Рішення
від 11.11.2020 по справі 409/2989/19
БІЛОКУРАКИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 409/2989/19

Пров. № 2/409/296/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 листопада 2020 року смт.Білокуракине

Білокуракинський районний суд Луганської області в складі:

головуючого судді: Третяка О.Г.

за участю секретаря судових засідань: Толмачової Ю.С., Бушлі О.В.,

за участю: представника позивача Бойко Н.А.,

відповідача ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні смт. Білокуракине, Луганської області цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення суми перерахованої субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг,-

В С Т А Н О В И В :

Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення суми перерахованої субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Свої вимоги позивач обґрунтовує наступним.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово- комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива передбачено право на отримання житлової субсидії громадянами України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, що проживають у житлових приміщеннях (будинках).

06 листопада 2018 року до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації з заявою про призначення житлової субсидії, звернувся ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідно постанови Кабінету Міністрів України №848 від 21.10.1995 року. Разом з заявою була подана декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії за період з 01 січня 2018 р. по 30 червня 2018 р., та заява в комісію по розгляду питань, пов`язаних з наданш державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, субсидій на оплату житлов комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового пали: Білокуракинської РДА (далі - Комісія) . В заяві на Комісію ОСОБА_1 зазначив наступне: прошу призначити мені субсидію на оплату житлово-комунальних послуг, без урахування доходу мого сина ОСОБА_2 , який зареєстрований за моєю адресою, а фактично вже чотири роки проживає за адресою: АДРЕСА_1 . Матеріально мені не допомагає .

Відповідно до пункту 9 Постанови субсидія на відшкодування витрат на опла житлово-комунальних послуг призначається та розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані житловому приміщенні (будинку). На таких осіб розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і їх доходи враховуються під час призначення житлової субсидії. У разі коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за рішення Комісії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за даною адресою членів домогосподарства. За рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані, в житловому приміщенні (будинку), але фактично за даною адресою не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються. Рішення комісії у випадках, передбаченому цим пунктом, приймаються на підставі акту обстежені матеріально-побутових умов домогосподарства, який був доданий до справи від 19 листопада 2018 року № 1382 та від 16 листопада 2019 року №1381.

Відповідно до заяви від 06.11.2018 року та рішення Комісії від 05.12.2018 року витяг протоколу №17 ОСОБА_1 було призначено субсидію на оплату житлово-комунальни послуг з 01 жовтня 2018 року по 30 квітня 2019 року та розраховано субсидію згідно соціальних норм та нормативів з 01 жовтня 2018 року по 30 жовтня 2018 року включно в сумі 0,00 грн, з 01 листопада 2018 року по 31 березня 2019 року включно в сумі 1735,9 грн. щомісячно. Виплата субсидії ОСОБА_3 по 31 січня 2019 року та була припинена з 01 лютого 2019 року ( витяг з протоколу №3 від 06.02.2019 року.).

При цьому, відповідно до пункту 7 Постанови житлову субсидію за рішенням комісії не може бути призначено у разі, коли у члена домогосподарства або у члена сім`ї особи і складу домогосподарства доходи, які враховуються під час призначення житлової субсиді були за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України взагалі відсутні; або вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи і такі особи перебували за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадку, якщо працездатні особи в період, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, документально підтвердили шляхом надання легалізованих в Україні документів набуття страхового стажу в інших країнах, з якими укладено договори про соціальне забезпечення). До 60-денного періоду перебування за кордоном не включаються дні службового відрядження, лікування або навчання за кордоном, що підтверджується відповідними документами.

Відповідно до пункту 14 Постанови для призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення подаються відомості про перетин державного кордону особами, у яких обов`язково зазначаються дати перетину державного кордону, - Держприкордонслужбою. На запит Управління №5288/03-02 від 26.11.2018 щодо перетинання державного кордону України громадянами України 21 січня 2019 року надійшла відповідь від Державної прикордонної служби України Головного центру обробки спеціальної інформації № 0.184-1362/0/15-19-Вих від 14.01.2019. В отриманій інформації зазначено, що ОСОБА_4 , 20.02.1985р., паспорт НОМЕР_1 , через Пункт пропуску Просяне через державний кордон України 10 січня 2018 року виїхав за межі України та в`їхав 04 квітня 2018 року, 16 квітня 2018 року виїхав та в`їхав 14 червня 2018 року, 18 червня 2018 року виїхав та в`їхав 10 серпня 2018 року, сукупно за період з 01 січня 2018 р. по 30 червня 2018 р. 155 днів.

Відповідно до даних Державної фіскальної служби України та Пенсійного Фонду України інформація про дохід та сплату єдиного соціального внеску по ОСОБА_2 відсутня.

Таким чином, ОСОБА_1 у декларації про доходи і витрати осіб та у заяві на Комісію не вказав інформацію щодо перебування сина ОСОБА_2 за кордоном, що призвело до неправомірного нарахування житлової субсидії на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за період з 01 жовтня 2018 року по 31 січня 2019 року. В результаті чого виникла переплата суми субсидії в розмірі 5207,79 грн (п`ять тисяч двісті сім грн, 79 кой).

Про наявну заборгованість перед Управлінням ОСОБА_1 був повідомлений листами №510 від 06.02.2019р., №511 від 06.02.2019р., 26.03.2019р., повторно №716/07 від 20.02.2019року, які були направлений через підприємство ПАТ Укрпошта .Додатково, повторний лист з повідомленням №1086 від 26.03.2019 року був направлений через підприємство ПАТ Укрпошта та отримано відповідь, з зазначенням даних вручення 02.04.2019р , особисто .

ОСОБА_1 05 квітня 2019 року звернувся до Управління щодо питання виникнення боргу. На своє звернення ОСОБА_1 отримав усні роз`яснення та написав заяву на ім`я начальника Управління щодо можливості погашення боргу частинами.

Згідно виписки за 18 квітня 2019 року Державної казначейської служби України ОСОБА_1 сплатив частину суми боргу в розмірі 1000,00 грн (одна тисяча грн., 00 коп).За період з квітня 2019 року питання щодо сплати заборгованості ОСОБА_1 не вирішене.

В заяві ОСОБА_1 від 06 листопада 2018 року, зазначене наступне: Я і особи, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку, даєм згоду на обробку персональних даних про сім`ю, доходи, майно, необхідних для призначення житлової субсидії, та оприлюднення відомостей щодо її призначення. Уразі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміна у складі осіб, які зареєстроваї (фактично проживають), зміна в переліку отриманих житлово-комунальних послуг,придбання майна, товарів або оплата послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень), зобов`язуюсь протягом місяця повідомити про це структурний підрозділ з питань соціального захисту населення . В розділі в декларації про доходи і витрати про фактичне місце проживання осіб, заявником вказується інформація про фактичне проживання особи за адресою, а також про перебування особи за кордоном сукупно понад 60 днів протягом періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії . Заява та декларація ОСОБА_1 про призначення субсидії, засвідчена оригінальним підписом, що відповідає порядку вище зазначеного Наказу Міністерства праці та соціальної політики України та Закону України Про захист персональних даних .

Таким чином,на думку позивача, ОСОБА_1 подав декларацію з недостовірними даним, що призвело до неправомірного призначення і нарахування житлової субсидії.Позивач просить стягнути з відповідача на його користь 4207 грн.79 коп.

В судовому засіданні представник позивача повністю підтримав позов та просив його задовольнити.

В судовому засіданні відповідач ОСОБА_1 позов не визнав і пояснив,що в документах ,які подавав до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації для призначення субсидії він вказував,що його син ОСОБА_4 з ним не проживає і матеріальної допомоги не надає протягом тривалого часу,більше 4 років. Його дружина сплатила 1000 грн,вважаючи,що це борг за використання субсидії,хоча він про це не знав. Вважає позов безпідставним,бо він нічого не порушував.

Допитана в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_5 пояснила,що вона працює в Новопсковміжрайгаз і відповідачу ОСОБА_2 була нарахована субсидія за користування газом.Кошти були нараховані на рахунок відповідача.

Заслухавши сторони,допитавши свідка ОСОБА_5 ,дослідивши матеріали справи,суд прийшов до висновку,що в задоволенні позову Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення суми перерахованої субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг слід відмовити,як заявленому безпідставно з наступних підстав.

Відповідно до ст.77 ЦПК України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, що не стосуються предмета доказування.

Згідно положень ст.80 ЦПК України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання .

Відповідно до ч.1,5,6 ст..81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Судом встановлено,що відповідач ОСОБА_1 ,подаючи заяву про призначення житлової субсидії та надаючи декларацію про доходи від 06.11.2018 року вказав,що його син ОСОБА_4 фактично з ним не проживає та матеріальної допомоги не надає (а.с.7-9). В акті обстеження матеріально-побутових умов сім`ї ОСОБА_1 від 16.11.2018 року ,складеного соціальним інспектором,вказано,що син ОСОБА_4 разом з батьком не проживає та вказана інша адреса (а.с.10), а в акті обстеження матеріально-побутових умов сім`ї ОСОБА_2 від 19.11.2018 року ,складеного соціальним інспектором,вказано,що син відповідача проживає за адресою АДРЕСА_1 і разом з батьком не проживає (а.с.11). Відповідно до витягу з протоколу №17 від 05.12.2018 року комісією було прийнято рішення про призначення субсидії відповідачу (а.с.12). Таким чином ,призначення житлової субсидії ОСОБА_1 було проведено на підставі правдивих відомостей ,наданих відповідачем про те,що його син фактично не є членом родини,що проживає за адресою проживання відповідача : АДРЕСА_2 ,а тому його доходи не приймалися до уваги при призначенні житлової субсидії. Відомості про те,що син відповідача ОСОБА_2 перебував за кордоном в 2017-2018 роках більше 60 днів (а.с.19,20) не має значення для позивача ,так як він не рахувався членом сім`ї відповідача при призначенні житлової субсидії.

На підставі викладеного,керуючись ст.ст. 12, 13, 77-81,141, 263- 265,268,273 ЦПК України, суд -

У Х В А Л И В:

В задоволенні позовних вимог Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення суми перерахованої субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг - відмовити в повному обсязі, як заявленим безпідставно.

Рішення може бути оскаржене до Луганського апеляційного суду через Білокуракинський районний суд Луганської області на підставі п.15.5 ч.1 Розділу XIII "Перехідні положення" ЦПК України шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач : Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області.92202,смт.Білокуракине Луганської області, пл.Шевченка 2а, код ЄДРПОУ 03196914, МФО 820172, р/ НОМЕР_2 .

Відповідач: ОСОБА_1 , АДРЕСА_3 , ІК НОМЕР_3 , паспорт НОМЕР_4 .

Суддя Білокуракинського районного суду

Луганської області Третяк О.Г.

Повне судове рішення складено 16.11.2020 р.

СудБілокуракинський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення11.11.2020
Оприлюднено10.12.2020
Номер документу93430481
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —409/2989/19

Ухвала від 05.03.2021

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Лозко Ю. П.

Ухвала від 24.12.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Лозко Ю. П.

Ухвала від 18.12.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Лозко Ю. П.

Рішення від 11.11.2020

Цивільне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Третяк О. Г.

Рішення від 11.11.2020

Цивільне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Третяк О. Г.

Ухвала від 03.08.2020

Цивільне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Третяк О. Г.

Ухвала від 21.01.2020

Цивільне

Білокуракинський районний суд Луганської області

Третяк О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні