ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2020 року Чернігів Справа № 620/3450/20
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Житняк Л.О.
за участі секретаря Чоботар А.С.,
представника позивачаПавленка А.В.,
представників відповідачаКоровкіної Л.В., Мулик К.К.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інспецпром» до Офісу великих платників податків ДПС Харківське управління про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Інспецпром» (далі ТОВ «Інспецпром») звернулося до суду з позовом до Офісу великих платників податків ДПС Харківського управління, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від20.08.2020 №0000115408, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку в сумі 4346822,00 грн та визначено штрафні санкції в сумі 1086705,57 грн.
Позовні вимоги обгрунтовує тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено в результаті невірного застосування Офісом великих платників податків ДПС Харківського управління поточного законодавства та нормативних документів, а дії працівників податкової служби щодо висвітлення фактів викладених в Акті, здійснені упереджено, не на підставі повноважень та не в межах закону. Дані висвітлені в Акті не відповідають дійсності, фактичним даним документів первинного бухгалтерського та податкового обліку, які були надані перевіряючим, а тому висновки, викладені в Акті, грунтуються на припущеннях та не відповідають вимогам діючого законодавства України.
Ухвалою суду від31.08.2020 справу прийнято до провадження та призначено її до розгляду в порядку загального позовного провадження. Ухвалою суду від06.10.2020 підготовче засідання призначено у режимі відеоконференції.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представники відповідача проти позову заперечили, надали відзив на позов, в якому вказали, що в розумінні пп.«б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України позивач не є отримувачем товару, а тому не має права на бюджетне відшкодування сум ПДВ по здійсненій попередній оплаті.
Позивач надав відповідь на відзив, в якій вказав, що діючими нормами Податкового Кодексу України не ставиться в залежність формування суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість від факту отримання чи неотримання товарів/послуг платником податків, а тому посилання відповідача на увагу не заслуговують.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.
Офісом великих платників податків ДПС Харківського управління здійснена виїзна документальна позапланова перевірка ТОВ «Інспецпром» за наслідками якої складено Акт від12.05.2020 за №27>/28-10-54-08-10/3979І716 «Про результати виїзної документальної позапланової перевірки ТОВ «Інспецпром» (код ЄДРПОУ39791716) з питань законності декларування від`ємного значення та достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за січень, лютий 2020 року».
Відповідно зі змісту Акту перевірки від12.05.2020 №27/28-10-54-08-10/39791716 вбачається, що ревізори ДПС визначили підстави зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість, а саме:
-проведення безтоварних господарських операції з контрагентами, що мають ознаки сумнівності, для штучного формування податкового кредиту податку на додану вартість, що призвело до завищення сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за січень 2020 року у розмірі 1995548 грн та лютий 2020 року в сумі 2693497.00 грн (Акт арк.9-25);
-ТОВ «Інспецпром» невірно визначило суму податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ЗАВОД «РЕМММАШ», ТОВ«ТАН» у зв`язку з чим платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування за січень 2020 року у розмірі 2505917,93 грн, за лютий 2020 року у розмірі 1833333,33 грн (Акт арк.25-29);
-ТОВ «Інспецпром» невірно визначило суму податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ЗАВОД «РЕМММАШ», ТОВ «ТАН», ТОВ «СТО БАЛКАНКАР» у зв`язку з чим платник податку не має права на отриманая бюджетного відшкодування за січень 2020 року у розмірі 1479337,66 грн (Акт арк.29-30).
На підставі вказаних висновків Акту перевірки відповідачем складено та направлено ТОВ «Інспецпром» податкове повідомлення-рішення форми «В1» від05.06.2020 №0000105408 за яким ТОВ «Інспецпром» зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на суму 6169283,00 грн та визначено штрафні санкції в сумі 1542345,75 грн; податкове повідомлення-рішення форми «В4» від05.06.2020 №0000095408 за яким ТОВ «Інспецпром» зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 338265,00 грн.
Не погоджуючись з вказаними вище рішеннями контролюючого органу, ТОВ «Інспецпром» подано в адміністративному порядку скаргу від15.06.2020 до ДПС України, в якій позивач просив скасувати вищезазначені податкові-повідомлення рішення (ППР).
Рішенням про результати розгляду скарги від17.08.2020 №25660/6/99-00-06-02-02-06 Державна податкова служба України частково задовольнила скаргу ТОВ «Інспецпром», а саме скасувала ППР Офісу ВПП ДПС від05.06.2020 №0000105408 та №0000095408 в частині не підтвердження реальності здійснення господарських операцій з контрагентами -постачальниками і у відповідній частині штрафні, санкції, а в іншій частині зазначені ППР залишила без змін.
На підставі зазначеного рішення відповідачем складено та направлено ТОВ «Інспецпром» нове податкове повідомлення-рішення форми «В1» від20.08.2020 №0000115408 за яким ТОВ «Інспецпром» зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку в сумі 4346822,00грн та визначено штрафні санкції в сумі 1086705,57грн.
ТОВ «Інспецпром», вважаючи, що вказане податкове повідомлення-рішення винесено в результаті невірного застосування Офісом великих платників податків ДПС Харківського управління поточного законодавства та нормативних документів, звернулося до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
ТОВ «Інспецпром» є сучасним виробничим підприємством, широко представлено в Україні та закордоном, в мережі інтернет http://inspecprom.com/page/about, основний вид діяльності товариства за КВЕД 25.40 виробництво зброї та боєприпасів.
З 2014 року ТОВ «Інспецпром» задіяно в програмі виготовлення зброї та боєприпасів в межах Державного оборонного замовлення.
22.12.2018 між Міністерством оборони України (Замовник) та ТОВ «Інспецпром» (Виконавець) укладено Державний контракт від22.12.2018 №509/2/18/20 «На поставку (закупівлю) продукції за державним обороним замовленням» (далі - Державний контракт від22.12.2018 №509/2/18/20). Вартість Контракту становить 55385112,75 грн.
Державним контрактом від22.12.2018 №509/2/18/20 передбачено, що ТОВ «Інспецпром» розробляє технічну документацію на обладнання, виготовляє та купує обладнання, здійснює шёф-монтаж ліній в спеціально підготовленому приміщені військовій частині, пусконалагоджувальні роботй та підготовку персоналу.
ТОВ «Інспецпром» здійснило розробку технічної документації, безпосереднє виготовлення та придбання елементів лінії, їх пакування та зберігання обладнання на власних складських приміщеннях та станом на сьогоднішній день ТОВ «Інспецпром» виготовило та поставило все обладнання за держачим контрактом від22.12.2018 № 509/2/18/20, Додаткойа угода від19.05.2020 №2, в установлені строки та в установленому порядку, що підтверджується відповідними документами - Актами приймання-передачі, посвідченнями 85 Військового представництва, договорами зберігання.
При виконанні зазначеного контракту, судом встановлені взаємовідносини між ТОВ «Інспецпром» та ТОВ «ЗАВОД РЕММАШ» згідно укладеного Договору на поставку (закупівлю) продукції №15/10-01 від 15.10.2019, за яким ТОВ «ЗАВОД «РЕММАШ» поставляє ТОВ «Інспецпром» верстати в межах державного оборонного замовлення.
На виконання умов даного договору:
-17.12.2019 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів» згідно Рахунку на оплату від26.11.2019 №229 на суму 9799189,62 грн, що підтверджується платіжним дорученням від17.12.2019 №802 на суму 1800000,00 грн та банківською випискою від17.12.2019.
-26.12.2019 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів» згідно платіжного доручення від26.12.2019 №882 на суму 2000000,00 грн, що підтверджується банківською випискою від26.12.2019;
-17.01.2020 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів», згідно Рахунку на оплату від26.11.2019 №229 на суму 9799189,62 грн, платіжне доручення від17.01.2020 №995 на суму 4000000,00 грн, що підтверджується банківською випискою від20.01.2020;
-31.01.2020 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів» згідно платіжного доручення від31.01.2020 №63 на суму 199189,62 грн, що підтверджується банківською випискою від31.01.2020;
-31.01.2020 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів» згідно Рахунку на оплату від30.01.2020 №14 на суму 19862484,66 грн, платіжне доручення від31.01.2020 №1896 на суму 2000000,00 грн, що підтверджується банківською випискою від31.01.2020;
-19.02.2020 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів» згідно платіжного доручення від19.02.2020 №2026 на суму 2000000,00 грн, що підтверджується банківською випискою від19.02.2020;
-27.02.2020 надійшла попередня оплата за «виготовлення верстатів» згідно платіжного доручення від27.02.2020 №2081 на суму 3500000,00 грн, що підтверджується банківською випискою від27.02.2020.
На підставі цих операцій ТОВ «ЗАВОД «РЕММАШ» було виписано податкові накладні від17.12.2019 №19 на суму 1800000,00 грн (сума ПДВ 300000,00 грн), реєстраційний номер документа 9328081610, від26.12.2019 №25 на суму 2000000,00 грн (сума ПДВ 333333,33 грн), реєстраційний номер документа 9328126742, від20.01.2020 №10 на суму 4000000,00 грн (сума ПДВ 666666,67грн), реєстраційний номер документа 9023960198, від31.01.2020 №23 на суму 199189,62 грн (сума ПДВ 33198,27 грн), реєстраційний номер документа 9023900551, від31.01.2020 №24 на суму 2000000,00 грн (сума ПДВ 333333,33 грн), реєстраційний номер документа 9023952437, від19.02.2020 №10 на суму 2000000,00 грн (сума ПДВ 333333,33 грн), реєстраційний номер документа 9047426693, від27.02.2020 №19 на суму 3500000,00 грн (сума ПДВ 583333,33 грн), реєстраційний номер документа 9047475777, які зареєстровані в Єдиному, державному реєстрі податкових накладних про що свідчать отримані квитанції.
22.05.2020 було отримано «Верстати» згідно Видаткової накладної від22.05.2020 №53 на суму 8142203,20 грн та оприбутковані на склад 22.05.2020. Отримано товар водієм ОСОБА_1 , автомобіль PAF НОМЕР_1 , напівпричіп НОМЕР_2 , перевізник ТОВ «Конторг», на що було виписано Товарно-транспортну накладну (ТТН) від23.05.2020 №23/05-01 в кількості 12 шт.
Також судом встановлені взаємовідносини між ТОВ «ТАН» та ТОВ «Інспецпром» згідно укладеного Договору поставки від19.07.2019 №2307. Всі виписані податкові накладні за результатами здійснення господарських операцій між ТОВ «ТАН» та ТОВ «Інспецпром» зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до Довідки від29.05.2020 №13/05/14247520 «Про результати проведення зустрічної звірки ТОВ «ТАН» щодо документального підтвердження господарських відносин із платникам податків ТОВ «Інспецпром» їх реальності та повноти відображення в обліку в період 01.12.2019 по 29.02.2020» ст.4 Висновок, п.1. «Зустрічною звіркою ТОВ «ТАН» документально підтверджено реальність здійснення господарських відносин із ТОВ «Інспецпром» їх обсяг, якість та розрахунки. п.2 Звіркою ТОВ «ТАН» встановлено відображення в податковому обліку господарських операцій та розрахунків із ТОВ «Інспецпром».
Також встановлені взаємовідносини позивач із ТОВ «СТО БАЛКАНКАР» відповідно до Договору поставки від10.02.2020 №ПР-781, за яким ТОВ «СТО БАЛКАНКАР» поставило ТОВ «Інспецпром» автонавантажувачі. На виконання умов даного договору:
-11.02.2020 перераховано попередню оплату за автонавантажувачі згідно Рахунку від10.02.2020 №80991, платіжне доручення від11.02.2020 №1936 на суму 2800660,80 грн. На підставі цієї операції було виписано податкову накладну від11.02.2020 №397 на загальну суму 2800660,80 грн та зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних про що свідчить отримана квитанція.
20.05.2020 отримано «автонавантажувачі» згідно видаткової накладної від20.05.2026 №397 на суму 3117596,40 грн. За Договором відповідального зберігання майна від20.05.2020 №20/05-01 «автонавантажувачі» знаходяться на відповідальному зберіганню в ТОВ «СТО БАЛКАНКАР». Накладна на внутрішнє переміщення від21.05.2020 №317 «автонавантажувачі» використані (встановлені) в (Лінію №2) «3.1 Виготовлення спеціального технологічного обладнання (за специфікацією АДЮА. 041919.00.001 від12.12.2018 зі змінами, поелементно)».
Придбана у ТОВ «СТО БАЛКАНКАР» продукція увійшла до складу готової продукції під назвою лінії «3.1 Виготовлення спеціального технологічного обладнання (за специфікацією АДЮА.041919.00.001 від 12.12.2018 зі змінами, поелементно) в межах виконання Державного контракту № 519/2/18/20 від 12.12.2018 з поставки спеціального технологічного обладнання укладеного між ТОВ «Інспецпром» та Міністерством оборони України.
В Акті перевірки (а.с.84) ревізори ДПС зменшили розмір бюджетного відшкодування за січень 2020 року в розмірі 2505911,93 грн та за лютий 2020 року в розмірі 1833333,33 грн по взаємовідносинам з ТОВ «ТАН» та у розмірі 1479337,66 грн. по взаємовідносинам з ТОВ «ТАН», ТОВ «ЗАВОД РЕММАШ», ТОВ «СТО БАЛКАНКАР» Акт (а.с.85).
Як вбачається з Акту перевірки та встановлено у судовому засіданні, зменшення суми бюджетного відшкодування здійснено ревізорами ДПС у зв`язку з тим, що ДПС не зарахована до суми податкового кредиту з податку на додану вартість сума угод ТОВ «Інспецпром» з вказаними вище контрагентами. Підставою не зарахування до суми податкового кредиту з податку на додану вартість суми угод з даними контрагентами стало те, що ТОВ «Інспецпром» здійснило попередню оплату, але на час перевірки не отримало від даних суб`єктів господарювання продукцію (товар, послуги), що на думку ревізорів ДПС, позбавляє права платника податків на визначення сумі податкового кредиту з податку на додану вартість і в подальшому невірно врахувало дану суму для розрахунку бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.
При цьому, відповідачем не заперечується факт реальності та товарної правової природи господарських відносин між ТОВ «Інспецпром» та контрагентами ТОВ «ЗАВОД РЕММАШ»,ТОВ «ТАН»,ТОВ «СТО БАЛКАНКАР», що також знайшло своє відображення за результатами розгляду скарги позивача, поданої до ДПС України.
Так, відповідно до вимог п.п. «а» п.198.1. ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг;
Згідно приписів п.198.2. ст.198 Податкового Кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до п. 198.3. ст.198 Податкового Кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг.
Згідно вимог п.198.6. ст.198.6 ст.198 Податкового Кодексу України не відносяться до податкового кредитуй суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверожені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п.201.11 ст.201 цього Кодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України при здійсненні операцій з постачання, товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрів податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до вимог ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контроля та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; вміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійсненну господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Відповідно до п.198.5. ст.198 Податкового Кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п.189.1 ст.189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необдротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, -у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених п.89.9 ст.189 цього Кодексу).
Відповідно до вимог п.200.1. ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно п.200.4.ст.200 Податкового Кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
-враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.2001.3 ст.2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;
-або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуі або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п.2001.3 ст.2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов 'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
-та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.200.7. ст.200 Податкового Кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
З наведеного слідує, що право на отримання відшкодування ПДВ має виключно той платник ПДВ, який задекларував суму від`ємного значення податку в податковій декларації, здійснив відповідний розрахунок суми відшкодування та подав до контролюючого органу відповідну заяву про повернення суми бюджетного відшкодування.
При цьому, умовою для декларування платником ПДВ суми податку до бюджетного відшкодування, зокрема, є фактична оплата отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг, а не отримання товарів, як то помилково зазначає відповідач.
Єдиними обмеження які виникають під час заявлення на бюджетне відшкодування згідно пп.«б» п.200.4. ст.200 Податкового Кодексу України є:
-сума ПДВ, яку заявляють до відшкодування, має бути фактично сплачена в попередніх і звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до бюджету;
-сума заявленого відшкодування не може перевищувати результат формули, обчисленої відповідно до п.200-1.3 Податкового Кодексу України на момент подання податкової декларації.
Судом встановлено, що всі виписані контрагентами (ТОВ «ТАН», ТОВ «ЗАВОД РЕММАШ», ТОВ «СТО БАЛКАНКАР») податкові накладні належним чином зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних і податковою службою не було відмовлено в реєстрації цих податкових накладних. Всі господарські угоди з контрагентами виконані та припинені - по даним угодам сплачені грошові кошти та поставлена продукція/виконані роботи, надані послуги), що не заперечується і відповідачем ані в Акті перевірки, ані у відзиві на позов.
Господарські угоди ТОВ «Інспецпром» з контрагентами реальні і матеріальні, відповідають напрямкам діяльності суб`єктів господарювання і підтверджені відповідними документами бухгалтерського та податкового обліку. Вичерпний перелік документів та пояснень свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, дані, містять у собі відомості щодо змісту та обсягу проведених операцій, які узгоджуються між собою.
А отже ТОВ «Інспецпром» мало всі підстави включати до суми податкового кредиту та заявляти суми бюджетного відшкодування за даними угодами, оскільки ТОВ «Інспецпром» у повній відповідності до присів п.198.1.-198.6. ст.198; ст.200; п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України визначило суму податкового кредиту з податку на додану вартість за принципом «першої події» як дата списання грошових коштів з рахунку платника податків - передоплата за договорами з контрагентами - ТОВ «ЗАВОД РЕМММАШ», ТОВ «ТАН», ТОВ «СТО БАЛКАНКАР», та відповідно до п.п.200.1.,200.4.,200.7 ст.200 Податкового Кодексу України визначило розмір суми до бюджетного відшкодування на підставі наявних документів первинного бухгалтерського обліку.
В даному випадку відповідачем не доведено порушення позивачем пп.«б» п.200.4. ст.200 Податкового Кодексу України, з огляду на що такі посилання судом до уваги не приймаються, як необґрунтовані.
Виходячи з наведеного, податкове повідомлення рішення від20.08.2020 №0000115408, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку в сумі 4346822,00 грн та визначено штрафні санкції в сумі 1086705,57 грн є протиправними та підлягає скасуванню.
Згідно ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 139, 227, 229, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Інспецпром» до Офісу великих платників податків ДПС Харківське управління про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДПС Харківське управління від20.08.2020 №0000115408.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДПС Харківського управління на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Інспецпром» 21 020,00 грн (двадцять одна тисяча двадцять гривень) судового збору.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інспецпром» (вул. Шевченка,144, м. Чернігів 14020, ід.код 39791716).
Відповідач - Офіс великих платників податків ДПС Харківського управління (вул. Благовіщенська,30, м.Харків, 610052, код ЄДРПОУ 43201048).
Рішення суду складено в повному обсязі 02.12.2020.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2020 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 93242590 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них бюджетного відшкодування з податку на додану вартість |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні