ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/7470/20 Суддя (судді) першої інстанції: Шейко Т.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 травня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Собківа Я.М.,
суддів: Глущенко Я.Б., Черпіцької Л.Т.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м.Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лінктел Супорт Україна" до Головного управління Державної податкової служби у м.Києві, ДПС України, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лінктел Супорт Україна" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної фіскальної служби України, в якому просило:
- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: від 19 грудня 2019 року №1363954/38439780 про відмову в реєстрації ПН №627 від 18 грудня 2018 року; від 08 січня 2020 року №1433728/38439780 про відмову в реєстрації ПН №632 від 26 грудня 2018 року; від 15 січня 2020 року №1439581/38439780 про відмову в реєстрації ПН №60 від 16 січня 2019 року; від 15 січня 2020 року №1439582/38439780 про відмову в реєстрації ПН №62 від 16 січня 2019 року; від 22 січня 2020 року №1442329/38439780 про відмову в реєстрації ПН №64 від 23 січня 2019 року; від 22 січня 2020 року №1442330/38439780 про відмову в реєстрації ПН №73 від 23 січня 2019 року; від 22 січня 2020 року №1442332/38439780 про відмову в реєстрації ПН №81 від 29 січня 2019 року; від 22 січня 2020 року №1442331/38439780 про відмову в реєстрації ПН №83 від 29 січня 2019 року; від 22 січня 2020 року №1442333/38439780 про відмову в реєстрації ПН №87 від 30 січня 2019 року;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за датою їх подання до реєстрації, а саме: ПН від 18 грудня 2018 року №627, ПН від 23 грудня 2018 року №632, ПН від 16 січня 2019 року №60, ПН від 16 січня 2019 року №62, ПН від 23 січня 2019 року №64, ПН від 23 січня 2019 року №73, ПН від 29 січня 2019 року №81, ПН від 29 січня 2019 року №83, ПН від 30 січня 2019 року №87.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 листопада 2020 року позов задоволено.
В апеляційній скарзі Головне управління ДПС у м. Києві, посилаючись на порушення окружним адміністративним судом норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження).
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Лінктел Супорт Україна" укладено договори придбання продукції з Товариством з обмеженою відповідальністю "Шлюмберже Сервісез Україна" (надалі - Замовник 1), з Товариством з обмеженою відповідальністю "Сміт Сервісез Юкрейн" (надалі - Замовник 2) та з Товариством з обмеженою відповідальністю "Ем Ай Свако Україна" (надалі - Замовник 3).
Позивачем було укладено із Замовником 1 Договір придбання продукції від 25 березня 2013 року №SLB-013-042-UKR. Найменування, асортимент, кількість та інші характеристики товару (послуг (робіт)) Сторони погоджують шляхом направлення Позивачем комерційної пропозиції (commercial offer) та її підтвердження Замовником 1 у вигляді замовлення (purchase order). Відповідно до умов Договору оплата здійснюється на умовах відстрочення платежу протягом 35 календарних днів з дати отримання рахунку.
Для виконання умов Договору 1 Позивач закуповує товари у своїх контрагентів-постачальників ФОП ОСОБА_1 , Товариства з обмеженою відповідальністю "Метро Кеш Енд Кері Україна", Товариства з обмеженою відповідальністю "Чистий Світ - Трейд", Товариства з обмеженою відповідальністю ТК "ЮЛІС", ФОП ОСОБА_2 , Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Техно", Товариства з обмеженою відповідальністю "Епіцентр К", Товариства з обмеженою відповідальністю "БОККО".
За умовами Договору 1, комерційної пропозиції (commercial offer) №25 від 08.01.2019р., замовлення (purchase order) №DUA201207A від 08.01.2019р. та рахунку на оплату №25 від 08.01.2019р. Сторони погодили поставку: ручка кульк. Axent (10 шт.), маркер перм. 2,5мм (2 шт), губка для дошки магнітна, фланель Ф(2 шт.), спрей для маркерних дошок 110 мл (2 шт.), елемент живлення Duracell AAA (8 шт.), елемент живлення 9V (6 пгг.), пакети д/сміття 120л/25шт (5 шт), пакети д/сміття 60л/40 шт (5 шт), подовжувач 5гн/5м заз з вим. У05К ІЕК (4 шт.), картридж CANON PG-512 Black (1 шт.), картридж CANON CL 513 (1 шт.), елемент живлення Duracell АА (3 шт.), кабель запуска двигуна (1 шт.), щітка-водозгін зі скребком (1 шт.), ланцюги протиковзання 225 -265 (1 шт.), кувалда 3 кг, гумова ручка (4 шт.), на загальну суму 17 601,64 грн. (в т.ч. ПДВ 2 933,61 грн.).
Продукцію поставлено Замовнику 1 відповідно до видаткових накладних №79 від 23.01.2019р.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №25 від 07.01.2019р., 05.04.2019р., що підтверджується банківською випискою з рахунку Позивача.
Позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 23.01.2019р. №73.
За умовами Договору 1, комерційної пропозиції (commercial offer) №21 від 14.01.2019р., замовлення (purchase order) №NUA100625A від 14.01.2019р. та рахунку на оплату №21 від 14.01.2019р. Сторони погодили поставку: чай пакетований Greenfield 100 х 2 г (4 шт.), цукор стік, 200 шт (3 шт.), вода Моршинська 5л. (45 шт.), пакети д/сміття 240л/5шт (2 шт.), рідке мило мило для тіла та волосся, 1 л (1 шт.), засіб для ручного миття посуду 1л (1 шт.), рушники міні 75 м, 215 л (10 шт.), миючий засіб WC SAN, 0.75л (8 шт.), кава розчинна Ambassador, 2*25 (10 шт.), какао, 1 кг (1 шт.), печиво, 150 г (10 шт.), молоко Буренка 3,2% 1000г (8 шт.), стакан паперовий кол 175 мл (250 щт.), туалетний папір Tork Universal в міні рулонах 200м 1 сл. (10 шт.), серветки вологі Super (10 шт.), засіб д\чищення 1 л. DOMESTOS (2 шт.), печиво, 4 кг (1 шт.), на загальну суму 11 268,00 грн. (в т.ч. ПДВ І 878,00 грн.).
Продукцію було поставлено Замовнику 1 відповідно до видаткових накладних №70 від 23 січня 2019 року.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №21 від 14 січня 2019 року, 22 березня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 23 січня 2019 року №64.
Позивачем укладено із Замовником 2 Договір придбання продукції від 27 січня 2014 року №SLB/FАС/014-017-UA/Linktel/ASL-110914.
Відповідно до Договору 2 Замовник 2 замовляє відповідний товар (послуги/роботи), а Позивач надає вказаний товар (послуги/роботи). Відповідно до умов Договору 2 оплата здійснюється протягом 45 календарних днів з дати отримання рахунку.
Для виконання умов Договору 2 позивач закуповує товари у своїх контрагентів-постачальників, зокрема у Товариства з обмеженою відповідальністю "Розетка.Уа", Товариства з обмеженою відповідальністю фірма "АВ Центр", Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Полімерних Іздєлій", ФОП ОСОБА_3 , Товариства з обмеженою відповідальністю "Лоад-Тех", Товариства з обмеженою відповідальністю "НБН Крафт", ФОП ОСОБА_4 , ПП "СІГМА-КАБЕЛЬ", ПП "Андрій", Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Стар Лайн", ФОП ОСОБА_5 , Товариства з обмеженою відповідальністю "ВМ", Товариства з обмеженою відповідальністю "Віп Принт", Товариства з обмеженою відповідальністю "Галоре+", Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговельна Компанія "Юліс" тощо, що підтверджується відповідними договорами, видатковими накладними та іншими документами (додаються). За домовленістю Сторін перевезення Товару може здійснюватися за рахунок та силами контрагентів-постачальників, контрагентів-замовників або шляхом залучення підрядних організацій. Навантаження/розвантаження товару здійснюється силами працівників постачальників/покупців/підрядних організацій. Технічні засоби застосовуються за необхідності.
Для надання послуг (виконання робіт) позивач також залучав субпідрядні організації, зокрема ФОП ОСОБА_6 , Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕЙ ДІ Дизель", ФОП ОСОБА_7 , Товариство з обмеженою відповідальністю "Нова Пошта", ФОП ОСОБА_8 , Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Комбінат виробничих підприємств", Товариство з обмеженою відповідальністю "Імідж-М" тощо, що підтверджується відповідними договорами, актами приймання наданих послуг, банківськими виписками з рахунку Позивача та іншими документами.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 18 грудня 2018 року №756 Сторони погодили надання послуги: супровід послуг перевезення доліт великого розміру, на загальну суму 21 295,80 грн. (в т.ч. ПДВ 3 549,30 грн.).
09 січня 2019 року замовлена послуга на суму 21 295,80 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг №38.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 18 грудня 2018р., що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 18 грудня 2018 року №627.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 16 січня 2019 року №70 Сторони погодили надання послуги: супровід перевезення вагончика, на загальну суму 21 369,60 грн. (в т.ч. ПДВ 3 561,60 грн.).
29 січня 2019 року замовлена послуга на суму 21 369,60 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг № 93.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 16 січня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 16 січня 2019 року №60.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 16 січня 2019 року №72 Сторони погодили надання послуги: супровід та оплата перевезення доліт, на загальну суму 23 373,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3 895,50 грн.).
29 січня 2019 року замовлена послуга на суму 23 373,00 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг № 91.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 16 січня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 16 січня 2019 року №62.
За умовами Договору 2 та рахунку на оплату від 24 січня 2019 року №114 Сторони погодили надання послуги: супровід та оплата перевезення доліт, на загальну суму 22 037,40 грн. (в т.ч. ПДВ 3 672,90 грн.).
13 березня 2019 року замовлена послуга на суму 22 037,40 грн. була надана Замовнику 2, про що підписано акт надання послуг № 205.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 2 30 січня 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 30 січня 2019 року №87.
Крім цього, позивачем також укладено із Замовником 3 Договір придбання продукції від 25 березня 2013 pоку № SLB-013-040-UKR (надалі - Договір 3).
Відповідно до Договору 3 Замовник 3 замовляє відповідний товар (послуги/роботи), а Позивач надає вказаний товар (послуги/роботи). Відповідно до умов Договору 3 оплата здійснюється протягом 45 календарних днів з дати отримання рахунку.
Для виконання умов Договору 3 позивач закуповує товари у своїх контрагентів-постачальників, зокрема у Товариства з обмеженою відповідальністю "Бокко", Товариства з обмеженою відповідальністю "А-Техно", Товариства з обмеженою відповідальністю "Епіцентр К", Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Стар Лайн" тощо, що підтверджується відповідними договорами, видатковими накладними та іншими документами.
За умовами Договору 3, комерційної пропозиції (commercial offer) №1 від 08.01.2019р., №2 від 08.01.2019р., №710 від 24.12.2018р„ №752 від 19.12.2018р., замовлення (purchase order) №М13900029А від 08.01.2019р., №М14000165А від 19.12.2018р., №М 14000168А від 24.12.2018р., №М14000171А від 08.01.2019р. та рахунку на оплату від 08.01.2019р. №1, від 08.01.2019р. №2, від 24.12.2018р. №710, від 19.12.2018р. №785 Сторони погодили поставку роликової алюмінієвої кришки вантажної платформи HILUX (1 шт.), покриття кузова пікапа HILUX (1 шт.), мастило універсальне 225 г (2 шт.), картридж HP 17А LJ Pro М130 Black (CF217A) (оригинал) (5 шт.), набір ручного інструмента універсальний 1/4 + 1/2", 150 предметів (1 шт.), обігрівач масляний Термія Н0715, 7 секц., 1500 Вт (2 шт.), обігрівач масляний Термія Н0920, 9 секц., 2000 Вт (2 шт.), Шланги армовані (1 шт.), на загальну суму 113 458,37 грн. (в т.ч. ПДВ 18 909,73 грн.).
Продукцію поставлено Замовнику 3 відповідно до видаткових накладних №№45,49,49 від 10 січня 2019 року.
Позивач отримав попередню оплату від Замовника 3 26 грудня 2018 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 23 грудня 2018 року №632.
За умовами Договору 3, замовлення (purchase order) №М 14000174А від 17 січня 2019 року та рахунку на оплату №78 від 17.01.2019р. Сторони погодили поставку: станції з 2 флаконами pH NEUTRAL 200 мл/ PLUM EYE WASH 500 мл (4 шт.), на загальну суму 18 417,60 грн. (в т.ч. ПДВ 3 069,60 грн.).
Продукцію було поставлено Замовнику 3 відповідно до видаткових накладних №85 від 29 січня 2019 року.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №78 від 17 січня 2019 року, 08 лютого 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 29 січня 2019 року №81.
За умовами Договору 3, замовлення (purchase order) №М 14000175А від 22.01.2019р. та рахунку на оплату №68 від 22.01.2019р. Сторони погодили поставку: екран радіаторний навісний (4 шт.), труба каналізаційна ф 100мм L=2,0m 10 шт.), коліно ПП 50/67 (8 шт.), коліно ПП 50/30 (6 шт.), трійник ПП 50*50/87 (6 шт.), муфта д 50мм (6 шт.), набір ручного інструмента універсальний 12 предметів (3 шт.), килим гумовий 100x150 (4 шт.), кабель КГ 3x6,0+1x4 (70 м.), вилка промислова нас. IVN 3253 (4 шт.), розетка кас Згн заз каучук 106 0400 101 (4 шт.), розетка DEMET зовн. 711 0200 122 (4 шт.), ПЗВ РЗВ 4 40А ЗОмА ПФ (2 шт.), трубчатий наконечник НІ 1,5/10 (100 шт.), трубчатий наконечник НІ 2,5/10 (100 шт.), трубчатий наконечник НІ 4/10 (100 шт.), знак безпеки блискавка 50*50*50 ІЕК (30 шт.), знак "220В" ІЕК (25 шт.), знак заземлення 30*30 ІЕК (32 шт.), затискач плашковий ПС 1 1 (4 шт.), щит ЩРН П 12 мод. зовнішній пластик ІЕК (2 шт.), автомат, вимикач Зф АВ2000 32 А (2 шт.), лампа світодіодна Velmax V С37 6Вт 4100К Е27 (10 шт.), лампа світодіодна Velmax V С37 6Вт 4100К Е14 (6 шт.), короб LH 60*40 2м 03 (4 м), подовжувач 4гн/3м заз У04К ІЕК (6 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 біла ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 жовта ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 жовто зелена ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 зелена ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 синя ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 червона ІЕК (4 шт.), ізоляційна стрічка ПВХ 0,18*19*20 чорна ІЕК (4 шт ), автомат, вимикач 1ф АВ2000 16 А (2 шт.), шланг HIGHFLEX (3/4) 25м без з`єднань Gardena 18083 20 (1 шт.), труба з розтрубом ПП 110/2000 (5 шт.), трійник ПП 110*110/87 (1 шт.), редукція ПП 110/50 (1 шт.), на загальну суму 39 693,41 грн. (в т.ч. ПДВ 6 615,57 грн.).
Продукцію поставлено Замовнику 3 відповідно до видаткових накладних №87 від 29 січня 2019 року.
Позивач отримав оплату за поставлений товар, згідно рахунку на оплату №68 від 22 січня 2019 року, 08 лютого 2019 року, що підтверджується банківською випискою з рахунку позивача.
Позивачем складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН ПН від 29 січня 2019 року №83.
В подальшому, квитанціями до податкових накладних від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87, останні прийняті, але реєстрацію зупинено.
Позивачем подано пояснення щодо зупинення податкових накладних, в яких надано пояснення по кожній з проведених операцій та надано відповідні докази в підтвердження реальності проведених операцій.
Проте Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення від 19 грудня 2019 року №13636954/38439780, від 15 січня 2020 року №1433728/38439780, №1439582/38439780, від 22 січня 2019 року №1442329/38439780, №1442330/38439780, №1442332/38439780, №1442331/38439780 та №1442333/38439780, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 18 грудня 2018 року №627, від 26 грудня 2018 року №632, від 16 січня 2019 року №60, від 16 січня 2019 року №62, від 23 січня 2019 року №64, від 23 січня 2019 року №73, від 29 січня 2019 року №81, від 29 січня 2019 року №83 та від 30 січня 2019 року №87.
Позивач подав до Державної податкової служби України скарги на вищезазначені рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби України в м. Києві, проте матеріали справи не містять доказів щодо розгляду даних скарг.
Вважаючи вказані дії відповідача протиправними, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Колегія суддів, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про обґрунтованість та правомірність висновків суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі за текстом - "ПК України") на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (тут та надалі норми у редакції, що була чинною на момент виникнення спірних правовідносин).
За змістом пункту 201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21 лютого 2018 р. затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом - "Порядок").
Пунктом 3 Порядку передбачено, що Податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Положення пунктів 5,7 Порядку визначають, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Згідно пункту 13 Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно пункту 14 Порядку перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пунктами 19-21 Порядку визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв`язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Аналіз наведених вище положень вказує на те, що законодавством регламентовано чіткий порядок реєстрації податкових накладних в ЄРПН та правові підстави для зупинення їх реєстрації і для відмови у її здійсненні.
При цьому, у разі зупинення реєстрації податкової накладної платника у зв`язку із встановленням його ризиковості, податковий орган зобов`язаний не лише зазначити загальний пункт або підпункт таких Критеріїв, а й вказати посилання на конкретний з них, яким, на його думку, не відповідає платник. Невиконання контролюючим органом зазначеної вимоги призводить до обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких документів на власний розсуд.
Правова позиція з цього питання викладена у постанові Верховного Суду від 18 червня 2020 року по справі №824/245/19-а.
Відповідно до пункту 27 Порядку рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Пунктом 28 Порядку установлено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється, зокрема, у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Звертаючись до фактів цієї справи колегія суддів зазначає, що у квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних не зазначено конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачеві.
Більш того, вказані квитанції навіть не зобов`язують ТОВ "Лінктел Супорт Україна" надати копії будь-яких документів.
Вжиття у цих квитанціях сполучників "та/або" означає, що питання необхідності та доцільності надання документів контролюючий орган залишив на розсуд платника податків.
Водночас, ТОВ "Лінктел Супорт Україна" надано на пропозицію контролюючого органу пояснення та копії підтверджуючих документів, які, на думку позивача, в повному та достатньому обсязі підтверджували реальність здійснення господарських операцій.
Апелянт зазначає, що позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних оскільки ним не було надано в повному обсязі документи, які зазначались контролюючим органом, підставою для відмови у реєстрації спірних податкових накладних зазначено ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Проте, вищезазначене спростовується матеріалами справи, якими підтверджується надання позивачем контролюючому органу письмових пояснень разом із документами про підтвердження реальності здійснення операцій.
Протилежного відповідачами не доведено.
Наведені обставини свідчать, що в порушення вимог законодавства оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних містить лише абстрактні твердження про ненадання загальних переліків документів, без конкретизації (підкреслення) конкретних документів з таких переліків, яких з урахування особливостей, характеру та обсягу господарських операцій.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
За таких обставин, на переконання колегії суддів апеляційної інстанції, оскаржувані рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних є формальним, оскільки об`єктивно не містить чіткого визначення підстав та мотивів для його прийняття, так само як і мотивів прийняття чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів, а тому не може бути визнане законними та обґрунтованими.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Всі наведені апелянтом доводи не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.
Положеннями ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 листопада 2020 року залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач Собків Я.М.
Суддя Глущенко Я.Б.
Суддя Черпіцька Л.Т.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2021 |
Оприлюднено | 27.05.2021 |
Номер документу | 97183959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні