Рішення
від 03.12.2020 по справі 1.380.2019.004127
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2020 року справа №1.380.2019.004127

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Мартинюка В.Я.

секретар судового засідання Жовковська Ю.В.

розглянувши у письмовому провадженні у м.Львові адміністративну справу за позовом Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради до Товариства з додатковою відповідальністю «Залізничне» , з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Львівської міської ради та Львівського комунального підприємства Левандівка , про демонтаж інженерних мереж, -

В С Т А Н О В И В :

Залізнична районна адміністрація Львівської міської ради звернулася в суд з позовом до Товариства з додатковою відповідальністю «Залізничне» , в якому просить зобов`язати демонтувати обладнання витяжної системи із закладу громадського харчування - піцерії Чикаго на технічному поверсі між першим та другим поверхами дев`яти поверхового будинку за АДРЕСА_1 та замурувати влаштовані отвори в стінах та перекриттях, через які була змонтована дана система вентиляції, привести приміщення технічного поверху до попереднього стану.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач самочинно обладнав витяжну систему із закладу громадського харчування - піцерії Чикаго . Вказує, що відповідач, всупереч попередженням, не провів рекомендованого демонтажу вказаної витяжної системи у встановлений термін. Стверджує, що встановлення інженерного обладнання на спільному майні власників квартир та нежитлових приміщень в будинку мало бути узгоджене з власниками квартир в будинку АДРЕСА_1 . Внаслідок незаконних дій відповідача не можливо забезпечити належну експлуатацію вказаного будинку та забезпечити його технічне обслуговування. Зазначає, що роботи із встановлення нової витяжної системи належать до капітального ремонту. Вказує, що відповідач дозволу на виконання вказаних робіт не отримував.

У своїх запереченнях відповідач вказує, що реконструкція нежитлового приміщення за згаданою адресою проводилась на підставі проекту, погодженого Департаментом містобудування ЛМР, декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об`єкта до експлуатації, експлуатаційного дозволу для потужностей. Окрім того, Львівським міським відділом Державної установи Львівський обласний лабораторний центр Держсанепідемслужби України складено протокол №5, відповідно до якого на згаданому об`єкті шум від роботи вентиляційної системи відповідає гігієнічним умовам проживання, а рівень звукового тиску не перевищує встановлених у проекті 50 дб. Окрім того, посилається на те, що нежитлові приміщення по АДРЕСА_1 належать на праві приватної власності товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Ріел-Естейт Груп . Також вказує, що позивач виніс одразу два розпорядження, яким рекомендувала різним особам демонтувати один і той же об`єкт самочинного будівництва. Зазначає, що на протязі десятків років і даному приміщенні існували різні заклади громадського харчування, що користувались цією системою вентиляції.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 05.12.2019 року адміністративну справу залишено без розгляду.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.02.2020 року апеляційну скаргу Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради задоволено.

Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 05.12.2019 року про залишення позовної заяви без розгляду скасовано та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Львівський окружний адміністративний судове засідання призначив на 07.04.2020 року.

Судові засідання неодноразово відкладалися за клопотаннями сторін з мотивів запровадженням карантину, пов`язаного із запобігання поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19).

Розглянувши матеріали справи та дослідивши докази, судом встановлено такі обставини.

Згідно з Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 210417117 від 27.05.2020 року власником нежитлових приміщень 97-3, 97-25, 97-25а, 97-42, від 97-50 по 97-60а за адресою м.Львів, вул. Широка, №64 є Товариство з додатковою відповідальністю Залізничне .

Балансоутримувачем будинку за адресою м Львів, вул. Широка, №64 є Львівське міське комунальне підприємство Левандівка (далі - ЛМКП Левандівка ).

30.03.2016 року Залізнична районна адміністрація Львівської міської ради розпорядженням за №188 Про самочинне будівництво, здійснене ТзДВ Залізничне . розпорядилась демонтувати обладнання витяжної системи із закладу громадського харчування - піцерії ІНФОРМАЦІЯ_1 , самочинно влаштованого на технічному поверсі будинку АДРЕСА_1 , та замурувати влаштовані отвори в стінах та перекриттях, через які була змонтована дана система вентиляції. Привести приміщення технічного поверху будинку до попереднього стану.

Дане розпорядження приймалось на підставі рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.09.2011 року №835 Про затвердження Положення про порядок врегулювання питань самочинного будівництва у м.Львові з урахуванням інформації ЛКП Левандівка .

У зв`язку з невиконанням відповідачем згаданого розпорядження позивач звернувся з адміністративним позовом до суду.

Змістом спірних правовідносин є приведення приміщень технічного поверху - між першим та другим поверхами дев`ятиповерхового будинку АДРЕСА_1 - до попереднього стану.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, судом враховано наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.10 Житлового кодексу Української РСР від 30.06.1983 року № 5464-X, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Житловий кодекс), жилі будинки і жилі приміщення не можуть використовуватися громадянами на шкоду інтересам суспільства.

Згідно з ч.2 ст.24 Житлового кодексу житлово-експлуатаційні організації забезпечують схоронність житлового фонду і належне його використання, високий рівень обслуговування громадян, а також контролюють додержання громадянами правил користування жилими приміщеннями, утримання жилого будинку і придомової території.

Як передбачено ст.154 Житлового кодексу виконавчі комітети місцевих рад здійснюють контроль за утриманням будинків (квартир), що належать громадянам.

Забезпечення нормального функціонування жилих будівель, проведення єдиної технічної політики в житловій сфері регулюють Правила утримання житлових будинків та прибудинкових територій, затверджені наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 року №76 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України від 25.08.2005 року за №927/11207, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Правила №76).

Згідно з пп.1.4.1 п.1.4 Правил №76 переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої Ради народних депутатів відповідно до законодавства.

Підпункт 1.4.2 п.1.4 Правил №76 передбачає, що переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.

Абзац другий підп.1.4.4 п.1.4 Правил №76 встановлює, що перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що погіршує умови експлуатації і проживання всіх або окремих громадян у будинку або квартирі, не допускається.

Згідно із абзацу третього п.4 Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №572, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Правила №572), власники, наймачі (орендарі) приміщень житлових будинків і гуртожитків мають право на переобладнання і перепланування житлових і підсобних приміщень, балконів і лоджій за відповідними проектами без обмеження інтересів інших громадян, які проживають у будинку, гуртожитку, з дозволу власника будинку (квартири), власника гуртожитку (житлового приміщення у гуртожитку) та органу місцевого самоврядування, що видається в установленому порядку.

Відповідно до п.2.6 розділу 2 Положення про порядок врегулювання питань самочинного будівництва у м.Львові, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.09.2011 року №835, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Положення №835), на особу, яка скоїла порушення, уповноважена посадова особа складає акт-попередження (додається), протокол про адміністративне правопорушення та скеровує його адміністративній комісії при районній адміністрації.

Згідно з п.3.1 розділу 1 Положення №835 розгляд питань за фактами здійсненого (здійснюваного) фізичними та юридичними особами самочинного будівництва (реконструкції) об`єктів за підвідомчістю справ здійснює районна адміністрація відповідного району, у якому здійснено (здійснюється) самочинне будівництво.

Вказані норми дають підставу суду зробити висновок, що для законного встановлення інженерних мереж у будинку обов`язковою є наявність дозволу на виконання таких робіт.

Судом встановлено, що на підставі звернень мешканців будинку АДРЕСА_1 у м.Львові Залізнична районна адміністрація Львівської міської ради прийняла розпорядження №188 від 30.03.2016 року Про самочинне будівництво, здійснене ТзДВ Залізничне .

На виконання вказаного розпорядження ЛМКП Левандівка , яке є балансоутримувачем згаданого будинку, попереджало відповідача про необхідність демонтувати спірну витяжну систему, що підтверджується листами за №2/359 від 18.04.2016 року, за №2/396 від 06.05.2016 року, за №2/409 від 12.05.2016 року.

З метою обстеження згаданого будинку комісією у складі головного інженера ЛМКП Левандівка , майстрів з експлуатації житлового фонду проведено перевірку, за наслідками якої складено акт від 16.05.2016 року, в якому зазначено, що на час згаданого обстеження розпорядження Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради №188 від 30.03.2016 року не виконано.

Наведені обставини свідчать, що позивач самовільно встановив спірну витяжну систему у будинку АДРЕСА_1 , оскільки жодних дозволів всупереч вимогам пп.1.4.1 п.1.4 Правил №76 та абзацу третього п.4 Правил №572, він не отримував. Ці факти підтверджуються численними скаргами мешканців будинку, фотознімками місця встановлення витяжки, які містяться в матеріалах справи.

Щодо доводів відповідача з приводу того, що реконструкція приміщення за згаданою адресою проводилась на підставі проекту, погодженого Департаментом містобудування ЛМР, декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об`єкта до експлуатації, експлуатаційного дозволу для потужностей, суд звертає увагу, що в цих документах жодним чином не йдеться про встановлення спірної витяжної системи.

Аргументи, що нежитлові приміщення по АДРЕСА_1 не належать відповідачу на праві приватної власності, а також те, що позивач рекомендував різним особам демонтувати один і той же об`єкт самочинного будівництва судом до уваги також не беруться, оскільки в матеріалах справи міститься Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 210417117 від 27.05.2020 року, згідно якої власником вказаних приміщень є саме відповідач. Відтак, обов`язок демонтувати незаконно встановлені мережі лежить саме на ньому.

Посилання відповідача, що на вказаному об`єкті шум від роботи спірної вентиляційної системи відповідає гігієнічним умовам проживання, не спростовує обставин дотримання ним положеннь пп.1.4.1 п.1.4 Правил №76, в частині отримання дозволу.

При цьому, суд звертає увагу, що 19.11.2020 року в судовому засіданні подано акт ЛМКП Левандівка від 09.11.2020 року, зі змісту якого вбачається, що за результатами повторного обстеження будинку АДРЕСА_1 розпорядження Залізничної районної адміністрації Львівської міської ради №188 від 30.03.2016 року виконано частково, а саме: обладнання витяжної системи демонтовано повністю, отвори, влаштовані в стінах, через які була змонтована дана система вентиляції не замуровані, будівельне сміття, яке залишилось після демонтажу вентиляції з приміщення технічного поверху не вивезено, приміщення до попереднього стану не приведено. Вказані факти підтверджуються фотознімками з цих приміщень.

З огляду на викладене суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в частині зобов`язання відповідача замурувати влаштовані отвори в стінах та перекриттях, через які була змонтована дана система вентиляції та привести приміщення технічного поверху до попереднього стану. В іншій частині у задоволені позову слід відмовити.

Що стосується судових витрат, то, у відповідності до вимог ст.139 КАС України, такі не підлягають стягненню зі сторін спору.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Зобов`язати Товариство з додатковою відповідальністю «Залізничне» (адреса: м.Львів, вул.І.Виговського, 29, код ЄДРПОУ 19164371) замурувати влаштовані отвори в стінах та перекриттях, через які із закладу громадського харчування - піцерії Чикаго на технічному поверсі між першим та другим поверхами дев`яти поверхового будинку за АДРЕСА_1 було змонтовано обладнання витяжної системи та привести приміщення технічного поверху за адресою м.Львів, вул.Широка, 64 до попереднього стану.

В іншій частині у задоволені позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.Я.Мартинюк

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93297658
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004127

Рішення від 03.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Постанова від 25.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 27.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні