Постанова
від 06.12.2020 по справі 320/12541/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/12541/20

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Бужак Н. П.

Суддів: Кобаля М.І., Костюк Л.О.

За участю секретаря: Кондрат Л.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року, суддя Лисенко В.І., у справі за адміністративним позовом Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, третя особа - ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

У С Т А Н О В И В:

Київська обласна організація Політичної партії "НАШ КРАЙ" звернулась до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, третя особа - ОСОБА_1 , у якому просила: визнати недійсною та скасувати постанову №241 Обухівської МТВК Обухівського району Київської Області від 26.11.2020 року; скасувати реєстрацію депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області Шевченка Дмитра Анатолійовича, зареєстрованого згідно постанови №241 від 26.11.2020 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем неправомірно зареєстровано ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради Обухівського району Київської області, оскільки постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 13.11.2020 року №205, яка є чинною, відмовлено у видачі депутатського мандату ОСОБА_1 .

Крім того, як зазначає позивач, 13.11.2020 року відповідачем прийнято рішення, яким розглянуто заяву ОСОБА_1 про відмову від депутатського мандату та визнано його собою, яка не набула депутатського мандату на підставі ч. 5 ст. 208 ВК України.

Також позивач стверджував, що постановою Обухівської МТВК Обухівського району від 08.11.2020 року №179 "Про реєстрацію депутатів Обухівської міської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ"", яка ніким не оскаржена, зареєстровано ОСОБА_1 , тобто, зовсім іншу особу.

Разом з тим, при прийнятті оскаржуваної постанови засідання комісії не проводилося, жодного протоколу комісії не велося, що є порушенням норм виборчого законодавства. За таких обставин, позивач вважає, що постанова №241 Обухівської МТВК Обухівського району Київської Області від 26.11.2020 року про реєстрацію депутата Обухівської міської ради ОСОБА_1 є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2020 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12541/20 та призначено апеляційний розгляд справи на 16 годину 00 хвилин 06 грудня 2020 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, осіб, що з`явились в судове засідання, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

24.09.2020 року Київською обласною організацією Політичної партії "Наш Край" подано до Обухівської МТВК Обухівського району Київської області заяву та інші, визначені ст. 222 ВК України, документи для реєстрації кандидатів у депутати Обухівської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край".

Розглянувши зазначені документи, Обухівська МТВК Обухівського району Київської області зареєструвала кандидатів у депутати Обухівської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край", зокрема, і ОСОБА_1 , який є першим кандидатом у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край".

Вказана обставина підтверджується постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 25.09.2020 року №37 (а.с. 96-98).

Обухівською МТВК Обухівського району Київської області ОСОБА_1 видано посвідчення №239.

Дізнавшись 24.10.2020 року про те, що у виборчих бюлетенях він зазначений як ОСОБА_1 , позивач у той же день звернувся до відповідача із заявою, в якій просив: "вважати не правильно надруковані мої дані, а саме по-батькові, вважати це технічною помилкою. Залишити помилково написане у бюлетенях ОСОБА_4 , хоча я ОСОБА_1 " (а.с. 34).

За результатом розгляду вказаної заяви ОСОБА_1 , комісія протокольним рішенням від 24.10.2020 року №19 вирішила не передруковувати виборчі бюлетені, попередити дільничні виборчі комісії про помилку, щоб вони могли роз`яснити виборцям про допущену помилку.

28 жовтня 2020 року за вх. №340 ОСОБА_1 звернувся до Обухівської МТВК Обухівського району Київської області із заявою від 27.10.2020 року, в якій зазначив, що відмовляється від мандата депутата Обухівської міської ради Київської області (а.с. 10).

Разом з тим, постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 08.11.2020 року №174 "Про обрання депутатів Обухівської міської ради" визнано обраним депутатом Обухівської міської ради ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Київська обласна організація Політичної партії "Наш Край" (а.с. 11-13).

13 листопада 2020 року о 18 год. 00 хв. ОСОБА_1 звернувся до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області із заявою, в якій просив вважати недійсною його заяву за вх. №340 від 28.10.2020 року (а.с. 41).

Також, 13 листопада 2020 року о 18 год. 20 хв. ОСОБА_1 звернувся до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області із заявою про реєстрацію його депутатом у місцеву раду із правильним зазначенням його прізвища, імені та по-батькові, а саме: ОСОБА_1 (а.с. 45).

Постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 16.11.2020 року №225 "Про визнання особи такою, що не набула депутатського мандата" визнано ОСОБА_1 особою, що не набула депутатського мандата депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ОСОБА_1 оскаржив його до Київського окружного адміністративного суду.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 19.11.2020 року у справі №320/11827/20, яке набрало законної сили 24.11.2020, визнано протиправною та скасовано постанову Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 16.11.2020 року № 225 "Про визнання особи такою, що не набула депутатського мандату" та зобов`язано Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.11.2020 року вх. № 480 "Про реєстрацію депутатом місцевої ради", поданої в порядку ч. 1 ст. 283 ВК України.

Постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 16.11.2020 року №226 "Про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в Єдиному виборчому списку від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_6 " визнано ОСОБА_6 обраним депутатом Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за єдиним виборчим списком кандидатів від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 20.11.2020 року №237 "Про внесення змін до Постанови №174 "Про обрання депутатів Обухівської міської ради" постановлено внести зміни до Постанови №174 від 08.11.2020, в пункті 5 якої зазначено наступне:

13 листопада 2020 року до Обухівської міської виборчої комісії Обухівського району Київської області надійшла заява про реєстрацію депутатом у місцеву раду від ОСОБА_1 , обраного у ЄБВО, висунутого КОО ПП "Наш Край". Шляхом перевірки документів (паспорту, Єдиного виборчого списку, автобіографії кандидата) встановлено невідповідність із біографічними даними кандидата, зокрема, у Єдиному виборчому списку та автобіографії кандидата по-батькові вказано ОСОБА_4 ,в той же час у копії паспорту поданого для реєстрації депутатом місцевої ради по-батькові ОСОБА_1 .

На підставі аналізу документів комісія дійшла висновку про невідповідність анкетних даних особи, яка надала документи для реєстрації депутатом місцевої ради, із документами особи обраної у ЄБВО відповідно до Постанови Про обрання депутатів Обухівської міської ради №174 від 08 листопада 2020 року.

Визнати ОСОБА_1 особою, що не набула депутатського мандата депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

Не погоджуючись з постановами Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 16.11.2020 року №226 та від 20.11.2020 року №237, ОСОБА_1 звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив скасувати спірні постанови.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 23.11.2020 року у справі №320/12031/20 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 16.11.2020 року №226 "Про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в Єдиному виборчому списку від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_6 "; визнано протиправним та скасовано пункт 5 постанови Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 20.11.2020 №237 "Про внесення змін до Постанови №174 "Про обрання депутатів Обухівської міської ради"; зобов`язано Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.11.2020 за вх. №480 "Про реєстрацію депутатом місцевої ради".

Разом з тим, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2020 року рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2020 року №320/12031/20 скасовано. Прийнято постанову, якою адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 16.11.2020 року №226 "Про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в Єдиному виборчому списку від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_6 "; визнано протиправним та скасовано пункт 5 постанови Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 20.11.2020 року №237 "Про внесення змін до Постанови №174 "Про обрання депутатів Обухівської міської ради". Зобов`язано Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.11.2020 року за вх. №480 "Про реєстрацію депутатом місцевої ради".

Як встановлено у ході розгляду справи, постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 24.11.2020 року №240 ОСОБА_1 визнано обраним депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат.

Постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області №241 від 26.11.2020 року зареєстровано депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат (а.с. 7-8).

У вказаній постанові міститься посилання на постанову Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 24.11.2020 року №240 про визнання обраним депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, вважаючи її протиправною та такою, що прийнята з порушенням норм чинного законодавства, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Особливості судового провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені ст.273 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.273 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Частиною 4 ст. 273 КАС України передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

Згідно з пунктом 20 частини 1 статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Спеціальним нормативно-правовим актом, що відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодексом України від 19 грудня 2019 року № 396-IX.

За приписами ч. 1 ст. 1 Виборчого кодексу України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 3 Виборчого кодексу України відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Відповідно до статті 6 Виборчого кодексу України, виборчі права громадян України - це гарантовані Конституцією України та цим Кодексом їхні права на участь у виборах, які проводяться в Україні. Основні виборчі права громадян України включають: 1) право вільно обирати (право голосу на виборах); 2) право бути обраним. Громадяни України мають також інші права на участь у виборчому процесі, пов`язані з їхніми основними виборчими правами. Виборчі права громадян України здійснюються в обсязі і порядку, передбачених виборчим законодавством.

Приписами ч. 1 ст. 20 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина 1 ст. 22 Виборчого кодексу України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною 1 ст. 64 Виборчого кодексу України унормовано, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Разом з тим, статтею 195 цього ж Кодексу визначені строки призначення місцевих виборів та оголошення виборчого процесу, частиною першою якої передбачено, що чергові місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за дев`яносто днів до дня виборів, позачергові місцеві вибори - не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів.

Виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня чергових, позачергових місцевих виборів.

Згідно частиною 5 ст.19 Виборчого кодексу України, перші місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за сімдесят днів до дня виборів, а виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня перших місцевих виборів.

Відповідно до ч. 1 ст. 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

На підставі вище зазначеного, колегія суддів зазначає, що під виборчим процесом необхідно розуміти здійснення суб`єктами виборчого процесу виборчих процедур щодо підготовки та проведення відповідних виборів у строки, передбачені законодавством, які починаються у законодавчо визначений термін та закінчуються офіційним оприлюдненням результатів виборів.

Таким чином, підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів є одним із етапів виборчого процесу місцевих виборів у 2020 році.

Частиною 4 статті 33 ВК України встановлено, що територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Згідно з статтею 34 ВК України встановлені вимоги до членів виборчих дільниць.

Так, до складу виборчої комісії можуть входити громадяни України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

У відповідності до ч. 3 статті 34 ВК України до складу виборчої комісії не можуть входити кандидати на відповідних виборах (усіх виборах, виборчі процеси яких проводяться одночасно), їх довірені особи, представники у виборчих комісіях, уповноважені особи (представники) партій (організацій партій), офіційні спостерігачі, посадові та службові особи органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, судді, працівники судів та правоохоронних органів, а також громадяни, які утримуються в установах виконання покарань чи слідчих ізоляторах або мають судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину чи кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята у встановленому законом порядку.

Згідно з вимогами ст. 36 ВК України засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.

Засідання виборчої комісії скликається з обов`язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

Повідомлення про засідання може здійснюватися телефоном, електронною поштою чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку. Особа вважається повідомленою, зокрема, у разі надсилання відповідної інформації на її контактний номер телефону, зазначений у поданні до складу відповідної виборчої комісії.

Членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісії та необхідні матеріали, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання комісії, але не пізніш як до початку засідання.

Засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник. У разі невиконання ними цієї функції комісія визначає із свого складу головуючого на засіданні.

Рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття.

Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання.

Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.

Відповідно до ч.1 ст. 206 ВК України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Частиною 2 статті 206 ВК України встановлено, що відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови:

1) забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів;

2) утворює територіальні, багатомандатні виборчі округи відповідно до цього Кодексу, встановлює їхні межі та єдину нумерацію, визначає кількість мандатів, які розподіляються у багатомандатних виборчих округах;

3) надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу нижчестоящим виборчим комісіям в частині їхньої діяльності, що стосується виборів відповідної ради, сільського, селищного, міського голови, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу;

4) реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення;

5) розглядає питання щодо скасування реєстрації кандидатів у випадках, передбачених цим Кодексом;

6) інформує населення про зареєстрованих кандидатів у депутати у відповідних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови;

7) затверджує текст виборчих бюлетенів на відповідних місцевих виборах, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів та передачу їх відповідним територіальним, дільничним виборчим комісіям;

8) вирішує питання щодо використання коштів на проведення відповідних місцевих виборів, забезпечує їх цільовим використанням;

9) сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови з виборцями;

10) забезпечує виготовлення бланків протоколів та іншої виборчої документації, а територіальна виборча комісія, яка утворює дільничні виборчі комісії, - також печаток, штампів і передає їх відповідним дільничним виборчим комісіям, якщо Центральною виборчою комісією не встановлено інший порядок їх виготовлення;

11) заслуховує інформацію відповідних територіальних, дільничних виборчих комісій, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань, пов`язаних з підготовкою і проведенням відповідних місцевих виборів;

12) здійснює контроль за наданням списків виборців дільничними виборчими комісіями для загального ознайомлення та уточнення;

13) реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів, місцевих організацій партій - суб`єктів виборчого процесу відповідних місцевих виборів, від громадських організацій;

14) здійснює контроль за використанням коштів виборчих фондів суб`єктів виборчого процесу на відповідних місцевих виборах;

15) здійснює контроль за дотриманням встановленого цим Кодексом порядку проведення передвиборної агітації;

16) визнає голосування на виборчій дільниці недійсним за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у випадках та порядку, передбачених цим Кодексом;

17) встановлює результати виборів депутатів, сільського, селищного, міського голови в порядку, визначеному цим Кодексом, здійснює офіційне оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів;

18) реєструє обраних депутатів, сільського, селищного, міського голову;

19) організовує проведення повторного голосування і повторних місцевих виборів у випадках, передбачених цим Кодексом;

20) розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, приймає щодо них рішення;

21) забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією;

22) здійснює в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів; скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії;

23) здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України.

Виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія відповідно до ч.1 ст. 222 ВК України реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи (ч.2 ст.222 ВК України), при цьому, відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати (ч.4 ст.222).

Кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу (ч.1, 6 ст.227 ВК України).

Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 283 ВК України особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов`язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів заяву про реєстрацію її депутатом, сільським, селищним, міським головою, а у разі наявності в неї іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідної місцевої ради.

Згідно ч.3 ст 283 ВК України у п`ятиденний строк з дня отримання документів, визначених частиною першою цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови.

У відповідності до ч. 4 ст. 283 ВК україни у разі невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, особою, обраною депутатом в багатомандатному виборчому окрузі, сільським, селищним, міським головою, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, посади сільського, селищного, міського голови, територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи такою, що відмовилася від депутатського мандата, посади сільського, селищного, міського голови, та призначає повторні вибори відповідно депутата у багатомандатному виборчому окрузі, сільського, селищного, міського голови.

У разі виникнення (виявлення) до реєстрації обставин, зазначених у пунктах 3-6 частини першої та частині четвертій статті 231 цього Кодексу, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання відповідної особи такою, що не набула депутатського мандату, повноважень сільського, селищного, міського голови, призначає повторні вибори.

Згідно ч.5 ст 283 ВК України у разі невиконання особою, обраною депутатом за виборчим списком місцевої організації партії, у строки, зазначені у частинах першій і другій цієї статті, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, або виникнення (виявлення) обставин, зазначених у пунктах 3-6 частини першої та частині четвертій статті 231 цього Кодексу, виборча комісія приймає рішення про визнання її такою, яка не набула депутатського мандата, та визнає обраним депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному територіальному або єдиному багатомандатному виборчому списку кандидатів від відповідної організації партії, за яким було обрано особу, яка не набула мандата.

У разі вичерпання відповідного територіального виборчого списку черговість отримання мандата передається єдиному багатомандатному виборчому списку цієї ж організації партії. У разі вичерпання єдиного виборчого списку організації партії такий мандат залишається вакантним.

Як убачається із матеріалів, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 19.11.2020 року у справі №320/11827/20, яке набрало законної сили 24.11.2020 року, зобов`язано Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.11.2020 року вх. № 480 "Про реєстрацію депутатом місцевої ради", поданої в порядку ч. 1 ст. 283 ВК України, що свідчить про те, що реєстрація відбулася на виконання саме цього рішення.

26.11.2020 року постановою Обухівської МТВК Обухівського району Київської області №241 ОСОБА_1 зареєстровано депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат.

У вказаній постанові міститься посилання на постанову Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 24.11.2020 року №240 про визнання ОСОБА_1 обраним депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат.

Разом з тим, як свідчать матеріали справи, відповідачем до відзиву була додана постанова Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 25.11.2020 року №241, якою зареєстровано ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат. У той же час, у ній міститься посилання на постанову Обухівської МТВК Обухівського району Київської області від 08.11.2020 №240 про визнання обраним депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат (а.с. 42-43).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.12.2020 року від Обухівської МТВК Обухівського району Київської області витребувано наступні документи: належних чином засвідчених копій протоколів засідання Обухівської міської територіальної виборчої комісії від 13.11.2020 року, 25.11.2020 року, 26.11.2020 року; належним чином засвідчених копій усіх рішень, що були прийняті на засіданнях комісії від 13.11.2020 року, 25.11.2020 року, 26.11.2020 року відносно ОСОБА_1 ; належним чином засвідчених копії постанови №240 від 24.11.2020 року та постанови від 08.11.2020 №240 року.

На виконання вимог ухвали суду, відповідачем надано протокол безперервного засідання комісії, поіменне голосування членів Обухівської МТВК 26.11.2020 року на засіданні комісії, де прийнято рішення про реєстрацію ОСОБА_7 депутатом.

Належним чином засвідчених копій постанови №240 від 24.11.2020 року та постанови від 08.11.2020 року №240 суду не надано.

Водночас, представник позивача, зазначає, що засідання комісії 26.11.2020 року під час прийняття спірної постанови, не було, а прийняття рішення на засіданні комісії відбулося без кворуму, тому відповідачем без правових на те підстав, було зареєстровано ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат.

Колегія суддів зазначає, що вказане твердження позивача спростовується матеріалами справи, зокрема на виконання вимог ухвали суду від 01.12.2020 відповідачем до суду надіслано витяг з протоколу комісії від 26.11.2020 року щодо поіменного голосування комісії, на якому прийнято постанову Обухівської МТВК Обухівського району Київської області №241 від 26.11.2020 року про реєстрацію ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради на місцевих виборах депутатів Обухівської міської ради в багатомандатному виборчому окрузі, зазначений в Єдиному виборчому списку від КОО ПП "НАШ КРАЙ" як перший кандидат, та протокол безперервного засідання комісії від 25.10.2020 року.

Із протоколу засідання комісії від 25.10.2020 слідує, що головою комісії ОСОБА_8 оголошено рішення Київського окружного адміністративного суду від 19.11.2020 року у справі №320/11827/20, яке набрало законної сили 24.11.2020 року, та запропоновано визнати обраним та зареєструвати ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради (а.с. 142).

За вказане рішення проголосувало 10 членів комісії.

Таким чином, як вірно зазначено судом першої інстанції, оскільки склад комісії сформований з 18 членів комісії, а оскаржуване рішення комісії прийнято більшістю голосів від її складу комісії (10 членів комісії), тому відповідно до вимог ст. 36 ВК України засідання виборчої комісії є повноважним.

Отже, доводи позивача, про те, що засідання комісії не проводилося є безпідставними та спростовуються матеріалами справи, зокрема протоколом комісії.

Відповідно до ст. 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 173 затверджено Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів.

Відповідно до п. 2.1. Порядку №173, основною формою роботи виборчої комісії є засідання.

Згідно із п 2.3 Порядку №173 засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.

Пунктом 2.5 Порядку №173 визначено, що на засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання.

Пунктом 12.1 Порядку №173 визначено, що протокол засідання виборчої комісії, в якому фіксується хід і результати обговорення питань та прийняття рішень на засіданні комісії (додаток 2), веде секретар комісії (секретар засідання).

Згідно із п. 12.2 Порядку №173 протокол засідання виборчої комісії повинен містити такі реквізити та відомості: назву документа (протокол); назву виду діяльності виборчої комісії (засідання); назву виборчої комісії; час, дату і місце проведення засідання (якщо засідання тривало кілька днів, дата проведення засідання матиме вигляд інтервалу із зазначенням першого та останнього днів засідання); загальну кількість членів виборчої комісії; кількість та список присутніх на засіданні членів виборчої комісії; список осіб, які беруть участь у засіданні на запрошення виборчої комісії, та осіб, які мають право бути присутніми на засіданні без дозволу чи запрошення комісії (якщо кількість присутніх перевищує 15 осіб, зазначається їх загальна кількість із посиланням на список, що додається до протоколу); порядок денний з формулюванням питань у називному відмінку.

Текст протоколу засідання виборчої комісії з розгляду кожного питання складається з трьох частин, що починаються словами: "Слухали", "Виступили", "Вирішили" ("Постановили").

Згідно з п. 12.3 Порядку №173, у протоколі засідання виборчої комісії повинні бути відображені зміст та номер постанови, протоколу чи акта, які були відповідно прийняті або складені на засіданні виборчої комісії.

Відповідно до п. 12.4 цього порядку, протокол засідання виборчої комісії оформляє секретар комісії (секретар засідання).

Згідно з п. 12.6 Порядку №173 протокол засідання виборчої комісії підписує головуючий на засіданні та секретар комісії (секретар засідання). У такому разі обов`язково зазначаються фактична посада, ініціал імені і прізвище особи, яка підписала документ.

Відповідно до п. 12.7 цього порядку, протокол засідання виборчої комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати.

Отже, як вірно зазначено судом першої інстанції, відсутність підписів у витязі з протоколу не може підмінювати собою зміст протоколу засідання, який вівся відповідачем у відповідності до вимог Порядку №173.

Водночас, колегія суддів звертає увагу, що відсутність осіб на засіданні комісії, які були допитані судом як свідки, не може свідчити про факт відсутності засідання комісії 26.11.2020 року.

Доводи апелянта про те, що постановою Обухівської МТВК Обухівського району від 08.11.2020 року №179 "Про реєстрацію депутатів Обухівської міської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ"", зареєстровано ОСОБА_1 , тобто, зовсім іншу особу, є безпідставними та спростовуються рішенням Київського окружного адміністративного суду від 19.11.2020 року у справі №320/11827/20 та постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2020 року у справі №320/12031/20.

Зокрема, у постанові від 27.11.2020 року у справі №320/12031/20, зазначено, що дослідивши текст постанови №205 Обухівської МТВК Обухівського району, колегія суддів звертає увагу, що цією постановою виборча комісія констатувала, що за результатами виборів обрано ОСОБА_1 і визнала помилкою по-батькові " ОСОБА_4 ".

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Щодо доводів апелянта про те, що існує дві постанови Обухівської МТВК Обухівського району Київської області №241 від 25 листопада та від 26 листопада 2020 року про реєстрацію депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_1 , колегія суддів зазначає наступне.

У матеріалах справи відсутні будь-які доказа, які б свідчили, що засідання Обухівської МТВК Обухівського району Київської області стосовно прийняття рішення №241 відбулося 25 листопада 2020 року.

Окрім того, таких доказів не надано представником позивача у суді апеляційної інстанції, а доводи про те, що 25 листопала 2020 року відбулося засідання комісії спростовуюся свідками, допитаними у суді першої інстанції, а саме: заступником голови комісії ОСОБА_10 та членом комісії ОСОБА_9 .

Щодо доводів представника позивача стосовно кількості осіб, які проголосували за оскаржуване рішення, то колегія суддів враховує протокол №20 від 25.10.2020 року з якого вбачається, що за вказане рішення проголосувало 10 осіб.

Витяг з засідання від 26 листопада 2020 року не є належним доказом у розумінні вимог КАС України, що було вірно враховано судом першої інстанції.

Стосовно порушеного права позивача оскаржуваним рішенням, колегія суддів зазначає, що відповідно до п. 8 ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

У судовому засіданні представник позивача не навів доводів та беззаперечних доказів порушення оскаржуваним рішенням прав, свобод та інтересів Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" в розумнні Кодексу адміністративного судочинства України, а ті порушення, на які позивач посилається в апеляційній скарзі, не можуть бути підставою для скасування вищезазначеної постанови.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що саме Київська обласна організація Політичної партії "НАШ КРАЙ" висувала ОСОБА_1 від даної політичної партії як кандидата у депутати Обухівськлї міської ради у списку під №1 і зауважень щодо зазначаної кандидатури до дня проведення виборів не мала.

Таким чином, позивачем не надано обґрунтованих доказів порушення відповідачем норм Виборчого кодексу України під час прийняття спірної постанови про реєстрацію ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради, та доказів порушених відповідачем охоронюваних законом прав та інтересів позивача.

Щодо позовної вимоги про скасування реєстрації депутата Обухівської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_1 зареєстрованого згідно постанови Обухівської МТВК Обухівського району Київської Області №241 від 26.11.2020 року, то колегія суддів зазначає, що дана вимога є похідною, а тому також не підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Частиною 1 статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23 лютого 2006 року №3477-IV передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

При цьому, суд апеляційної інстанції враховує висновки Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), викладені, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58), відповідно до яких принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Водночас, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (пункт 29).

З урахуванням вищевикладених доводів та встановлених у справі обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ".

За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним, підстави для його скасування відсутні, оскільки суд всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.

Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Згідно з ч. 1 ст. 271 КАС України у справах, визначених статтями 273-277, 280-289 цього Кодексу, суд проголошує повне судове рішення.

Копії судових рішень у справах, визначених цією статтею, невідкладно видаються учасникам справи або надсилаються їм, якщо вони не були присутні під час його проголошення.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 272 КАС України судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.

Разом з тим, згідно з ч. 9 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно з п. 3.1 ч. 2 ст. 4 вказаного Закону за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем розмір ставки судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Пунктом 3.2 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", встановлено, що за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" прожитковий мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня 2020 року встановлено у розмірі 2102 грн.

Отже, розмір судового збору за подання апеляційної скарги відповідно становить 3153,00 грн (2102*150%/100%=3153).

Частиною 1 ст. 9 України "Про судовий збір" передбачено, що судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Враховуючи, що апелянтом при поданні апеляційних скарг не сплачено судовий збір то у відповідності до ст.132 КАС України, колегія суддів доходить висновку про необхідність стягнення з Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду судовий збір за подання апеляційних скарг у розмірі 3153,00 грн.

Керуючись ст. ст. 132, 241, 242, 243, 272, 273, 308, 310, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року - без змін.

Стягнути з Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" (місцезнаходження: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, місто Вишневе, вулиця Святошинська, будинок 27Б/70, офіс 2; ідентифікаційний код юридичної особи 39863371) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду (стягувач: Державна судова адміністрація України; отримувач: УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998, рахунок отримувача: UA638999980313171206081026007; код класифікації доходів бюджету: 22030101), судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні 00 (нуль) копійок.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржена.

Суддя-доповідач: Бужак Н.П.

Судді: Кобаль М.І.

Костюк Л.О.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2020
Оприлюднено06.12.2020
Номер документу93326294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/12541/20

Постанова від 06.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 06.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 06.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 06.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Рішення від 02.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні