ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2020 року м. Київ № 640/3907/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Масштаб Трейд" до треті особи, Державної податкової служби України; Головного управління Державної податкової служби м.Києві які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Альянс Оіл Сервіс" (вул. Шевченка, 3, с. Трипілля, Обухівський район, Київська область, 08722, ідентифікаційний номер 41855658), Товариство з обмеженою відповідальністю "Зас Лідер" (вул. Пушкінська, 20, офіс 40, м. Харків, 61057, ідентифікаційний номер 38771243), Товариство з обмеженою відповідальністю "Київ Інвест Груп" (вул. Велика Васильківська, 72, кв. 147, м. Київ, 03150, ідентифікаційний номер 38744775), Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабранда" (вул. Кудрявська, 3/5, кв. 4, м. Київ, 04053, ідентифікаційний номер 43196578), Товариство з обмеженою відповідальністю "Скорпіон-Д" (Білопільський шлях, 21-А, м. Суми, 40000, ідентифікаційний номер 39665967), Товариство з обмеженою відповідальністю "Флеш+" (вул. Соборності, 147-А, м. Миронівка, Київська область, 08800, ідентифікаційний номер 39446867). провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Масштаб Трейд (далі - позивач та/або ТОВ Масштаб Трейд ) з позовом до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (далі - відповідач-1 та/або контролюючий орган/ ГУ ДПС у місті Києві), Державної податкової служби України (далі - відповідач-2 та/або ДПС України), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Оіл Сервіс (далі - третя особа-1 та/або ТОВ Альянс Оіл Сервіс ), Товариства з обмеженою відповідальністю Зас Лідер (далі - третя особа-2 та/або ТОВ Зас Лідер ), Товариства з обмеженою відповідальністю Лабранда (далі - третя особа-3 та/або ТОВ Лабранда ), Товариства з обмеженою відповідальністю Київ Інвест Груп (далі - третя особа-4 та/або ТОВ Київ Інвест Груп ), Товариства з обмеженою відповідальністю Скорпіон-Д (далі - третя особа-5 та/або ТОВ Скорпіон-Д ), Товариства з обмеженою відповідальністю Флеш+ (далі - третя особа-6 та/або ТОВ Флеш+ ) та з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог, прийнятою ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.05.2020 року просить суд зобов`язати відповідачів зареєструвати податкові накладні від 20.01.2020 року №100, від 21.01.2020 року №101, від 24.01.2020 року №102, від 25.01.2020 року №103, від 25.01.2020 року №104, від 18.01.2020 року №105, від 18.01.2020 року №106, від 19.01.2020 року №107, від 20.01.2020 року №108, від 20.01.2020 року №109, від 20.01.2020 року №110, від 20.01.2020 року №111, від 21.01.2020 року №112, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №114, від 16.01.2020 року №115, від 16.01.2020 року №116, від 16.01.2020 року №117, від 16.01.2020 року №118, від 17.01.2020 року №119, від 18.01.2020 року №120, від 23.01.2020 року №121, від 23.01.2020 року №122, від 23.01.2020 року №123.
Представником відповідача-1 подано відзив на позовну заяву, у якому останній стверджує про правомірність прийнятих ним рішень та просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.
В свою чергу, представником позивача подано заперечення на відзив на позовну заяву, у якому остатній стверджує про безпідставність застосування контролюючим органом пунктів 10, 20, 21 Порядку №117 з огляду на визнання їх нечинними в межах адміністративної справи №826/12108/18.
Представником відповідача-2 відзиву на позовну заяву не подано, заяв та клопотань до суду не надходило, причини не подання відзиву на позовну заяву суду не відомі.
Представником ТОВ Флеш+ подано письмові пояснення по суті позовних вимог, де просить суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
Від інших третіх осіб пояснення по суті до суду не надходили.
Справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.
Розглянувши подані матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом звертає увагу на наступне.
Товариством з обмеженою відповідальністю Масштаб Трейд відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкові накладні від 20.01.2020 року №100, від 21.01.2020 року №101, від 24.01.2020 року №102, від 25.01.2020 року №103, від 25.01.2020 року №104, від 18.01.2020 року №105, від 18.01.2020 року №106, від 19.01.2020 року №107, від 20.01.2020 року №108, від 20.01.2020 року №109, від 20.01.2020 року №110, від 20.01.2020 року №111, від 21.01.2020 року №112, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №114, від 16.01.2020 року №115, від 16.01.2020 року №116, від 16.01.2020 року №117, від 16.01.2020 року №118, від 17.01.2020 року №119, від 18.01.2020 року №120, від 23.01.2020 року №121, від 23.01.2020 року №122, від 23.01.2020 року №123, які з метою їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних направлено позивачем засобом електронного документообігу до контролюючого органу.
Рішеннями Комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 05.02.2020 року №1450360/43139148, від 21.01.2020 року №1450347/43139148, від 05.02.2020 року №1450357/43139148, від 05.02.2020 року №1450361/43139148, від 05.02.2020 року №1450352/43139148, від 05.02.2020 року №1450356/43139148, від 18.01.2020 року №1450355/43139148, від 05.02.2020 року №1450345/43139148, від 05.02.2020 року №1450349/43139148, від 05.02.2020 року №1450343/43139148, від 05.02.2020 року №1450354/43139148, від 05.02.2020 року №1450342/43139148, від 05.02.2020 року №145035143139148, від 05.02.2020 року №1450348/43139148, від 05.02.2020 року №1450340/43139148, від 05.02.2020 року №1450339/43139148, від 05.02.2020 року №1450353/43139148, від 05.02.2020 року №1450344/43139148, від 05.02.2020 року №1450350/43139148, від 05.02.2020 року №1450346/43139148, від 05.02.2020 року №1450341/43139148, від 05.02.2020 року №1450359/43139148, від 05.02.2020 року №1450358/43139148, від 05.02.2020 року №1450338/43139148 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 20.01.2020 року №100, від 21.01.2020 року №101, від 24.01.2020 року №102, від 25.01.2020 року №103, від 25.01.2020 року №104, від 18.01.2020 року №105, від 18.01.2020 року №106, від 19.01.2020 року №107, від 20.01.2020 року №108, від 20.01.2020 року №109, від 20.01.2020 року №110, від 20.01.2020 року №111, від 21.01.2020 року №112, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №114, від 16.01.2020 року №115, від 16.01.2020 року №116, від 16.01.2020 року №117, від 16.01.2020 року №118, від 17.01.2020 року №119, від 18.01.2020 року №120, від 23.01.2020 року №121, від 23.01.2020 року №122, від 23.01.2020 року №123 у зв`язку із ненаданням платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України).
Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну України від 29.12.2010 № 1246 (із змінами та доповненнями), встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117.
Відповідно до Пункту 3 Порядку № 117, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де:
D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;
P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;
P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.
Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Відповідно до пунктів 4, 5, 6 Порядку № 117 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно із пунктами 19-21 Порядку №117 Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до пункту 23 Порядку №117 Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень та які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі не відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно та/або які на дату зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідали критеріям ризиковості платника податку, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Згідно пункту 27 Порядку №117 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено у судовому порядку.
В той же час, станом на час прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 року (далі - Порядок № 1165).
Разом з тим, наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податковихнакладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податковоїнакладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як вже було вказано судом вище, Товариство з обмеженою відповідальністю Масштаб Трейд просить суд зобов`язати відповідачів зареєструвати податкові накладні податкові накладні від 20.01.2020 року №100, від 21.01.2020 року №101, від 24.01.2020 року №102, від 25.01.2020 року №103, від 25.01.2020 року №104, від 18.01.2020 року №105, від 18.01.2020 року №106, від 19.01.2020 року №107, від 20.01.2020 року №108, від 20.01.2020 року №109, від 20.01.2020 року №110, від 20.01.2020 року №111, від 21.01.2020 року №112, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №114, від 16.01.2020 року №115, від 16.01.2020 року №116, від 16.01.2020 року №117, від 16.01.2020 року №118, від 17.01.2020 року №119, від 18.01.2020 року №120, від 23.01.2020 року №121, від 23.01.2020 року №122, від 23.01.2020 року №123.
Між тим, позивачем не оскаржуються рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 05.02.2020 року №1450360/43139148, від 21.01.2020 року №1450347/43139148, від 05.02.2020 року №1450357/43139148, від 05.02.2020 року №1450361/43139148, від 05.02.2020 року №1450352/43139148, від 05.02.2020 року №1450356/43139148, від 18.01.2020 року №1450355/43139148, від 05.02.2020 року №1450345/43139148, від 05.02.2020 року №1450349/43139148, від 05.02.2020 року №1450343/43139148, від 05.02.2020 року №1450354/43139148, від 05.02.2020 року №1450342/43139148, від 05.02.2020 року №145035143139148, від 05.02.2020 року №1450348/43139148, від 05.02.2020 року №1450340/43139148, від 05.02.2020 року №1450339/43139148, від 05.02.2020 року №1450353/43139148, від 05.02.2020 року №1450344/43139148, від 05.02.2020 року №1450350/43139148, від 05.02.2020 року №1450346/43139148, від 05.02.2020 року №1450341/43139148, від 05.02.2020 року №1450359/43139148, від 05.02.2020 року №1450358/43139148, від 05.02.2020 року №1450338/43139148, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 20.01.2020 року №100, від 21.01.2020 року №101, від 24.01.2020 року №102, від 25.01.2020 року №103, від 25.01.2020 року №104, від 18.01.2020 року №105, від 18.01.2020 року №106, від 19.01.2020 року №107, від 20.01.2020 року №108, від 20.01.2020 року №109, від 20.01.2020 року №110, від 20.01.2020 року №111, від 21.01.2020 року №112, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №113, від 21.01.2020 року №114, від 16.01.2020 року №115, від 16.01.2020 року №116, від 16.01.2020 року №117, від 16.01.2020 року №118, від 17.01.2020 року №119, від 18.01.2020 року №120, від 23.01.2020 року №121, від 23.01.2020 року №122, від 23.01.2020 року №123 у зв`язку із ненаданням платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Разом з тим, саме такі рішення є юридично значимими для ТОВ Масштаб Трейд та породжують для нього юридичні наслідки.
Згідно із статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Суд звертає увагу, що захист порушених прав та охоронюваних законом інтересів позивача не можливий без скасування відповідних рішень Комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Тобто, позовні вимоги ТОВ Масштаб Трейд про зобов`язання відповідачів зареєструвати податкові накладні є передчасними.
Підсумовуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що позивачем обрано неналежний спосіб захисту порушеного права, що, в свою чергу, зумовлює наявність підстав для відмови в задоволенні адміністративного позову.
Суд звертає увагу позивача, що належним способом захисту порушеного права є оскарження в судовому порядку відповідних рішень Комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних, які ТОВ Масштаб Трейд просить суд зобов`язати зареєструвати в рамках даної адміністративної справи.
При цьому, варто відмітити, що позовні вимоги про зобов`язання відповідачів зареєструвати відповідні податкові накладні, в такому випадку, матимуть похідний характер від позовних вимог про скасування відповідних рішень Комісії Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Разом з тим, суд відхиляє посилання позивача на рішення в адміністративній справі №826/12108/18, як підстави для задоволення адміністративного позову мотивуючи це наступним.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.06.2019 у справі №826/12108/18, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2019 року, визнано протиправними та нечинними п. 10, п. 20, п. 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Ухвалою Верховного Суду від 16.12.2019 року у справі №826/12108/18 зупинено дію рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 5 червня 2019 року та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бессол" до Кабінету Міністрів України, треті особи - Міністерство фінансів України, Державна фіскальна служба України, Державна податкова служба України, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії до закінчення перегляду рішень в касаційному порядку.
Постановою Верховного Суду від 10.03.2020 року рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.06.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2019 у справі № 826/12108/18 залишено без змін.
Поновлено дію рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.06.2019 року та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2019 року у справі №826/12108/18.
Таким чином, у період з 05.06.2019 року по 10.03.2020 року контролюючий орган правомірно застосовував Порядок №117, оскільки касаційним судом зупинено дії рішень суду першої та апеляційної інстанції.
З урахуванням наведеного доводи позивача в цій частині не можуть бути підставою для задоволенні адміністративного позову.
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Оскільки адміністративний позов не підлягає до задоволення відсутні підстави для стягнення на користь позивача суми сплаченого ним судового збору.
Керуючись статтями 2, 72, 73, 77, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Масштаб Трейд (01024, м. Київ, вул. Рогнідинська, б. 4, літ. А, офіс 10, код ЄДРПОУ 43139148) до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, б. 8, код ЄДРПОУ 43005393), участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Товариства з обмеженою відповідальністю Альянс Оіл Сервіс (08722, Київська область, Обухівський район, село Трипілля, вул. Шевченка, б. 3, код ЄДРПОУ 41855658), Товариства з обмеженою відповідальністю Зас Лідер (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, б. 20, офіс 40, код ЄДРПОУ 38771243), Товариства з обмеженою відповідальністю Лабранда (04053, м. Київ, вул. Кудрявська, б. 3/5, кв. 4, код ЄДРПОУ 43196578), Товариства з обмеженою відповідальністю Київ Інвест Груп (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, б. 72, кв. 147, код ЄДРПОУ 38744775), Товариства з обмеженою відповідальністю Скорпіон-Д (40000, м. Суми, Бориспільський шлях, б. 21-А, код ЄДРПОУ 39665967), Товариства з обмеженою відповідальністю Флеш+ (08800, Київська область, м. Миронівка, вул. Соборності, б. 147-А, код ЄДРПОУ 39446867) про зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 25.11.2020 |
Номер документу | 93046264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні