ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/2591/17 Суддя (судді) першої інстанції: Огурцов О.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Глущенко Я.Б.,
суддів Пилипенко О.Є., Шурка О.І.
секретаря Ткаченка В.В.,
за участю представників сторін:
від позивача - не прибув,
від відповідача - Малогіна А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СП Сварг до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, за апеляційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у місті Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2020 року, -
В С Т А Н О В И В :
У лютому 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю СП Сварг (далі - позивач, ТОВ СП Сварг ) звернулось у суд з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі - ГУ ДФС у м. Києві) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, , яким збільшено суму грошового зобов`язання з податка на додану вартість.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що висновки контролюючого органу ґрунтуються виключно на податковій інформації та не враховують суті та наслідків господарських операцій, які мали місце між позивачем та його контрагентами. Наявні у позивача копії документів підтверджують реальне виконання договірних відносин, а тому висновки про нереальність господарських операцій є необґрунтованими.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2020 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення від 20 жовтня 2016 року №0020271404 в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 56070,50 грн. В решті позову відмовлено.
Не погоджуючись із рішенням суду, Головне управління Державної податкової служби у місті Києві подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати в частині задоволення позову та ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що судом не враховано, що на момент прийняття оскаржуваного податкового повідомлення - рішення попереднє рішення, яким контролюючим органом позивачу було визначено грошове зобов`язання з податка на додану вартість, не було скасовано.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 листопада 2020 року замінено відповідача - Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві на його правонаступника - Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (далі - ГУ ДПС у м. Києві).
Відзив на апеляційну скаргу не надходив.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи та доводи скарги, колегія суддів уважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду - без змін, з таких підстав.
Судом установлено, що у період з 23 по 29 вересня 2016 року ГУ ДФС у м. Києві провело документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами -постачальниками ТОВ Гант.ЮА за період з 01 по 28 лютого 2015 року та ТОВ Юртан за період з 01 по 31 грудня 2015 року.
За результатами перевірки 06 жовтня 2016 року контролюючим органом складено акт, у висновку якого зазначено про порушення позивачем пункта 198.1статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість за лютий 2015 року на суму 8077,00 грн. та за грудень 2015 року на суму 216205,00 грн.
За наслідками перевірки ГУ ДФС у м. Києві 20 жовтня 2016 року прийняло податкове повідомлення - рішення №0020271404, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання з податка на додану вартість на 336423,00 грн., з яких за основним зобов`язанням 224282,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 112141,00 грн.
Уважаючи таке рішення необґрунтованим, платник податків звернувся з відповідним позовом до суду.
Постановляючи рішення про часткове задоволення позову у частині застосування штрафних санкцій, суд першої інстанції встановив відсутність таких підстав відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України, а саме відсутність повторності визначення контролюючим органом податкового зобов`язання по податку на додану вартість позивачу протягом 1095 днів.
Надаючи правову оцінку вищевикладеним обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до положень частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (стаття 1 Податкового кодексу України).
Стаття 123 ПК України встановлює підстави застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у разі визначення контролюючим органом суми податкового зобов`язання.
Пунктом 123.1 цієї правової норми передбачено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Оцінюючи спір у цій частині суд першої інстанції встановив, що податковим органом визначено розмір штрафної санкції по податку на додану вартість в розмірі 50% від нарахованого податкового зобов`язання, з огляду на прийняття ним податкового повідомлення-рішення від 19 квітня 2016 року №0003991404 про нарахування основного зобов`язання по вказаному податку, яке у подальшому скасоване рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 червня 2018 року, яке набрало законної сили.
Апеляційний суд погоджується з висновком місцевого суду, що втрата чинності податковим повідомленням - рішенням внаслідок його скасування виключає ознаку повторності визначення контролюючим органом податкового зобов`язання.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 06 листопада 2018 року у справі №819/1294/14-а.
Таким чином, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції в частині, що оскаржується відповідачем, не спростовують.
Відповідно до пункта 1 частини 1 статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Приписи статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 33, 34, 242-244, 308, 311, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2020 року залишити без змін .
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Я.Б. Глущенко
Судді О.Є. Пилипенко
О.І. Шурко
(Повний текст постанови складений 09 грудня 2020 року.)
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2020 |
Оприлюднено | 10.12.2020 |
Номер документу | 93404038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Глущенко Яна Борисівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Глущенко Яна Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні