Рішення
від 04.12.2020 по справі 420/6464/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6464/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 грудня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Комунального закладу Білгород-Дністьровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку , в якому позивач просить:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку ЄДРПОУ: 20990022, юридична адреса: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вул. Сонячна, буд. 14-А, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку , юридична адреса: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вул. Сонячна, буд. 14-А, вул. Перемоги, 9, у порядку: шляхом відключення вищевказаних Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №366 від 16.08.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №366 від 16.08.2019 року за номерами: 1-6, 8-12.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що з 14 по 16 серпня 2019 року провідним інспектором Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Баєвським О.О., здійснено позапланову перевірку Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку , під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №366 від 16.08.2019 року. Актом №366 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Порушення за номерами 1-6, 8-12 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Подальша експлуатація Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки відпочиваючих та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо. При такому становищі хворі та обслуговуючий персонал постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки. При такому стані цілковитого недотримання вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки КЗ Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучі заподіяння шкоди здоров`ю або життю людей.

Представником відповідача надано відзив на позов (а.с. 54-61), в якому представник зазначив, що не визнає вимоги позивача, викладені в позовній заяві у повному обсязі, оскільки вони є незаконними та необґрунтованими. Відповідач зазначає, що позивачем проведена позапланова перевірка щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на території ЛТВ №7 КНП ООЦСЗХ`ООР за адресою: м. Б-Дністровський, Одеської обл.., вул. Військової слави, буд. 17, та пров. Лікарняний, 3, про що складений акт №319 від 30.07.2019 року. В ході перевірки виявлені наступні порушення, які необхідно було усунути до 30.08.2019 року: будівлі та приміщення обладнати автоматичними установками пожежної сигналізації з виведенням сигналу на пульт централізованого спостереження пожежної охорони; дерев`яні конструкції усіх ступенів вогнестійкості, крім V, обробити вогнезахисним розчином, за винятком вікон, дверей, воріт, підлоги, стелажів; виконати з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів у відгалужувальних та з`єднувальних коробках за допомогою опресування, паяння або затискачів тощо; об`єкт обладнати системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей; об`єкт забезпечити пожежною водоймою для цілей пожежогасіння згідно норм належності; споруди і будівлі забезпечити пристроями захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів. На даний час за рахунок коштів КНП ООЦСЗХ ООР усунуто порушення №2 - виконано з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів у відгалужувальних та з`єднувальних коробках за допомогою опресування, паяння або затискачів тощо. Усунути інші порушення за такий короткий проміжок часу КНП ООЦСЗХ`ООР не мало можливості. Представник зазначає, що згідно з Статутом, КНП ООЦСЗХ`ООР є неприбутковим закладом охорони здоров`я, повністю фінансується з обласного бюджету. В акті перевірки №319 від 30.07.2019 року в основному відображені недоліки, які наразі не можуть бути усунені силами та засобами КНП ООЦСЗХ`ООР в зв`язку з відсутністю фінансування на ці цілі. Загальна сума бюджетних коштів, що підлягає виділенню на усунення недоліків, відображених в акті №319 від 30.07.2019 року становить близько 1060 тис. грн. Колишнє керівництво КУ Обласний протитуберкульозний диспансер № 2 , та адміністрація КНП ООЦСЗХ`ООР протягом останніх трьох років зверталися до Департаменту охорони здоров`я та управління з майнових відносин ООР з проханням щодо виділення коштів на здійснення робіт щодо пожежної безпеки, про що свідчать відповідні звернення. До цього часу бюджетні кошти для приведення об`єктів, розташованих на території протитуберкульозного відділення № 7 КНП ООЦСЗХ`ООР в м. Білгород-Дністровському не виділені. За таких обставин, відповідач вважає, що вина Центру в неусуненні порушень, викладених в акті №319 від 30.07.2019 року відсутня.

Ухвалою суду від 01.11.2019 року відкрито провадження по даній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 25.11.2019 року зупинено провадження у справі.

Ухвалою суду від 16.03.2020 року занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження у даній справі.

Ухвалою суду від 17.03.2020 року вирішено здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 15.04.2019 року зупинено провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвалою суду від 09.09.2020 року поновлено провадження у справі та закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 09.10.2020 року зупинено провадження у справі.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача за наявними матеріалами справи.

Від представника відповідача надійшли письмові пояснення та клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

У зв`язку з відсутністю потреби заслухання свідка чи експерта, судом, керуючись положеннями ч.9 ст.205 КАС України, прийнято рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Ухвалою суду від 04.12.2020 поновлено провадження у справі.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що провідним інспектором Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту Баєвським О.О., на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №273 від 24.07.2019 року Про проведення позапланових перевірок та Посвідчення на проведення позапланової перевірки №352 від 09.08.2019 року у період з 14.08.2019 року по 16.08.2019 року проведено позапланову перевірку Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Сонячна, буд. 14-А, вул. Перемоги, 9 щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки (а.с.11-14 т.1).

Під час проведення перевірки від суб`єкта господарювання присутня в.о. директора Хоменко Н.С.

За результатами поведеної перевірки інспектором складено Акт №366 від 16.08.2019 року (а.с.15-21 т.1).

Як вбачається із зазначеного акту, інспектором встановлено ряд порушень, а саме:

Перший корпус вул. Сонячна,14

1. Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не піддались обробляння засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (порушено Розділ 111 п.2, п. п. 2.5. Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС№ 1417 від 30.12.2014 року)

2. Не проведено монтаж пристроїв захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд". (порушено Розділ IV, п. 1. п.п. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДСТУ Б В.2.5- 38:2008ст. 20; п. 9.3);

3. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту". (порушено Розділ V. П.1, п.п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДБН В.2.5-56:2014ст. 20; пункт 7);

4. Приміщення електрощитових не відділено від інших приміщень протипожежними перешкодами. (порушено Розділ IV. п. 1.24 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДБН В. 1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва");

5. Лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів або кондиціонер. (порушено Розділ IV п.2.26. Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року);

6. 4-ри пожежні кран-комплекти знаходяться у несправному стані. (порушено Розділ V. п. 2.2. ч. 9. Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року);

7. Пожежні щити, які розташовані на території об`єкта не забезпечені у повному обсязі первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. (порушено Розділ V, п.3.11 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року)

Другий корпус вул. Перемоги, 9

8. Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не піддались оброблянню засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. (порушено Розділ 111 п.2, п. п. 2.5. Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС№ 1417 від 30.12.2014 року);

9. Не проведено монтаж пристроїв захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд". (порушено Розділ IV, п. 1. п.п. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДСТУ Б В.2.5- 38:2008ст. 20; п. 9.3);

10. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту". (Розділ V. п.1, п.п. 1,2 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДБН В.2.5-56:2014ст. 20; пункт 7);

11. На шляхах евакуації допускається облицювання стін горючими будівельними матеріалами. (порушено ДБН В.1.1-7-2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва". Пункт 7.3.3);

12. Лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів або кондиціонер. (порушено Розділ IV п. 2.26. Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року);

13. Пожежні щити, які розташовані на території об`єкта не забезпечені у повному обсязі первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. (порушено Розділ V, п.3.11 Правил пожежної безпеки в У країні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року.

Екземпляр Акту №366 від 16.08.2019 року отримано ОСОБА_1 16.08.2019 року.

Також, 16.08.2019 року провідним інспектором Баєвським О.О., прийнято припис №308 про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки (а.с.22-23 т.1).

Вказаний припис отримано ОСОБА_1 16.08.2019 року, про що свідчить підпис у приписі.

У зв`язку з виявленими порушеннями, визначеними в акті перевірки, які є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) передбачені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

В ст.1 вказано закону наведені терміни, зокрема: державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом (ч.1 ст.4. Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ).

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Згідно ч.7 та ч.8 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначенням повноважень органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулюються Кодексом цивільного захисту України (далі КЦЗ України).

Статтею 20 КЦЗ України визначено завдання і обов`язки суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту.

Відповідно до ч.3 ст.55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст.68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно з положеннями ст.70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об`єкт) встановлюються Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 року №1417. Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Разом з тим, судом досліджено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №151 від 11.11.2020 року, складений провідним інспектором Б-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області Баєвським О.О.

Так, припис складено за результатом проведення в період з 10.11.2020 року по 11.11.2020 року позапланової перевірки території, будівель, споруд, приміщень КЗ Білгород-Дністровський дитячий будинок за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вулиця Сонячна, буд. 14-А, 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вулиця Перемоги, буд. 9. (а.с. 21 т.2)

Як вбачається із зазначеного припису, інспектором встановлено ряд порушень які необхідно усунути у строк до 25.02.2021 року тільки у корпусі за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вулиця Перемоги, буд. 9, а саме:

1. Проведено монтаж пристроїв захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд". (Розділ IV, п. 1. п.п. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДСТУ Б В.2.5- 38:2008ст. 20; п. 9.3);

2. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту обладнати системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту". (Розділ V. п.1, п.п. 1,2 Правил пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДБН В.2.5-56:2014ст. 20; пункт 7).

Також, судом досліджені наявні в матеріалах справи:

договір № 7 від 14.04.2020 року про виконання робіт з монтажу, наладці та введення в експлуатацію пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу;

акт перевірки відповідності системи пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу від 01.06.2020 року;

акту приймання виконаних будівельних робіт № 1 від 28.09.2020 року;

договір №БЗ/21/09/20 з монтажу системи блискавкозахисту від 02.10.2020 року;

додаток № 1 договірна ціна до договору №БЗ/21/09/20 з монтажу системи блискавкозахисту від 02.10.2020 року;

додаток № 2 підсумкова відомість ресурсів до договору №БЗ/21/09/20 з монтажу системи блискавкозахисту від 02.10.2020 року;

додаток № 3 локальний кошторис №2-1-1 до договору №БЗ/21/09/20 з монтажу системи блискавкозахисту від 02.10.2020 року;

договір № СТ 133/02/20 про цілодобове спостерігання і технічне обслуговування установок пожежної автоматики від 12.03.2020 року;

додаток № 1 вартість послуг та перелік об`єктів до договору СТ 133/02/20 про цілодобове спостерігання і технічне обслуговування установок пожежної автоматики від 12.03.2020 року;

додаток № 2 акт обстеження систем протипожежного захисту до договору СТ 133/02/20 про цілодобове спостерігання і технічне обслуговування установок пожежної автоматики від 12.03.2020 року;

додаток № 3 графік проведення регламентних робіт з технічного обслуговування систем протипожежного захисту до договору СТ 133/02/20 про цілодобове спостерігання і технічне обслуговування установок пожежної автоматики від 12.03.2020 року;

довідка про зміни до плану асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2020 рік від 10.04.2020 року щодо виділення фінансування;

довідка про зміни до кошторису на 2020 рік № 280 від 10.04.2020 р. щодо виділення фінансування. (а.с.209-244 т.1).

Суд зазначає, що відповідачем до суду надано належні докази на виконання вимог позивача та усунення виявлених порушень під час перевірки здійсненої в період з 14.08.2019 по 16.08.2019.

З наданих до суду доказів вбачається, що відповідачем повністю усунені порушення по корпусу 1 за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Сонячна, буд. 14-А, та 4 з 6 порушень по корпусу 2 за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Перемоги, буд. 9.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що не обладнання другого корпусу КЗ Білгород-Дністровський дитячий будинок за адресою: м. Білгород-Дністровський, вул. Перемоги, 9 системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення та відсутність пристрою захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, створює реальну загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про наявність правових підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) стосовно другого корпусу КЗ Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Перемоги, 9.

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

У зв`язку із зазначеним, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДСНС України в Одеській області до Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають частковому задоволенню.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.242 КАСУ, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Судові витрати розподілити відповідно до ст.139 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 72-73, 77, 90, 242-246, 250-251, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити частково.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку ЄДРПОУ: 20990022, юридична адреса: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вул. Сонячна, буд. 14-А, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вул. Перемоги, 9, у порядку: шляхом відключення вказаної будівлі Комунального закладу Білгород-Дністровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до нього доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №366 від 16.08.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №366 від 16.08.2019 року за номерами: 9-10.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст. 293, 295 КАС України.

Позивач: Головне управління ДСНС України в Одеській області (адреса: 65091, Одеська область, м.Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633)

Відповідач: Комунальний заклад Білгород-Дністьровський дитячий будинок змішаного типу для дітей дошкільного та шкільного віку (код ЄДРПОУ 20990022, 67700, Одеська обл., м.Білгород-Дністровський, вул.Сонячна 14-А).

Суддя П.П. Марин

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93297982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6464/19

Рішення від 04.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні