ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2020 року м. Київ №640/7470/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шейко Т.І.,
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Лінктел Супорт Україна доГоловного управління Державної податкової служби у м. Києві Державної податкової служби України провизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Лінктел Супорт Україна звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві та Державної податкової служби України, у якому просило суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:
від 19 грудня 2019 року №1363954/38439780 про відмову в реєстрації ПН №627 від 18 грудня 2018 року;
від 08 січня 2020 року №1433728/38439780 про відмову в реєстрації ПН №632 від 26 грудня 2018 року;
від 15 січня 2020 року №1439581/38439780 про відмову в реєстрації ПН №60 від 16 січня 2019 року;
від 15 січня 2020 року №1439582/38439780 про відмову в реєстрації ПН №62 від 16 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442329/38439780 про відмову в реєстрації ПН №64 від 23 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442330/38439780 про відмову в реєстрації ПН №73 від 23 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442332/38439780 про відмову в реєстрації ПН №81 від 29 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442331/38439780 про відмову в реєстрації ПН №83 від 29 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442333/38439780 про відмову в реєстрації ПН №87 від 30 січня 2019 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за датою їх подання до реєстрації, а саме: ПН від 18 грудня 2018 року №627, ПН від 23 грудня 2018 року №632, ПН від 16 січня 2019 року №60, ПН від 16 січня 2019 року №62, ПН від 23 січня 2019 року №64, ПН від 23 січня 2019 року №73, ПН від 29 січня 2019 року №81, ПН від 29 січня 2019 року №83, ПН від 30 січня 2019 року №87.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення прийняті податковим органом з порушенням норм, зокрема Податкового кодексу України, у зв`язку з чим є протиправними та підлягають скасуванню, з огляду на що податкові накладні підлягають реєстрації в ЄРПН.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 квітня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Представник Головного управління Державної податкової служби у м. Києві надав відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що позивачем не надано документів, а саме: Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, а також розрахункових документів , з яких можливо било би встановити реальність проведення господарських операцій.
Також, представник Головного управління Державної податкової служби у м. Києві просив допустити процесуальне правонаступництво, а саме змінити Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві на Головне управління Державної податкової служби у м. Києві.
Дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №537 від 19 червня 2019 року Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено Головне управління Державної податкової служби у м. Києві.
30 липня 2019 року відбулася державна реєстрація юридичної особи - Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, яка є правонаступником Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, як орган виконавчої влади.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Виходячи з інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Головне управління Державної податкової служби у м. Києві є правонаступником Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №537 від 19 червня 2019 року Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено Головне управління Державної податкової служби у м. Києві.
30 липня 2019 року відбулася державна реєстрація юридичної особи - Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, яка є правонаступником Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, як орган виконавчої влади.
Враховуючи дані обставини та з огляду на норми статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вбачає необхідним допустити процесуальне правонаступництво щодо відповідача Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, а саме змінити його правонаступником - Головним управлінням Державної податкової служби у м. Києві.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Лінктел Супорт Україна є юридичною особою приватного права, яка здійснює господарську діяльність відповідно до видів діяльності зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Позивачем укладено договори придбання продукції з Товариством з обмеженою відповідальністю Шлюмберже Сервісез Україна (надалі - Замовник 1), з Товариством з обмеженою відповідальністю Сміт Сервісез Юкрейн (надалі - Замовник 2) та з Товариством з обмеженою відповідальністю Ем Ай Свако Україна (надалі - Замовник 3).
Позивачем було укладено із Замовником 1 Договір придбання продукції від 25 березня 2013 року №SLB-013-042-UKR. Найменування, асортимент, кількість та інші характеристики товару (послуг (робіт)) Сторони погоджують шляхом направлення Позивачем комерційної пропозиції (commercial offer) та її підтвердження Замовником 1 у вигляді замовлення (purchase order). Відповідно до умов Договору оплата здійснюється на умовах відстрочення платежу протягом 35 календарних днів з дати отримання рахунку.
Для виконання умов Договору 1 Позивач закуповує товари у своїх контрагентів-постачальників ФОП ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю Метро Кеш Енд Кері Україна , Товариства з обмеженою відповідальністю Чистий Світ - Трейд , Товариства з обмеженою відповідальністю ТК ЮЛІС , ФОП ОСОБА_2 , Товариства з обмеженою відповідальністю А-Техно , Товариства з обмеженою відповідальністю Епіцентр К , Товариства з обмеженою відповідальністю БОККО .
За умовами Договору 1, комерційної пропозиції (commercial offer) №25 від 08.01.2019р., замовлення (purchase order) №DUA201207A від 08.01.2019р. та рахунку на оплату №25 від 08.01.2019р. Сторони погодили поставку: ручка кульк. Axent (10 шт.), маркер перм. 2,5мм (2 шт), губка для дошки магнітна, фланель Ф(2 шт.), спрей для маркерних дошок 110 мл (2 шт.), елемент живлення Duracell AAA (8 шт.), елемент живлення 9V (6 пгг.), пакети д/сміття 120л/25шт (5 шт), пакети д/сміття 60л/40 шт (5 шт), подовжувач 5гн/5м заз з вим. У05К ІЕК (4 шт.), картридж CANON PG-512 Black (1 шт.), картридж CANON CL 513 (1 шт.), елемент живлення Duracell АА (3 шт.), кабель запуска двигуна (1 шт.), щітка-водозгін зі скребком (1 шт.), ланцюги протиковзання 225 -265 (1 шт.), кувалда 3 кг, гумова ручка (4 шт.), на загальну суму 17 601,64 грн. (в т.ч. ПДВ 2 933,61 грн.).
Продукцію поставлено Замовнику 1 відповідно до видаткових накладних №79 від 23.01.2019р.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №25 від 07.01.2019р., 05.04.2019р., що підтверджується банківською випискою з рахунку Позивача.
Позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 23.01.2019р. №73.
За умовами Договору 1, комерційної пропозиції (commercial offer) №21 від 14.01.2019р., замовлення (purchase order) №NUA100625A від 14.01.2019р. та рахунку на оплату №21 від 14.01.2019р. Сторони погодили поставку: чай пакетований Greenfield 100 х 2 г (4 шт.), цукор стік, 200 шт (3 шт.), вода Моршинська 5л. (45 шт.), пакети д/сміття 240л/5шт (2 шт.), рідке мило мило для тіла та волосся, 1 л (1 шт.), засіб для ручного миття посуду 1л (1 шт.), рушники міні 75 м, 215 л (10 шт.), миючий засіб WC SAN, 0.75л (8 шт.), кава розчинна Ambassador, 2*25 (10 шт.), какао, 1 кг (1 шт.), печиво, 150 г (10 шт.), молоко Буренка 3,2% 1000г (8 шт.), стакан паперовий кол 175 мл (250 щт.), туалетний папір Tork Universal в міні рулонах 200м 1 сл. (10 шт.), серветки вологі Super (10 шт.), засіб д\чищення 1 л. DOMESTOS (2 шт.), печиво, 4 кг (1 шт.), на загальну суму 11 268,00 грн. (в т.ч. ПДВ І 878,00 грн.).
Продукцію було поставлено Замовнику 1 відповідно до видаткових накладних №70 від 23 січня 2019 року.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №21 від 14 січня 2019 року, 22 березня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 23 січня 2019 року №64.
Позивачем укладено із Замовником 2 Договір придбання продукції від 27 січня 2014 року №SLB/FАС/014-017-UA/Linktel/ASL-110914.
Відповідно до Договору 2 Замовник 2 замовляє відповідний товар (послуги/роботи), а Позивач надає вказаний товар (послуги/роботи). Відповідно до умов Договору 2 оплата здійснюється протягом 45 календарних днів з дати отримання рахунку.
Для виконання умов Договору 2 позивач закуповує товари у своїх контрагентів-постачальників, зокрема у Товариства з обмеженою відповідальністю Розетка.Уа , Товариства з обмеженою відповідальністю фірма АВ Центр , Товариства з обмеженою відповідальністю Завод Полімерних Іздєлій , ФОП ОСОБА_3 , Товариства з обмеженою відповідальністю Лоад-Тех , Товариства з обмеженою відповідальністю НБН Крафт , ФОП ОСОБА_4 , ПП СІГМА-КАБЕЛЬ , ПП Андрій , Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Стар Лайн , ФОП ОСОБА_5 , Товариства з обмеженою відповідальністю ВМ , Товариства з обмеженою відповідальністю Віп Принт , Товариства з обмеженою відповідальністю Галоре+ , Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельна Компанія Юліс тощо, що підтверджується відповідними договорами, видатковими накладними та іншими документами (додаються). За домовленістю Сторін перевезення Товару може здійснюватися за рахунок та силами контрагентів-постачальників, контрагентів-замовників або шляхом залучення підрядних організацій. Навантаження/розвантаження товару здійснюється силами працівників постачальників/покупців/підрядних організацій. Технічні засоби застосовуються за необхідності.
Для надання послуг (виконання робіт) позивач також залучав субпідрядні організації, зокрема ФОП ОСОБА_6 , Товариство з обмеженою відповідальністю ЕЙ ДІ Дизель , ФОП ОСОБА_7 , Товариство з обмеженою відповідальністю Нова Пошта , ФОП ОСОБА_8 , Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Комбінат виробничих підприємств , Товариство з обмеженою відповідальністю Імідж-М тощо, що підтверджується відповідними договорами, актами приймання наданих послуг, банківськими виписками з рахунку Позивача та іншими документами.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 18 грудня 2018 року №756 Сторони погодили надання послуги: супровід послуг перевезення доліт великого розміру, на загальну суму 21 295,80 грн. (в т.ч. ПДВ 3 549,30 грн.).
09 січня 2019 року замовлена послуга на суму 21 295,80 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг №38.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 18 грудня 2018р., що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 18 грудня 2018 року №627.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 16 січня 2019 року №70 Сторони погодили надання послуги: супровід перевезення вагончика, на загальну суму 21 369,60 грн. (в т.ч. ПДВ 3 561,60 грн.).
29 січня 2019 року замовлена послуга на суму 21 369,60 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг № 93.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 16 січня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 16 січня 2019 року №60.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 16 січня 2019 року №72 Сторони погодили надання послуги: супровід та оплата перевезення доліт, на загальну суму 23 373,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3 895,50 грн.).
29 січня 2019 року замовлена послуга на суму 23 373,00 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг № 91.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 16 січня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 16 січня 2019 року №62.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 24 січня 2019 року №114 Сторони погодили надання послуги: супровід та оплата перевезення доліт, на загальну суму 22 037,40 грн. (в т.ч. ПДВ 3 672,90 грн.).
13 березня 2019 року замовлена послуга на суму 22 037,40 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг № 205.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 30 січня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 30 січня 2019 року №87.
Крім цього, позивачем також укладено із Замовником 3 Договір придбання продукції від 25 березня 2013 pоку № SLB-013-040-UKR (надалі - Договір 3).
Відповідно до Договору 3 Замовник 3 замовляє відповідний товар (послуги/роботи), а Позивач надає вказаний товар (послуги/роботи). Відповідно до умов Договору 3 оплата здійснюється протягом 45 календарних днів з дати отримання рахунку.
Для виконання умов Договору 3 позивач закуповує товари у своїх контрагентів-постачальників, зокрема у Товариства з обмеженою відповідальністю Бокко , Товариства з обмеженою відповідальністю А-Техно , Товариства з обмеженою відповідальністю Епіцентр К , Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Стар Лайн тощо, що підтверджується відповідними договорами, видатковими накладними та іншими документами.
За умовами Договору 3, комерційної пропозиції (commercial offer) №1 від 08.01.2019р., №2 від 08.01.2019р., №710 від 24.12.2018р„ №752 від 19.12.2018р., замовлення (purchase order) №М13900029А від 08.01.2019р., №М14000165А від 19.12.2018р., №М 14000168А від 24.12.2018р., №М14000171А від 08.01.2019р. та рахунку на оплату від 08.01.2019р. №1, від 08.01.2019р. №2, від 24.12.2018р. №710, від 19.12.2018р. №785 Сторони погодили поставку роликової алюмінієвої кришки вантажної платформи HILUX (1 шт.), покриття кузова пікапа HILUX (1 шт.), мастило універсальне 225 г (2 шт.), картридж HP 17А LJ Pro М130 Black (CF217A) (оригинал) (5 шт.), набір ручного інструмента універсальний 1/4 + 1/2", 150 предметів (1 шт.), обігрівач масляний Термія Н0715, 7 секц., 1500 Вт (2 шт.), обігрівач масляний Термія Н0920, 9 секц., 2000 Вт (2 шт.), Шланги армовані (1 шт.), на загальну суму 113 458,37 грн. (в т.ч. ПДВ 18 909,73 грн.).
Продукцію поставлено Замовнику 3 відповідно до видаткових накладних №№45,49,49 від 10 січня 2019 року.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 3 26 грудня 2018 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 23 грудня 2018 року №632.
За умовами Договору 3, замовлення (purchase order) №М 14000174А від 17 січня 2019 року та рахунку на оплату №78 від 17.01.2019р. Сторони погодили поставку: станції з 2 флаконами pH NEUTRAL 200 мл/ PLUM EYE WASH 500 мл (4 шт.), на загальну суму 18 417,60 грн. (в т.ч. ПДВ 3 069,60 грн.).
Продукцію було поставлено Замовнику 3 відповідно до видаткових накладних №85 від 29 січня 2019 року.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №78 від 17 січня 2019 року, 08 лютого 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 29 січня 2019 року №81.
За умовами Договору 3, замовлення (purchase order) №М 14000175А від 22.01.2019р. та рахунку на оплату №68 від 22.01.2019р. Сторони погодили поставку: екран радіаторний навісний (4 шт.), труба каналізаційна ф 100мм L=2,0m 10 шт.), коліно ПП 50/67 (8 шт.), коліно ПП 50/30 (6 шт.), трійник ПП 50*50/87 (6 шт.), муфта д 50мм (6 шт.), набір ручного інструмента універсальний 12 предметів (3 шт.), килим гумовий 100x150 (4 шт.), кабель КГ 3x6,0+1x4 (70 м.), вилка промислова нас. IVN 3253 (4 шт.), розетка кас Згн заз каучук 106 0400 101 (4 шт.), розетка DEMET зовн. 711 0200 122 (4 шт.), ПЗВ РЗВ 4 40А ЗОмА ПФ (2 шт.), трубчатий наконечник НІ 1,5/10 (100 шт.), трубчатий наконечник НІ 2,5/10 (100 шт.), трубчатий наконечник НІ 4/10 (100 шт.), знак безпеки блискавка 50*50*50 ІЕК (30 шт.), знак "220В" ІЕК (25 шт.), знак заземлення 30*30 ІЕК (32 шт.), затискач плашковий ПС 1 1 (4 шт.), щит ЩРН П 12 мод. зовнішній пластик ІЕК (2 шт.), автомат, вимикач Зф АВ2000 32 А (2 шт.), лампа світодіодна Velmax V С37 6Вт 4100К Е27 (10 шт.), лампа світодіодна Velmax V С37 6Вт 4100К Е14 (6 шт.), короб LH 60*40 2м 03 (4 м), подовжувач 4гн/3м заз У04К ІЕК (6 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 біла ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 жовта ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 жовто зелена ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 зелена ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 синя ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 червона ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 чорна ІЕК (4 шт ), автомат, вимикач 1ф АВ2000 16 А (2 шт.), шланг HIGHFLEX (3/4) 25м без з`єднань Gardena 18083 20 (1 шт.), труба з розтрубом ПП 110/2000 (5 шт.), трійник ПП 110*110/87 (1 шт.), редукція ПП 110/50 (1 шт.), на загальну суму 39 693,41 грн. (в т.ч. ПДВ 6 615,57 грн.).
Продукцію поставлено Замовнику 3 відповідно до видаткових накладних №87 від 29 січня 2019 року.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №68 від 22 січня 2019 року, 08 лютого 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 29 січня 2019 року №83.
В подальшому, квитанціями до податкових накладних від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87, останні прийняті, але реєстрацію зупинено.
Позивачем подано пояснення щодо зупинення податкових накладних, в яких надано пояснення по кожній з проведених операцій та надано відповідні докази в підтвердження реальності проведених операцій.
Проте Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 19 грудня 2019 року №13636954/38439780, від 15 січня 2020 року №1433728/38439780, №1439582/38439780, від 22 січня 2019 року №1442329/38439780, №1442330/38439780, №1442332/38439780, №1442331/38439780 та №1442333/38439780, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87.
Позивач подав до Державної податкової служби України скарги на вищезазначені рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби України в м. Києві, проте станом на день розгляду даної справи, ані позивач, ані відповідач не надав доказів щодо розгляду даних скарг.
За наведених обставин позивач вважає рішення контролюючого органу протиправними та такими, що порушують його права платника податків, а тому звернувся до суду за їх захистом.
При вирішенні даного спору по суті суд виходить з такого.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема: визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України.
У розумінні підпунктів 14.1.60 пункту 14 статті 14 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин) Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Таким органом центральної виконавчої влади, відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, є Державна фіскальна служба України, а в подальшому Державна податкова служба України.
Згідно з підпунктами а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається зі змісту квитанцій до податкових накладних від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87 контролюючим органом було сформовано висновки, що ПН/РК відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Водночас, у вищевказаних квитанціях фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Фактично фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, не вказано у зазначених квитанціях конкретного переліку документів, які, на думку контролюючого органу, необхідно надати.
У свою чергу, відповідно до підпункту 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту (підпункт 201.16.3 пункт 201.16. статті 201 Податкового кодексу України).
Позивачем в порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, до якого на підтвердження реальності здійснення операцій було додано необхідні документи.
Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з абзацом 2 Постанови №190, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Суд зауважує, що не зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, комісією фіскального органу, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДПН або відмову в такій реєстрації прийняті рішення про відмову у реєстрації.
За таких обставин, приймаючи до уваги необґрунтованість оскаржуваних рішень, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для їх скасування.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87 і з урахуванням повноважень відповідачів, наведених вище, суд зазначає таке.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: за) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР та набула чинності для України 11 вересня 1997 року.
Частинами першою та другою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункті 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).
Суд вважає, що в даному випадку, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладні від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87 є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд враховує, що чинним законодавством покладено на комісію ДПС обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, свобода розсуду фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача за поданим адміністративним позовом є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
В той же час, суд звертає увагу учасників справи на те, що зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87 не є особливим порядком виконання рішення, а лише належним способом захисту порушених прав позивача.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки в даному випадку суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, то судові витрати підлягають відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись статтями 2, 77, 139, 242 - 246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України Окружний адміністративний суд міста Києва -
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лінктел Супорт Україна задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:
від 19 грудня 2019 року №1363954/38439780 про відмову в реєстрації ПН №627 від 18 грудня 2018 року;
від 08 січня 2020 року №1433728/38439780 про відмову в реєстрації ПН №632 від 26 грудня 2018 року;
від 15 січня 2020 року №1439581/38439780 про відмову в реєстрації ПН №60 від 16 січня 2019 року;
від 15 січня 2020 року №1439582/38439780 про відмову в реєстрації ПН №62 від 16 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442329/38439780 про відмову в реєстрації ПН №64 від 23 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442330/38439780 про відмову в реєстрації ПН №73 від 23 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442332/38439780 про відмову в реєстрації ПН №81 від 29 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442331/38439780 про відмову в реєстрації ПН №83 від 29 січня 2019 року;
від 22 січня 2020 року №1442333/38439780 про відмову в реєстрації ПН №87 від 30 січня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за датою їх подання до реєстрації, а саме: ПН від 18 грудня 2018 року №627, ПН від 23 грудня 2018 року №632, ПН від 16 січня 2019 року №60, ПН від 16 січня 2019 року №62, ПН від 23 січня 2019 року №64, ПН від 23 січня 2019 року №73, ПН від 29 січня 2019 року №81, ПН від 29 січня 2019 року №83, ПН від 30 січня 2019 року №87.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Лінктел Супорт Україна (01601, м. Київ, Печерський узвіз, будинок 3, код ЄДРПОУ 38439780) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) понесені судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 9459,00 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Лінктел Супорт Україна (01601, м. Київ, Печерський узвіз, будинок 3, код ЄДРПОУ 38439780) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вулиця Шолуденка, 33/19) понесені судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 9459,00 грн.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 03.12.2020 |
Номер документу | 93242819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні