Постанова
від 17.02.2021 по справі 440/4005/20
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2021 р.Справа № 440/4005/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бегунца А.О.,

Суддів: Рєзнікової С.С. , Мельнікової Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР" на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 року, головуючий суддя І інстанції: А.Б. Головко, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 27.11.20 року по справі № 440/4005/20

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР"

до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області , Експерта державної експертизи Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксани Федорівни

про визнання протиправним та скасування висновку, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області, експерта державної експертизи Головного управління Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксани Федорівни, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати висновок від 26.05.2020 № 7715/82-20 про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 ;

- зобов`язати надати висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування своїх вимог посилався на те, що всі недоліки проекту землеустрою, зазначені у висновках про не погодження проекту землеустрою, повністю усунені, в зв`язку із чим відповідно до ч. 5 та ч. 8 статті 186-1 Земельного кодексу України, підстави для відмови в погодженні проекту землеустрою відповідачем відсутні.

Рішенням Полтавського окружного адміністраивного суду від 17.11.2020 у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з вказаним рішенням, позивачем ТОВ "Пальміра-Стар" подано апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на порушення норм права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, просить рішення Полтавського окружного адміністраивного суду від 17.11.2020 скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

В обґрунтування апеляційної скарги позивач зазначає, що відмова експерта державної експертизи Головного управління Держгеокадастру у Волинській області ОСОБА_1 у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки порушує право позивача на формування земельної ділянки для отримання її в оренду.

Відповідно до відзиву на апеляційну скаргу, відповідач ГУ Держгеокадастру у Волинській області зазначає, що отримання висновку про відмову в погодженні проекту землеустрою не позбавляє права розробника після усунення зауважень та пропозицій на повторне направлення документації із землеустрою для погодження.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що з метою формування земельної ділянки, на якій знаходяться нерухоме майно ТОВ "Пальміра-Стар", замовлено в розробника документації із землеустрою ФОП ОСОБА_2 виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення) з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 .

Проект виготовлявся на підставі рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.03.2019 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці", яким ТОВ "Пальміра-Стар" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки на умовах оренди для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 .

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ "Пальміра Стар" (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 , неодноразово подавався на погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України.

19.05.2020 ТОВ "Пальміра Стар" подано для погодження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ "Пальміра Стар" (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 .

Системою електронного документообігу Держгеокадастру за принципом випадковості для погодження проекту землеустрою обрано Головне управління Держгеокадастру у Волинській області.

Експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксаною Федорівною 26.05.2020 складено висновок № 7715/82-20 про відмову в погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної.

Позивач не погодився із вказаним висновком, у зв`язку із чим звернувся до суду.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з їх необґрунтованості.

Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Статтею 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

Згідно із частинами 1 - 3 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 134 кодексу не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Разом з тим, статтею 123 Земельного кодексу України визначено порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.

Так, відповідно до частини 1 вказаної статті надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Частинами 2, 3 вказаної статті передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Згідно із частиною 4 статті 123 Земельного кодексу України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст. 186-1 Кодексу проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч. 4 ст. 186-1 Кодексу розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.

Частиною 5 статті 186-1 Земельного кодексу України передбачено,що органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації (ч. 6 ст. 186-1 Земельного кодексу України).

Згідно із ч. 8 ст. 186-1 Кодексу у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений). Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки. Повторна відмова не позбавляє права розробника проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки усунути недоліки проекту та подати його на погодження.

З метою формування земельної ділянки, на якій знаходяться нерухоме майно, ТОВ "Пальміра-Стар" замовлено в розробника документації із землеустрою ФОП ОСОБА_2 виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення) з видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 .

Проект виготовлявся на підставі рішення Кременчуцької міської ради Полтавської області від 03.03.2019 "Про надання та відмову в наданні дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в м. Кременчуці", яким ТОВ "Пальміра-Стар" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення даної земельної ділянки на умовах оренди для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А.

Також, матеріалами справи встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ "Пальміра Стар" (код КВЦПЗ 07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення), для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, неодноразово подавався на погодження в порядку статті 186-1 Земельного кодексу України.

Система електронного документообігу Держгеокадастру за принципом випадковості для погодження проекту землеустрою вибрала Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області.

Територіальний орган Держгеокадастру не погодив проект землеустрою ТОВ "Пальміра-Стар" і в своєму висновку від 23.01.2020 №1387/82-20 в п. 9 вказав наступні зауваження до проекту:

1. В довідці з державної статистичної звітності уточнити існуючий стан земельної ділянки.

2. Проект доповнити інформацією про належність (неналежність) земельної ділянки до особливо цінних груп ґрунтів.

3. Проект не відповідає ст. 51 ЗКУ, оскільки об`єкт нерухомості (кафе) не відноситься до об`єктів рекреаційного призначення.

Виправивши зауваження, як зазначає позивач, розробник подав повторно проект на погодження.

Системою електронного документообігу Держгеокадастру для погодження проекту землеустрою вибрано Головне управління Держгеокадастру Херсонській області.

Територіальний орган Держгеокадастру не погодив проект землеустрою ТОВ "Пальміра-Стар" та у своєму висновку від 06.02.2020 №758/82-20 в п. 9 навів наступні зауваження до проекту: зауваження №3 у висновку експерта державної експертизи №1387/82-20 від 23.01.2020 не усунуто, а саме: цільове призначення запроектованої земельної ділянки 07:01 не відповідає об`єкту нерухомості, розміщеному на земельній ділянці - кафе з літнім майданчиком та нежитловими будівлями, в супереч ст. 51 Земельного кодексу України.

При наступній подачі проекту розробником на погодження Система електронного документообігу Держгеокадастру вибрала Головне управління Держгеокадастру у Житимирській області.

Територіальним орган Держгеокадастру не погодив проект землеустрою ТОВ "Пальміра-Стар" і в своєму висновку від 06.04.2020 №4342/87-20 в п.9 зазначив наступні зауваження до проекту: не усунуто зауваження попередніх експертів державної експертизи - цільове призначення запроектованої земельної ділянки для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення не відповідає об`єкту нерухомості розміщеному на земель ділянці - кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за ст. 51 ЗК України.

Таким чином, як відповідно до попередніх висновків від 23.01.2020 № 1387/82-20, 06.02.2020 № 758/82-20, 06.04.2020 № 4342/82-20, так і відповідно до оскаржуваного висновку про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 26.05.2020 № 7715/82-19 зауваження до проекту землеустрою виправлені не в повній мірі, а саме в п.9 висновку експерта державної експертизи ОСОБА_1 №7715/82-20 в 26.05.2020 викладені зауваження до проекту:

1) узгодити категорію земель, за рахунок яких формується земельна ділянка, враховуючи, що частина земельної ділянки площею 0,0601 га - прибережна смуга вздовж річок, навколо водойм (врахувати вимоги ст.ст. 58 59, 60, 61 Земельного кодексу України);

2) обґрунтувати цільове призначення запроектованої земельної ділянки, код згідно КВЦПЗ 07.01. (для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, хоча дозвіл на розробку проекту землеустрою наданий рішення 38 сесії 7 скликання Кременчуцької міської ради від 03.09.2019 для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями (врахувати вимоги ст. 51 ЗК України, а також Класифікацію видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 №548);

3) під який саме об`єкт рекреаційного призначення відводиться земельна ділянка.

Отже, зі змісту всіх висновків, експерти територіальних органів Держгеокадастру звертали увагу на одне і теж порушення вимог чинного законодавства, а саме: ст. 51 Земельного кодексу України, що виявлене у розробленому проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ "Пальміра-Стар": цільове призначення земельної ділянки (землі рекреаційного призначення) не узгоджується із об`єктом нерухомості комерційного призначення, що знаходяться на останній.

Такий висновок викладений в оскаржуваному висновку експерта державної експертизи, оскільки дане зауваження, викладене у попередній висновках експертів, не усунуто розробником документації із землеустрою.

Тому проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 непогоджений експертом державної експертизи ГУ Держгеокадастру у Волинській області Данильчук Оксаною Федорівною за наявності тих самих недоліків, на яких було наголошено і у попередніх трьох висновках державних експертів Головних управлінь в Рівненській, Херсонській та Житомирській областях.

Отже доводи позивача, що відповідачем відмовлено у погодженні проекту землеустрою з інших причин чим порушено вимоги ч. 8 ст. 186-1 Земельного Кодексу України, є необґрунтованими.

Відповідно до ч. 6 ст. 186-1 Земельного Кодексу України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно до планово-картографічних матеріалів поданого на погодження проекту землеустрою, зокрема плану земельної ділянки та таблиці відомостей про цільове призначення земельної ділянки встановлено, що частина земельної ділянки площею 0,0601 га знаходяться під прибережною смугою річки.

В проекті землеустрою розробником зазначено, що вся земельна ділянка відноситься до земель рекреаційного призначення.

При цьому, приписами ст. 58 Земельного кодексу України, передбачено, що до земель водного фонду належать землі, зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами.

Рішенням Кременчуцької міської ради від 03.09.2019 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на умовах оренди ТОВ "Пальміра-Стар" орієнтованою площею 0,2332 га для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями.

Даним рішенням органу місцевого самоврядування визначено вид використання земельної ділянки під об`єктом нерухомості комерційного призначення і лише для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями (без права на будівництво), а проектом землеустрою, що виготовлявся на підставі даного рішення, цільове призначення земельної ділянки віднесено до категорії "землі рекреаційного призначення", Код КВЦПЗ 07.01 "Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення".

Відповідно до ст. 50 Земельного Кодексу України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

За змістом норми ст. 51 Земельного Кодексу України до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зеленю насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських 11 екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Приміщення кафе є об`єктом комерційного призначення і відповідповідно до ст. 51 Земельного Кодексу України, землі під даним об`єктом нерухомості не можуть відноситися до земель рекреаційного призначення.

Відповідно до абз. 15 ст. 1 Закону України "Про землеустрій" цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою встановленому законодавством порядку.

Відомості про цільове призначення земельної ділянки містяться у Державному земельному кадастрі.

За ч. 1 ст. 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).

Відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:

а) щодо категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, як передбачена зміна її цільового призначення; на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;

б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель: на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються; на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони); на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення (ч. 2 ст. 21 Закону).

Тому, встановленню цільового призначення земельної ділянки передує виготовлення документації із землеустрою та внесення інформації на підставі даної документації до Державного земельного кадастру.

Прийняте рішення розпорядника земель про надання дозволу на розробку документації не встановлює цільове призначення земельної ділянки.

Колегія суддів зазначає, що своїм рішенням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою орган місцевого самоврядування лише зазначив присутність обмежень у користуванні земельною ділянкою, що обумовлені наявністю об`єктів природоохоронного призначення (прибережна захисна смуга), енергетики (ЛЕП), транспорту (інженерні комунікації) та встановлені чинним законодавством.

Листом №Д-02-25/3819 від 07.07.2020 виконавчий комітет Кременчуцької міської ради Полтавської області розробнику проекту відведення земельної ділянки ТОВ "Пальміра-Стар" ОСОБА_3 повідомлено, що відповідно до ДБН Б. 1.1-22:2017 на перспективній ландшафт рекреаційній зоні ПР-2 допускаються переважні види використання території Р-2 та супутні види використання території Р-2. За відсутності на земельній ділянці переважного виду використання, супутній вид не допускається.

За інформацією управління містобудування та архітектури №28-40/0403 від 03.10.2019 підтверджується розміщення закладів громадського харчування (існуюче кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями, супутніх видах використання зони ПР-2.

Проте, наявність на земельній ділянці кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 ", як супутнього виду використання території, за відсутності переважного виду використання віднесення земельної ділянки до земель рекреаційного призначення є необґрунтованим.

Також, рішенням Кременчуцької міської ради від 17.06.2004 затверджувалися матеріали інвентаризації земельного масиву, в який входить земельна ділянка кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком та нежитловими будівлями за адресою: набережна Лейтенанта Дніпрова, 33-А, м.Кременчук Полтавської області, яким земля віднесена до земель іншої комерційної діяльності.

В свою чергу, цільове призначення земельної ділянки повинно визначатися розробником документації із землеустрою, виходячи приписів Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), затвердженої наказом Держкомзему від 23.07.2010 №548.

Відповідно до п.п. 1.1, 1.2 та 1.4 розділу І Загальні положення Класифік Класифікація видів цільового призначення земель розроблена відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій" та Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2008 № 224.

Код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі.

КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

В розділі ІІ в секції Е 07 (Землі рекреаційного призначення) визначені так види використання в межах вищевказаної категорії:

- земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів,·стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації);

- для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення;

- для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту;

- для індивідуального дачного будівництва;

- для колективного дачного будівництва;

- для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду.

Тому, із змісту вимог КВЦПЗ встановлено, що вид використання земельної ділянки, пов`язаний із обслуговування об`єкту торгівлі чи громадського харчування не може входити до категорії "Землі рекреаційного призначення".

Отже, з урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої, що висновок експерта державної експертиз №7715/82-20 від 26.05.2020 про відмову у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2334 га ТОВ "Пальміра-Стар" із цільовим призначенням "Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення" (КОД КВЦПЗ 07.01) та видом використання - для експлуатації та обслуговування кафе " ІНФОРМАЦІЯ_1 " з літнім майданчиком нежитловими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 прийнятий у порядку, передбаченому чинним законодавством та не підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процессуального права.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції, дійшла висновку, що при прийнятті рішення, суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального права.

Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ПАЛЬМІРА-СТАР" залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 року по справі № 440/4005/20 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя (підпис)А.О. Бегунц Судді (підпис) (підпис) С.С. Рєзнікова Л.В. Мельнікова Повний текст постанови складено 26.02.2021 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено01.03.2021
Номер документу95175838
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4005/20

Постанова від 26.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 04.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 17.11.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.Б. Головко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні