Справа № 420/1262/19
УХВАЛА
07 грудня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Радчука А.А., розглянувши у порядку письмового провадження заяву (подання) старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 00015622) про заміну сторони виконавчого провадження,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДФС в Одеській області №958515/40407208 від 18.10.2018 року і про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» (код ЄДРПОУ 40407208) №37 від 17.09.2018 року днем надіслання до реєстру.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 року позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДФС в Одеській області №958515/40407208 від 18.10.2018 року і про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» (код ЄДРПОУ 40407208) №37 від 17.09.2018 року днем надіслання до реєстру - задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 18.10.2018 року №958515/40407208; зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну, виписану товариством з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» №37 від 17.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її надіслання до реєстру.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 червня 2019 року повернуто апелянтам.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 року набрало законної сили 08 серпня 2019 року.
20 серпня 2019 року судом на вказане рішення суду видано виконавчий лист №420/1262/19.
До суду від старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України надійшла заява (подання) про заміну сторони виконавчого провадження з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України. В обґрунтування даної заяви зазначено, що Державна податкова служба України на даний час є правонаступником Державної фіскальної служби України.
У судове засідання 07.12.2020 року особи, які беруть участь у розгляді справи - не з`явились. Про дату, час та місце розгляду справи належним чином та своєчасно повідомлялись.
Згідно частини 2 статті 379 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи вищевикладене, суд вирішив розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження у порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до ч.4 ст.379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Згідно з ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Судом встановлено, що на примусовому виконанні у відділі примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України знаходиться виконавчий лист №420/1262/19 про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну, виписану товариством з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» №37 від 17.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її надіслання до реєстру (ВП №60148204).
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна фіскальна служба України (Львівська пл. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) як юридична особа перебуває у стані припинення.
Згідно з п.7 ч.1 ст.4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. №1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р «Питання Державної податкової служби» погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушення під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Кабінет Міністрів України постановою від 19.06.2019 р. № 537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» вирішив: утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1;реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2;установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.
Відповідно до п. 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074, дія якого поширюється, в тому числі, і на територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.
Згідно Наказу Державної податкової служби України від 28.08.2019 р. №36 «Про початок діяльності Державної податкової служби України» , розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Суд зазначає, що Державна податкова служба України - це орган, який на даний момент здійснює повноваження центрального органу виконавчої влади з реалізації податкової політики. Аналогічно до цього, територіальні органи Державної податкової служби в областях реалізують податкову політику в межах відповідної області. Суд при цьому зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р «Питання Державної податкової служби» погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється.
Відповідно до ст.129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно з ч.ч.1-2 ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ч.2 ст.372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Таким чином, з урахуванням зазначеного, з метою виконання рішення суду, що набрало законної сили, суд вважає за необхідне замінити Державну фіскальну службу України на Державну податкову службу України.
На підставі викладеного, керуючись 52, 243, 248, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву (подання) старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 00015622) про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні ВП №60148204 з виконання виконавчого листа №420/1262/19, виданого 20.08.2019 року, про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну, виписану товариством з обмеженою відповідальністю «ГАЗ-ТОРГ-БУД» №37 від 17.09.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її надіслання до реєстру, з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська пл. 8, м. Київ, 04053).
Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена у відповідності до ст. 295, 297 КАС України.
Суддя А.А. Радчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 10.12.2020 |
Номер документу | 93363937 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні