ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/6074/20
У Х В А Л А
щодо залучення до участі в справі співвідповідача
та відкладення розгляду справи
30 листопада 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Костецького Н.В., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові клопотання про виключення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та залучення співвідповідача у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Трембіта» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними і скасування постанов про накладення штрафу, -
в с т а н о в и в:
товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Трембіта» звернулось до суду з позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, в якому, згідно з заявою про уточнення позовних вимог просить суд визнати протиправними та скасувати постанови Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.01.2020 № 1пз/17/1013-6/116-20, № 2пз/17/1013-6/116-20, № 3пз/17/1013-6/116-20, № 4пз/17/1013-6/116-20, № 5пз/17/1013-6/116-20, № 6пз/17/1013-6/116-20, № 7пз/17/1013-6/116-20, № 8пз/17/1013-6/116-20, № 9пз/17/1013-6/116-20, № 10пз/17/1013-6/116-20, № 11пз/17/1013-6/116-20, № 12пз/17/1013-6/116-20.
24.11.2020 представник позивача подав клопотання (вх. № 10627) про виключення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та залучення співвідповідача. Відповідно до поданого клопотання просить виключити з учасників адміністративної справи третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, яку залучити до участі в справі в якості співвідповідача. Зазначає, що згідно з п. 1 Положення про Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції №928 від 12.06.2017 Департамент є територіальним органом, без статусу юридичної особи публічного права, утвореним як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної інспекції» та у відповідності до вимог, визначених цим Законом від імені органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду мають право накладати штрафи за порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності головні інспектори будівельного нагляду.
Представники відповідача та третьої особи у підготовче засідання 24.11.2020 не прибули, про причини неприбуття суд не повідомили, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення судової повістки та розпискою.
За приписами с. 3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Відтак, суд проводив розгляд справи за відсутності представників відповідача та третьої особи.
Представник позивача у підготовчому засіданні 24.11.2020 підтримала клопотання про виключення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача та залучення співвідповідача.
У підготовчому засідання 24.11.2019 суд заслухав думку представника позивача щодо задоволення клопотання та перейшов до розгляду такого в письмове провадження, представник позивача підтримав перехід до розгляду клопотання в письмове провадження.
У частині першій статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) встановлено, що сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.
Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено вказаним Кодексом (частина четверта статті 46 КАС України).
Відповідно до ч.ч.3-6 ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Згідно з п. 1 Положення про Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції №928 від 12.06.2017 року Департамент є територіальним органом, без статусу юридичної особи публічного права, утвореним як структурний підрозділ апарату Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, розглядаються, зокрема, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Накладати штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", мають право, зокрема, від імені органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду - головні інспектори будівельного нагляду.
Таким чином, Державна архітектурно-будівельна інспекція України є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень, від імені якого головні інспектори будівельного нагляду накладають штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
На підставі наведено, зважаючи на предмет спору, суд вважає клопотання представника позивача обгрунтованим та таким, що підлягає до задовллення.
Керуючись ст. 48,248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
1. Клопотання представника позивача - задовольнити.
2. Виключити з числа учасників адміністративної справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Трембіта» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними і скасування постанов про накладення штрафу третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України.
3. Залучити до участі в справі в якості співвідповідача Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (бульвар Лесі Украхнки, 26, м. Київ, код ЄДРПОУ 37471912).
4. Підготовче засідання відкласти до 16 грудня 2020 року о 10 год. 30 хв.
Роз`яснити, що після залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Ухвала набирає законної сили негайно після постановлення та оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включене до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 02.12.2020 |
Номер документу | 93159189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні