631 - 202500,00 грн. (відображено суму податкового кредиту з ПДВ); Дт 631 Кт 311 - 990000,00 грн. (перерахована оплата постачальникам).

Згідно обігово-сальдової відомості по рахунку 631, станом на 01.03.2019 по розрахункам TOB "Вест Вуд Юкрейн" із ТОВ "Алайна" заборгованість відсутня.

Згідно наданої до перевірки обігово-сальдової відомості по рахунку 631, станом на 31.03.2019 по розрахункам TOB "Вест Вуд Юкрейн" із ТОВ "Алайна" лічилась кредиторська заборгованість у сумі 225000,00 грн..

Суми податку на додану вартість по податковим накладним, виписаним ТОВ "Алайна" в адресу TOB "Вест Вуд Юкрейн" та зареєстрованим в ЄРПН включені до податкового кредиту податкової декларацій з ПДВ за березень 2019 року (реєстраційний №9076367306 від 17.04.2019).

Згідно наданих до перевірки ТТН, у графі Відомості про вантаж значиться кількість піддонів 1200*100 у кількості 8500 шт., що на 400 шт. більше, ніж зазначено у видаткових накладних від ТОВ "Алайна".

Згідно з даними розрахунку 1-ДФ, у 1 кварталі 2019 року на підприємстві працювала 1 особа, ТОВ "Алайна" з моменту реєстрації (10.08.2018) не перебував у трудових, цивільно-правових відносинах та/або на умовах самозайнятості (ознака доходу 157) з фізичними особами.

Згідно баз даних Архів електронної звітності (ЄРПН) відповідні транспортні послуги ТОВ "Алайна" від ТОВ "Анг Стиль" з моменту реєстрації не придбавало.

Також у податковій звітності ТОВ "Алайна" відсутні відомості щодо придбання ним товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою та/або без ПДВ, які могли б у свою чергу свідчити про придбання ТОВ "Алайна" зазначених транспортних послуг у неплатників ПДВ.

В наявній в матеріалах справи ТТН зазначено пункт розвантаження - с. Колки, Волинська область, у зв`язку із чим не є можливим підтвердити фактичне місцезнаходження даного товару у пункті розвантаження без конкретної юридичної адреси, а саме: вулиці, проспекту, будинку тощо, що не дає можливості встановити конкретний пункт розвантаження.

Разом з цим суд зазначає, що окреслена обставина унеможливлюю факт доставки товару.

Відсутнє документальне підтвердження вантажно-розвантажувальних операцій.

Згідно загальнодоступних сервісів моніторингу в мережі Інтернет та відкритих даних у державних реєстрах, встановлено, що автомобільний засіб DAF НОМЕР_10 , який значиться в наданій до перевірки товарно-транспортних накладних має наступні характеристики: модель: 95 XF 430; марка: DAF; перевізник: ОСОБА_6 .

Вказана модель автомобіля відноситься до великовантажних автомобілів (довжина 7,6м * ширина 2,4м * висота 2,4м, що в розрахунку до 44 м3 ), а в розрахунку 1 піддон дорівнює 0,24 м3, а отже 8100 шт. * 0,24 = 1944 м3, що підтверджує не можливість перевезення 8100 шт. піддонів від ТОВ "Алайна" на адресу TOB "Вест Вуд Юкрейн" згідно наданих до перевірки товарно-транспортних накладних.

Щодо взаємовідносин ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" з ТОВ "Галлон груп" (код ЄДРПОУ 36459407) у період лютий, березень 2019 року судом встановлено наступне:

Згідно наданих до перевірки документів, ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" у березні 2019 року придбавало піддони дерев`яні 1200*1000 у кількості 10 270 шт. у підприємств ТОВ "Бордо Актив" та ТОВ "Алайна", по яким не підтверджено проведення фінансово-господарської діяльності, та в подальшому реалізовано на адресу ТОВ "Галлон груп".

ТОВ "Галлон груп" зареєстровано 03.06.2009, юридична адреса: м. Харків, вул. Академіка Проскури, буд. 1.

Знаходиться на обліку 2031 - ГУ ДПС у Харківській області (Київський р-н), стан - 0.

Основний вид діяльності 46.71 - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Керівник/засновник/бухгалтер/особа, що має право підпису - ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_11 ) (адреса реєстрації/проживання АДРЕСА_4 ).

Свідоцтво платника ПДВ № 200078291 від 25.10.2012 діюче.

Остання податкова звітність з ПДВ подана підприємством за листопад 2019 року (реєстраційний № 9307021469 від 20.12.2019).

Інформація про найманих працівників, основні засоби, об`єкти оподаткування, земельні ділянки, орендовані приміщення, про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність відповідно до форми 20-ОПП підприємства відсутня у зв`язку з неподанням відповідної податкової та фінансової звітності всупереч пп. 16.1.3 п.16.1 ст. 16 Кодексу.

Останній розрахунок 1-ДФ поданий підприємством за 3 квартал 2019 року (від 31.10.2019 № 9256321470), відповідно до якого на підприємстві працювала 7 осіб.

Відповідно до Податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік (від 01.03.2019 № 9311238955, підприємство декларує: Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку у розмірі 140501,6 тис. грн.; Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток) - 50 тис. грн.; Податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду - 12,3 тис. грн..

Відповідно до Фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва за 2018 рік (від 28.02.2019 за № 9311181493, балансова вартість основних засобів станом на 31.12.2018 дорівнює 1,4 тис. грн. Протягом 2018-2019 років підприємство не було експортером та імпортером.

Проведеним аналізом встановлено, що ТОВ "Галлон груп" протягом 2018-2019 року, у т.ч. у березні 2019 року було єдиним покупцем ТОВ "Вест Вуд Юкрейн".

ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" до перевірки надані документи по господарським взаємовідносинам із ТОВ "Галлон груп" (код за ЄДРПОУ 36459407), а саме укладений Договір купівлі-продажу товарів від 02.10.2017 № 02-10/2017-1П, укладеного в м. Харків в особі директора Целовальника В.А. (надалі іменується - Покупець ) (адреса: м. Харків, вул. Академіка Проскури, 1. Банківські реквізити: р/р НОМЕР_12 в ПАТ Альфа-Банк ):

Далі мовою оригіналу:

"1. Предмет договору

1.1. На умовах даного Договору Продавець зобов`язується передати у власність Покупцю піддони 1200x1000, які надалі іменуються Товар, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити даний Товар в порядку та на умовах, що визначені цим Договором.

1.2. Поставка Товару за цим Договором здійснюється партіями (кількість Товару, зазначені у видатковій накладній).

1.3. Якість Товару повинна відповідати вимогам діючих ДСТУ, Технічному завданню Покупця, та фіто-санітарному сертифікату на товар.

1.4. Характеристики Товару, що поставляється (піддон 1200x1000 у кількості 100 000 одиниць; ціна 194,0 грн./за одиницю

2. Порядок розрахунків

2.1. Ціна за одиницю Товару складає 194,0 грн., в т.ч. ПДВ.

2.2. Загальна сума договору складає 19400000 грн.

2.6. Зміна ціни на Товарна цим Договором в односторонньому порядку не допускається та можлива лише за взаємною згодою обох Сторін, що має бути оформлено шляхом укладання відповідної додаткової угоди до цього Договору.

3. Умови поставки Товару. Порядок приймання-передачі Товару.

3.1. Постачання Товару здійснюється на умовах поставки DDP Калуш, 77306, Івано-Франківська обл., м. Калуш, вул. Промислова, 4 (склад Покупця).

3.6.3. Розвантаження Товару на складі Покупця здійснюється за рахунок та силами Покупця у строк 5 робочих годин.

3.10. Приймання Товару від перевізника Продавця за кількістю, якістю та комплектністю здійснюється на території складу Покупця силами та за рахунок Покупця.

6. Дія договору

6.1 Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами та скріплені їх печатками.

6.2 Договір починає діяти у момент, визначений п.6.1. цього Договору та діє до 31 грудня 2017 року включно.

6.3 Дія Договору може бути продовжена шляхом укладення відповідної додаткової угоди до цього Договору."

Згідно наданої до перевірки обігово-сальдової відомості по рахунку 361 за період березень 2019 року, станом на 01.03.2019 по розрахункам ТОВ "Галлон груп" із ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" лічилась кредиторська заборгованість у сумі 1146495,30 грн..

ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" (рахунок НОМЕР_8 в ХГРУ АТ КБ Приватбанк ) отримано від ТОВ "Галлон груп" (рахунок НОМЕР_12 в АТ Альфа-Банк ) передплату згідно договору № 02-10/2017-1П від 02.10.2017 на загальну суму 5000000,00 грн..

ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" виписало податкові накладні на адресу ТОВ ГАЛЛОН ГРУП згідно договору № 02-10/2017-1П від 02.10.2017.

Виписані на адресу ТОВ "Галлон груп" видаткові накладні підписано та завірено печаткою зі сторони Постачальника - директором ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" Вовченко В.Ю, зі сторони Покупця - директором ТОВ "Галлон груп" Целовальником В. А..

Зазначені видаткові накладні не містять посилання на договір купівлі-продажу від 02.10.2017 № 02-10/2017-1П, найменування товару, відсутня інформація щодо місця складання та адреси доставки Товару.

Згідно наданої до перебірки обігово-сальдової відомості по рахунку 361 за період березень 2019 року, станом на 31.03.2019 по розрахункам ТОВ "Галлон груп" із ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" лічилась кредиторська заборгованість у сумі 1234381,14 грн..

На підприємстві ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" відсутній кваліфікований персонал (водії, логісти, вантажники тощо) для здійснення діяльності у сфері 16.10 лісопильного та стругального виробництва.

ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" у березні 2019 року придбало у ТОВ "Бордо Актив" та ТОВ "Алайна" піддони дерев`яні 1200*1000 загальною кількістю 10 270 шт.: у ТОВ "Бордо Актив" у кількості 2170 шт. загальною вартістю 325 500 грн., у т.ч. ПДВ 54 250 гривень; у ТОВ "Алайна" у кількості 8100 шт. загальною вартістю 1215000 грн., у т.ч. ПДВ у т.ч. ПДВ 202 500 грн..

Протягом березня 2019 року ТОВ "Вест Вуд Юкрейн" реалізує придбаний у ТОВ "Бордо Актив" та ТОВ "Алайна" товар на адресу ТОВ "Галлон груп" за ціною 170,83 грн. за 1 шт. без ПДВ згідно виписаних податкових накладних.

Таким чином, загальна вартість реалізованого товару складає 10 270 шт.* 170,83 = 1754424,1 грн., ПДВ 350885,00 грн..

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному аналізі в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд зазначає, що згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України зазначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд враховуючи правову позицію Верховного Суду, яка викладена у постанові від 12.03.2020 по справі 813/254/16 та беручи до уваги зміст ч. 5 ст. 242 КАС України, зазначає, що окреслена правова позиція підлягає застосуванню в рамках розгляду адміністративної справи № 520/2065/20.

Одночасно суд звертає увагу на позицію представника позивача щодо неможливості врахування листа від 07.05.2019 та додатків до нього щодо кримінального провадження №32016100110000197 та зазначає, що окреслена інформація отримана відповідачем від податкового органу, а не від розпорядника інформації. За таких обставин окреслений лист та додатків до нього мають статус податкової інформації та підлягають врахуванню.

Посилання податкового органу на податкову інформацію, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів платника податків по ланцюгах постачання, а також податкову інформацію надану іншими контролюючими органами є належним доказом в розумінні процесуального Закону.

Щодо посилань представника позивача на обов`язок податкового органу встановлений ч. 2 ст. 77 КАС України суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведену норму суд зазначає, що довести правомірність своїх дій чи бездіяльності в адміністративному судочинстві зобов`язаний суб`єкт владних повноважень, водночас суб`єкт господарювання має спростувати доводи суб`єкта владних повноважень, якщо їх обґрунтованість заперечує.

В ході розгляду справи з боку позивача не спростовано доводів податкового органу - суб`єкта владних повноважень викладених в акті перевірки від 20.01.2020 № 135/20-40-05-17-06/41563836 та правовій позиції сформованої в ході розгляду справи.

Принагідно суд зазначає, що податкові накладні, які стали підставою для формування податкового кредиту, виписані від імені особи, яка заперечує свою участь у створенні та діяльності контрагентів платника податків, зокрема й у підписанні будь-яких первинних документів, не можуть вважатися належно оформленими та підписаними повноважними особами звітними документами, які посвідчують факт придбання товарів, робіт чи послуг, а тому відображення окреслених сум є безпідставним.

Окреслена правова позиція відображена у постанові Верховного Суду України від 05.03.2012 по справі № 21- 421а11.

Суд виходить із того, що статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю. Господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку. (Постанова Верховного Суду КАС від 27.04.2018 у справі № 2а4901/12/1070 (адміністративне провадження №К/9901/12981/18)).

Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду України від 01.12.2015 у справі №21-3788а15, від 12.01.2016 у справі №21-3706а15, від 14.03.2017 у справі №21-1513а16, від 12.09.2017 у справі №826/10933/14.

Разом із тим, суд бере до уваги, що вимога п. 1 ст. 6 Конвенції щодо обґрунтовування судових рішень не може розумітись як обов`язок суду детально відповідати на кожен довід заявника. Стаття 6 Конвенції також не встановлює правил щодо допустимості доказів або їх оцінки, що є предметом регулювання в першу чергу національного законодавства та оцінки національними судами. Проте Європейський суд з прав людини оцінює ступінь умотивованості рішення національного суду, як правило, з точки зору наявності в ньому достатніх аргументів стосовно прийняття чи відмови в прийнятті саме тих доказів і доводів, які є важливими, тобто такими, що були сформульовані заявником ясно й чітко та могли справді вплинути на результат розгляду справи.

У ході розгляду справи суд надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору та здатні вплинути на результат вирішення спору. Інші доводи сторін висновки суду не спростовують.

Керуючись встановленими в ході розгляду справи обставинами, а також ненадання позивачем документів, які за звичайною діловою практикою супроводжують фактичне виконання такого роду операцій у сукупності із виявленими фактами фіктивної діяльності контрагентів суд зазначає, що надані позивачем документи під час перевірки та в ході розгляду справи в суді не підтверджують реальності операцій, які зумовлювали б зміни в структурі активів, зобов`язань та власного капіталу суб`єкта господарювання.

Враховуючи вищенаведене, спірні податкові повідомлення-рішення є такими, що ґрунтуються на нормах закону, а тому не підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач, як суб`єкт владних повноважень надав до суду достатні беззаперечні докази в обґрунтування обставин, на яких ґрунтується його відзив, і довів правомірності його дій щодо винесення спірних податкових повідомлень-рішень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 13, 14, 139, 241, 243, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Вуд Юкрейн" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 23.11.2020.

Суддя Супрун Ю.О.

Дата ухвалення рішення12.11.2020
Оприлюднено25.11.2020
Номер документу93043665
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —520/2065/2020

Ухвала від 27.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 17.08.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 12.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Рішення від 12.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні