ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/7427/20 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко В.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2020 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Єгорової Н.М.,
суддів - Сорочка Є.О., Федотова І.В.,
при секретарі - Казюк Л.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Про Едюкейшн Груп" та Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 вересня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Про Едюкейшн Груп" до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
У березні 2020 року позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві про:
- визнання протиправним та скасування рішення Акредитаційної комісії РСЦ МВС в м. Києві, відображеного у протоколі №3, що затверджений наказом РСЦ МВС в м. Києві від 20 березня 2020 року в частині припинення дії сертифікату ТОВ Про Едюкейшн Груп ;
- зобов`язання Акредитаційної комісії РСЦ МВС в м. Києві поновити дію сертифіката ТОВ Про Едюкейшн Груп .
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 вересня 2020 року позов задоволено частково - визнано протиправним та скасовано рішення Акредитаційної комісії Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві, відображене у протоколі № 3, затвердженому наказом Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві від 20 березня 2020 року в частині припинення дії сертифікату Товариства з обмеженою відповідальністю Про Едюкейшн Груп .
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
При цьому суд першої інстанції виходив з того, що Порядок № 490 встановлює, що зміна матеріально-технічної бази є підставою для тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію, та не містить будь-яких застережень. Вказав на те, що факт непроведення позивачем підготовки водіїв транспортних засобів за категоріями "С" та "СЕ" не є підставою для зміни матеріально-технічної бази, заявленої під час акредитації . Звернув увагу на те, що відповідачем порушено вимоги Порядку № 490 під час тимчасового припинення дії сертифікату про державну акредитацію позивача, оскільки оскаржуване рішення прийняте відповідачем на підставі положень Інструкції, яка не підлягає застосуванню в межах спірних правовідносин
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить змінити його у резолютивній частині, а саме задовільнити позовну вимогу про зобов`язання Акредитаційної комісії РСЦ МВС в м. Києві поновити дію сертифіката ТОВ ПРО Едюкейшн Груп . В обґрунтування своєї позиції зазначає, що положення Порядку № 490 чинної на момент виникнення спірних правовідносин редакції не містять таких підстав для припинення дії сертифікату як вилучення інформації стосовно транспортних засобів з бази ЄДР МВС або втрати права користування транспортним засобом. Наголошує, що відповідачем під час розгляду справи не надано витягів з бази даних державних реєстрів, що свідчили б про зміну МТБ або іншого документа, що підтверджував би факт порушення позивачем вимог Порядку № 490.
Поряд з цим, вважаючи судове рішення таким, що ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову ТОВ Про Едюкейшн Груп . В обґрунтування своїх доводів зазначає, що Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проходять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та атестації їх спеціалістів, затверджена наказом МВС України від 07 грудня 2009 року № 515 встановлює порядок, підстави та строки тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію та поновлення його дії. А тому підкреслює, що посилання відповідача на норми Інструкції під час процедури тимчасового припинення дії сертифіката ТОВ Про Едюкейшн Груп є обґрунтованими та такими, що не порушують Порядку № 490.
У відзиві на апеляційну скаргу позивача відповідач просить залишити її без задоволення. Свої доводи обгрунтовує тим, що тимчасове припинення дії сертифікату здійснено відповідно до вимог діючого законодавства.
Крім того, позивач подав додаткові пояснення, у яких просив залишити апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві без задоволення.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу ТОВ "Про Едюкейшн Груп" необхідно залишити без задоволення, апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві задовольнити, а рішення суду першої інстанції - скасувати, виходячи з наступного.
Вирішуючи вказаний спір, суд першої інстанції встановив, що згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Про Едюкейшн Груп" здійснює діяльність із підготовки водіїв транспортних засобів.
Як вбачається з матеріалів справи, 15 грудня 2016 року ТОВ "Про Едюкейшн Груп" видано сертифікат про державну акредитацію.
Наказом від 20 березня 2020 року № 244 "Про затвердження рішення акредитаційної комісії РСЦ МВС в м. Києві" зокрема затверджено прийняте на засіданні акредитаційної комісії Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві від 19 березня 2020 року рішення щодо тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію закладу ТОВ "Про Едюкейшн Груп" строком на 30 днів.
Згідно протоколу засідання акредитаційної комісії регіонального сервісного центру МВС в м. Києві від 19 березня 2020 року № 3 підставою для тимчасового припинення дії сертифікату про державну акредитацію закладу ТОВ "Про Едюкейшн Груп" є зміна матеріально-технічної бази та чисельності спеціалістів закладу, що унеможливлює виконання робочих програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв за заявленою максимальною кількістю осіб для одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів в частині припинення права закладу на транспортні засоби, заявлені під час акредитації.
На підставі встановлених вище обставин, суд першої інстанції прийшов до висновку про те, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваної вимоги з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Про Едюкейшн Груп" підлягає частковому задоволенню.
З такими висновками суду першої інстанції колегія суддів не погоджується з огляду на наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог ст. 15 Закону України "Про дорожній рух" від 30 червня 1993 року № 3353-ХІІ, зі змінами та доповненнями, Міністерство внутрішніх справ України створює та веде реєстр закладів, які здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та здійснює державний контроль за додержанням ними вимог законодавства у цій сфері. Основною формою державного контролю у сфері безпеки дорожнього руху за діяльністю закладів незалежно від форми власності і підпорядкування є державна акредитація закладу та атестація його викладачів, яка проводиться не рідше одного разу на п`ять років у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На виконання вимог зазначеної статті, 20 травня 2009 року постановою Кабінету Міністрів України № 490 затверджено Порядок державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів (далі - Порядок №490) (чинного на момент спірних правовідносин).
Відповідно до п. 1 Порядку №490 цей Порядок визначає процедуру державної акредитації закладів незалежно від форми власності та їх філій, що проводитимуть підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі - заклад), та атестації їх спеціалістів.
Пунктом 7 Порядку №490 державна акредитація закладу проводиться комісією, склад якої призначається регіональним сервісним центром МВС. До складу акредитаційної комісії залучаються представники місцевих органів управління освітою та територіальних органів Держпраці. Положення про акредитаційну комісію затверджує МВС.
Пунктом 8 Порядку №490 встановлено, що для державної акредитації заклад подає до Головного сервісного центру МВС: заяву; сертифікат про державну акредитацію (у разі проходження чергової акредитації); засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право закладу на користування транспортними засобами, приміщеннями та земельними ділянками для підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв; відомості про склад спеціалістів закладу, копії документів про їх освіту, кваліфікацію, атестацію, а також відомості про матеріально-технічну базу закладу; робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв; маршрути з практичного керування транспортним засобом; висновок про матеріально-технічну базу закладу та її відповідність визначеним вимогам, затверджений керівником територіального органу з надання сервісних послуг МВС за місцезнаходженням закладу.
Відповідно до п. 8-1 заклади, що мають відповідну ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, для державної акредитації подають до регіонального сервісного центру МВС за своїм місцезнаходженням: 1) заяву із зазначенням відомостей про матеріально-технічну базу; 2) відомості про склад спеціалістів закладу, копії документів про їх атестацію; 3) копії їх установчих документів, завірені в установленому порядку. Під час перевірки документів, що подані для державної акредитації, працівник регіонального сервісного центру МВС перевіряє інформацію щодо наявності в закладу ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти за Єдиною державною електронною базою з питань освіти, функціонування якої забезпечує МОН.
За результатами аналізу поданих відповідно до пунктів 8, 8-1 цього Порядку документів акредитаційна комісія приймає в місячний строк з дня їх реєстрації рішення про державну акредитацію акладу або про відмову в його акредитації. Акредитованому закладові видається сертифікат за зразком згідно з додатком 1 протягом п`яти робочих днів з дня прийняття рішення або вмотивована відмова в акредитації у письмовій формі (п. 9 Порядок № 490).
Відповідно до п. 13 рішення про відмову в державній акредитації закладу приймається у разі, коли: стан його матеріально-технічної бази та чисельність спеціалістів не дають змогу виконати робочі програми і плани з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв; для державної акредитації подано неповний перелік документів, передбачених пунктами 8, 8-1 цього Порядку, або в них виявлено недостовірні відомості; у ході розгляду поданих для державної акредитації документів установлено факт одночасного використання матеріально-технічної бази (її частини) або одночасної роботи спеціаліста в кількох закладах в обсягах, що унеможливлюють виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв. Рішення про відмову в державній акредитації закладу, тимчасове припинення дії сертифіката про державну акредитацію закладу, анулювання такого сертифіката може бути оскаржено до Головного сервісного центру МВС протягом місяця з дня його прийняття.
Згідно з Положенням про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затверджену наказом МВС України № 115 від 18 лютого 2016 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 березня 2016 року за № 322/28452 (далі - Положення), акредитаційна комісія є постійно діючим колегіальним органом, що створений регіональним сервісним центром МВС. Така комісія створюється з метою проведення державної акредитації закладів (юридичних осіб (їх філій та інших відокремлених підрозділів) або фізичних осіб - підприємців), що проводитимуть підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.
У своїй діяльності акредитаційна комісія керується Конституцією, законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами МВС, а також цим Положенням.
До основних завдань акредитаційної комісії належить визначення: стану матеріально-технічної бази закладу; рівня організації та проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та професійного рівня спеціалістів; дотримання закладом вимог законодавства у сфері підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.
Відповідно до розділу ІІІ Положення, до повноважень акредитаційної комісії належать: розгляд заяв і матеріалів та прийняття рішення про державну акредитацію закладу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів відповідних категорій або відмову в акредитації; видача сертифіката про державну акредитацію закладу; видача дубліката сертифіката про державну акредитацію закладу; здійснення аналізу якості проведення закладом підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів шляхом звірки інформації, наявної в базах даних, якими користуються територіальні органи з надання сервісних послуг МВС, а також відкритої інформації, що міститься в державних реєстрах та базах даних, з поданими суб`єктами господарювання документами; розгляд заяв і матеріалів про зміну матеріально-технічної бази закладу або складу його спеціалістів; тимчасове припинення дії сертифіката про державну акредитацію; анулювання сертифіката про державну акредитацію.
Згідно із розділом ІV Положення, основною формою роботи акредитаційної комісії є засідання, що проводяться за рішенням голови комісії не рідше ніж один раз на місяць. Розгляд заяв та матеріалів з питань державної акредитації закладів, зміни їх матеріально-технічної бази, а також тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію або його анулювання акредитаційна комісія здійснює протягом одного місяця з дня їх реєстрації.
Рішення акредитаційної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням та відображаються у протоколах відповідних засідань. Засідання акредитаційної комісії є повноважним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів. Результати голосування визначаються простою більшістю голосів присутніх членів.
Пунктом 8 розділу ІV Положення передбачено, що результати засідання акредитаційної комісії оформляються протоколом, який підписують голова та секретар акредитаційної комісії. Рішення акредитаційної комісії затверджується наказом РСЦ МВС. Порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України з проведення державної акредитації закладів незалежно від форми власності (юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців), їх філій чи інших відокремлених підрозділів (для юридичних осіб), які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі - заклад), тимчасового припинення дії, поновлення і анулювання сертифіката про державну акредитацію та атестації спеціалістів для таких закладів встановлює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проходять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та атестації їх спеціалістів, затверджена наказом МВС України від 07 грудня 2009 року №515 (далі по тексту - Інструкція №1084, в редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2019 року №1084).
Пунктом 2 розділу IV Інструкції зокрема передбачено, що дія Сертифіката тимчасово припиняється в разі зміни матеріально-технічної бази та чисельності спеціалістів, що унеможливлює виконання робочих програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв за заявленою максимальною кількістю осіб для одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів: закінчення строку дії документів, що підтверджують право користування матеріально-технічною базою закладу, якщо до закінчення строку дії такого права до РСЦ МВС не подано оновлених документів; припинення права закладу на транспортні засоби, заявлені під час акредитації (якщо до цього до РСЦ МВС не надано відомостей про зміну матеріально-технічної бази та відповідних документів, що підтверджують право користування новими транспортними засобами); відсутності облаштування для потреб осіб з інвалідністю або маломобільних груп населення у кабінетах (класах) та на майданчиках у разі проведення підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів з ручним керуванням; зменшення кількості спеціалістів у закладі більше ніж на двадцять відсотків на термін понад п`ятнадцять робочих днів (у тому числі в разі позбавлення спеціаліста, який здійснює навчання керуванню транспортними засобами, права на керування ними, тимчасове обмеження його в такому праві або закінчення терміну дії медичної довідки встановленого зразка), що унеможливлює виконання робочих програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв у повному обсязі,- відповідно до кількості слухачів (учнів), зареєстрованих у складі груп на момент настання таких обставин.
Документальним підтвердженням фактів таких порушень можуть бути витяги з баз даних державних реєстрів, якими користуються ТСЦ МВС, процесуальні документи, листи і повідомлення відповідних державних органів, матеріали розгляду звернень і скарг, складені працівниками ТСЦ МВС / РСЦ МВС / ГСЦ МВС.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом першої інстанції, підставою для тимчасового припинення дії сертифікату позивача є зміна матеріально-технічної бази в частині припинення права закладу на транспортні засоби, заявлені під час акредитації.
Аналогічні посилання на виявлені порушення містяться також і в повідомленні про тимчасове припинення дії сертифіката про державну акредитацію закладу.
З наведеного вбачається, що дію сертифікату позивача припинено на підставі положень Інструкції.
Разом з тим, як вірно зауважив суд першої інстанції, процедуру державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів визначає Порядок №490, а Інструкція визначає порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України, тобто в межах спірних правовідносин щодо тимчасового припинення дії сертифікату про державну акредитацію положення Порядку №490 є спеціальними та підлягають застосуванню.
При цьому, посилання позивача на те, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення мав застосовувати положення законодавства чинного на момент видалення транспортних засобів з матеріально-технічної бази, колегією суддів оцінюється критично, оскільки Регіональний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ в м. Києві під час розгляду питання про тимчасове припинення дії сертифіката ТОВ Про Едюкейшн Груп , як суб`єкт владних повноважень, мав діяти виключно у межах та спосіб, встановлений законодавством, яке були чинне саме на момент прийняття відповідного рішення.
Так, у листі від 17 березня 2020 року №31/26-320 відповідач зазначив, що за наслідками моніторингу шляхом аналізу правильності та повноти відомостей у наданих закладом та враховуючи інформацію, викладену в доповідній записці начальника територіального сервісного центру № 8042 виявлено недоліки, які відповідно до підпункту 3 пункту 2 Інструкції є підставою для тимчасового припинення дії сертифікату про держану акредитацію закладу ТОВ "Про Едюкейшн Груп", а саме: згідно з Єдиним державним реєстром транспортних засобів ТОВ "Про Едюкейшн Груп" має затверджений ліцензійний обсяг перепідготовки водіїв транспортних засобів категорії "С" 5 осіб та затверджений ліцензійний обсяг перепідготовки водіїв транспортних засобів категорії "СЕ" 5 осіб, однак, відповідно до існуючої матеріально-технічної бази закладу відсутні транспортні засоби відповідних категорій для проведення практичних занять.
Судом встановлено, що 02 квітня 2019 року позивач звернувся до відповідача із заявою, у якій просив внести зміни в матеріально-технічну базу закладу ТОВ "Про Едюкейшн Груп", зокрема, видалити транспортні засоби: Mercedes - Benz державний номер НОМЕР_1 , Nissan X-TRAIL державний номер НОМЕР_2 , DAF FT XF105 державний номер НОМЕР_3 , Renault Master державний номер НОМЕР_4 , Renault Trafic державний номер НОМЕР_5 , Bodex KIS 3WA державний номер (спеціалізований напівпричіп Н/ПР - самоскид) державний номер НОМЕР_6 , Богдан державний номер НОМЕР_7 . Інформація про дату внесення змін по видаленню транспортних засобів категорії "С" та "СЕ" міститься у базі ЄДР "АРМ Автошкола", що підтверджується відповідними витягами, наявними в матеріалах справи.
У контексті наведеного, судова колегія звертає увагу на те, що Порядок №490 встановлює, що зміна матеріально-технічної бази є підставою для тимчасового припинення дії сертифіката про державну акредитацію виключно у разі, якщо така зміна унеможливлює виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв.
Таким чином, законодавцем визначені чіткі умови допуску навчальних закладів до процесу підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів: наявність відповідної матеріально-технічної бази, атестованих спеціалістів та їх акредитації згідно із законодавством. Не відповідність стану закладу матеріально-технічній базі є підставою для прийняття комісією рішення про відмову в державній акредитації закладу, що передбачено в силу п. 13 Порядку №490.
Однак, позивачем не надано до суду належних та допустимих доказів на підтвердження того, що за умови встановлених вище обставин зміни матеріально-технічної бази у ТОВ Про Едюкейшн Груп зберігається відповідна можливість виконання робочих програм за категоріями С та СЕ .
Також, суд апеляційної інстанції не приймає до уваги посилання позивача на наявність права користування транспортними засобами, вилученими з матеріально-технічної бази, оскільки порушення Порядку №490 полягає у зміні матеріально-технічної бази, а не наявності чи відсутності права користування транспортними засобами.
При цьому, позивач зазначає, що з 18 квітня 2019 року ТОВ "Про Едюкейшн Груп" не проводило підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів за категоріями "С" та "СЕ", тобто не здійснювало реєстрацію слухачів та не видавало свідоцтва про проходження навчання за вказаними категоріями, на підтвердження чого надав списки груп та інформацію про терміни навчання, а також копії витягів з бази ЄДР "АРМ Автошкола", у зв`язку із чим відсутня необхідність виконання робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв за вказаними категоріями.
Крім того, як вказано у відзиві Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві та не заперечується позивачем, останнім 29 травня 2020 року отримано сертифікат про державну акредитацію для здійснення підготовки водіїв транспортних засобів категорії В .
При цьому, не заслуговують на увагу доводи позивача щодо неповноти та необгрунтованості прийнятого відповідачем рішення, оскільки вимоги до форми протокольного рішення законодавством не встановлено. Натомість відповідно до змісту протоколу № 3 від 19 березня 2020 року, рішення ухвалено одноголосно всіма присутніми на засіданні членами комісії.
Крім іншого, суд першої інстанції помилково вказав про те, що відповідачем порушено вимоги Порядку № 490 під час тимчасового припинення дії сертифікату про державну акредитацію позивача, оскільки оскаржуване рішення прийняте відповідачем на підставі положень Інструкції.
Так, зі змісту Наказу Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві № 244 від 20 березня 2020 року про затвердження рішення акредитаційної комісії вбачається, що останній було прийнято відповідно до Закону України Про дорожній рух , Порядку № 490, Положення про акредитаційну комісію з державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та згідно протоколу № 3 засідання акредитаційної комісії регіонального сервісного центру МВС в м. Києві від 19 березня 2020 року.
За таких обставин, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що приймаючи оскаржуване рішення відповідач діяв у спосіб та в межах визначених законом повноважень, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
При цьому судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Приписи п. п. 1, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України визначають, що підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції при ухваленні рішення неповно з`ясовано обставини, які мають значення для справи, а також неправильно застосовано норми матеріального права, що стали підставою для неправильного вирішення справи. У зв`язку з цим колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві задовольнити, а рішення суду - скасувати.
Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Про Едюкейшн Груп" - залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві - задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 вересня 2020 року - скасувати в частині задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Акредитаційної комісії Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві, відображеного у протоколі №3, затвердженому наказом Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві від 20 березня 2020 року в частині припинення дії сертифікату Товариства з обмеженою відповідальністю Про Едюкейшн Груп .
Прийняти у цій частині нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Про Едюкейшн Груп" до Регіонального сервісного центру Міністерства внутрішніх справ в м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення Акредитаційної комісії Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві, відображеного у протоколі №3, затвердженому наказом Регіонального сервісного центру МВС у м. Києві від 20 березня 2020 року в частині припинення дії сертифікату Товариства з обмеженою відповідальністю Про Едюкейшн Груп - відмовити.
В іншій частині рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 вересня 2020 року - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст. 329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Н.М. Єгорова
Судді Є.О. Сорочко
І.В. Федотов
Повний текст постанови складено 10 грудня 2020 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2020 |
Оприлюднено | 14.12.2020 |
Номер документу | 93470876 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні