ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/5588/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
02 жовтня 2020 року Головне управління ДПС у Волинській області (надалі - позивач, ГУ ДПС у Волинській області) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" (надалі - відповідач, ТОВ "Євро-Спец-Транс") про стягнення з банківських рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" на користь державного бюджету податкового боргу в сумі 226345,63 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" рахується податковий борг, що виник на підставі податкових повідомлень-рішень, а також зі сплати пені. Оскільки відповідачем самостійно не сплачено вказану заборгованість, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/5588/20, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано докази від позивача та встановлено строк для їх надання до суду.
Правом подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторони, викладені у заяві по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" (ідентифікаційний код 40327058) зареєстроване як юридична особа 09.03.2016, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо ТОВ "Євро-Спец-Транс". Відповідач знаходиться на обліку в ГУ ДПС у Волинській області як платник податків за неосновним місцем обліку /а.с. 46/.
ГУ ДФС у Волинській області на підставі акта перевірки №2030/14-08/40327058 від 07.02.2018 винесено податкове повідомлення-рішення №0001741408 від 02.03.2018, яким ТОВ "Євро-Спец-Транс" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на додану вартість" у сумі 136445,35 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 109156,28 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 27289,07 грн. /а.с. 14-15/.
03.03.2018 вказане податкове повідомлення-рішення надіслано контролюючим органом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу відповідача ТОВ "Євро-Спец-Транс" та повернуте до контролюючого органу поштовою організацією з відміткою "інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення" /а.с. 16, 47/.
Пунктом 58.3 статті 58 Податкового кодексу України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Беручи до уваги наведені положення Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення, надіслане відповідачу контролюючим органом, та не вручене з незалежних від контролюючого органу причин, вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно з пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Доказів оскарження податкового повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0001741408 в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Представник позивача надав до суду письмові пояснення вих. №5332/03-20-05-02-10 від 22.10.2020, у яких повідомив, що податкове повідомлення-рішення №0001741408 від 02.03.2018 не оскаржувалося /зворот а.с. 37/.
Водночас, сума грошових зобов`язань, визначених ТОВ "Євро-Спец-Транс" вказаним вище податковим повідомленням-рішенням, відповідачем у встановлений Податковим кодексом України строк не сплачена.
За приписами підпунктів 129.1.1, 129.1.2, 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України); при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
При нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, позивачем нараховано відповідачу пеню в загальному розмірі 19167,26 грн. за весь період заниження податкового зобов`язання з податку на додану вартість з 27.02.2017 по 15.03.2018 (за 382 календарних дня), та з 28.02.2017 по 15.03.2018 (за 381 календарний день), що підтверджується розрахунком пені /а.с. 44/.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг з податку на додану вартість у загальному розмірі 155612 грн. 61 коп., у тому числі, пеня в сумі 19167 грн. 26 коп., що підтверджується витягами з інтегрованої картки платника податків ТОВ "Євро-Спец-Транс" з податку на додану вартість /а.с. 21, 41-43/.
Також ГУ ДФС у Волинській області на підставі акта перевірки №2030/14-08/40327058 від 07.02.2018 винесено податкове повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0001751408, яким ТОВ "Євро-Спец-Транс" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "мито на товари, що ввозяться на територію України суб`єктами підприємницької діяльності" у сумі 62020,63 грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 49616,5 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 12404,13 грн. /а.с. 12-13/.
03.03.2018 вказана податкове повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0001751408 надіслано контролюючим органом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу відповідача та повернуте до контролюючого органу поштовою організацією з відміткою "інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення" /а.с. 16/.
Беручи до уваги наведені вище положення Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0001751408, надіслане відповідачу контролюючим органом, та не вручене з незалежних від контролюючого органу причин, вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Доказів оскарження податкового повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0001751408 в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Представник позивача надав до суду письмові пояснення вих. №5332/03-20-05-02-10 від 22.10.2020, у яких повідомив, що податкове повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0001751408 не оскаржувалося /зворот а.с. 37/.
При цьому сума податкових зобов`язань, збільшених ТОВ "Євро-Спец-Транс" вказаним вище податковим повідомленням-рішенням, відповідачем у встановлений Податковим кодексом України строк не сплачена.
При нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, позивачем нараховано відповідачу пеню за платежем "мито на товари, що ввозяться на територію України суб`єктами підприємницької діяльності" в загальному розмірі 8712,39 грн. за весь період заниження податкового зобов`язання з мита на товари, що ввозяться на території України суб`єктами підприємницької діяльності з 27.02.2017 по 15.03.2018 (за 382 календарних дня) та з 28.02.2017 по 15.03.2018 (за 381 календарний день), що підтверджується розрахунком пені /а.с. 45/.
Таким чином, за відповідачем рахується податковий борг з мита на товари, що ввозяться на територію України суб`єктами підприємницької діяльності у загальному розмірі 70733 грн. 02 коп., у тому числі, пеня в сумі 8712 грн. 39 коп., що підтверджується витягами з інтегрованої картки платника податків ТОВ "Євро-Спец-Транс" з мита на товари, що ввозяться на території України суб`єктами підприємницької діяльності /а.с. 20, 38-40/.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Пунктами 59.3, 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
19.03.2018 ГУ ДФС у Волинській області винесено податкову вимогу форми "Ю" №13376-17 на загальну суму 226345,63 грн., яка була надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та повернута поштовою організацією до контролюючого органу з відміткою "за закінченням терміну зберігання" /а.с. 17-19/.
З огляду на приписи пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкова вимога форми "Ю" №13376-17 від 19.03.2018 вважається врученою платнику податків ТОВ "Євро-Спец-Транс" у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення /а.с. 19/.
Доказів оскарження податкової вимоги форми "Ю" №13376-17 від 19.03.2018 в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно з приписами пунктів 95.2, 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Зважаючи на встановлені обставини справи та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Отже, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 6-10, 229, 241-245, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Волинській області (ідентифікаційний код 43143484, майдан Київський, 4, м. Луцьк, 43010) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" (ідентифікаційний код 40327058, вул. Гвардійська, 14А, м. Кременчук, Полтавська область, 39623) про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Євро-Спец-Транс" (ідентифікаційний код 40327058, вул. Гвардійська, 14А, м. Кременчук, Полтавська область, 39623) на користь державного бюджету податковий борг в сумі 226345 грн. 63 коп. (двісті двадцять шість тисяч триста сорок п`ять гривень шістдесят три копійки).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 09.12.2020 |
Номер документу | 93332646 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні