Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05.11.2020 Справа №607/15792/19
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:
Головуючого Ромазана В. В.
з участю секретаря Шаталюка А.О.
представника позивача Біль Р.С.
представника відповідача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тернополі справу за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Золотопотіцької селищної ради Бучацького району, Тернопільської області про визнання незаконним та скасування наказів про передачу земельних ділянок, акту приймання - передачі земельних ділянок, рішення Золотопотіцької селищної ради №1671 від 13 грудня 2018 року в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 звернулася з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Золотопотіцької селищної ради Бучацького району, Тернопільської області, в якому просить визнати незаконним та скасувати наказ начальника Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області Кузя І.І. від 22.09.2018р. № 19-3144/14- 18-СГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність) в частині передачі Золотопотіцькій селищній раді Бучацького району в комунальну власність земельної ділянки за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, яка зазначена в додатку наказу, скасувати акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комуналку власність від 24.09.2018 року, визнати незаконним та скасувати рішення Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області №1671 від 13.12.2018 року в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, визнати незаконним та скасувати наказ начальника Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області Кузя 1.1, від 08 лютого 2019 року від №19-264/14-19-СГ Про внесення змін до наказу Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області від 22.09.2018 року №19-3144/14-18-СГ із змінами
Позов мотивовано тим, що 29 березня 2017 року позивач звернулася до Головного Управління Держгеокадастру у Тернопільській області із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення їй земельної ділянки у власність, орієнтованою площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту на території с. Возилів Бучацького району Тернопільської області. Однак, розглянувши клопотання відповідач рішенням від 03.05.2017року №1-3301/0-1083/6-17 відмовив позивачу у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою. Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 819/737/17 від 13 червня 2017 року, яке набрало законної сили визнано протиправним та скасовано рішення відповідача від 03.05.2017 р. № 1-3301/0-1083/6-17 та зобов`язано повторно розглянути клопотання позивача про надання дозволу на розроблення відповідної документації із землеустрою. Повторно відповідачем протягом одного місяця, тобто у періоді 10 липня 2017 року по 10 серпня 2017 року, її клопотання розглянуто не було. У зв`язку із цим, ОСОБА_2 було укладено із ТОВ Регіональний земельно-кадастровий центр Галицькі землі договір №15 08/17 на виконання землевпорядних робіт по розробці проекту землеустрою, щодо відведення ОСОБА_2 земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Возилів Бучацького району Тернопільської області. Відповідача було проінформовано про укладення вказаного договору згідно абзацу 3 частини 7 статті 118 Земельного кодексу України, абзацу 1 п. б) статті 22 Закону України Про землеустрій .
09 січня 2019 року позивачем було подано до відповідача заяву про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянку у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Возилів Бучацького району Тернопільської області. Розглянувши вказану заяву відповідач листом від 22.01.2019 року 1-124/0-97/0/17-19 інформував, що земельна ділянка площею 1,8203 га із кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, яка проектується до відведення у власність позивачу, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 року №60-р та відповідно до наказу від 22.09.2018 року №19-3144/14-18-СГ передана Золотопотіцькій об`єднаній територіальній громаді. Позивач вважає, що у зазначеній відповіді відповідачем неправомірно було застосовано розпорядження КМ України від 31 січня 2018р. 60-р, яке не може бути застосовано до спірних правових відносин, оскільки не є нормативно-правовим актом. Відповідач при передачі у комунальну власність спірної земельної ділянки, на яку претендує позивач, повинен був застосовувати нормативно-правові акти, чинні на момент звернення позивача до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, тобто станом на 29 березня 2017, а не на момент прийняття рішення про передачу спірної земельної ділянки у комунальну власність. Вважає, що вказане розпорядження погіршує становище особи, є таким, що не прийняте відповідно до ЗК України, не є нормативно-правовим актом, а тому не може регулювати будь-які земельні відносини. Відтак вважає, що наказ відповідача від 22 вересня 2018 року №19-3144/14-18 СГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність в частині передачі Золотопотіцькій селищній раді ( Золотопотіцька об`єднана територіальна громада) Бучацького району у комунальну власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367 площею 1,8203 га, яка проектувалась до відведення у власність ОСОБА_2 , акт приймання-передачі сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 24.09.2018 року, рішення №1671 від 13 грудня 2018 року про прийняття у комунальну власність земельну ділянку, рішення про передачу вказаної ділянки, від 08 лютого 2019 року № 19-264/14-19-СГ є незаконними та підлягають до скасування.
Відповідач Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області подав до суду відзив на позов, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що згідно ст. 117 Конституції України та ст.. 49 Закону України Про Кабінет Міністрів України передбачено, що Кабінет Міністрів України видає обов`язкові до виконання акти - постанови і розпорядження. Твердження позивача про те, що розпорядження не прийняте відповідно ЗК України чи на його виконання та по своїй суті не може містити нормативно правових норм, які врегульовують порядок передачі у комунальну власність земельних ділянок є помилковим та необґрунтованим. На виконання доручення КМ України, Держгеокадастр та його територіальні органи, зокрема 09.02.2018 між Головним управлінням та Золопотіцькою селищною об`єднаною територіальною громадою укладено Меморандум про співпрацю при здійсненні заходів щодо передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаної територіальної громади. 30.03.2018 на адресу Головного управління від Золотопотицької селищної ради надійшло клопотання про передачу у комунальну власність земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 1285, 018 га. У даному переліку вказано земельну ділянку за кадастровим номером 6121281400:01:001:0711 площею 3, 6407га угіддя рілля. На підставі наказу Головного управління Держгеокадастру від 22.09.2018 року за №19-3144/14-18-сг передано у комунальну власність Золотопотіцької селищної ради земельні ділянки загальною площею 1180,3459 га. Земельну ділянку за кадастровим номером 6121281400:01:001:0711 було поділено на дві земельні ділянки за кадастровими номерам 6121281400:01:001:0367 площею 1,8203 та 621281400:01:001:0427 площею 1,8204 га. Вважає, що спірний наказ Головного управління від 22.09.2018 №19-3144/14-18-сг є таким, що прийнятий в межах визначених законом повноважень. Після передачі земель державної власності у комунальну власність змінився розпорядник земель сільськогосподарського призначення з Головного управління Держгеокадастру Тернопільській області на Золопотіцьку селищну раду. Отже, позивач міг звернутися із відповідною заявою про затвердження розробленої документації із землеустрою, у порядку встановленому ч. 9 ст.118 Земельного кодексу України до Золотопотицької селищної ради. Крім того зазначив, що оскаржувані акти не створюють жодних обов`язків для позивача, як особи, зацікавленої у набутті права власності земельну ділянку із земель державної або комунальної власності та не створюють перешкод для реалізації нею права на утримання земельної ділянки у власність у порядку, визначеному ст.ст. 116, 118 Земельного кодексу України та не порушують права та інтереси позивача з боку відповідачів.
Представник позивача надіслав суду відповідь на відзив Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, згідно якої зазначив, що спірне розпорядження КМ України №60-р від 31.01.2018р. не прийняте відповідно до вимог ЗК України чи на його виконання, а тому не може бути застосоване до спірних правовідносин.
Золотопотіцька селищна рада Бучацького району Тернопільської області письмового відзиву щодо позову не подавала.
Ухвалою судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 08 липня 2019 року відкрито провадження по справі та призначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження із викликом сторін.
24 січня 2020 року у даній справі завершено проведення підготовчого судового засідання за наслідками якого підготовче провадження закрито, а дану справу призначено до судового розгляду.
В судовому засіданні представник позивача - адвокат Біль Р.С. позов підтримав з підстав викладених в ньому та просив задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив у задоволенні позову відмовити, з підстав зазначених у відзиві на позов.
Представник відповідача Золотопотіцької селищної ради Бучацького району, Тернопільської області в судовому засіданні позов не визнав, у подальшому подав письмові пояснення та документи, які слугували підставою для прийняття спірного рішення Золотопотіцької селищної ради Бучацького району тернопільської області №1671 від 13.12.2018 року. У поданих поясненнях зазначив, що вважає спірне рішення сесії Золотопотіцької селищної ради від 13.12.2018 року №1671 Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність таким, що прийняте відповідно до вимог законодавства України. Крім цього, зазначили, що позивача із заявою про затвердження розробленої документації із землеустрою на спірну земельну ділянку кадастровий номер 6121281400010010367 площею 1,8203 га те передачі земельної ділянки у власність до Золотопотіцької селищної ради не звертався, тому позов ОСОБА_2 вважають передчасним.
Дослідивши докази, судом встановлено наступні обставини.
Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-6105107302018 від 03.10.2018 року земельна ділянка за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, площею 1,8203 є землею сільськогосподарського призначення, державної власності та належить до земель запасу.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року, яка набрала законної сили у адміністративній справі №819/1430/17 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення і визнання бездіяльністю протиправною, визнао протиправним та скасовано рішення Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області від 07.07.2017 року №1-5864/0-2122/6-17. Визнано протиправною бездіяльність службових осіб Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області щодо невиконання рішення Тернопільського окружного адміністративного суду у справі №819/737/17 від 13 червня 2017 року та залишенням без розгляду клопотання ОСОБА_2 від 29 березня 2017 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення їй земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту на території с.Возилів, Бучацького району Тернопільської області. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 лютого 2018 року апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області задоволено частково: постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року в частині задоволення позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності службових осіб Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області щодо невиконання рішення тернопільського окружного адміністративного суду від 13 червня 2017 року у справі №819/737/17 скасовано, в решті постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2017 року залишено без змін. Постановою ВС України у вказаній справі від 17.04.2018 року, касаційну скаргу ОСОБА_2 залишено без задоволення, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 01 лютого 2018 року залишено без змін. Як вбачається із вказаних судових рішень, …29 березня 2017 року ОСОБА_2 звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,000 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту на території с. Возилів, Бучацького району, Тернопільської області. До заяви додала копію паспорта, копію ідентифікаційного номера, викопіювання із публічної кадастрової карти щодо бажаного місця розташування земельної ділянки. 03 травня 2017 року Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області прийняло рішення, яке оформлено листом № І-3301/0-1083/6-17, щодо відмови у наданні дозволу ОСОБА_2 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність. ОСОБА_2 не погодилася з рішенням Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області щодо відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, у зв`язку з чим звернулася до суду. Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 819/737/17 від 13 червня 2017 року за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення і визнання бездіяльністю протиправною: визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Держгаокадастру в Тернопільській області від 03 травня 2017 року № І-3301/0-1083/6-17 та зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області повторно розглянути клопотання ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтованою площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту на території с. Возилів, Бучацького району, Тернопільської області. Дане рішення набрало законної сили 10 липня 2017 року. Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 819/737/17 від 13 червня 2017 року в повному обсязі не виконано, оскільки клопотання ОСОБА_2 від 29 березня 2017 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення їй земельної ділянки у власність, орієнтованою площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту на території с. Возилів, Бучацького району, Тернопільської області повторно Головним управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області не було розглянуто. 12 червня 2017 року ОСОБА_2 повторно звернулася із заявою до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення їй земельної ділянки у власність, орієнтованою площею 2,000 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту на території с. Возилів, Бучацького району, Тернопільської області. 07 липня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Тернопільській області було прийнято рішення № І-5864/0-2122/6-17 про відмову в задоволенні клопотання, посилаючись на те, що відповідно до Стратегії удосконалення механізму управління у сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 07 червня 2017 року № 413 , Головне управління оприлюднює на офіційному веб-сайті перелік земельних ділянок, які пропонуються до передачі безоплатно у власність і дана земельна ділянка не входить до переліку цих земельних ділянок… .
В силу вимог ч.4 ст.82 ЦПК України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
09.02.2018 року між Головним управлінням Держгеокадастр та Золопотіцькою селищною об`єднаною територіальною громадою укладено Меморандум про співпрацю при здійсненні заходів щодо передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаної територіальної громади.
14 лютого 2018 року рішенням №1273 вісімнадцятої сесії Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність вирішено доручити селищному голові звернутись до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області із клопотанням про передачу у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовною площею: - за межами с.Возилів - 43,8996 га (кадастровий номер 6121281400:01:001:0708) пасовище; - за межами с.Сновидів - 9,9621 га(кадастровий номер 6121286200:01:001:1036) пасовище; - за межами с.Сновидів - 13,0706 га(кадастровий номер 6121286200:01:001:1037) пасовище.
Золотопотіцька селищна рада надіслала Головному управлінню Держгеокадастр клопотання №88/2-09 від 23.02.2018 року, яке отримане ним 30.03.2018р. про передачу у комунальну власність землі сільськогосподарського призначення орієнованою площею 1285,018 га, в тому числі на спірну земельну ділянку за кадастровим номером 6121281400:01:001:0711.
Наказом Головного управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області №19-3144/14-18-сг від 22.09.2018 року відповідно до статей 15-1,117,122,148-01 Земельного кодексу України та розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018р. за №60-р. землі сільськогосподарського призначення державної власності орієнованою площею 1180,3459 га, в тому числі і земельну ділянку за кадастровим номером 6121281400:01:001:0711 передано Золотопотіцькій селищній раді Бучацького району в комунальну власність.
24.09.2018 року між Головним управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області та Золотопотіцькою селищною радою на підставі вищевказаного наказу був складений акт приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної в комунальну, площею 1180,3459 га.
13 грудня 2018 року рішенням №1671 двадцять п`ятої сесії Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність , розглянувши наказ головного Управління Держгеокадастру у Тернопільській області №19-3144/14-18 СГ від 22.09.2018 року, селищна рада вирішила прийняти у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 1180,3459 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Золотопотіцької селищної ради, Возилівської, Костільницької, Миколаївської, Русилівської, Скомороської, Сновидівської, Соколівської сільських рад Бучацького району Тернопільської області, зареєструвати речове право земельних ділянок (згідно додатку) відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Наказом Головного управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області №19-264/14-19-сг від 08.02.2019 року були внесені зміни в наказ Головного управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області №19-3144/14-18-сг від 22.09.2018 року і цифри 1180,3459 га змінено на 1178,5255 , а відомості щодо земельної ділянки № НОМЕР_1 за кадастровим номером 6121281400:01:001:0711 площею 3,6407 га замінено на 6121281400:01:001:0367 площею 1,8203 .
У 2018 році ТОВ Регіональний земельно-кадастровий центр Галицькі землі на замовлення позивача розробив проект землеустрою щодо відведення ОСОБА_2 земельної ділянки за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367 для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Возилів Бучацького району Тернопільської області. Зазначений проект було погоджено експертом державної експертизи Турелик С.О. за №11596/82-18 від 21.12.2018р.
09.01.2019 року представник позивача звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області із заявою про затвердження вказаного проекту землеустрою.
22.01.2019 року розглянувши вказану заяву відповідач листом за № 1-124/0-97/0/17-19 повідомив, що земельна ділянка площею 1,8203 га із кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 року №60-р та відповідно до наказу від 22.09.2018 року №19-3144/14-18-СГ передана Золотопотіцькій об`єднаній територіальній громаді.
Як вбачається зі змісту ст. 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.
Статтею 81 ЦПК України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Згідно ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч.1 ст. 117 ЗК України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом. На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України №60-р. від 31.01.2018р. Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру починаючи з 1 лютого 2018 р. забезпечити:формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах, визначених перспективним планом формування територій громад, шляхом проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності з подальшою передачею зазначених земельних ділянок у комунальну власність відповідних об`єднаних територіальних громад згідно із статтею 117 Земельного кодексу України; передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об`єднаних територіальних громад після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди таких земельних ділянок; здійснення до передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності під час передачі в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність за погодженням з об`єднаними територіальними громадами (шляхом прийняття відповідною радою рішення згідно із статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ).
Згідно з ч.3 ст. 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування.
Згідно ч.1 ст. 13 ЗК України до повноважень Кабінету Міністрів України в галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; б) реалізація державної політики у галузі використання та охорони земель; ґ) розроблення і забезпечення виконання загальнодержавних програм використання та охорони земель; д) організація ведення державного земельного кадастру, державного контролю за використанням і охороною земель та здійснення землеустрою.
Відповідно до ч.2 ст. 1 Закону України Про Кабінет Міністрів України Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів.
Відповідно до ч.ч.1,2,3 ст. 49 Закону України Про Кабінет Міністрів України Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов`язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Акти Кабінету Міністрів України з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань видаються у формі розпоряджень Кабінету Міністрів України.
Кабінет Міністрів України може видавати розпорядження для оформлення процесів управління в ході реалізації своїх владних повноважень, правового закріплення, розпорядчо-виконавчих дій (процедури) підпорядкованих йому державних та інших органів.
За таких обставин, суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що відповідач Головне управління Держгеокадастру в Тернопільській області не повинно було виконувати розпорядження Кабінету Міністрів України №60-р від 31.01.2018 року, оскільки на його думку таке розпорядження не є нормативно-правовим актом.
Також суд, не приймає посилання позивача про те, що відповідач мав керуватися нормативно-правовими актами, чинними на момент звернення ОСОБА_2 до Головного управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області, тобто станом на 29.03.2017 рік, оскільки розпорядження Кабінету Міністрів України №60-р від 31.01.2018 року погіршує її становище, а не пом`якшує, однак суд вважає, що згідно ч.1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність, а тому Державна служба з питань геодезії, картографії та кадастру правильно керувалась нормативно-правовими актами чинними на 09.01.2019 року, а саме на момент звернення представника позивача до Головного управління Держгеокадастру в Тернопільській області із заявою про затвердження виготовленого проекту землеустрою.
22.09.2018 року після передачі земель державної власності в комунальну власність змінився розпорядник земель сільськогосподарського призначення, в тому числі земельної ділянки за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367 з Головного управління Головного управлінням Держгеокадастру в Тернопільській області на Золотопотіцьку селищну раду.
Згідно ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійсню шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч.2 ст. 116 Земельного кодексу України).
Виходячи із змісту п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні в редакції чинній на момент прийняття спірного рішення сесією Золотопотіцької селищної ради, виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання відповідно до закону пов`язані з врегулюванням земельних відносин.
Відповідно до повноважень, визначених у ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_2 до Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області, в установленому ЗК України порядку, із заявою про затвердження виготовленого останньою проекту землеустрою, а також про передачу їй безоплатно спірної земельної ділянки, не зверталась.
Таким чином, проаналізувавши матеріали даної справи, оцінивши та дослідивши докази, суд вважає, що позов ОСОБА_2 не підлягає до задоволення. При цьому суд констатує, що позивач не зверталась до Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області, як належного розпорядника земельної ділянки за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, а тому останньою не дотримано вимоги установленого порядку, передбачені ст. 116,118 ЗК України, встановленої для безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадян . Суд вважає, що спірні акти відповідача, у тому числі рішення Золотопотіцької селищної ради Бучацького району Тернопільської області №1671 від 13.12.2018 року в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки за кадастровим номером 6121281400:01:001:0367, прийнятті з урахуванням вимог ЗК України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , вони не створюють перешкод для реалізації нею права на отримання земельної ділянки у власність в порядку визначеному Земельним кодексом України, відтак не порушують права чи інтереси позивача.
Керуючись ст.ст. 13, 81, 141, 258, 259, 263, 265, 351-355 ЦПК України, ст.. 116 Конституції України, ст.ст. 116, 118, 122 ЗК України, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , Законом України Про Кабінет Міністрів України , суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, Золотопотіцької селищної ради Бучацького району, Тернопільської області про визнання незаконним та скасування наказів про передачу земельних ділянок, акту приймання - передачі земельних ділянок, рішення Золотопотіцької селищної ради №1671 від 13 грудня 2018 року в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки, відмовити у повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Рішення суду може бути оскаржене до Тернопільського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду.
Повне судове рішення складено 16 листопада 2020 року.
Головуючий суддяВ. В. Ромазан
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2020 |
Оприлюднено | 02.12.2020 |
Номер документу | 93199223 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Ромазан В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні