Головуючий у 1 інстанції - Матвєєва В.В.
Суддя-доповідач - Араб ей Т.Г.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем Укр аїни
23 квітня 2010 р. справа № 2-а-26267/09/1270
Колегія суддів Донець кого апеляційного адміністр ативного суду у складі:
головуючого Арабей Т.Г. суддів Лях О.В.,Малашкевича С.А. при секретарі Тімченко М.Ю. розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляц ійну скаргу Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську на постанову Луганського окружного ад міністративного суду від 21 грудня 2009 року у справі № 2-а-262267/09/1270 за позовом
до прокурора Ленінського р айону м. Луганська в інтереса х держави в особі Ленінської міжрайонної державної подат кової інспекції у м. Луганськ у
Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Євроресурс-С тандарт" про визнання недійсним запис у про державну реєстрацію, пр ипинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИЛА:
У вересні 2009 року прокуро р Ленінського району м. Луган ська в інтересах держави в ос обі Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії у м. Луганську звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Євроресурс-Стандарт" про в изнання недійсним запису про державну реєстрацію, припин ення юридичної особи.
Постановою Луганського о кружного адміністративного суду від 21 грудня 2009 року у задо воленні позову прокурора Ле нінського району м. Луганськ а в інтересах держави в особі Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську відмовлено.
Не погодившись з таким р ішенням суду першої інстанці ї, Ленінська міжрайонна держ авна податкова інспекція у м . Луганську подала апеляційн у скаргу, якою просить скасув ати постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду як таку, що прийнята з пору шенням норм матеріального та процесуального права, та пос тановити нову, якою позов зад овольнити в повному обсязі.
Сторони до апеляційно го суду не прибули, про дату, д ень та час розгляду справи по відомлені належним чином.
Заслухавши доповідь с удді-доповідача, дослідивши матеріали справи та обговори вши доводи апеляційної скарг и, колегія суддів вважає, що ап еляційна скарга задоволенню не підлягає, а постанову суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступни х підстав.
Апеляційним судом встан овлено, що відповідач товари ство з обмеженою відповідаль ністю "Євроресурс-Стандарт" є юридичною особою, зареєстро вано Виконавчим комітетом Лу ганської міської ради, включ ене до ЄДРПОУ за номером 34580161, пе ребуває на обліку в Ленінськ ій МДПІ в м. Луганську з 19.09.2006 рок у як платник податків.
У відповідності із п. 7 ст . 19 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» від 15.05.2003 року юридична особа щорічно, починаючи з наступн ого року з дати її державної р еєстрації, протягом одного м ісяця зобов'язана подати або надіслати рекомендованим ли стом державному реєстратору реєстраційну картку встанов леного зразка про підтвердже ння відомостей про юридичну особу.
Відповідно до довідки з д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців, запис про відсутніс ть товариства з обмеженою ві дповідальністю "Євроресурс-С тандарт" за її місцезнаходже нням (юридичною адресою) не вн осилась.
Відповідно до п. 2 ст. 9 Зак ону України «Про систему опо даткування» платники податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) зобов'язані своєчасно н адавати податковим органам д екларації про доходи, інші не обхідні відомості для нараху вання податків та інших обов 'язкових платежів.
Як убачається з висновк у Ленінської МДПІ у м. Лугансь ку(а.с.44), відповідачем податк ова звітність подається вчас но, станом на 21.12.2009 року платник ом податків надавалась насту пним чином: 08.07.2009р.-декларація з податку на прибуток підприє мства, 20.08.209р.-декларація з ПДВ.
Згідно ч.2 ст. 38 Закону Укра їни від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» (далі - Закон №755-IV) підстава ми для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної ос оби, зокрема, є:
- визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження нею діяльнос ті, що суперечить установчим документам, або такої, що забо ронена законом;
- не подання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Оскільки відповідач н адав у встановлені законом с троки звітність до податкови х органів, не має заборговано сті перед бюджетом, місцевий суд дійшов правильного висн овку, що позовні вимоги Ленін ської МДПІ у м. Луганську щодо припинення юридичної особи на цій підставі не підлягає з адоволенню.
Щодо вимоги позивача про в изнання недійсним запису про державну реєстрацію юридичн ої особи товариства з обмеже ною відповідальністю "Євроре сурс-Стандарт" від 19.09.2006 року, ко легія суддів апеляційного су ду погоджується з висновками Луганського окружного адмін істративного суду, що такі по зовні вимоги не підлягають з адоволенню з наступних підст ав.
Відповідно до частини 5 ст . 111 Цивільного кодексу Україн и юридична особа є ліквідова ною з дня внесення до єдиного державного реєстру запису п ро її припинення.
Згідно з частиною 7 ст. 59 Го сподарського кодексу Україн и суб'єкт господарювання вва жається ліквідованим з дня в несення до державного реєстр у запису про припинення його діяльності.
Водночас, частиною 2 ст. 104 Цив ільного кодексу України вста новлено, що юридична особа є т акою, що припинилася, з дня вне сення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення. Відповідно до частини 2 с татті 33 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців» юридична особа є тако ю, що припинилася, з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про державну ре єстрацію припинення юридичн ої особи.
Таким чином, як Господарськ ий кодекс України, так і Цивіл ьний кодекс України та Закон України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців» пов' язують момент ліквідації юри дичної особи (суб' єкта госп одарювання), а так само момент її припинення з однією і тією самою подією, а саме внесення м до державного реєстру запи су про припинення такої особ и (суб' єкта господарювання) .
При цьому, як випливає з час тини 4 статті 91 Цивільного код ексу України, цивільна право здатність юридичної особи пр ипиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Таким чином, з моменту втрат и юридичною особою цивільної правоздатності ця юридична особа є такою, що припинилася .
За таких обставин, поняття « припинення юридичної особи» означає правовий наслідок в трати такою особою цивільної правоздатності. При цьому вс і інші поняття, які використо вуються для визначення право вого результату втрати юриди чною особою цивільної правоз датності, є синонімічними по няттю «припинення юридичної особи».
Отже, будь-які вимоги, спрям овані на втрату юридичною ос обою цивільної правоздатнос ті, слід визнати різновидами вимог про припинення такої ю ридичної особи.
Зокрема, позовні вимоги про скасування державної реєстр ації суб' єктів господарюва ння спрямовані на ліквідацію такого суб' єкту як юридичн ої особи, а отже, на її припине ння. Це випливає зі змісту вим ог частини 6 ст. 59 Господарсько го кодексу України, згідно з я кою суб' єкт господарювання ліквідується, зокрема, в разі скасування його державної р еєстрації у випадках, передб ачених законом.
Таким чином, особливості фо рмулювання позовних вимог, н аслідком задоволення яких мо же бути припинення юридичної особи, не повинні впливати на прийняття судами зазначених вимог до розгляду і на їх розг ляд по суті.
Визнання недійсним запи су про проведення державної реєстрації через порушення з акону, допущені при створенн і юридичної особи, які не можн а усунути, є лише однією з підс тав для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи, визначених частиною д ругою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців».
Відтак, в изнання недійсним запису про проведення держа вної реєстрації та визнання недійсним свідоцтва платни ка ПДВ з моменту його видачі ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, не може бути самостійним предм етом позову, а лише підставою для постановлення судового рішення про припинення юриди чної особи.
У зв'язку з цим апеляційни й суд приходить до висновку, щ о самостійні позовні вимоги позивача щодо визнання недій сним запису про державну реє страцію відповідача не обґру нтовані чинним законодавств ом України і в цій частині зад оволенню не підлягають.
Тобто, суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права.
Колегія суддів також на голошує, що органи державної податкової служби можуть зв ертатися з вимогами про прип инення юридичної особи не в у сіх випадках, визначених час тиною 2 статті 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців», а лише в разі , якщо підставою позову є непо дання суб' єктом підприємни цької діяльності протягом ро ку до органів державної пода ткової служби податкових дек ларацій, документів фінансов ої звітності.
Це вбачається з наступног о:
- згідно пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні» до функцій органів д ержавної податкової служби н алежить контроль за своєчасн істю подання платниками пода тків податкових звітів, декл арацій, розрахунків та інших документів, пов' язаних з об численням податків, інших пл атежів,
- вказана норма кореспонд ує з приписами частини 2 стат ті 38 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців ”, якою визначено як підс таву для постановлення судов ого рішення про припинення ю ридичної особи - неподання по даткової звітності,
- пунктом 17 частини 1 статті 11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено право податкови х органів звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.
Доводи апеляційної скар ги не спростовують висновків суду першої інстанції, не впл ивають на правильність цих в исновків, тому підстав для за доволення апеляційної скарг и та скасування постанови су ду не вбачається.
Керуючись ст.ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції в м. Л уганську - залишити без задов олення .
Постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 21 грудня 2009 року у справ і № 2-а-26267/09/1270 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляцій ної інстанції за наслідками перегляду набирає законної с или з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржен а до Вищого адміністративног о суду України протягом одно го місяця після набрання зак онної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий: Т.Г.Ар абей
Судді: О.П.Лях
С.А.Малашкевич
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2010 |
Оприлюднено | 14.09.2010 |
Номер документу | 9329070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні