ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
19.04.10 Справа №2а-1860/10/2/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі
головуючого судді
Яковлєва С.В. , при секретарі Дрягін В.П.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Державного за кладу «Джанкойська районна санітарно-епідеміологічна станція»
до Контрольно-ревізійног о відділу у м.Джанкой та Дж анкойському районі в АРК
про визнання протиправним и та скасування вимог
за участю представників:
від позивача - Кідіменко Н.І. - пред-к. дов. № 240 від 03.02.2 010р.
Гафарова Е.Ш . - пред-к, дов. № 241 від 03.02.2010 р.
від відповідача - Смаль І .М. - пред-к, дов. № 312-18/0217 від 24.02.201 0 р.
Суть спору: Державний закл ад «Джанкойська районна сан ітарно-епідеміологічна ста нція» (далі позивач) звернув ся до Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом , в якому про сив визнати частково протип равними та відмінити письм ові вимоги № 31-14/1241 від 23.11.2009 р. «Щодо усунення виявлених р евізією порушень законодавс тва …» Контрольно-ревізійног о відділу у м.Джанкой та Д жанкойському районі (далі в ідповідач). Вимоги мотивов ані тим, що відповідач при про ведені ревізій позивача не обґрунтовано встановив фі нансові порушення в тому чи слі на суму 5.21 тис. грн., в нас лідок зайвого нарахування та сплати внесків до Пенсій ного фонду .
До суду 12.03.2010 р. наді йшли заперечення відповід ача ( вих. № 13-14/140 вн. від 23.02.2010 р), в якому він зазначив, що поруш ення зафіксовані в акті пер евірки були встановлені під час вивчення наданих позив ачем матеріалів та документі в, при повному з' ясуванні обставин справи, в наслідок чого відсутні підстави для задоволення позову.
У судових засідан нях представники позивача н аполягали на задоволенні п озовних вимог, зазначили, що с трахові внески були нарахова ні відповідно до вимог чинн ого законодавства, за докум ентами , яки були надані прац івниками установи.
Керуючись ст. 49,51 КА С України, у судовому засідан ні, яке відбулось 06.04.2010 р., предс тавником позивача надано кл опотання про уточнення позо вних вимог, згідно з яким він просив визнати протиправни м та скасувати абзац 4 Вимо г № 31-14/124 від 23.11.2009р. у частині п ритягнення до дисциплінарн ої відповідальності посад ових осіб у зв' язку з нара хуванням та сплатою незакон них внесків до ПФУ у сумі 5.21 тис. грн.
Представник відп овідача наполягав на відсут ності підстав для задоволе ння позову, зазначив, що висн овки, зафіксовані у акті пе ревірки були зроблені при в ивчені документів, яки надав ались позивачем при її про веденні.
Розглянувши матеріали с прави, дослідивши надані док ази, заслухавши представникі в учасників процесу , суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідачем відп овідно до п. 2.4. Плану контрол ьно-ревізійної роботи Голов КРУ на 3 квартал 2009 р. було про ведено документальну реві зію фінансово-господарсько ї діяльності позивача за п еріод з 01.01.2007 р. по 01.08.2009 р. . За рез ультатами проведення ревіз ії 30.09.2009 р. був складений акт № 31-21/98 . На усунення порушень , зазначених в Акті ревізії в ідповідачем на адресу позив ача були направлені письмо ві вимоги № 31-14/1241 від 23.11.2009 р. .
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их осіб, прав та інтересів юри дичних осіб у сфері публічно -правових відносин від поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС Ук раїни до адміністративних су дів можуть бути оскаржені бу дь-які рішення, дії чи бездіял ьність суб' єктів владних по вноважень, крім випадків, кол и щодо таких рішень, дій чи без діяльності Конституцією або законами України встановлен о інший порядок судового про вадження.
Згідно зі ст. 3 КАСУ справою адміністративної юр исдикції є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, який з дійснює владні управлінські функції на основі законодав ства, суб' єктом владних пов новажень є орган державної в лади, орган місцевого самовр ядування, їхня посадова особ а чи службова особа, інший суб ' єкт при здійсненні ними вл адних управлінських функці й на основі законодавства, у т ому числі на виконання делег ованих повноважень.
Ст.19 Конституції України встановлює, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти н а підстава, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Оцінюючи правомірність д ій та рішень органу владних п овноважень, суд керується кр итеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адмін істративної процедури, яки в ін повинен дотримуватися пр и реалізації дискреційних по вноважень владного суб' єкт а., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; 2) з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; 3) обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Статус державної контрольно-ревізійної служб и України , її функції та прав ові основи діяльності визнач ені у Законі України “Про дер жавну контрольно-ревізійну с лужбу в Україні”.
Згідно зі ст. 2 Зако ну головним завданням держа вної контрольно-ревізійної с лужби є здійснення державног о фінансового контролю за ви користанням і збереженням д ержавних фінансових ресурсі в , необоротних та інших акти вів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах т а взяття зобов' язань, ефект ивним використанням коштів і майна, станом і достовірніс тю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міні стерствах та інших органах в иконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установа х і у суб' єктів господарюва ння державного сектору екон оміки, а також на підприємств ах і в організаціях, які отри мують кошти з бюджетів усіх рівнів або використовують д ержавне чи комунальне майно .
У ст. 9 Закону Ук раїни “Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і” визначено , що контрольно- ревізійні підрозділи викон ують ,зокрема, функції по про веденню у підконтрольних ус тановах ревізії фінансово-г осподарської діяльності , ви користання і збереження фін ансових ресурсів, необоротни х та інших активів , правильно сті визначення потреби в бюд жетних коштах та взяття зобо в' язань , стану і достовірно сті бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
У ст. 10 Закону Укра їни “Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні” визначені права державної к онтрольно-ревізійної служби , до яких відноситься право п ред' являти керівникам та і ншим службовим особам підко нтрольних установ , що ревізу ються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законода вства з питань збереження і використання державної вла сності та фінансів.
Порядок прове дення ревізій встановлений у ст. 11 зазначеного закону , згі дно з якою планова виїзна рев ізія проводиться за письмов им рішенням керівника відпо відного органу державної ко нтрольно-ревізійної служби.
У ст. 15 Закону Укра їни “Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні” визначено, що законні вимоги службових осіб державної к онтрольно-ревізійної служби є обов' язковими для викона ння службовими особами об' єктів, що ревізуються.
Постановою КМУ № 550 від 20.04.2006 р. затверджений Поря док проведення інспектуван ня державною контрольно-реві зійною службою ( далі Порядок № 550).
У п. 35 зазначеног о Порядку визначено, що резул ьтати ревізії оформляються актом. Про усунення виявлени х ревізією фактів порушення законодавства об' єкт конт ролю у строк, визначений вимо гою про їх усунення, повинен інформувати відповідний ор ган служби, з поданням завіре них копій первинних, розпоря дчих та інших документів, що підтверджують усунення пору шень (п.46 Порядку № 550).
Матеріали справи свідч ать про те, що відповідач за результатами проведення ревізії використання пози вачем бюджетних коштів , в иділених Міністерством ох орони здоров' я України для проведення державного са нітарно-епідеміологічного нагляду та дезінфекційних заходів склав 30.09.2009 р. Акт № 31 -21/98 , в якому зафіксовано, зокр ема, що під час ревізії дот римання законодавства при використанні коштів на сп лату обов' язкових плате жів до державних цільових фондів встановлено, що в п орушення п. 1 ст.4 Закону Украї ни «Про збір на обов' язков е державне пенсійне страхув ання» протягом 2007 -2008 р.р. зайво нараховано та сплачено вне сків до Пенсійного фонду н а 5212,86 грн. в наслідок того, що в ід суми оплати праці за поміч ника лікаря ОСОБА_1, яка є інвалідом, страхові внески р озраховувались по ставці 3 3.2 % замість 4% . Відповідач заз начив , що в наслідок допуще них порушень у формі «Звіт про виконання загального ф онду кошторису установи» к асові та фактичні видатки з а КЕКВ 1120 «Нарахування на зар обітну плату» завищено на 52 12,86 грн. З причин допущення вка заного порушення позивача ем завдано матеріальної шк оди (збитків ) на суму 5212,86 грн.
За наслідками провед ення ревізії на адресу поз ивача були надісланий лист № 31-14/241 від 23.11.2009р., в якому визнач ені заходи, яки він має здійс нити для усунення встановле них під час ревізії порушень . В зазначеному листі також зафіксовано те, що встановле но фінансових порушень на загальну суму 17.07 тис.грн., з я ких ,зокрема, незаконні витра ти склали 5.21.тис. грн.
Під час розгляду справи представник відповідача по яснив, що незаконні витрати у сумі 5.21. тис. грн. сталися в н аслідок того, що позивач у 2007 -2008 рр. при нарахуванні страхо вих внесків до ПФУ від сум опл ати праці помічника лікаря ОСОБА_1 застосовував ста вку 33,2% в той час, як мав засто совувати 4% в наслідок того, щ о зазначений працівник є ін валідом.
Позивачем надана ко пія Довідки ВТЕК серія ВТЕ-4 № 097800 , яка підтверджує наявні сть у ОСОБА_1, ІІІ групи ін валідності. Зазначена довід ка була надана позивачу 24.12.20 09 р., про що свідчить штамп з в хідним номером № 1211 , та копія журналу вхідної кореспонден ції , копія якого залучена до м атеріалів справи. Після отри мання зазначеної довідки стр ахові внески до ПФУ розрахов увались по ставці 4% від фонду оплати праці.
В порядку, передбачен ому ст.71 КАС України, відповід ачем на надано доказів того , що раніше - у 2007-2008 р. р. - позива чу був відомий факт наявно сті у ОСОБА_1. інвалідност і, що давало йому можливість нараховувати пенсійні внес ки по іншій ставці.
Цей факт також підтв ерджений поясненнями голов ного бухгалтера позивача, в яких зазначено, що під час проведення перевірки орган ами ПФУ також не було встанов лено невірне нарахування в несків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стр ахування .
На підставі зазначен ого вище, вивчивши матеріали справи , вислухавши поясненн я представників сторін , суд вважає, що не можна вважати об ґрунтованими висновки відпо відача , викладені в акті пер евірки № 31-21/98 від 30.09.2009 р., щодо н авмисного порушення позивач ем вимог Закону України «Пр о збір на обов' язкове пенс ійне страхування» щодо визна чення суми страхових внескі в , а також такими, що зроблені при повному з' ясуванні всі х обставин справи. За таких о бставин суд приходить до вис новку , що вимоги щодо притяг нення до дисциплінарної від повідальності посадових о сіб у зв' язку з нарахуван ням та сплатою внесків до ПФ У у сумі 5.21 тис. грн., викладені в листі відповідача № 31-14/241 ві д 23.11.2009р., також не можна вважати обґрунтованими.
Під час судового за сідання, яке відбулось 19.04.2010 р. б ули оголошені вступна та рез олютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ поста нову складено 26.04.2010 р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КА С України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнит и.
2. Визнати протиправни ми висновки Контрольно-рев ізійного відділу у м.Джанк ой та Джанкойському районі в АРК , викладені в акті пере вірки № 31-21/98 від 30.09.2009р щодо пору шення Державним закладом « Джанкойська районна саніта рно-епідеміологічна станці я» п. 1 ст. 4 Закону України «Пр о збір на обов' язкове пенс ійне страхування» протягом 2007-2008 р.р. зайвого нарахування т а сплати внесків до Пенсійн ого Фонду України сум з фонду оплати праці за помічника л ікаря Ющенко В.В. на суму 5215, 86 грн.
3. Стягнути за Державн ого бюджету на користь Дер жавного закладу «Джанкойсь ка районна санітарно-епідем іологічна станція» (м.Джанко й, вул.Дзержинського, 30 , код ЄД РПОУ 02007414) 3.40 грн. - судового зб ору.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Як овлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2010 |
Оприлюднено | 16.07.2010 |
Номер документу | 9335245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні