Ухвала
від 19.11.2020 по справі 824/416/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

19 листопада 2020 р. м. Чернівці справа № 824/416/20

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Левицького В.К.

за участю секретаря судового засідання Вепрюка М.Ю.

сторін:

представника позивача - Мізунського М.М.

представника відповідача - Сапіги А.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Чернівецької обласної прокуратури про вступ у розгляд адміністративної справи

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агентство з економічного розвитку та транскордонного співробітництва»

до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові

про скасування постанови.

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агентство з економічного розвитку та транскордонного співробітництва» звернулося до суду з вказаним позовом, в якому просить скасувати постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 23-м від 06.03.2020 р. винесену Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові.

19.11.2020 р. Чернівецькою обласною прокуратурою подано до суду заяву про вступ у розгляд даної справи.

В обґрунтування заяви зазначено, що до Чернівецької обласної прокуратури звернулась Львівська обласна прокуратура щодо вступу у розгляд адміністративної справи № 824/416/20-а. Зважаючи на те, що у даному спорі зачіпаються інтереси держави у сфері містобудівної діяльності, а саме, правомірність накладення штрафу суб`єктом владних повноважень, тому, на думку прокуратури, вбачаються підстави для реалізації обласною прокуратурою представницьких повноважень у суді шляхом вступу у дану справу з метою процесуального захисту інтересів на боці Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові.

Після ознайомлення із матеріалами справи, прокуратура вважає, що Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові не в повній мірі здійснює захист інтересів держави у спірних правовідносинах, що є предметом судового розгляду.

З метою захисту інтересів держави в суді в особі Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові та відповідно до вимог ст. 53 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» Чернівецька обласна прокуратура просила дозволити вступ у розгляд даної справи.

У судовому засіданні, яке відбулося 19.11.2020 р., судом оголошено заяву Чернівецької обласної прокуратури про вступ у розгляд адміністративної справи № 824/416/20-а.

Представник позивача в судовому засіданні заперечував щодо вступу прокуратури у справу, посилаючись на безпідставність та необґрунтованість поданої заяви.

Представник відповідача, у судовому засіданні 19.11.2020 р., вказав, що ним належно та в повній мірі здійснюється захист інтересів органу місцевого самоврядування, однак не заперечував щодо вступу прокурора в справу.

Розглянувши заяви, заслухавши думку учасників процесу, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 166 КАС України заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.

Згідно із ч. 3 - 5 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених ст. 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Як передбачено ч. 1 ст. 23 Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 р. № 1697-VII (далі - Закон № 1697-VII), представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

За приписами абзаців 1, 2 ч. 3 ст. 23 Закону № 1697-VII прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до абзаців 1, 2 ч. 4 ст. 23 Закону № 1697-VII наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Згідно із пунктом 2 ч. 6 ст. 23 Закону № 1697-VII під час здійснення представництва інтересів громадянина або держави у суді прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом та законом, що регулює виконавче провадження: вступати у справу, порушену за позовом (заявою, поданням) іншої особи, на будь-якому етапі судового провадження.

Системний аналіз вказаних нормативно-правових актів дає підстави дійти висновку, що прокурор має право вступати у справу, порушену за позовом (заявою, поданням) іншої особи, з метою здійснення представництва в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози їх порушення, при цьому, наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у відповідній заяві, а вступ у справу можливий виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

Проте, у заяві про вступ у справу Чернівецькою обласною прокуратурою не обґрунтовано наявність підстав для здійснення представництва в суді законних інтересів держави, що виключає можливість для суду підтвердити наявність таких підстав (зокрема, у заяві не вказано, у чому саме полягає порушення або загроза порушення інтересів держави та за захистом яких саме інтересів прокурор вступає у справу, у чому полягає необхідність їх захисту та у який спосіб).

При цьому, відповідно до ст. 53 КАС України прокурор може вступати за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті.

Оскільки, ухвалою суду від 03.09.2020 р. занесеною до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження по справі та призначено розгляд справи по суті, відтак Чернівецька обласна прокуратура не може вступити до розгляду справи на цій стадії процесу.

Більше того, всупереч наведеним положенням КАС України та Закону України «Про прокуратуру» у заяві про вступ у справу не наведено жодних обґрунтувань щодо порушення інтересів держави, необхідності їх захисту, нездійснення або неналежного здійснення Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові захисту інтересів держави у справі № 824/416/20-а.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви Чернівецької обласної прокуратури про вступ у дану справу.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 53, 77, 166, 248, 256 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

1. У задоволенні заяви Чернівецької обласної прокуратури про вступ у розгляд адміністративної справи № 824/416/20-а, - відмовити.

2. Копію ухвали направити Чернівецькій обласній прокуратурі.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню не підлягає.

Ухвала в повному обсязі складена 26.11.2020 р., з урахуванням вихідних днів та днів відпочинку.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено30.11.2020
Номер документу93109356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/416/20-а

Рішення від 19.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні