ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2020 року м. Житомир справа № 240/21397/20
категорія 101030600
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Попової О. Г.,
секретар судового засідання Кривенко Л.М.,
за участю: позивача ОСОБА_1 ,,
представника відповідача - Грищук Н.В.,
представника відповідача - Іщенка М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від Політичної партії "Слуга народу" ОСОБА_1 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області про визнання протиправною та скасування постанови, визнання дій протиправними,
встановив:
09.12.2020 року до Житомирського окружного адміністративного суду звернувся кандидат в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від Політичної партії "Слуга народу" Чичирко М.В. з позовом до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області в якому просить:
- постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області від 07.12.2020 року Про скасування постанови Овруцької міської територіальної виборчої комісії в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області №25 Про затвердження Протоколу Овруцької міської ТВК Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі визнати протиправною та скасувати.
- визнати протиправними дії Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області щодо здійснення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради після завершення виборчого процесу.
В обґрунтування позову вказує, що 08.12.2020 йому стало відомо про прийняття Овруцькою міською територіальною комісією Коростенського району Житомирської області 07.12.2020 року о 14 год. 30 хв. постанови №2, якою скасовано постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії №25 від 17.11.2020 Про затвердження Протоколу Овруцької міської ТВК Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі . При винесенні вказаної постанови Овруцька МТВК послалась на постанову Центральної виборчої комісії від 30.11.2020 року №532 та рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 05.11.2020 року у справі №240/19192/20, яке набрало законної сили. На підставі вказаної постанови Овруцькою міською територіальною виборчою комісією 08.12.2020 року розпочато повторний підрахунок голосів з виборів Овруцького міського голови та з виборів депутатів Овруцької міської ради.
Оскаржувану постанову Овруцької МТВК Коростенського району Житомирської області від 07.12.2020 року №2 позивач вважає протиправною, а дії комісії щодо повторного підрахунку голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради Житомирської області незаконними.
Ухвалою судді від 09.12.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Призначено відкрите судове засідання у справі на 10 грудня 2020 року о 09:30.
10.12.2020 в судовому засіданні представником відповідача - Іщенком М.В. подано до суду відзив на позовну заяву, яке судом не прийнято, оскільки він поданий поза межами строку встановленого судом ухвалою від 09.12.2020 - до 09:00 год. 10.12.2020 року.
До судового засідання недопущено адвоката ОСОБА_2 , оскільки договір про надання правничої допомоги підписаний між адвокатом Єгоровим С.О. та заступником голови Овруцької МТВК Варенко І.О. від імені Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області. Суд звертає увагу, що відповідач, Овруцька міська територіальна виборча комісія Коростенського району Житомирської області, зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань да кодом ЄДРПОУ: 43767479, у відомостях про керівника юридичної особи, про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації вказано ОСОБА_3 - керівник комісії.
В судовому засіданні позивач підтримав доводи позову та просив його задовольнити. Представник відповідача Грищук Н.В. вважає постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області №2 від 07.12.2020 року такою, що прийнята протиправно. Пояснила, що будучи головою комісії Овруцької МТВК, оскаржувану постанову не підписувала.
В судовому засіданні представник відповідача Іщенко М.В. проти позовної заяви заперечив та просив відмовити в її задоволенні.
Ухвалою суддів від 10.12.2020 відмовлено у задоволенні заяви представника відповідача Іщенка М.В про відвід судді Попової О.Г.
Заслухавши пояснення позивача, представників відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України (далі ВК України) виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Відповідно до частини 2 статті 32 ВК України до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Судом встановлено, що постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 172 "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій у межах відповідних областей та міста Києва, зокрема, Овруцьку міську територіальну виборчу комісію Коростенського району Житомирської області.
Як встановлено судом, рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року в справі № 240/19192/20, яке набрало законної сили, дії, вчинені Овруцькою МТВК Коростенського району Житомирської області під головуванням ОСОБА_4 та заступника голови ОСОБА_5 під час проведення підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області та Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області на перших виборах 25 жовтня 2020 року визнано протиправними, а вказану виборчу комісію зобов`язано провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови у складі, затвердженому постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 172.
Порядок та механізм повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів визначений статтєю 254 Виборчого кодексу України.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статей 250, 254 Виборчого кодексу України.
На виконання рішення суду у справі № 240/19192/20 від 05.11.2020 Овруцькою міською територіальною виборчою комісією було здійснено повторний підрахунок голосів і за його результатами складено протоколи "Про результати виборів Овруцького міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі" від 17.11.2020 та "Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі" від 17.11.2020.
Результати повторного підрахунку голосів були оскарженні до Житомирського окружного адміністративного суду.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 24 листопада 2020 року в справі № 240/20171/20, яке залишене без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 28 листопада 2020 року, визнано протиправним та скасовано протокол та постанову №25 від 17.11.2020 Овруцької міської територіальної виборчої комісії "Про результати виборів Овруцького міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі про визнання ОСОБА_6 обраним Овруцьким міським головою", а також визнано протиправними дії Овруцької міської територіальної виборчої комісії щодо офіційного оприлюднення результатів виборів Овруцького міського голови на підставі протоколу від 17 листопада 2020 року № 25.
Протокол Овруцької МТВК Коростенського району Житомирської області про результати виборів депутатів Овруцької міської ради в єдиному багатомандатному окрузі від 17 листопада 2020 року також оскаржувався в судовому порядку.
Так, рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2020 року в справі № 240/20038/20 у задоволенні позову кандидата у депутати Овруцького міської ради Коростенського району Житомирської області ОСОБА_7 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області про визнання протиправними результатів повторного підрахунку голосів, скасування протоколів, зобов`язання вчинити дії було відмовлено.
По справі судом винесено окрему ухвалу від 20.11.2020 якою доведено до відома Центральної виборчої комісії (далі - ЦВК) про встановлені судом обставини для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню приписів чинного законодавства у діяльності Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.
Крім того, рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 24.11.2020 у справі №240/20172/20 у задоволенні адміністративного позову кандидата в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від політичної партії Радикальна партія ОСОБА_8 ОСОБА_7 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області про визнання протиправними дій та скасування протоколу Овруцької МТВК Коростенського району від 17.11.2020 про результати виборів депутатів Овруцької міської ради - відмовлено. Рішення суду вступило в законну силу у відповідності до постанови 7ААС від 28.11.2020 року.
На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що дії та протокол Овруцької МТВК Коростенського району Житомирської області від 17.11.2020 року "Про результати виборів депутатів Овруцької міської ради" були предметом судового розгляду і його законність підтверджена рішеннями судів в справах №240/20038/20 та №240/20172/20.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про Центральну виборчу комісію Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.
Статтею 21 указаного Закону визначено повноваження комісії щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів, до яких, зокрема, належить здійснення контролю: за організацією підготовки і проведення виборів, за дотриманням виборчого законодавства України, забезпечення його однакового застосування на всій території України під час їх підготовки і проведення, за дотриманням законодавства України в частині прийняття у встановлені законом строки рішень з питань, пов`язаних з підготовкою і проведенням виборів.
Відповідно до ч. 1-2 ст. 13 Закону України Про центральну виборчу комісію , рішення комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання всіма суб`єктами відповідного виборчого процесу чи процесу референдуму, в тому числі відповідними виборчими комісіями і комісіями з референдумів нижчого рівня.
На підставі рішень та окремої ухвали суду 30.11.2020 Центральною виборчою комісією ухвалено постанову № 532, якою:
- встановлено факт систематичного порушення Овруцькою міською територіальною виборчою комісією Коростенського району Житомирської області Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України;
- достроково припинено повноваження всього складу Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області у зв`язку з систематичним порушенням нею Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України;
- встановлено, що місцеві організації політичних партій, за поданням яких до складу Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області було включено осіб, повноваження яких достроково припинено цією постановою, можуть не пізніше 15 години 1 грудня 2020 року подати до Центральної виборчої комісії кандидатури для включення до складу зазначеної виборчої комісії;
- зобов`язано Овруцьку міську територіальну виборчу комісію Коростенського району Житомирської області після сформування її нового складу невідкладно здійснити дії щодо встановлення результатів виборів Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області з урахуванням рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року в справі № 240/19192/20 та недопущення порушень вимог законодавства про вибори, встановлених в окремій ухвалі Житомирського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2020 року в справі № 240/20038/20.
Отже, Центральна виборча комісія постановою № 532 (яка є обов"язковою для виконання територіальною виборчою комісією) зобов`язала Овруцьку міську територіальну виборчу комісію Коростенського району Житомирської області здійснити дії щодо встановлення результатів виборів Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області.
Однак, в порушення постанови ЦВК № 532 від 30.11.2020 та рішень судів Овруцькою МТВК Коростенського району Житомирської області 07.12.2020 року о 14 год. 30 хв. прийнято постанову №2 якою скасовано постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії №25 Про затвердження протоколу Овруцької міської ТВК Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі .
Крім того, в порушення вимог ст.37 Виборчого кодексу України оскаржувана постанова від 07.12.2020 №2 підписана заступником голови Овруцької ТВК Коростенського району Житомирської області Варенко І.О., а не головою комісії ОСОБА_3 (а.с.6).
За таких обставин, суд вважає, що постанова Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області від 07.12.2020 року №2 Про скасування постанови Овруцької міської територіальної виборчої комісії в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області №25 Про затвердження протоколу Овруцької міської ТВК Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі винесена з порушенням норм чинного законодавства, тому є протиправною і підлягає скасуванню.
Щодо вимоги про визнання протиправними дії Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області щодо здійснення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради після завершення виборчого процесу, суд вважає, що дана вимога не підлягає до задоволення, оскільки доказів того, що Овруцька ТВК Коростенського району Житомирської області розпочала процес повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради позивачем до суду не надано.
З огляду на вищенаведене, дослідивши і оцінивши усі наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову.
Згідно з частиною дев`ятою статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Позивачем при зверненні до суду судовий збір не сплачено.
Частиною другої статті 4 Закону України Про судовий збір визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову: немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік від 14 листопада 2019 року №294-ІХ (далі - Закон №294-ІХ) з 01 січня 2020 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2102,00 грн.
Таким чином, у зв"язку з частковим задоволенням позовних вимог, розмір судового збору за подання даного позову становить 840,80 грн. (2102*0,4).
Враховуючи викладене, суд стягує судові витрати з відповідача на користь Державного бюджету України.
Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області №2 від 07.12.2020 року Про скасування постанови Овруцької міської територіальної виборчої комісії в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області №25 Про затвердження протоколу Овруцької міської ТВК Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі .
Стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району (вул. Шевченка, 43, Овруч, Коростенський район, Житомирська область, 11101. Код ЄДРПОУ 43767479) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 840 грн (вісімсот сорок) 80 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги у дводенний строк з дня його проголошення.
Рішення проголошено: 10 грудня 2020 року о 14:15.
Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2020 |
Оприлюднено | 11.12.2020 |
Номер документу | 93431331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні