Постанова
від 08.12.2020 по справі 2040/5375/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2020 року

м. Київ

справа № 2040/5375/18

адміністративне провадження № К/9901/978/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Тацій Л.В.,

суддів: Шарапи В.М., Стеценка С.Г.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу №2040/5375/18

за позовом Головного управління ДФС у Харківській області до Міністерства юстиції України, Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області, Державного реєстратора Виконавчого комітету Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області Шаповалової Валерії Сергіївни, третя особа - Пономаренківська сільська рада, про визнання протиправним та скасування запису про припинення юридичної особи, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2018 року (ухвалене в складі: головуючого судді Сагайдака В.В.) та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 28 листопада 2018 року (ухвалену в складі колегії суддів: головуючого судді Спаскіна О.А., суддів: Сіренко О.І., Жигилія С.П.), -

В С Т А Н О В И В:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

У липні 2018 року Головне управління ДФС у Харківській області (далі по тексту - ГУ ДФС у Харківській області, позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства юстиції України (далі по тексту - Мін`юст, відповідач-1), Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області (далі по тексту - селищна рада, відповідач-2), державного реєстратора Виконавчого комітету Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області Шаповалової Валерії Сергіївни (далі по тексту - державний реєстратор, відповідач-3), за участю третьої особи - Пономаренківської сільської ради, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 23.03.2018 №1050/7 "Про відмову у задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області від 12.02.2018 №2929/9/20-40-08-01-08";

- визнати протиправним та скасувати внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис від 05.02.2018 №14711120012001313 про державну реєстрацію припинення Пономаренківської сільської ради (код ЄДРПОУ 04396644).

В обґрунтування позову позивач посилався на недотримання відповідачами положень пункту 11 частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV), які передбачають підставу для відмови у проведенні реєстрації припинення юридичної особи.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 04.10.2018, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.11.2018, позов Головного управління ДФС у Харківській області залишено без задоволення.

Ухвалюючи рішення суд першої інстанції здійснив аналіз положень частини шостої, пункту 2 частини восьмої статті 34 Закону № 755-IV, пунктів 2, 3, 8, 9, 10, 13 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128 (далі - Порядок № 1128) та дійшов висновку про те, що на момент розгляду скарги щодо державної реєстрації припинення юридичної особи вже було проведено наступну реєстраційну дію стосовно відповідної особи, Міністерство юстиції України під час прийняття спірного наказу діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.

Суд першої інстанції вказав, що наказ Міністерства юстиції України від 23.03.2018 №1050/7 жодним чином не порушує права Головного управління ДФС у Харківській області та не породжує для позивача будь-яких нових обов`язків.

Аналізуючи положення частини першої статті 2, частини першої статті 3, частин другої та тринадцятої статті 17 Закону № 755-IV, статей 2, 5, 6 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 5 лютого 2015 року № 157-VIII (далі - Закон № 157-VIII), суди попередніх інстанцій здійснили висновки про те, що чинне законодавство встановлює право юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів на реорганізацію без збирання вимог кредиторів та отримання їхньої згоди. При цьому, права таких кредиторів забезпечено чинним законодавством шляхом встановлення правонаступництва об`єднаної територіальної громади щодо всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися. Відтак, суди відхилили доводи податкового органу щодо протиправності здійснення відповідачем запису від 05.02.2018 №14711120012001313 про державну реєстрацію припинення Пономаренківської сільської ради (код ЄДРПОУ 04396644).

Суди першої та апеляційної інстанції зауважили, що Нововодолазька селищна рада об`єднаної територіальної громади Харківської області є правонаступником прав та обов`язків Пономаренківської сільської ради, отже кредитори не позбавлені права своїх законних вимог.

Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзиву на касаційну скаргу

09 січня 2019 року до Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга від Головного управління ДФС у Харківській області, в якій позивач посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення цих судів та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позивні вимоги у повному обсязі.

Позивач вважає, що суди попередніх інстанцій при винесенні рішень неправильно застосували приписи статей 13, 17, 28, 34 Закону № 755-IV.

28 березня 2019 року на адресу Верховного Суду від Міністерства юстиції України надійшов відзив на касаційну скаргу позивача, в якому відповідач просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а судові рішення- без змін.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Ухвалою Верховного Суду від 21 січня 2019 року задоволені заяви суддів Васильєвої І.А., Бившевої Л.І. та Юрченко В.П. про самовідвід, справу передано для повторного автоматизованого розподілу між суддями.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу для розгляду справи визначено склад колегії суддів: Гриців М.І. (головуючий суддя), судді: Берназюк Я.О., Коваленко Н.В.

Верховний Суд ухвалою від 5 березня 2019 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області.

Розпорядженням в.о. начальника управління забезпечення автоматизованого документообігу суду секретаріату Касаційного адміністративного суду від 18.07.2019 призначено повторний автоматизований розподіл справи у зв`язку з обранням до Великої Палати Верховного Суду судді Гриціва М.І., що унеможливлює його участь у розгляді касаційних скарг.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу від 18.07.2019 для розгляду справи визначено склад колегії суддів: Тацій Л.В. (головуючий суддя), судді: Шарапа В.М., Стеценко С.Г.

Ухвалою Верховного Суду від 07.12.2020 справу призначено до розгляду в попередньому судовому засіданні.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

Судами попередніх інстанцій встановлено, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, що рішенням Пономаренківської сільської ради від 24.06.2016 вирішено об`єднатися у Роганську селищну об`єднану територіальну громаду Харківської області Харківського району, до якої увійдуть територіальні громади: Роганської селищної ради та Пономаренківської сільської ради.

Рішенням Роганської селищної ради Харківського району Харківська області вирішено утворити Роганську селищну раду Харківського району Харківська області, як юридичну особу публічного права, шляхом приєднання до населених пунктів Пономаренківської сільської ради, у складі: селища Рогань, селища Докучаєвське, села Пономаренки, села Хроли, села Лелюки, села Борове, села Логачівка, на території якої розташований населений пункт - селище Рогань, що визначений адміністративним центром Роганської селищної громади.

05.02.2018 державним реєстратором внесений запис №4711120012001313 Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженими ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації .

Для проведення реєстраційної дії №14711120012001313 Державному реєстратору подано наступні документи: заяву про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації; передавальний акт станом на 01.01.2017; довідку з архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, від 24.01.2018 №01-47/12; документ, що засвідчує повноваження представника.

Не погоджуючись з вказаними діями державного реєстратора Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області позивач 12.02.2018 надіслав до Міністерства юстиції України скаргу на проведену реєстраційну дію.

Наказом Міністерства юстиції України від 23.03.2018 №1050/7 відмовлено у задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області від 12.02.2018 щодо Пономаренківської сільської ради у зв`язку з тим, що на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації припинення юридичної особи проведено наступну реєстраційну дію стосовно відповідної особи.

Не погодившись з такими діями відповідачів, ГУ ДФС у Харківській області звернулось до суду з цим позовом про визнання протиправним та скасування наказу Мін`юсту про відмову у задоволенні скарги, визнання протиправним та скасування запису в Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05.02.2018 №14711120012001313 про державну реєстрацію припинення Пономаренківської сільської ради.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Верховний Суд, перевіривши доводи касаційної скарги, в межах касаційного перегляду, визначених ст. 341 КАС України, а також, надаючи оцінку правильності застосування судами норм матеріального і процесуального права у спірних правовідносинах, виходить з такого.

В силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Обсяг судового контролю в адміністративних справах визначено у частині 2 статті 2 КАС України, де зазначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Тож адміністративні суди мали з`ясувати, чи були дії відповідача здійснені в межах повноважень, відповідно до закону та з дотриманням встановленої процедури, а також, чи було його рішення прийнято на законних підставах.

Частиною 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" врегульовано, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Частина 1 статті 3 вказаного закону визначає, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

За приписами частини 13 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи (п.11 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

За приписами абзацу 4 частини 2 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об`єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Таким чином, законодавством встановлено окремий порядок державної реєстрації припинення юридичних осіб - органів місцевого самоврядування.

Згідно зі статтею 6 Закону України "Про місцеве самоврядування" первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову.

Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Статтею 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено порядок утворення об`єднаної територіальної громади та реорганізація органів місцевого самоврядування.

Відповідно до частини11 статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" державна реєстрація припинення юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих комітетів шляхом приєднання здійснюється на підставі заяви, поданої сільським, селищним, міським головою, обраним об`єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою суб`єкту державної реєстрації.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено в суді апеляційної інстанції, рішенням Пономаренківської сільської ради від 24.06.2016 вирішено об`єднатися у Роганську селищну об`єднану територіальну громаду Харківської області Харківського району, до якої увійдуть територіальні громади: Роганської селищної ради та Пономаренківської сільської ради.

Рішенням утворити Роганську селищну раду Харківського району Харківська області, як юридичну особу публічного права, шляхом приєднання до населених пунктів Пономаренківської сільської ради, у складі: селища Рогань, селища Докучаєвське, села Пономаренки, села Хроли, села Лелюки, села Борове, села Логачівка, на території якої розташований населений пункт - селище Рогань, що визначений адміністративним центром Роганської селищної громади. 05.02.2018 державним реєстратором був внесений запис №4711120012001313 Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженими ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації .

Відповідно до частин 1, 2 статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, завершуються в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Як свідчать матеріали справи, рішенням Пономаренківської сільської ради від 24.06.2016 вирішено об`єднатися у Роганську селищну об`єднану територіальну громаду Харківської області Харківського району, до якої увійдуть територіальні громади: Роганської селищної ради та Пономаренківської сільської ради. Рішенням Роганської селищної ради Харківського району Харківська області вирішено утворити Роганську селищну раду Харківського району Харківська області, як юридичну особу публічного права, шляхом приєднання до населених пунктів Пономаренківської сільської ради, у складі: селища Рогань, селища Докучаєвське, села Пономаренки, села Хроли, села Лелюки, села Борове, села Логачівка, на території якої розташований населений пункт - селище Рогань, що визначений адміністративним центром Роганської селищної громади.

За змістом частини 6 статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", реорганізація юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди.

У частині 3 статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено, що об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

Отже, чинним законодавством встановлено право юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів на реорганізацію без збирання вимог кредиторів та отримання їхньої згоди. При цьому, права таких кредиторів забезпечено чинним законодавством шляхом встановлення правонаступництва об`єднаної територіальної громади щодо всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися і посилання позивача на те, що юридична особа (об`єднана територіальна громада) може бути припинена після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторів не відповідають приписам статті 8 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" та частини 2. статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Враховуючи, що Роганська селищна об`єднана територіальна громада Харківської області Харківського району є правонаступником прав та обов`язків Пономаренківської сільської ради, кредитори не позбавлені права своїх законних вимог якщо б така заборгованість існувала.

Відсутність необхідності збирання вимог кредиторів та отримання їхньої згоди на реорганізацію сільської ради спростовує твердження позивача про те, що внесення оскаржуваного запису до ЄДРПОУ одним днем є свідченням протиправності дій державного реєстратора; заборони на вчинення таких дій одночасно щодо сільської ради ані Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", ані Закон України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" не містять.

Отже, суди попередніх інстанцій не допустили порушень норм матеріального права при застосуванні положень Законів України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Отже, у спірних відносинах не порушено публічний інтерес позивача щодо сплати Пономаренківською сільською радою податків та зборів.

За таких обставин, вищевказані доводи позивача не є підставою для визнання протиправним та скасування внесеного державним реєстратором Чкаловської селищної ради Чугуївського району Харківської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань спірного запису про припинення сільської ради.

Щодо частини позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу Міністерства юстиції України від 23.03.2018 №1050/7 "Про відмову у задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області від 12.02.2018 №2929/9/20-40-08-01-08", колегія суддів зазначає наступне.

Частина 1 статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачає, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.

Відповідно до пункту 1 частини 6 статті 34 вказаного Закону за результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про, зокрема, відмову в задоволенні скарги.

При цьому, згідно з пунктом 2 частини 8 статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Міністерство юстиції України та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги, якщо на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи підприємцем, припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної особи.

Суди попередніх інстанцій встановили, що реєстратором проведено реєстраційну дію від 05.02.2018 № 4711120012001313 "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті реорганізації", а 06.02.2018 - реєстраційну дію № 14711070008001564 "Внесення відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах юридичної особи" стосовно Роганської селищної ради, якою визначено її правонаступництво, а отже, приєднання завершено.

У зв`язку з цим, є вірними висновки судів про те, що на момент розгляду скарги щодо державної реєстрації припинення Пономаренківської сільської ради в Єдиному державному реєстрі вже було проведено наступну реєстраційну дію стосовно відповідної особи, тому немає підстав для скасування наказу Мін`юсту в аспекті дотримання норм матеріального права.

Процедуру розгляду відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, територіального органу Мін`юсту, що здійснюється Мін`юстом та його територіальними органами визначає Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128.

Судами попередніх інстанцій встановлено дотримання відповідачем-1 при розгляді скарги податкового органу на проведену реєстраційну дію та при прийнятті наказу Міністерства юстиції України від 23.03.2018 №1050/7 "Про відмову у задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області від 12.02.2018 № 2929/9/20-40-08-01-08".

Інші аргументи касаційної скарги досліджувались судами попередніх інстанцій та зводяться до переоцінки доказів, наданих суду першої інстанції.

Відповідно до статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи зазначене, Суд не встановив неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судового рішення, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не спростовують вірних висновків судів першої та апеляційної інстанції.

Відповідно до статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Оскільки Верховний Суд залишає без змін судові рішення судів першої та апеляційної інстанції, то відповідно до статті 139 КАС України, судові витрати не підлягають новому розподілу.

Керуючись статтями 343, 349, 350, 355, 356 КАС України, Суд

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області - залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2018 року та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 28 листопада 2019 року у справі №2040/5375/18 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий Л.В. Тацій

Судді В.М. Шарапа

С.Г. Стеценко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено09.12.2020
Номер документу93373436
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/5375/18

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 08.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 28.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 28.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 04.10.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні