ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2020 року Справа № 160/13907/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ до Офісу великих платників податків ДПС, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ :
28.10.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ (вул. Андрія Фабра, буд. 1А, офіс 10 Дніпропетровська область, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41223117) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 43145015), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393), у якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 2030859/41223117 від 13.10.2020 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ № 301 від 25.09.2020 року датою її фактичного подання.
Позовна заява обґрунтована тим, що позивачем у встановленому законодавством порядку на виконання вимог ст. 187, ст. 201 Податкового кодексу України складено та направлено для реєстрації до контролюючого органу податкову накладну № 301 від 25.09.2020 року. Реєстрацію зазначеної податкової накладної необґрунтовано зупинено відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. В якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної податковим органом зазначено відповідність позивача пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165 (далі - Порядок №1165) та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач зазначає, що на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкової накладної ним надані письмові пояснення і усі необхідні та належні документи на підтвердження реальності здійснення операції за наведеною податковою накладною, вичерпний перелік яких встановлений п. 5 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року № 520 (далі - Наказ № 520). Проте, надані пояснення та документи не були взяті контролюючим органом до уваги. Натомість у Рішенні №2030859/41223117 від 13.10.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної №301 від 25.09.2020 фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних вказав на подання платником податків копій документів, складені із порушенням законодавства, та в графі Додаткова інформація зазначив рішення № 2509-1/20 єдиного учасника Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ код ЄДРПОУ 41223117 . При цьому, відповідач-1 не зазначив в чому саме полягає незаконність цього рішення. ДПС України, у свою чергу, в якості підстав відхилення скарги на рішенні №2030859/41223117 від 13.10.2020р зазначено про ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних . З огляду на викладене, позивач вважає рішення незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає визнанню протиправними та скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.10.2020 року позовну заяву залишено без руху.
30.10.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла заява про усунення недоліків, до якої додано уточнену позовну заяву, у якій визначено відповідачами Офіс великих платників податків ДПС та Державну податкову службу України та позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Офісу великих платників податків Державної податкової служби № 2030859/41223117 від 13.10.2020 року про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ № 301 від 25.09.2020 року датою її фактичного подання.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.10.2020 року відкрито провадження у справі №160/13907/20; постановлено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.
13.11.2020 року до суду від представника відповідача-1 - Офісу великих платників податків ДПС надійшов відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі посилаючись на те, що прийняття ОСОБА_1 одноособового рішення №2509-1/20 щодо вступу до складу учасників ТОВ Дрілл - Ресурс суперечить вимогам чинного законодавства, так як розмір його частки у статутному капіталі ТОВ Фірма ФІДЕЯ складає 0,001 відсотків голосів. Також прийняття Комісією рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є дискреційними повноваженнями суб`єкта владних повноважень.
16.11.2020 року від представника відповідача-2 - ДПС України надійшов відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі посилаючись на те, що підприємством надано до Офісу великих платників податків ДПС - Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме, 28.09.2020 року реєстраційний номер № 9246050276 (№ повідомлення 1) на загальну суму - 120000000 грн., сума ПДВ 20000000 грн., виписаного на Товариство з обмеженою відповідальністю ДРІЛЛ-РЕСУРС (43099671), з номенклатурою комплекс нежитлових будівель та споруд механізованого току за адресою: Царичанський р-н, с. Ляшківка . З пояснень та копій документів підприємства, наданих до повідомлення, встановлено, що єдиним учасником ТОВ Фірма Фідея ОСОБА_1 23.09.2020 р. прийнято рішення № 2109/20 про прийняття до складу учасників ТОВ Фірма Фідея ТОВ Реанда-Н (код 43746677) з майновим внеском в розмірі 100000000 (сто мільйонів) гривень 00 коп., що складається з комплексу нежилих будівель та споруд механізованого току, загальною площею 8058,1 кв.м, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно номер 219654321 від 10.08.2020 право власності на об`єкт належить ТОВ Реанда-Н . Рішенням засновників ТОВ Фірма Фідея затверджено перерозподіл часток наступним чином: ОСОБА_1 - розмір частки в статутному капіталі 1000,0 грн, що дорівнює 0,001% голосів; ТОВ Реанда-Н - розмір частки в статутному капіталі 100000000 грн, що дорівнює 999,999% голосів. Підприємство в поясненнях посилається на вимоги частини 3 ст. 13 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю , згідно з якою вклад нового учасника був оцінений за згодою учасників товариства. Вказаний об`єкт нерухомості був переданий ТОВ Реанда-Н на користь ТОВ Фірма Фідея актом приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 23.09.2020р., підписи на якому посвідчені приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Корнєєнковою Н.О. за реєстровими номерами №№ 9937 та 9938. Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно номер 225281721 від 23.09.2020 року право власності на вказаний об`єкт зареєстровано за ТОВ Фірма Фідея . Отримання ТОВ Фірма Фідея об`єкту нерухомості було відображено на рахунку бухгалтерського обліку №1521. Збільшення статутного капіталу товариства було відображено на рахунку 401. У подальшому учасником ТОВ Фірма Фідея було прийнято рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 р. про вступ до складу учасників ТОВ ДРІЛЛ- РЕСУРС (код 43099671) з майновим внеском в розмірі 100000000 (сто мільйонів) гривень 00 коп., що складається з комплексу нежилих будівель та споруд механізованого току, загальною площею 8058,1 кв.м, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1. Підприємство в поясненнях посилається на вимоги ч. 3 ст. 13 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю , згідно з якою вклад нового учасника був оцінений за згодою учасників товариства. Вказаний об`єкт нерухомості був переданий ТОВ Фірма Фідея на користь ТОВ ДРІЛЛ- РЕСУРС актом приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 р., підпис директора ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС на якому посвідчено приватним нотаріусом Полтавського міського нотаріального округу Цвітохою Ю.М. за реєстровим номером № 5283 та за актом приймання- передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 р., підпис директора ТОВ Фірма Фідея на якому було посвідчено приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Корнєєнковою Н.О. за реєстровим номером № 10015. Відчуження ТОВ Фірма Фідея об`єкту нерухомості було відображено на рахунку бухгалтерського обліку №1521. Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно номер 225889231 від 28.09.2020 р. право власності на вказаний об`єкт зареєстровано за ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС . На підставі здійснення операції по внесенню до статутного капіталу ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС нерухомого майна ТОВ Фірма Фідея виписано податкову накладну № 301 від 25.09.2020 р., яку подано на реєстрацію та реєстрацію якої зупинено. В бухгалтерському обліку отримання та відчуження об`єкту нерухомості відображено наступним чином: отримання та відчуження об`єкту нерухомості відображено на рахунку 1521 придбання основних засобів ; збільшення статутного капіталу товариства відображено на рахунку 401. Згідно з аналізом баз даних покупець ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС (43099671) знаходиться на обліку в ГУ ДПС у Полтавській області (м. Полтава), основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля, інформація про основні засоби - відсутня, чисельність - 1 особа, статутний фонд станом на 07.10.2020р. - 300000 грн. Засновниками підприємства є: ТОВ "ДАФОН-ЛІМ" (42272254) сума внеску в статутний фонд 199980000 грн.; ТОВ "ФІРМА "ФІДЕЯ" (41223117) сума внеску в статутний фонд - 100000000 грн.; фізична особа - ОСОБА_2 ( НОМЕР_1 ) сума внеску в статутний фонд - 20000 грн. Об`єктами оподаткування підприємства, згідно з формою 20-ОПП є: склад - АДРЕСА_3; офіс - АДРЕСА_2 . Таким чином, з урахуванням викладеного Офісом запропоновано врахувати надану інформацію для розгляду на Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
23.11.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача надійшли пояснення, де зазначено, що податкова накладна № 301 від 25.09.2020 року складена за результатом правомірної передачі майнового внеску для формування статутного фонду ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС на виконання рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 року учасника ТОВ Фірма ФІДЕЯ , а саме рішення відповідає вимогам Закону України Про господарські товариства (далі - ЗУ Про господарські товариства ) та в установленому законодавством порядку засвідчено нотаріусом і, відповідно, посвідчено права вступу до складу учасників із майновим внеском та надано їм юридичної вірогідності, тобто є правомірним. Також наголошено позивачем, що у фіскального органу достатньо повноважень, щоб пересвідчитися відповідно до інформації яка міститься у ЄДРПОУ, що на дату складання рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 року, ОСОБА_1 є одноосібним засновником товариства, відповідно до протоколу №2409/20 від 24.09.2020 року загальних зборів учасників ТОВ Фірма ФІДЕЯ .
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ (код ЄДРПОУ 41223117) зареєстровано 20.03.2017 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку в Офісі великих платників податків Державної податкової служби України, є платником податку на додану вартість.
Основним видом діяльності ТОВ Фірма ФІДЕЯ відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є оптова торгівля хімічними продуктами (код КВЕД 46.75).
Учасником ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ ОСОБА_1 було прийнято рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 р. про вступ до складу учасників товариства з обмеженою відповідальністю ДРІЛЛ-РЕСУРС (ідентифікаційний код 43099671) з майновим внеском в розмірі 100000000 (сто мільйонів) гривень 00 коп., що складається з комплексу нежилих будівель та споруд механізованого току, загальною площею 8058,1 кв.м, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Зазначене рішення прийнято ОСОБА_1 одноосібно, оскільки відповідно до протоколу №2409/20 від 24.09.2020 року загальними зборами учасників ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ затверджено перерозподіл часток у товаристві на користь ОСОБА_1 та прийнято рішення вчинити відчуження(продаж) частки (її частини) у статутному капіталі товариства, яка належить ТОВ РЕАНДА-Н , у розмірі 100000000 (сто мільйонів) гривень, що становить 99,999% статутного капіталу товариства на його користь, шляхом укладання та підписання нотаріально посвідченого акту прийому - передачі частки (її частини) та у простій письмовій формі договору купівлі-продажу частки (її частини) у статутному капіталі товариства за номінальною вартістю з розстрочкою на 3 (три) роки. Також, відповідно до прийнятого рішення за протоколом №2409/20 від 24.09.2020 року належним чином проведена реєстраційна дія щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.
Вказаний об`єкт нерухомості передано Товариством з обмеженою відповідальністю ФІРМА ФІДЕЯ Товариству з обмеженою відповідальністю ДРІЛЛ-РЕСУРС за актом приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 року. Справжність підпису директора ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС на зазначеному Акті засвідчено приватним нотаріусом Полтавського міського нотаріального округу Цвітохою Ю.М. (зареєстровано в реєстрі за № 5285); справжність підпису директора ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ на Акті засвідчено приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Корнєєнковою Н.О. (зареєстровано в реєстрі за № 10015).
Відповідно до протоколу № 1\20 загальних зборів учасників ТОВ "ДРІЛЛ-РЕСУРС" від 24.09.2020 року вклад нового учасника оцінений за згодою учасників товариства згідно з ч. 3 ст. 13 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю
Право власності на вказаний об`єкт нерухомості зареєстровано за ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно номер 225889231 від 28.09.2020 року.
ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ у бухгалтерському обліку отримання та відчуження об`єкту нерухомості відображено на рахунку 1521 придбання основних засобів , а збільшення статутного капіталу товариства було відображено на рахунку 401.
За результатом здійснення цієї операції ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ виписано та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 301 від 25.09.2020 року із номенклатурою Комплекс нежилих будівель та споруд механізованого току за адресою Царичанський район, с. Ляшківка на загальну суму 120000000 грн., в тому числі ПДВ - 20000000 грн.
28.09.2020 року через систему електронного документообігу Державної податкової служби України Електронний кабінет платника на електронну адресу позивача надійшла квитанція, в якій зазначено про результат обробки надісланої позивачем на реєстрацію податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року: Документ прийнято. Реєстрація зупинена .
Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 301 від 25.09.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено наступне: Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0011 відсутні в таблиці даних платника податків на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
06.10.2020 року через систему електронного документообігу Державної податкової служби України Електронний кабінет платника позивачем надано пояснення щодо здійсненої операції і копії документів щодо податкової накладної № 301 від 25.09.2020р., реєстрацію якої зупинено.
Так, позивачем щодо факту передачі комплексу нежилих будівель і споруд механізованого току загальною площею 8058,1 кв.м, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, надано контролюючому органу в електронному вигляді наступні документи:
- рішення № 2109/20 від 21.09.2020 р. єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ ;
- акт приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 23.09.2020 р.;
- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 219654321 від 10.08.2020 р.;
- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 225281721 від 23.09.2020 р.;
- рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 р. єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ ;
- акт приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 р. за реєстровим № 5283;
- акт приймання-передачі нерухомого майна № 1 від 25.09.2020 р. за реєстровим № 10015;
- витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 225889231 від 28.09.2020 р.;
- оборотно-сальдова відомість ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ по рахунку 1521 за вересень 2020 р.;
- картка рахунку 1521 ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ за вересень 2020 р.;
- оборотно-сальдова відомість ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ по рахунку 401 за вересень 2020 р.;
- оборотно-сальдова відомість ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ по рахунку 46 за січень 2017 - вересень 2020 р.;
- фотографії об`єкта нерухомості у кількості 13 шт.
13.10.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Офісу великих платників податків ДПС (далі - Комісія регіонального рівня) прийнято Рішення № 2030859/41223117 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 301 від 25.09.2020 р. Підставою для прийняття вказаного рішення комісією регіонального рівня зазначено наступне: "надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства". В графі "Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)" вказано "рішення № 2509-1/20 єдиного учасника Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА ФІДЕЯ код ЄДРПОУ 41223117".
Не погодившись з рішенням № 2030859/41223117 від 13.10.2020 р., позивач звернувся зі скаргою до комісії Центрального рівня ДПС.
23.10.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення № 58115/41223117/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким скаргу позивача залишено без задоволення. Підставою для відхилення скарги зазначено: "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних".
Не погодившись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Суд зазначає, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р., податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 142 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формуєтеся квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).
За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).
За приписами п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п. 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Пунктом 1 додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої ТОВ Фірма ФІДЕЯ податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій, відповідачем-1 та відповідачем-2 не наведено у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної та не доведено відповідачами суду належними засобами доказування.
Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стало, про що зазначено у квитанції №1, те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 0011, відсутні в таблиці даних платника податків на додану вартість як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктами 2-7 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. п. 9-11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Разом з тим, у п. 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже, контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Судом встановлено, що 06.10.2020 року ТОВ Фірма ФІДЕЯ надано повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №301 від 25.09.2020 року, реєстрацію якої зупинено, та долучено документи на підтвердження операції по внесенню до статутного капіталу нерухомого майна, зокрема, рішення учасника ТОВ Фірма ФІДЕЯ про вступ до складу учасників ТОВ ДРІЛЛ-РЕСУРС , акти приймання-передачі нерухомого майна, витяги із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, відомості бухгалтерського обліку тощо, що не заперечується відповідачами.
Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене повідомлення та додані до нього документи, прийнято Рішення від 13.10.2020 року № 2030859/41223117 про відмову в реєстрації податкової накладної №301 від 25.09.2020 року.
Спірне рішення містить твердження, що платником податків надано копії документів, складених із порушенням законодавства, зокрема, рішення № 2509-1/20 єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ .
У той же час, Комісією при розгляді зазначеного документа не враховано, що посвідчення документу здійснено у відповідності до положень Наказу Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5 Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України , а саме п. 1 глави 5, де зазначено, що цивільна правоздатність та дієздатність юридичної особи, від імені якої діє уповноважений орган та/або посадова особа, перевіряється нотаріусом на підставі установчих документів, відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в електронній формі шляхом безпосереднього доступу до нього, та документів, що підтверджують повноваження органів та/або посадових осіб, та нотаріус перевіряє, чи відповідає нотаріальна дія, яка вчинюється, обсягу її цивільної правоздатності та дієздатності. Також не враховано, що вчинена нотаріальна дія не оскаржена та не визнана такою що суперечить закону.
У свою чергу, контролюючому органу не надано законом повноважень перевіряти правомірність вчинення нотаріальних дій нотаріусами. Отже, суд робить висновок, що рішення № 2509-1/20 єдиного учасника ТОВ ФІРМА ФІДЕЯ відповідає вимогам чинного законодавства України.
Також відповідно до Наказу № 759/5/371 від 18.03.2016 року Міністерства юстиції України та Міністерства фінансів України, яким затверджено Порядок інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України , прийнятого відповідно до ст. 73 Податкового кодексу України, у разі виникнення сумніву у контролюючого органу щодо правового статусу учасника ОСОБА_1 і наявності у нього повноважень приймати рішення № 2509-1/20 від 25.09.2020 року, Комісія мала можливість дослідити протокол №2409/20 від 24.09.2020 року, який міститься у ЄДРПОУ та наявний в матеріалах справи, щоб пересвідчитися у правомірності дій підписанта.
Водночас, суд зазначає, що відповідачем-2 рішенням № 58115/41223117/2 від 23.10.2020 року у задоволенні скарги позивача на рішення № 2030859/41223117 від 13.10.2020 року відмовлено по причині "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних", що суперечить фактичним обставинам і причинам відмови у реєстрації податкової накладної, зазначеної у рішенні № 2030859/41223117 від 13.10.2020 року. Крім того, рішення № 58115/41223117/2 від 23.10.2020 року відповідача-2 містить лише загальне твердження та не вказує, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 року у справі № 821/1173/17, у постанові від 02.04.2019 року у справі №822/1878/18.
На підставі викладеного, судом встановлено протиправність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене, відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, рішення № 2030859/41223117 від 13.10.2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №301 від 25.09.2020 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Водночас, чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Так, податковому органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, свобода розсуду фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в цьому випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи викладене, суд робить висновок про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірну податкову накладну подану ТОВ Фірма ФІДЕЯ .
За сукупності викладених обставин, суд робить висновок, що позовна заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем відповідно до платіжного доручення № 8146 від 29.10.2020 року судовий збір за подання позовної заяви до суду в сумі 2102 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників ДПС та Державної податкової служби України у рівних частинах.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ (вул. Андрія Фабра, буд. 1А, офіс 10 Дніпропетровська область, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 41223117) до Офісу великих платників податків ДПС (вул. Дегтярівська, буд. 11-г, м. Київ, 04119, код ЄДРПОУ 43141471), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.10.2020 року № 2030859/41223117, прийняте Офісом великих платників податків ДПС.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ № 301 від 25.09.2020 року датою її фактичного подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ (код ЄДРПОУ 41223117) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1101 (одна тисяча сто одна) грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма ФІДЕЯ код ЄДРПОУ 41223117) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1101 (одна тисяча сто одна) грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 01.12.2020 |
Номер документу | 93157754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні