Справа № 420/4284/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
розглянув в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській , за результатом розгляду якого, позивач просить суд:
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській (ЄДРПОУ:35641696, юридична адреса: 65007, м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 105) :
- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень паркінгу та інших допоміжних приміщень розташованих за адресою: 65007, м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 105;
- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних паркінга і допоміжних приміщень від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робі з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 129 від 18.04.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захист, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 129 від 18.04.2019 року за номерами: 1-4, 6-29, 31-36, 38,39, 41-53, 55.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що з 17-18 квітня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 39 від 05.02.2019 року Про проведення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 21.03.2019 року № 115 провідним фахівцем приморського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області, здійснено позапланову перевірку житлового комплексу ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській , під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт № 129 від 18.04.2019 року. Актом встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів.
Порушення за номерами 1-4, 6-29, 31-36, 38,39, 41-53, 55 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу чи заперечень на Акт № 129, який вручено директору ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській , не надходило. Подальша експлуатація житлового комплексу ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській , з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою суду від 02.09.2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 11.09.2019 року.
25.09.2019 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, представник відповідача зазначає, що позапланова перевірка відповідно до наданих позивачем документів проводилася за адресою: м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 105/1 , а за результатом розгляду справи позивач просить застосувати заходи реагування за адресою: вул. Мала Арнаутська, 105 , тобто за іншою адресою. Відповідач не має у власності жодних житлових приміщень та нежитлових приміщень та не є орендарем таких приміщень у житловому будинку за адресою: м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 105/1 . Також, у своїй діяльності відповідач не надає послуги з діяльності стоянок та транспортних засобів.
Ухвалою суду від 28.11.2019 року зупинено провадження у справі до 27.02.2020 року до 14 год. 15 хвл.
Ухвалою суду від 02.04.2020 року продовжено строк зупинення провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.
23.11.2020 року судом поновлено провадження у справі.
23.11.2020 року від представника позивача та від представника відповідача надійшли клопотання про розгляду справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
У період з 17.04.2019 року по 18.04.2019 року ГУ ДСНС в Одеській області проведено позапланову перевірку щодо дотримання ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: вул. Мала Арнаутська, буд. 105, м. Одеса (що підтверджується змістом акту перевірки № 129 від 18.04.2019 року).
Під час перевірки був присутній директор ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській Ревтюх М.В .
За результатами перевірки складено акт № 129 від 18.04.2019 року, з огляду на який позивачем виявлено 56 порушень вимог законодавства.
Суд встановив, що порушення, які зазначені у пунктах 1-4, 6-29, 31-36, 38,39, 41-53, 55 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей.
Акт перевірки отримав особисто директор ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській Ревтюх М.В .
Суд встановив, що 10.10.2019 року ГУ ДСНС в Одеській області проведено повторно позапланову перевірку щодо ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: вул. Мала Арнаутська, буд. 105, м. Одеса (що підтверджується змістом акту перевірки № 79 від 10.10.2019 року).
Під час перевірки був присутній директор ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській Ревтюх М.В .
За результатами перевірки складено Акт № 79 від 10.10.2019 року, з огляду на який позивачем виявлено 14 порушень вимог законодавства, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей.
Акт перевірки № 79 від 10.10.2019 року та Припис № 36 від 10.10.2019 року отримав директор ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській Ревтюх М.В .
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
У відповідності до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до преамбули Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Частиною 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Частина 10 зазначеної статті також передбачає, що у разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб`єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.
Суд зазначає, що перевірки позивачем проводилися у присутності уповноваженого представника відповідача, якому було вручено копії актів перевірки та приписи. В актах перевірки відсутні будь-які заперечення або зауваження щодо проведених перевірок та складених актів. Відповідач не надав суду доказів на підтвердження усунення порушень, що наведені в Акті від 10.10.2019 року № 79, що складений за результатом повторної перевірки відповідача.
Доводи відповідача з приводу того, що перевірка проводилася за адресою: вул. Мала Арнаутська, 105/1, а не за адресою: вул. Мала Арнаутська, 105 спростовуються відомостями, що зазначені у актах перевірки, про що вище вказав суд.
Доказом на підтвердження належності відповідача у справі є наявний в матеріалах справи договір № 01/03 від 01.03.2019 року, згідно з яким ТОВ Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській зобов`язується забезпечити належне утримання (у тому числі ремонт) і експлуатацію об`єкта (16-ти поверховий будинок № 105 у м. Одеса, по вул. Мала Арнаутська), неподільного та спільного майна об`єкту і прибудинкової території об`єкту, а ЗАТ Футбольний клуб Чорноморець зобов`язаний оплатити дані послуги в порядку та на умовах, визначених Договором.
Суд зазначає, що з урахуванням того, що позивачем повторно проведено перевірку на об`єкті відповідача, згідно з якою встановлено, що відповідач частково усунув порушення вимог законодавства, що вказані в Акті перевірки від 18.04.2019 року № 129 та складено новий Акт № 79 від 10.10.2019 року, суд робить висновок, що вимоги позивача належать до часткового задоволення та заходи реагування мають бути застосовані до повного усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайних ситуацій, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в Акті перевірки № 79 від 10 жовтня 2019 року під №№ 1-14.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до часткового задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити частково адміністративний позов Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській (ЄДРПОУ:35641696, юридична адреса: 65007, м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 105) :
- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень паркінгу та інших допоміжних приміщень розташованих за адресою: 65007, м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 105;
- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних паркінга і допоміжних приміщень від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робі з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 79 від 10.10.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захист, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 79 від 10.10.2019 року за номерами: 1-14.
В іншій частині позову - відмовити.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Головне управління ДСНС України в Одеській області (адреса місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ: 38643633).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-сервісний центр Будинок на Малій Арнаутській (вул. Мала Арнаутська, 105, м. Одеса, 65007, код ЄДРПОУ: 35641696).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 24 листопада 2020 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2020 |
Оприлюднено | 26.11.2020 |
Номер документу | 93073958 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні