Рішення
від 17.11.2020 по справі 440/4005/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 листопада 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/4005/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Головка А.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Ель Яагубі О.В.,

представника позивача - Питулько А.В.,

представника відповідача - Ковальчук О.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР" до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, Експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксани Федорівни про визнання протиправним та скасування висновку, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

28 липня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку від 26.05.2020 № 7715/82-20 про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м. Кременчук, Полтавської області , зобов`язання надати висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м. Кременчук, Полтавської області .

В обґрунтування своїх вимог посилався на те, що всі недоліки проекту землеустрою, зазначені у висновках про не погодження проекту землеустрою, повністю усунені, в зв`язку із чим відповідно до ч. 5 та ч. 8 статті 186-1 Земельного кодексу України, підстави для відмови в погодженні проекту землеустрою відповідачем відсутні.

Ухвалою суду від 03 серпня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 440/4005/20, розгляд справи ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 10 вересня 2020 року залучено до участі у справі № 440/4005/20 в якості другого відповідача експерта державної експертизи Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксану Федорівну.

16.09.2020 від Головного управління Держгеокадастру у Волинській області надійшов відзив на позов, у якому представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що отримання висновку про відмову в погодженні проекту землеустрою не позбавляє права розробника після усунення зауважень та пропозицій на повторне направлення документації із землеустрою для погодження.

06.10.2020 від експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксани Федорівни надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що висновок від 26.05.2020 № 7715/82-20 про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки прийнятий у порядку, передбаченому чинним законодавством.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Волинській області заперечував проти позову, просив відмовити у його задоволенні.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що з метою формування земельної ділянки, на якій знаходяться нерухоме майно ТОВ "Пальміра-Стар" замовлено в розробника документації із землеустрою ФОП ОСОБА_1 виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення) з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м. Кременчук Полтавської області .

Проект виготовлявся на підставі рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.03.2019 Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці , яким ТОВ "Пальміра-Стар" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки на умовах оренди для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А .

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ Пальміра Стар (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А , неодноразово подавався на погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України.

19.05.2020 ТОВ Пальміра Стар подано для погодження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ Пальміра Стар (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А .

Система електронного документообігу Держгеокадастру за принципом випадковості для погодження проекту землеустрою обрано Головне управління Держгеокадастру у Волинській області.

Експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксаною Федорівною 26.05.2020 складено висновок № 7715/82-20 про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної.

Позивач не погодився із вказаним висновком, у зв`язку із чим звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов до наступних висновків.

Статтею 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Згідно із частинами 1 - 3 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 134 кодексу не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Разом з тим, статтею 123 Земельного кодексу України визначено порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.

Так, відповідно до частини 1 вказаної статті надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Частинами 2, 3 вказаної статті передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Згідно із частиною 4 статті 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст. 186-1 Кодексу проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 4 ст. 186-1 Кодексу розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Ч. 5 ст. 186-1 Земельного кодексу України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації (ч. 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України).

Згідно із ч. 8 ст. 186-1 Кодексу у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений). Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки. Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.

З метою формування земельної ділянки, на якій знаходяться нерухоме майно ТОВ "Пальміра-Стар" замовлено в розробника документації із землеустрою ФОП ОСОБА_1 виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення) з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м. Кременчук Полтавської області .

Проект виготовлявся на підставі рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.03.2019 Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці , яким ТОВ "Пальміра-Стар" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки на умовах оренди для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А.

Також, як вбачається з матеріалів справи, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ Пальміра Стар (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, неодноразово подавався на погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України.

Система електронного документообігу Держгеокадастру за принципом випадковості для погодження проекту землеустрою вибрала Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області.

Територіальний орган Держгеокадастру не погодив проект землеустрою ТОВ "Пальміра-Стар" і в своєму висновку від 23.01.2020 №1387/82-20 в п. 9 вказав наступні зауваження до проекту:

1. В довідці з державної статистичної звітності уточнити існуючий стан земельної ділянки.

2. Проект доповнити інформацією про належність (неналежність) земельної ділянки до особливо цінних груп ґрунтів.

3. Проект не відповідає ст. 51 ЗКУ, оскільки об`єкт нерухомості (кафе) не відноситься до об`єктів рекреаційного призначення.

Виправивши зауваження, як зазначає це позивач у позові, розробник подав повторно проект на погодження.

Системою електронного документообігу Держгеокадастру для погодження проекту землеустрою вибрано Головне управління Держгеокадастру Херсонській області.

Територіальний орган Держгеокадастру не погодив проект землеустрою ТОВ "Пальміра-Стар" та у своєму висновку від 06.02.2020 №758/82-20 в п. 9 навів наступні зауваження до проекту: зауваження №3 у висновку експерта державної експертизи №1387/82-20 від 23.01.2020 не усунуто, а саме: цільове призначення запроектованої земельної ділянки 07:01 не відповідає об`єкту нерухомості, розміщеному на земельній ділянці - кафе з літнім майданчиком та нежитловими будівлями, в супереч ст. 51 Земельного кодексу України.

При наступній подачі проекту розробником на погодження Система електронного документообігу Держгеокадастру вибрала Головне управління Держгеокадастру у Житимирській області.

Територіальним орган Держгеокадастру не погодив проект землеустрою ТОВ "Пальміра-Стар" і в своєму висновку від 06.04.2020 №4342/87-20 в п.9 зазначив наступні зауваження до проекту: не усунуто зауваження попередніх експертів державної експертизи - цільове призначення запроектованої земельної ділянки для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення не відповідає об`єкту нерухомості розміщеному на земель ділянці - кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за ст. 51 ЗК України.

Таким чином, як відповідно до попередніх висновків від 23.01.2020 № 1387/82-20, 06.02.2020 № 758/82-20, 06.04.2020 № 4342/82-20, так і відповідно до оскаржуваного висновку про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 26.05.2020 № 7715/82-19 зауваження до проект землеустрою виправлені не в повній мірі, а саме в п.9 висновку експерта державної експертизи Данильчук Оксани Федорівни №7715/82-20 в 26.05.2020 викладені зауваження до проекту:

1) узгодити категорію земель, за рахунок яких формується земельна ділянка, враховуючи, що частина земельної ділянки площею 0,0601 га - прибережна смуга вздовж річок, навколо водойм (врахувати вимоги ст.ст. 58 59, 60, 61 Земельного кодексу України);

2) обґрунтувати цільове призначення запроектованої земельної ділянки, код згідно КВЦПЗ 07.01. (для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, хоча дозвіл на розробку проекту землеустрою наданий рішення 38 сесії 7 скликання Кременчуцької міської ради від 03.09.2019 для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями (врахувати вимоги ст. 51 ЗК України, а також Класифікацію видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 №548;

3) під який саме об`єкт рекреаційного призначення відводиться земельна ділянка.

Отже, як видно із змісту всіх висновків, експерти територіальних органів Держгеокадастру звертали увагу на одне і теж порушення вимог чинного законодавства, а саме: ст. 51 Земельного кодексу України, що виявлене у розробленому проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Пальміра-Стар": цільове призначення земельної ділянки (землі рекреаційного призначення) не узгоджується із об`єктом нерухомості комерційного призначення, що знаходяться на останній.

Такий висновок викладений в оскаржуваному висновку експерта державної експертизи, оскільки дане зауваження, викладене у попередній висновках експертів, не усунуто розробником документації із землеустрою.

Тому проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м. Кременчук Полтавської області був непогоджений експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксаною Федорівною за наявності тих самих недоліків, на яких було наголошено і у попередніх трьох висновках державних експертів Головних управлінь в Рівненській, Херсонській та Житомирській областях.

Отже доводи позивача, в яких він стверджує, що відповідачем відмовлено у погодженні проекту землеустрою з інших причин чим порушено вимоги ч.8 ст. 186-1 Земельного Кодексу України, є необґрунтованими.

Відповідно до ч.6 ст. 186-1 Земельного Кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно до планово-картографічних матеріалів поданого на погодження проекту землеустрою, зокрема плану земельної ділянки та таблиці відомостей про цільове призначення земельної ділянки встановлено, що частина земельної ділянки площею 0,0601 га знаходяться під прибережною смугою річки.

В проекті землеустрою розробником зазначено, що вся земельна ділянка відноситься до земель рекреаційного призначення.

При цьому, приписами ст. 58 Земельного кодексу України, передбачено, що до земель водного фонду належать землі, зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами.

Рішенням Кременчуцької міської ради від 03.09.2019 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ "Пальміра-Стар" орієнтованою площею 0,2332 га для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями.

Даним рішення органом місцевого самоврядування визначено вид використання земельної ділянки під об`єктом нерухомості комерційного , призначення і лише для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями (без права на будівництво), а проектом землеустрою, що виготовлявся на підставі даного рішення, цільове призначення земельної ділянки віднесено до категорії "землі рекреаційного призначення", Код КВЦПЗ 07.01 "Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення".

Відповідно до ст. 50 Земельного Кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

За змістом норми ст. 51 Земельного Кодексу України до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зеленю насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських 11 екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Приміщення кафе є об`єктом комерційного призначення і як вбачається із ст. 51 Земельного Кодексу України, землі під даним об`єктом нерухомості не можуть відноситися до земель рекреаційного призначення.

Відповідно до абз. 15 ст. 1 Закону України "Про землеустрій" цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою встановленому законодавством порядку.

Відомості про цільове призначення земельної ділянки містяться Державному земельному кадастрі.

За ч.1 ст. 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).

Відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:

а) щодо категорії земель:

на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, як передбачена зміна її цільового призначення;

на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;

б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель:

на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони);

на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення (ч. 2 ст. 21 Закону).

Тому, встановленню цільового призначення земельної ділянки передує виготовлення документації із землеустрою та внесення інформації на підставі даної документації до Державного земельного кадастру.

Прийняте рішення розпорядника земель про надання дозволу на розробку документації не встановлює цільове призначення земельної ділянки.

Суд звертає увагу на те, що своїм рішенням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою орган місцевого самоврядування лише зазначив присутність обмежень у користуванні земельною ділянкою, що обумовлені наявністю об`єктів природоохоронного призначення (прибережна захисна смуга), енергетики (ЛЕП), транспорту (інженерні комунікації) та встановлені чинним законодавством.

Листом №Д-02-25/3819 від 07.07.2020 виконавчий комітет Кременчуцької міської ради Полтавської області розробнику проекту відведення земельної ділянки ТОВ "Пальміра-Стар" ОСОБА_3 повідомлено, що відповідно до ДБН Б. 1.1-22:2017 на перспективній ландшафт рекреаційній зоні ПР-2 допускаються переважні види використання території Р-2 та супутні види використання території Р-2. За відсутності на земельній ділянці переважного виду використання, супутній вид не допускається.

За інформацією управління містобудування та архітектури №28-40/0403 03.10.2019 підтверджується розміщення закладів громадського харчування (існуюче кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями, супутніх видах використання зони ПР-2.

Проте наявність на земельній ділянці кафе " Пальміра ", як супутнього виду використання території, за відсутності переважного виду використання віднесення земельної ділянки до земель рекреаційного призначення є необґрунтованим.

Також, рішенням Кременчуцької міської ради від 17.06.2004 затверджувалися матеріали інвентаризації земельного масиву, в який входить земельна ділянка кафе " Пальміра " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м. Кременчук Полтавської області, яким земля віднесена до земель іншої комерційної діяльності.

В свою чергу варто зазначити, що цільове призначення земельної ділянки повинно визначатися розробником документації із землеустрою, виходячи приписів Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 №548.

Відповідно до п.п. 1.1, 1.2 та 1.4 розділу І Загальні положення Класифік Класифікація видів цільового призначення земель розроблена відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій" та Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 224.

Код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі.

КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

В розділі ІІ в секції Е 07 (Землі рекреаційного призначення) визначені так види використання в межах вищевказаної категорії:

- земельні ділянки зелених зон І зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів,·стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації);

- для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення;

- для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту;

- для індивідуального дачного будівництва;

- для колективного дачного будівництва;

- для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду.

Тому, із змісту вимог КВЦПЗ чітко видно, що вид використання земельної ділянки, пов`язаний із обслуговування об`єкту торгівлі чи громадського харчування не може входити до категорії "Землі рекреаційного призначення".

Таким чином, висновок експерта державної експертиз №7715/82-20 від 26.05.2020 про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га ТОВ "Пальміра-Стар" із цільовим призначенням "Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення" (КОД КВЦПЗ 07.01) та видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " Пальміра " з літнім майданчиком нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, Кременчук Полтавської області прийнятий у порядку, передбаченому чинним законодавством та скасуванню не підлягає.

З огляду на викладене, позовні вимоги ТОВ "Пальміра-Стар" задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР" до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, Експерта державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксани Федорівни про визнання протиправним та скасування висновку, зобов`язання вчинити дії.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення .

Повне рішення складено 27 листопада 2020 року.

Головуючий суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено01.12.2020
Номер документу93159748
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4005/20

Постанова від 26.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні