Рішення
від 01.12.2020 по справі 300/2488/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" грудня 2020 р. справа № 300/2488/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Главача І.А.,

за участю секретаря судового засідання - Мельник О.Я.,

позивача - не з`явився,

відповідача - не з`явився,

третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - не з`явились,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області в особі голови Яремійчука Романа Михайловича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад", -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області (надалі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" прийняте всупереч волі позивача та більшості жителів сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин , Корости , а саме 630 осіб з 1060 членів територіальної громади Трацької сільської ради, які висловилися за приєднання до Матеївецької об`єднаної територіальної громади Коломийського району. Окрім цього, вказане рішення від 28.11.2019 №114-18-2019 прийнято з порушеннями вимог Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Позивач зазначив, що жодного громадського слухання не відбувалося, Трацькою сільською радою не розроблявся та не затверджувався Порядок проведення громадського обговорення, яке передбачено частиною 4 статті 5 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Також представник позивача звернув увагу на те, що проект рішення від 28.11.2019 №114-18-2019 не готувався та не доводився до відома всіх депутатів, оскільки в порядку денному взагалі не було питання щодо прийняття оскаржуваного рішення. За вказаних обставин, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення № 114-18-2019 від 28.11.2019.

Одночасно з позовною заявою позивач подав заяву від 17.12.2019 про забезпечення цього адміністративного позову шляхом зупинення дії рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" - до набрання судовим рішенням в даній справі законної сили.

Ухвалою від 18.12.2019 Івано-Франківський окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні заяви ОСОБА_1 від 17.12.2019 про забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".

Ухвалою від 18.12.2020 Івано-Франківський окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та залучив до участі в справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

11.02.2020 представником позивача подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".

Ухвалою суду від 12.02.2020 клопотання про забезпечення позову задоволено; зупинено дію рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" - до набрання судовим рішенням в даній справі законної сили.

Постановою Кабінету Міністрів України Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 за №211 від 11.03.2020, та подальшими змінами до неї, на усій території України установлено карантин. Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) №540-ІХ від 30.03.2020 розділ VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України доповнено пунктом 3, в силу дії якого процесуальні строки розгляду даної адміністративної справи були продовжені на строк дії такого карантину.

17.07.2020 набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) № 731-IX від 18.06.2020, яким внесено зміни до Господарського процесуального кодексу, Цивільного процесуального кодексу та Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №731-IX від 18.06.2020 встановлено, що процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 4 розділу Х Прикінцеві положення Господарського процесуального кодексу України, пункту 3 розділу ХІІ Прикінцеві положення Цивільного процесуального кодексу України, пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) № 540-IX від 30.03.2020, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

Таким чином, законодавцем встановлено обмеження строку встановленого відповідно до пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції чинній з 02.04.2020 до 16.07.2020), зокрема для подання відзиву на позов, пояснення третьої особи, який закінчуються через 20 днів після набрання чинності Закону №731-IX від 18.06.2020. Враховуючи, що Закон №731-IX від 18.06.2020 набрав чинності 17.07.2020, строк подання позивачем відзиву на позов у справі №300/1180/20 закінчився 06.08.2020.

Заяв про продовження процесуального строку на подання відзиву на позов від відповідача та про продовження процесуального строку на подання пояснень від третіх осіб не надходило.

09.06.2020 представником позивача подано заяву про розгляд даної справи без участі позивача та його представника. Також у поданій заяві представник позивача зазначив, що позовні вимоги підтримує повністю з підстав, викладених у позовній заяві.

Ухвалою суду від 12.10.2020 закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Судові засідання з розгляду даної справи неодноразово відкладалися за клопотанням відповідача, у яких він посилався на дію карантину.

Відповідачем таке клопотання було подане, в тому числі і 30.11.2020, в якому голова Трацької сільської ради, посилаючись на складну епідеміологічну ситуацію, просив судове засідання, призначене на 01.12.2020 перенести на іншу дату.

Разом з тим, на даний час більшість обмежень, встановлених у зв`язку з карантином припинили свою дію, зокрема відновлено транспортне сполучення, здійснюють свою діяльність всі підприємства, установи та організації, з дотриманням індивідуальних заходів щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції. Крім того, відповідачем не зазначено та не обгрунтовано в жодному із клопотань, так і в останньому, фактичних обставин, які б перешкоджали йому реалізувати його процесуальні права в межах даного судового провадження, зокрема, з`явитись в судове засідання чи іншим чином представити свою позицію суду у даній справі.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне визнати неповажними причини неявки відповідача в судове засідання та здійснити розгляд даної справи без його участі. При цьому, суд враховує тривалість судового провадження даної справи, а також те, що відповідач протягом всього часу розгляду даної справи не скористався своїми процесуальним правом на подання відзиву, яке він мав ще з 2019 року. Таким чином, суд вважає, що в даному випадку слід забезпечити дію принципу розумності строків розгляду справи судом, оскільки відсутня більш вагома причина для відкладення судового засідання ніж забезпечення судом дії такої засади, яка є однією із основних в адміністративному судочинстві.

Розглянувши справу за правилами загального позовного провадження, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заяві по суті справи, судом встановлено наступне.

28.11.2019 Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області сьомого демократичного скликання на вісімнадцятій позачерговій сесії прийняла рішення № 114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад", згідно пункту 1 якого вирішено дати згоду на приєднання Трацької сільської ради до Косівської об`єднаної територіальної громади із центром в м. Косів. Відповідно до пункту 2 рішення від 28.11.2019 № 114-18-2019 Трацька сільська рада просила Івано-Франкіську обласну державну адміністрацію внести зміни у перспективний план щодо приєднання Трацької сільської ради згідно прийнятого рішення (т.1, а.с. 11).

01.12.2019 за рішенням загальних зборів села Трач вирішено пропонувати добровільне об`єднання територіальних громад сіл Трач , Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости до Матеївецької ОТГ з адміністративним центром у с. Матеївці Коломийського району, що підтверджується протоколом (том 1, а.с. 46-49).

Також згідно даного протоколу 01.12.2019 ініціативна група вирішила направити письмове зверненням до голови Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області Яремійчука Романа Михайловича з вимогою скликати і провести позачергову сесію 04.12.2019, внести в порядок денний питання про добровільне об`єднання територіальних громад сіл Трач , Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости з Матеївецькою ОТГ.

Також громада сіл Цуцилин, Корости, Трач, Кривобороди, Гуцулівка подали 16.12.2019 голові Івано-Франківської обласної державної адміністрації звернення з проханням не вчиняти жодних дій щодо виконання рішення Трацької сільської ради від 28.11.2019 №114-18-2019.

Вважаючи протиправним рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад", ОСОБА_1 звернувся з цим позовом до суду.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відповідно до статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (надалі - Закон № 280/97-ВР).

Згідно з статтею 1 Закону № 280/97-ВР виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Частинами 1 та 2 статті 2 Закону № 280/97-ВР визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до статті 6 Закону № 280/97-ВР первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Частиною 1 статті 10 Закону № 280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з статтею 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

В свою чергу, відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад, регулює Закон України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" № 157-VIII від 05.02.2015 (надалі - Закон № 157-VIII).

Відповідно до статті 2 Закону № 157-VIII (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону № 157-VIII суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською (частина 1 статті 2 Закону № 157-VIII).

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 157-VIII ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Згідно з частиною 2 статті 5 Закону № 157-VIII пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

Частиною 3 статті 5 Закону № 157-VIII визначено, що сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Відповідно до частини 4 статті 5 Закону № 157-VIII порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Порядок підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад встановлений статтею 6 Закону № 157-VIII. Так, згідно з частиною 1 статті 6 Закону № 157-VIII сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону № 157-VIII сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.

У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію.

Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується.

Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад (частина 3 статті 6 Закону № 157-VIII).

Частиною 4 статті 6 Закону № 157-VIII передбачено, що спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Аналіз правових норм, що підлягають застосуванню до спірних правовідносин, дає підстави для висновку про те, що статтями розділу ІІ Закону № 157-VIII визначено умови та порядок добровільного об`єднання громадян, а також чітка послідовність дій, які тісно взаємопов`язані між собою. Так кожен наступний етап добровільного об`єднання громадян може бути розпочато виключно після закінчення попереднього.

Таким чином, саме дотримання послідовності всіх етапів є обов`язковою передумовою для добровільного об`єднання громадян на підставі чинного законодавства України з дотриманням Конституції України.

Суд звертає увагу на те, що першим етапом після вивчення пропозицій щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад є громадське обговорення такої ініціативи, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження відповідної пропозиції.

В свою чергу, Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, має бути визначений сільською, селищною, міською радою відповідно до частини 4 статті 5 Закону № 157-VIII.

В даному випадку, Трацькою сільською радою Косівського району Івано-Франківської області не розроблено та не затверджено Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII. Доказів протилежного відповідач суду згідно з частиною 2 статті 77 КАС України не надав.

Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII, має регламентувати процесуальні питання не лише форм проведення громадського обговорення, але й порядку та строків повідомлення про проведення громадського обговорення, прийняття та оформлення відповідних рішень за результатами громадського обговорення, їхнє опублікування та доведення до відома мешканці відповідної територіальної громади.

Так, очевидним є те, що усі мешканці територіальних громад повинні бути поінформовані про проведення громадського обговорення. Інформування мешканців територіальних громад може вчинятися різними способами (наприклад, через засоби масової інформації: телебачення, радіо; надіслання через пошту особистих листів; використання електронної пошти та інше). Такий порядок інформування має бути встановлений Порядком проведення громадського обговорення з питань, передбачених Законом № 157-VIII, який, як встановлено вище, не затверджено Трацькою сільськоїю радою Косівського району Івано-Франківської області. При цьому, матеріали справи не містять будь-якого документального підтвердження про інформування мешканців територіальних громад про громадське обговорення добровільного об`єднання сіл Трацької сільської ради з Косівською об`єднаною територіальною громадою.

У випадку, якщо порушуються права територіальних громад, то будь-який з членів таких громад має право оскаржити відповідну дію чи рішення суб`єкта владних повноважень у суді, оскільки порушення прав місцевого самоврядування неминуче призводить до порушення прав кожного жителя відповідного муніципального утворення.

Суд звертає увагу на те, що виключно за результатами обов`язкового громадського обговорення, громада своєю більшістю має висловити бажання щодо об`єднання територіальних громад.

В даному випадку позивач зазначив, що більшість жителів сіл Трач, Гуцулівка, Кривоброди, Цуцулин, Корости, а саме 630 осіб з 1060 членів територіальної громади Трацької сільської ради висловилися за приєднання до Матеївецької об`єднаної територіальної громади Коломийського району. На підтвердження вказаних обставин представник позивача надав суду копії списків людей, які бажають об`єднатися з Матеївецькою ОТГ Коломийського району від 27.11.2019 (том 1, а.с. 17-41) та копії протоколів загальних зборів села Трач від 01.12.2019, 04.12.2019 (том 1, а.с. 42-53).

З огляду на значну кількість осіб, які вказані в списках людей від 27.11.2019 та протоколах загальних зборів села Трач від 01.12.2019, 04.12.2019, суд позбавлений можливості перевірити дійсне волевиявлення таких осіб з питань об`єднання з Матеївецькою об`єднаною територіальними громадами Коломийського району, а тому критично ставиться до належності та достовірності таких доказів, поданих позивачем. Зрештою не є обов`язком суду в цій адміністративній справі встановити до якої однієї з двох об`єднаних територіальних громад бажає приєднатися більшість членів територіальної громади Трацької сільської ради. Такі обставини можуть бути точно встановлені за результатами проведення місцевого референдуму. Однак місцевий референдум не проводився.

При цьому, рішення загальних зборів та пропозиції за результатами громадських слухань мають бути розглянуті та враховані органами місцевого самоврядування в їх діяльності, але не є для них обов`язковими.

Щодо правомірності прийняття рішення вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад", то суд вказує на таке.

Відповідно до частини 1 статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно з частиною 15 статті 46 Закону № 280/97-ВР порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Відповідно до частини 10 статті 46 Закону № 280/97-ВР рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

У матеріалах справи відсутні докази про скликання у встановленому законом порядку вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області та внесення до порядку денного такої сесії питання щодо децентралізації влади та добровільне об`єднання територіальних громад.

Частиною 1 статті 59 Закону № 280/97-ВР визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до частини 2 статті 59 Закону № 280/97-ВР рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно з частиною 3 статті 59 Закону № 280/97-ВР рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

З огляду на те, що питання щодо децентралізації влади та добровільного об`єднання територіальних громад не було включено до порядку денного вісімнадцятої позачергової сесії сьомого демократичного скликання Трацької сільської ради, відповідно проект рішення за результатом розгляду на сесії такого питання не міг бути доведений до відома депутатів та членів громади до початку роботи сесії, а також заздалегідь розглянутий постійною комісією.

Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на вищевказані обставини, суд дійшов висновку, що приймаючи рішення № 114-18-2019 від 28.11.2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад" Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області в частині пункту 1 вказаного рішення діяла не на підставі та не у спосіб, що визначені Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Окрім цього, суд звертає увагу на те, що 12.06.2020 Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження № 714-р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територіальних громад Івано-Франківської області". В додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України № 714-р від 12.06.2020 міститься перелік територіальних громад Івано-Франківської області Трацька територіальна громада віднесена до Матеївецької територіальної громади з адміністративним центром в селі Матеївці.

Щодо пункту 2 рішення № 114-18-2019 від 28.11.2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад", то, на переконання суду, рішення Трацької сільської ради в цій частині за своїм змістом є рішенням за результатом розгляду звернень депутатів ради, шляхом їх обговорення та прийняття на відповідному пленарному засіданні сесії ради рішення за результатами їх розгляду, та не може порушувати права, свободи чи законні інтереси позивача у справі.

Підсумовуючи викладене, суд вважає, що позов ОСОБА_1 до Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області належить задовольнити частково: визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад". В задоволенні решти позову відмовити.

Щодо розподілу судових витрат у справі.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

В підтвердження судових витрат у справі позивачем подано квитанцію № ПН256419С1 від 17.12.2019 про сплату судового збору в сумі 768,40 грн. за подання позовної заяви (том 1, а.с. 4) та квитанцію № 5102-11-001/С від 11.02.2020 про сплату судового збору в сумі 630,60 грн. за подання заяви про забезпечення позову (том 1, а.с. 11). Доказів понесення позивачем інших судових витрат суду не подано. Також відсутні докази понесення судових витрат у справі відповідачем.

Отже, враховуючи часткове задоволення позову, позивачу належить присудити за рахунок бюджетних асигнувань Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області 735,70 грн. судових витрат по сплаті судового збору.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення Трацької сільської ради Косівського району Івано-Франківської області від 28.11.2019 №114-18-2019 "Про децентралізацію влади та добровільне об`єднання територіальних громад".

В задоволенні решти позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

Позивач: ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 , село Цуцулин, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Відповідач: Трацька сільська рада Косівського району Івано-Франківської області, ідентифікаційний код - 04354456, село Трач, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , село Цуцулин, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_3 , село Корости, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_4 , село Корости, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_5 , село Цуцулин, Косівський район, Івано-Франківська область, 78631.

Суддя Главач І.А .

Рішення складене в повному обсязі 11 грудня 2020 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2020
Оприлюднено14.12.2020
Номер документу93467421
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2488/19

Рішення від 01.12.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Рішення від 01.12.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 10.03.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні