ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду,
зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення)
17 червня 2021 року м. Житомир справа № 240/21397/20
категорія 101030600
Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Попової О. Г., розглянувши в порядку письмового проваджененя заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Кандидата в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області від Політичної партії "Слуга народу" ОСОБА_1 до Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району про зміна способу виконання рішення та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа.,
встановив:
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 10.12.2020 року позов задоволено.
Визнано протиправною та скасувати постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області №2 від 07.12.2020 року Про скасування постанови Овруцької міської територіальної виборчої комісії в депутати Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області №25 Про затвердження протоколу Овруцької міської ТВК Про результати виборів депутатів Овруцької ради в єдиному одномандатному виборчому окрузі .
Стягнуто з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району (вул. Шевченка, 43, Овруч, Коростенський район, Житомирська область, 11101. Код ЄДРПОУ 43767479) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 840 грн (вісімсот сорок) 80 коп.
07.06.2021 року на адресу Житомирського окружного адміністративного суду надійшла заява від Державної судової адміністрації України через Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про зміну способу виконання рішення суду та стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Овруцької міської ради Житомирської області, передбачених для фінансування Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.
Судовий розгляд заяви призначено на 17.06 2021 року на 11:30.
Сторони будучи належним чином повідомлені про розгляд заяви, у судове засідання не прибули. Від позивача до суду надійшла заява про розгляд заяви без його участі.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин, судом визнано за можливе розглянути заяву про встановлення способу і порядку виконання судового рішення за відсутністю учасників справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши заяву про розстрочення виконання рішення та матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
При вирішенні питання про встановлення способу і порядку виконання судового рішення суд повинен з`ясовувати обставини, що свідчать про неможливість виконання рішення.
Порядок відстрочення і розстрочення виконання, зміна чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення встановлено статтею 378 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Згідно з частиною 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Частиною 3 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
З наведеної норми слідує, що суд може встановити або змінити спосіб і порядок виконання рішення лише у виняткових випадках, за наявності обставин, що ускладнюють його виконання за умови надання достатніх доказів наявності таких обставин.
Зміна способу або порядку виконання може відбуватися у заміні одного заходу примусового виконання судового рішення іншим.
Так, рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 10.12.2020 року у справі №240/21397/20 стягнуто з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району (вул. Шевченка, 43, Овруч, Коростенський район, Житомирська область, 11101. Код ЄДРПОУ 43767479) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у розмірі 840 грн (вісімсот сорок) 80 коп.
З метою виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від у справі №240/21397/20 видано виконавчий лист 23.04.2021 року.
Відповідно до абзацу другого частини 4 статті 15 Закону України від 2 червня 2016 року №1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон №1404-VIII) за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України.
Зі змісту заяви судом встановлено, що безспірне списання коштів Управлінням Казначейства є неможливим.
Відповідно до абзацу третього пункту 2 Порядку фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2020 р. № 745 витрати на підготовку і проведення чергових виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад (далі - депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад), сільських, селищних, міських голів, позачергових і перших виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад здійснюються: територіальними виборчими комісіями - за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з державного бюджету.
Таким чином, Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району отримувала субвенцію через місцевий бюджет.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами передбачений Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845.
Частиною 1 статті 11 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування і Україні" визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Враховуючи наявність обставин, які ускладнюють виконання виконавчого листа, виданого Житомирським окружним адміністративним судом 23.04.2021 року у справі №240/21397/20, а саме: неможливість виконати рішення у спосіб визначений судом, суд вважає за необхідне змінити спосіб виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 10.12.2020 року у справі №240/21397/20, а саме: стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Овруцької міської ради Житомирської області, передбачених для фінансування Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 840,80 грн.
При вирішенні питання про можливість поновлення позивачу (стягувачу) строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд виходить з наступного.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" примусовому виконанню підлягають рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Таким чином, виконавчий лист є виконавчим документом, на підставі якого здійснюється примусове виконання рішення у встановленому законом порядку.
Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.
Відповідно до частини першої статті 376 Кодексу адміністративного судочинства України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Відповідно до частини шостої статті 12 Закону України "Про виконавче провадження", стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе визнати причини пропуску строку пред`явлення виконавчого листа до виконання поважними та поновити строк пред`явлення виконавчого листа до виконання.
При цьому, з огляду на положення частини 1 статті 12 Закону України Про виконавче провадження , враховуючи, що стягувачем є державний орган, строк пред`явлення виконавчого листа до виконання має бути поновлений на три місяці.
На підставі викладеного, та із урахуванням того, що вищевказані обставини, на які посилався заявник унеможливлюють виконання судового рішення про стягнення судового збору, а спосіб і порядок про який просить заявник ніяким чином не вплине і не змінить судове рішення, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви та необхідність її задоволення.
Керуючись статтями 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
Заяву Державної судової адміністрації України задовольнити.
Змінити спосіб і порядок виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 10.12.2020 у справі №240/21397/20, а саме: стягнути з Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району (вул. Шевченка, 43, Овруч, Коростенський район, Житомирська область, 11101. Код ЄДРПОУ 43767479) шляхом безспірного списання коштів з рахунків Виконавчого комітету Овруцької міської ради Житомирської області (код ЄДРПОУ 04053370, вул.Тараса Шевченка, буд.43, м.Овруч, Житомирська область, 11101), передбачених для фінансування Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області.
Поновити Державній судовій адміністрації України строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа в адміністративній справі №240/21397/20 на три місяці з дня набрання законної сили цією ухвалою.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст складено 17.06.2021
Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2021 |
Оприлюднено | 18.06.2021 |
Номер документу | 97724298 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні