Рішення
від 11.12.2020 по справі 826/8135/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2020 року м. Київ № 826/8135/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Київське комунальне об`єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Київзеленбуд , про зобов`язання вчинити певні дії,

установив:

Малютянська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області (Малютянська сільрада, сільрада, позивач) звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Київській області (ГУ, ГУ Держгеокадастру, відповідач) з вимогами:

- зобов`язати Державного кадастрового реєстратора територіального органу Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 39,6926 га для іншого сільськогосподарського призначення, яка розташована в селі Малютянка, кадастровий номер 3222484200:02:002:0001;

- зобов`язати Державного кадастрового реєстратора територіального органу Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 5,1177 га для іншого сільськогосподарського призначення, яка розташована в селі Малютянка, кадастровий номер 3222484200:03:003:0079;

- зобов`язати Державного кадастрового реєстратора територіального органу Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 1,7056 га для іншого сільськогосподарського призначення, яка розташована в селі Малютянка, кадастровий номер 3222484200:03:002:0004.

Підставою для звернення до суду з позовною заявою стало протиправне, на думку позивача, проведення державної реєстрації вказаних земельних ділянок, за відсутності згоди Малютянської сільської ради.

Зокрема позивачем зазначено, що земельні ділянки, навколо яких виник спір, відповідачем зареєстровано за МДР Теремки, хоча останні перебувають в межах с. Малютянка Києво-Святошинського району Київської області та відповідно відносяться до розпорядження територіальної громади в особі Малютянської сільської ради. Сільрадою не приймалось будь-якого рішення про надання вказаних земельних ділянок у власність МДР Теремки, як не приймалось і рішення про надання дозволу на розроблення відповідної проектної документації.

Також позивач наголошує, що відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом; запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду; виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися на підставі рішення суду - таким чином, на підставі рішення суду можна внести зміни щодо запису у Поземельній книзі.

Позивач звертає увагу на те, що згідно наданих відповідачем витягів вбачається, що земельні ділянки, навколо яких виник спір, мають державну форму власності, а не комунальну (оскільки передавалась міському декоративному розсаднику Комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд ), надалі в графі вид права взагалі зазначено - Право власності , а в графі інформація про власника зазначено МДР Теремки . В експлікації земельних угідь зазначено землі житлової забудови одно- та двоповерховою, а в самому витязі зазначено в графі Категорія земель - земель сільськогосподарського призначення (до земель сільськогосподарського призначення не можуть входити землі житлової забудови).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.05.2018 позовну заяву Малютянської сільської ради прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження. Вирішено здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Відповідач - ГУ Держгеокадастру у Київській області - у відзиві на позовну заяву просить ухвалити рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Заперечуючи проти позову зазначає, що відомості у Поземельну книгу вносяться лише після того, як з органів реєстру прав надходять повідомлення про зареєстровані або припинені речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, в тому числі і за рішенням суду.

Поряд із цим, відповідно до Прикінцевих і перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення.

В контексті наведеного відповідач зазначає, що відповідно до даних Національної кадастрової системи земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484200:02:002:0001, 3222484200:03:003:0079, 3222484200:002:0004 зареєстровані до 2013 року, відомості про які перенесено з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку у відповідності до вимог законодавства.

В місцевому фонді документації із землеустрою наявна технічна документація по виготовленню державного акту на право постійного користування земельними ділянками міському декоративному розсаднику Комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд на території Малютянької сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, що стала підставою для формування вищезазначених земельних ділянок, а також в архіві наявний державний акт на право постійного користування землею ІІ-КВ №002766, що виданий 24.12.2004 №030432900004 Міському декоративному розсаднику Теремки Київського комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд . У зазначеній документації із землеустрою містяться наступні документальні матеріали, які підтверджують про обізнаність позивача, що спірні земельні ділянки перебувають у постійному користуванні, а саме: рішення Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, відповідно до якого сільська рада погодила оформлення права користування земельною ділянкою в с. Малютянка КО Київзеленбуд , матеріали погодження виготовлення технічної документації, та акт встановлення та погодження меж землекористування та зберігання межових знаків.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.11.2018 до участі у справі залучено третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Київське комунальне об`єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Київзеленбуд (КО Київзеленбуд , третя особа).

В судовому засіданні представники позивача заявлені вимоги підтримали та просили задовольнити в повному обсязі.

Відповідач та третя особа явку уповноважених представників не забезпечили.

Отже, зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні та потреби заслухати свідка чи експерта, суд за клопотанням представників позивача, на підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) та частини дев`ятої статті 205 цього ж Кодексу ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Так, дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.

Управлінням Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області у Державному земельному кадастрі зареєстровано земельні ділянки, що розташовано в с. Малютянка Києво-Святошинського району Київської області, а саме:

- площею 39,6926 га, кадастровий номер 3222484200:02:002:0001;

- площею 5,1177 га, кадастровий номер 3222484200:03:003:0079;

- площею1,7056 га, кадастровий номер 3222484200:03:002:0004.

Наведені обставини встановлено з витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за №НВ0001445582018 (сформовано 11.04.2018), №НВ0001489812018 та №НВ0001489822018 (сформовано 24.04.2018 (а.с. 14-22).

У загальних відомостях про земельну ділянку зазначено її цільове призначення: 01.13 для іншого сільськогосподарського призначення ; вид використання: для розміщення виробничої бази по вирощуванню декоративних дерев та кущів і насіння газонних трав по нових технологіях; форма власності - державна. У відомостях про державну реєстрацію земельної ділянки зазначено, що здійснено останню на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що виготовлено Київською обласною філією Центру ДЗК, ОСОБА_1 .

Водночас, у відомостях про право власності/право постійного користування заначено вид права: право власності, а власником МДР Теремки.

У витягах також зазначено дату державної реєстрації земельної ділянки: 22.09.2015.

Малютянська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області звернулась до відповідача із листом від 25.04.2018 №121, в якому просить терміново надати інформацію та копії землевпорядної документації на підставі якої внесено зміни до відомостей ДЗК щодо наведених земельних ділянок. Відповіді на даний лист не надано.

Третьою особою у справі - Київським комунальним об`єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Київзеленбуд на адресу Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області направлено лист від 11.12.2017 №148-01-5450, копію якого направлено також на адресу Малютянської сільської ради. У листі КО Київзеленбуд в особі міського декоративного розсадника Теремки КО Київзеленбуд зазначає, що є користувачем земельних ділянок за відповідними кадастровими номерами. Водночас ними виявлено помилки в даних щодо земельної ділянки, а саме:

форма власності: зазначено приватна власність, хоча підприємство є і завжди було підприємством комунальної власності;

цільове призначення: будівництво та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), відповідно до акту на право постійного користування №030432900004 від 24.12.2004 визначено розміщення виробничої бази по вирощуванню декоративних дерев та кущів і насіння газонних трав по новим технологіям;

вид права: право власності, замість право постійного користування земельною ділянкою.

Крім того, листом повідомлено, що відповідно до наказу №3 від 19.01.2017 МДР Теремки припинено шляхом приєднання до КО Київзеленбуд .

У листі просили внести відповідні виправлення зазначивши наступне:

форма власності: комунальна власність;

цільове призначення: розміщення виробничої бази по вирощуванню декоративних дерев та кущів і насіння газонних трав по новим технологіям;

вид права: право користування земельною ділянкою;

найменування: Київське комунальне об`єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Київзеленбуд ;

податковий номер: 03362123;

місцезнаходження: 804,Київ, Кудрявська, 23.

Судом також встановлено, що розпорядженням Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 14.12.2004 №538 (а.с. 148) затверджено технічну документацію по виготовленню державного акта на право постійного користування земельними ділянками міському декоративному розсаднику Теремки державного комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд в межах Малютянської сільської ради. Надано в постійне користування земельні ділянки загальною площею 343,4105 га (з них: сільськогосподарські землі - ріллі - 168,9833 га, сіножаті - 5,2509 га, під господарськими будівлями та дворами - 1,8749 га, під господарськими шляхами та прогонами - 4,0595 га, лісові землі - з них: вкриті лісовою рослинністю - 126,3207 га, інші лісові землі - 30,7988 га, під водою - 6,1224 га) за рахунок земель МДР Теремки на території Малютянської сільської ради.

На виконання цього ж розпорядження виготовлено державний акт ІІ-КВ №002766 від 24.12.2004 на право постійного користування на земельні ділянки міському декоративному розсаднику Теремки державного комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд (а.с. 257-258). У державному акті зазначено, що землю надано у постійне користування для розміщення виробничої бази по вирощуванню декоративних дерев та кущів і насіння газонних трав по новим технологіям.

Посиланням на наявність даної технічної документації, на наявність державного акту ІІ-КВ №002766 від 24.12.2004 на право постійного користування на земельні ділянки, а також на те, що відповідні земельні ділянки зареєстровано у Державному реєстрі земель до набрання чинності Законом України Про Державний земельний кадастр , тобто до 2013 року, відповідач обґрунтовує правомірність державної реєстрації земельних ділянок в автоматизованому порядку, а відтак і відсутність підстав для задоволення позову.

Копію відповідної технічної документації долучено до матеріалів справи разом з відзивом на позовну заяву (а.с. 82-147). Виконавцем документації є Київська регіональна філія державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , ОСОБА_2 .

Тут суд зауважує, що у витягах з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за №НВ0001445582018, №НВ0001489812018 та №НВ0001489822018 (а.с. 14-22) зазначено, що державну реєстрацію земельної ділянки здійснено на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що виготовлено Київською обласною філією Центру ДЗК, ОСОБА_1 .

На аркушах справи 187-197 містяться витяги з Державного земельного кадастру про ті ж самі земельні ділянки, але сформовані 08.12.2016.

У загальних відомостях про земельну ділянку зазначено її цільове призначення: будівництво і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) ; вид використання: 1.8; форма власності - приватна. У відомостях про державну реєстрацію земельної ділянки зазначено, що здійснено останню на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що виготовлено ДП Центр ДЗК, Та Ковтун.

Водночас, у відомостях про право власності/право постійного користування заначено вид права: право власності, а власником МДР Теремки.

При цьому дата державної реєстрації земельної ділянки, співпадає із датою, що зазначено у витягах сформованих у 2018 році (а.с. а.с. 14-22), а саме 22.09.2015.

У письмових поясненнях відповідача (а.с. 204-205) зазначено, що згідно відомостей системи електронного документообігу та програмно-апаратного комплексу Національна кадастрова система , державним кадастровим реєстратором ГУ Держгеокадастру у Київській області, в результаті опрацювання заяв Про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру КО Київзеленбуд , які надійшли від Центру надання адміністративних послуг при Києво-Святошинській районній державній адміністрації від 15.03.2018 №97-4256/0/298-18, №97-4255/0/298-18, №97-4254/0/298-18, відомості з Державного реєстру земель, приведені у відповідність до відомостей, що містяться в документації із землеустрою, яка стала підставою для реєстрації вищевказаних земельних ділянок. Також зазначено, що Управління не наділене повноваженнями щодо реєстрації прав на земельні ділянки, а лише отримує інформацію про вчиненні правочини в результаті інформаційного взаємообміну від суб`єктів реєстрації речових прав на нерухоме майно за допомогою програмно-апаратного комплексу Національна кадастрова система , який використовується управлінням для обліку земельних ділянок. На даний час відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про власників (користувачів) в програмно-апаратному комплексі Національна кадастрова система не обліковуються.

Стосовно відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо відповідних земельних ділянок, судом досліджено інформаційні довідки №143922922 від 04.11.2018, №143430039 від 31.10.2018 та №143922957 від 04.11.2018 з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222484200:02:002:0001, 3222484200:03:003:0079, 3222484200:03:002:0004 (183-185). У наведених реєстрах відсутні будь-які відомості щодо відповідних земельних ділянок. Наведена обставина підтверджується також листом Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 03.11.2020 №06-24/1555, що надано на виконання ухвали суду від 02.11.2020.

Поряд із цим, судом досліджено наявну в матеріалах справи копію розпорядження Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області від 05.06.2009 №652 (а.с. 179), яким право постійного користування земельною ділянкою МДР Теремки КО Київзеленбуд площею 220,0 га в адміністративних межах Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області припинено, а також віднесено земельну ділянку загальною площею 220,0 га до категорії земель сільськогосподарського призначення (землі запасу) Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

В матеріалах справи міститься також лист КО Київзеленбуд від 26.11.2018 №148-06-226-6422, що надано Малютянській сільській раді у відповідь на її лист від 29.10.2018 №359 щодо надання інформації про відмову у попередніх роках керівництвом МДР Теремки від земельних ділянок в с. Малютянка Києво-Святошинського району Київської області. У листі КО Київзеленбуд підтверджено припинення права постійного користування 220 га землі МДР Теремки КО Київзеленбуд .

Надавши оцінку спірним правовідносинам, поясненням учасників судового процесу, а також доказам в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного висновку.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру установлює Закон України Про Державний земельний кадастр2 (Закон №3613-VI).

За визначеннями наведеними у частини першій статті 1 Закону №3613-VI державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів (ч. 1 ст. 11).

Зокрема, як визначено частиною першою статті 15 Закону №3613-VI до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.

Згідно частини другої цієї ж статті відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в частині другій статті 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

В даному випадку, судом встановлено невідповідність відомостей, що містяться у витягах з Державного земельного кадастру, згідно яких власниками відповідних земельних ділянок є МДР Теремки та відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, складовою якого є Реєстр прав власності, у яких відсутня інформація щодо речових прав на земельні ділянки. Однак наведена обставина не може мати наслідком задоволення позовних вимог і скасування державної реєстрації земельної ділянки, як об`єкту цивільних прав.

Так, статтею 79-1 Земельного кодексу України визначено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав (ч. 1). Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі (ч. 3). Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера (ч. 4). Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок (ч. 5).

При цьому частинами дев`ятою та десятою наведеної статті визначено, що земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї (ч. 9). Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі (ч. 10).

Відтак хоча відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів) та зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, однак такі відомості або розбіжності у таких відомостях жодним чином не впливають на формування земельної ділянки, як об`єкту цивільних прав та державну реєстрацію такої ділянки у ДЗК. Наявність будь-яких розбіжностей у формі власності, речових правах, а також власниках не вказує в рамках даної справ на наявність спору щодо таких прав, оскільки предметом спору, в даному випадку, є формування та державна реєстрація земельних ділянок, а не речових прав на такі ділянки.

Окрім того, відповідно до частини другої статті 5 Закону №3613-VI Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.

З огляну на наведене, не є достатньою підставою для задоволення позову також посилання позивача на розпорядження Києво-Святошинської районної державної адміністрації Київської області від 05.06.2009 №652 (а.с. 179), яким право постійного користування земельною ділянкою МДР Теремки КО Київзеленбуд площею 220,0 га в адміністративних межах Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області припинено, а також віднесено земельну ділянку загальною площею 220,0 га до категорії земель сільськогосподарського призначення (землі запасу) Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Так, припинення права постійного користування, має наслідком лише зміну речових прав тих чи інших суб`єктів щодо відповідних земельних ділянок і не має наслідком скасування їх державної реєстрації. Належне відображення речових прав у відповідному реєстрі безпосередньо впливає на відповідні відомості про земельну ділянку, що містяться у ДЗК.

Так, згідно статті 30 Закону №3613-VI (в редакції, що діяла з моменту набуття ним чинності), орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, одночасно з державною реєстрацією земельної ділянки надає органу державної реєстрації прав інформацію про державну реєстрацію земельної ділянки (дату державної реєстрації, орган, що здійснив таку реєстрацію); кадастровий номер, площу, місце розташування земельної ділянки; кадастровий план зареєстрованої земельної ділянки в електронній (цифровій) формі (ч. 1).

Водночас, орган державної реєстрації прав одночасно з державною реєстрацією речового права на земельну ділянку надає органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, інформацію про:

а) суб`єкта права власності на земельну ділянку:

б) суб`єкта речового права на земельну ділянку:

в) державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, права користування (сервітут) земельної ділянки, права постійного користування, права оренди (суборенди) земельною ділянкою; права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); права забудови земельної ділянки (суперфіцій);

г) дату державної реєстрації, реєстраційний номер земельної ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно із зазначенням відомостей про її кадастровий номер та орган, що здійснив державну реєстрацію.

Згідно частини третьої статті 30 Закону №3613-VI, порядок надання інформації, визначеної у частинах першій та другій цієї статті, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

В редакції чинній на момент ухвалення судом даного рішення положення статті 30 №3613-VI визначають, що Державний земельний кадастр та Державний реєстр речових прав на нерухоме майно за допомогою програмних засобів ведення інформаційних систем забезпечують у режимі реального часу отримання:

органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру, інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про зареєстровані речові права на земельні ділянки, їх обтяження, а також про ціну (вартість) земельних ділянок, речових прав на них чи розмір плати за користування земельною ділянкою;

державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно відомостей з Державного земельного кадастру про речові права на земельні ділянки, зареєстровані до 2013 року, а також відомостей з Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

Інформація Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отримана центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, може зберігатися та використовуватися для забезпечення виконання покладених на нього повноважень, у тому числі для ведення обліку земель.

Взаємодія інформаційних систем Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно здійснюється в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, спільно з Міністерством юстиції України.

Поряд із цим суд бере до уваги, що державна реєстрація земельних ділянок навколо яких виник спір, що здійснена 22.09.2015 здійснена внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку відомостей про земельні ділянки, зареєстровані до набрання чинності Законом №3613-VI у Державному реєстрі земель, що відповідає приписам пункту 4 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення цього є Закону.

Таку реєстрацію здійснено на підставі затвердженої розпорядженням Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 14.12.2004 №538 (а.с. 148) технічної документації по виготовленню державного акта на право постійного користування земельними ділянками міському декоративному розсаднику Теремки державного комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд в межах Малютянської сільської ради (а.с. 82-147), на виконання якого виготовлено державний акт ІІ-КВ №002766 від 24.12.2004 на право постійного користування на земельні ділянки міському декоративному розсаднику Теремки державного комунального об`єднання зеленого будівництва Київзеленбуд (а.с. 257-258).

Форма даного державного акта на право постійного користування земельною ділянкою затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2002 №449 і передбачає план меж земельної ділянки, у якому зазначаються кадастрові номери. Як видно з копії державного акту всі три кадастрові номери земельних ділянок навколо яких виник спір у державному акті зазначено.

На час реєстрації відповідних земельних ділянок був чинним Тимчасовий порядок ведення державного реєстру земель, затверджений наказом Державного Комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2003 №174, який визначав, що Державний реєстр земель - це складова частина державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою АС ДЗК.

Виконавцем технічної документації на підставі якої здійснено державну реєстрацію земельних ділянок є Київська регіональна філія державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах , ОСОБА_2 . Водночас, як встановлено судом, на підставі договору від 20.02.2018 №ОФ-000001/2018 на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484200:02:002:0001, 3222484200:03:002:0004, 3222484200:03:003:0079 Київською обласною філією Центру ДЗК, ОСОБА_1 розроблялись електронні обмінні файли в форматі ХМL. Відтак, у витягах з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за №НВ0001445582018, №НВ0001489812018 та №НВ0001489822018 (а.с. 14-22) зазначено, що державну реєстрацію земельної ділянки здійснено на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що виготовлено Київською обласною філією Центру ДЗК.

Таким чином, фактично земельні ділянки щодо скасування державної реєстрації яких заявлено даний позов, сформовано іще у 2004 році, тоді ж їм присвоєно кадастрові номери.

Окрім того, відповідно до частини третьої статті 5 Закону України Про Державний земельний кадастр Кабінетом Міністрів України, постановою від 17.10.2012 №1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі Порядок №1051).

Пунктом 24 Порядку №1051 визначено, що до Державного земельного кадастру вносяться відомості про земельні ділянки, серед яких, інформація про власників, користувачів земельної ділянки відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

При цьому, в силу пункту 116 Порядку №1051, внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку, здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги. У разі коли до Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про зареєстровану раніше земельну ділянку, на яку відповідно до цього Порядку Поземельна книга не відкривалася, такі відомості (зміни до них) вносяться до неї після її відкриття відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.

В свою чергу, пунктом 50 даного Порядку визначено, що датою державної реєстрації земельної ділянки є дата відкриття Поземельної книги.

З наведених положень Порядку №1051 вбачається, що Поземельну книгу для перенесення даних про відповідні земельні ділянки з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру відкрито 22.09.2015 і відповідні дата вказує на час, коли до ДЗК перенесено відомості про земельні ділянки сформовані і зареєстровані у 2004 році.

Окрім того, ухвалою від 11.06.2020, судом витребувано у Малютянської сільської ради пояснення про те, чи зверталась Малютянська сільська рада до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області щодо вчинення дій по виправленню порушень і скасуванню державної реєстрації земельних ділянок за кадастровими номерами 3222484200:02:002:0001, 3222484200:03:002:0004, 3222484200:03:003:0079.

На виконання ухвали позивач, у поясненнях від 13.07.2020 №207 зазначає про те, що неодноразово звертався до Управління Держгеокадастру у Києво-Святошинському районі Київської області з вимогами надати інформацію та копії землевпорядної документації щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 3222484200:02:002:0001, 3222484200:03:002:0004, 3222484200:03:003:0079 з метою виявлення та виправлення ймовірних правопорушень. До пояснення додано копії листів Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області до Головного управління Держгеокадастру у Київській області і Міськрайонного управління Києво-Святошинському районі та м. Ірпінь від 25.04.2018 №121 та від 25.04.2018 №120; листа до Центру надання адміністративних послуг Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 23.04.2018 №119 та від 31.01.2019 №42.

Однак, в жодному з доданих до матеріалів справи листів, як і в жодному з листів наданих на виконання ухвали суду позивач не просить вчинити дії, про зобов`язання яких заявлено даний позов, що є самостійною підставою для відмови у задоволені позову.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що ї передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

Водночас, згідно частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Враховуючи встановлені обставини, що підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку, що права позивача відображенням у ДЗК відомостей про земельні ділянки зареєстровані у 2004 році не порушено, як не доведено і те, у відповідача виник невиконаний ним обов`язок щодо скасування державної реєстрації відповідних ділянок і що є підстави для зобов`язання вчинити відповідача відповідні дії шляхом ухвалення відповідного судового рішення.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частинами 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України , § 58, рішення від 10.02.2010).

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, обґрунтованості аргументів сторін, суд доходить висновку про те, що вимоги позивача задоволенню не підлягають, внаслідок чого не підлягають розподілу і понесені позивачем судові витрати.

На підставі викладеного, керуючись статтями 72, 76, 241, 242, 246, 255 КАС України, суд

вирішив:

В задоволенні адміністративного позову Малютянської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Київське комунальне об`єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Київзеленбуд , про зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач - Малютянська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області (08158, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Малютянка, вул. Перемоги, буд. 1, код ЄДРПОУ 04359330).

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Київській області (03115, м. Київ, вул. Серпова, 3/14, код ЄДРПОУ 39817550).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Київське комунальне об`єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста Київзеленбуд (КО Київзеленбуд , 04053, м. Київ, вул. Кудрявська, 23).

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.12.2020
Оприлюднено13.12.2020
Номер документу93469705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8135/18

Рішення від 11.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні