ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/2930/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом комунального підприємства "Азовкомунсервіс" до Управління південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку,
встановив:
Комунальне підприємства "Азовкомунсервіс" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (далі - відповідач-1), в якому просить визнати протиправним та скасувати висновок відповідача від 18.09.2020 про результати моніторингу процедури закупівлі КП "Азовкомунсервіс" за ідентифікатором UA-2020-08-11-000028-а щодо закупівлі: Бензин А-92-Євро 5-Е5 (10080 л), Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО (17530 л) (Код ДК 021:2015:09130000-9).
Ухвалою від 09.10.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою від 10.11.2020 відмовлено Управлінню південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області у задоволенні клопотання про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін. Залучено до участі у справі співвідповідача - Південний офіс Держаудитслужби (далі-відповідач-2).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 18.09.2020 в електронній системі закупівель оприлюднений висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-08-11-000028-а, оголошеної КП "Азовкомунсервіс". За результатами моніторингу відповідач встановив: порушення Замовником вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону України "Про публічні закупівлі" - в оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції; порушення вимог абзацу третього пункту першого частини першої та частини другої статті 31 вказаного Закону - невідповідність тендерної документації вимогам Закону та не оприлюднення інформації про відхилення тендерних пропозицій учасників протягом одного дня з дня ухвалення рішення. Позивач вважає протиправним висновок про результати моніторингу закупівлі, посилаючись на таке. У пункті 7 розділу І "Загальні положення" тендерної документації зазначено, що під час проведення процедури закупівлі всі документи, що готуються учасником, та документи, що мають відношення до пропозиції конкурсних торгів, складаються українською мовою. Тобто, позивач виконав вимоги Закону щодо мови, яка застосовується під час проведення процедури закупівлі. Щодо порушення частини другої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" позивач відмітив, що при відхиленні 04.09.2020 тендерних пропозицій учасників ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп" у цей же день не була опублікована інформація про відхилення пропозицій у зв`язку з тим, що були перебої з енергопостачанням. Вирішено опублікувати інформацію на наступний робочий день - 07.09.2020. У подальшому, захворів секретар тендерного комітету, а тому інформація про відхилення тендерних пропозицій учасників була опублікована 09.09.2020. Щодо порушення вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі" позивач зауважив, що, дійсно, у Додатку № 1 тендерної документації встановлена технічна вимога до предмета закупівлі, а саме - термін дії талонів на пальне діє 2020 та 2021 роки з підтвердженням цього надання відповідних сканованих зразків талонів. Учасник, який визнаний переможцем торгів - ТОВ "Солвінг-Сістем" надав у складі тендерної пропозиції зразки талонів на АЗС "АВІАС". Паливна скетч-карта АЗС "АВІАС" безстрокова, тобто талони на пальне, додані ТОВ "Солвінг-Сістем" до тендерної пропозиції, безстрокові, а тому вони діють і на 2020, і на 2021 роки. Відтак, у Замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції цього учасника, оскільки позивач не порушив вимоги абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону. Із вказаних підстав просить суд задовольнити позов повністю.
Відповідач-1 28.10.2020 та відповідач-2 24.11.2020 надіслали суду відзиви на позовну заяву, в яких заперечують проти задоволення позову, з огляду на таке. На підставі наказу від 18.09.2020 № 155 Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області здійснило моніторинг процедури закупівлі в частині дотримання позивачем законодавства у сфері публічних закупівель ID: UA-2020-08-11-000028-а (Бензин А-92-Євро 5-Е5 (10080 л), Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО (17530 л) (Код ДК 021:2015:09130000-9). За результатами моніторингу встановлені порушення пункту 8 частини другої статті 21, абзацу третього пункту першого частини першої та частини другої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі". Зазначені порушення у сфері публічних закупівель зафіксовані у висновку про результати моніторингу закупівлі від 18.09.2020 № 155, що оприлюднений в електронній системі закупівель 18.09.2020. Зокрема, за результатами моніторингу встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Відповідачі наголошують, що зазначення у пункті 7 розділу І тендерної документації інформації щодо мови, якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, не звільняє Замовника від обов`язку зазначити таку інформацію в оголошенні про проведення відкритих торгів. Також за результатами моніторингу встановлено, що відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель Замовником були відхилені пропозиції ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп" та визнано переможцем торгів пропозицію ТОВ "Солвінг-Сістем". Відтак, встановлено, що Замовник не оприлюднив інформацію про відхилення тендерних пропозицій ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп", у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення, чим порушив вимоги частини другої статті 31 Закону. Щодо порушення абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону, відповідач-1 зазначив, що Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області за результатом проведеного аналізу відповідності пропозиції переможця торгів, ТОВ "Солвінг-Сістем", умовам тендерної документації встановлено, що згідно з Додатком № 1 тендерної документації встановлена технічна вимога до предмету закупівлі, а саме - термін дії талонів 2020 та 2021 роки. Підтвердженням виконання учасником вказаної вимоги є відповідні скановані зразки талонів. У пропозиції ТОВ "Солвінг-Сістем" відсутні скановані зразки талонів термін дії яких триває протягом 2021 року. Не відхиливши пропозицію ТОВ "Солвінг-Сістем", яка не відповідає вимогам тендерної документації, Замовник порушив вимоги абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону. Посилаючись на викладене, просять відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства, які регулюють спірні відносини, суд встановив наступне.
Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області відповідно до статті 5 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі - Закон № 2939-ХІІ) здійснює контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон № 922-VIII).
Моніторинг закупівлі - це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, який здійснює Державна аудиторська служба України шляхом технічної фіксації результатів моніторингу закупівель в електронній системі закупівель.
Згідно із ч. 6 ст. 8 Закону № 922-VIII за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Відповідно до ч. 19 ст. 8 Закону № 922-VIII Держаудитслужба розробила та наказом від 23.04. 2018 № 86 "Про затвердження форми висновку про результати моніторингу закупівлі та порядку його заповнення", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.06.2018 за № 654/32106 (далі - Наказ № 86), затвердила форму висновку про результати моніторингу закупівлі та порядок його заповнення.
Згідно з пунктом 5 Загальних положень Наказу № 86 висновок про результати моніторингу закупівлі підписується та затверджується накладанням електронного підпису з дотриманням вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного цифрового підпису і оприлюднюється в персональному кабінеті Держаудитслужби електронної системи закупівель.
На підставі наказу від 18.09.2020 № 155, Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону № 922-VIII, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби від 12.10.2016 № 8, здійснило моніторинг процедури закупівлі в частині дотримання комунальним підприємства "Азовкомунсервіс" законодавства у сфері публічних закупівель ID: UA-2020-08-11-000028-а (Бензин А-92-Євро 5-Е5 (10080 л), Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО (17530 л) (Код ДК 021:2015:09130000-9).
Підставою для прийняття рішення про початок моніторингу є дані автоматичних індикаторів ризиків відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 8 Закону № 922-VIII.
За результатами моніторингу встановлено порушення порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21, вимог абзацу третього пункту першого частини першої та частини другої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі".
Зазначені порушення у сфері публічних закупівель зафіксовані у висновку про результати моніторингу закупівлі від 18.09.2020 № 155, що оприлюднений в електронній системі закупівель 18.09.2020.
У висновку про результати моніторингу закупівлі від 18.09.2020 № 155 зазначено:
"…Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету КП "Азовкомунсервіс" (далі-Замовник) від 07.08.2020, тендерні пропозиції учасників ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп", ТОВ "Солвінг-Сістем", протокол засідання тендерного комітету Замовника від 04.09.2020, повідомлення про намір укласти договір від 09.09.2020.
За результати моніторингу встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону відсутня інформація про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Також встановлено, що рішення про відхилення пропозицій ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп" оприлюднені Замовником з порушенням одноденного терміну з дня його прийняття (дата прийняття рішення про відхилення 04.09.2020, дата оприлюднення - 09.09.2020), що порушує вимоги частини другої статті 31 Закону.
За результатом проведеного аналізу відповідності пропозиції переможця торгів, ТОВ "Солвінг-Сістем", умовам тендерної документації встановлено наступне.
Згідно з Додатком № 1 тендерної документації встановлена технічна вимога до предмету закупівлі, що термін дії талонів є 2020 та 2021 роки.
Підтвердженням виконання учасником вказаної вимоги є відповідні скановані зразки талонів.
В пропозиції ТОВ "Солвінг-Сістем" відсутні скановані зразки талонів термін дії яких триває протягом 2021 року.
Не відхиливши пропозицію ТОВ "Солвінг-Сістем", яка не відповідає вимогам тендерної документації, Замовником порушено вимоги абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону…".
За результатом моніторингу відповідач 18.09.2020 опублікував висновок, у пункті 3 якого зазначено: "…З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, і керуючись статтями 2 та 5 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів передбачених пунктом другим частини першої статті 32 Закону, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення…".
Не погоджуючись із законністю спірного висновку, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи оцінку оспорюваному висновку, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.
11.08.2020 комунальним підприємства "Азовкомунсервіс" оголошена закупівля ID: UA-2020-08-11-000028-а (Бензин А-92-Євро 5-Е5. Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО (Код ДК 021:2015:09130000-9), очікувана вартість 735 390,00 грн з ПДВ. Термін подання пропозицій - до 28.08.2020.
Повна Інформація про цю закупівлю розміщена на сайті Держзакупівля.
Щодо порушення позивачем вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII, суд встановив наступне.
Відповідо до ч. 1 ст. 21 Закону № 922-VII оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції (п. 8 ч. 2 ст. 21 Закону № 922-VIII).
Із офіційного сайту Держзакупівлі (https://www.dzo.com.ua/tenders/6506994) суд встановив, що розміщене КП "Азовкомунсервіс" оголошення про закупівлю ID: UA-2020-08-11-000028-а (Бензин А-92-Євро 5-Е5. Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО (Код ДК 021:2015:09130000-9) не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, як того вимагає п. 8 ч. 2 ст. 21 Закону № 922-VIII.
Проте, суд відмічає, що пункт 7 розділу І "Загальні положення" тендерної документації містить посилання на те, що під час проведення процедури закупівлі всі документи, що готуються учасником, та документи, що мають відношення до пропозиції конкурсних торгів, складаються українською мовою.
За змістом п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону № 922-VIII замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Отже, не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів, хоч і є порушенням п. 8 ч. 2 ст. 21 Закону № 922-VIII, втім, на переконання суду, не є тим порушенням, що має наслідком вчинення Замовником дій щодо вжиття заходів передбачених п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону № 922-VIII, оскільки вимоги щодо мови, якою складаються документи тендерної пропозиції, зазначені позивачем у тендерній документації.
Щодо порушення позивачем частини другої статті 31 Закону № 922-VIII, суд зважає на таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону № 922-VIII інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Так, суд встановив, що на засіданні тендерного комітету КП "Азовкомунсервіс", яке оформлене протоколом від 04.09.2020, вирішено відхилити пропозиції ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп" у зв`язку із невідповідністю пропозицій цих учасників кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації. Прийняте рішення про визначення учасника ТОВ "Солвінг-Сістем" переможцем торгів.
Рішення тендерного комітету, оформлене протоколом від 04.09.2020, оприлюднене 09.09.2020.
Дана обставина не оспорюється сторонами у справі, тобто учасники справи не заперечують того, що датою оприлюднення в електронній системі рішення (протоколу від 04.09.2020) про відхилення тендерних пропозицій ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп" є 09.09.2020.
Відтак, суд погоджується із доводами відповідачів про порушення позивачем строку оприлюднення інформації про відхилення тендерних пропозицій учасників - ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп", тобто порушення ч. 2 ст. 31 Закону № 922-VIII.
Проте, суд відмічає, що дане порушення жодним чином не вплинуло на результати закупівлі, оскільки учасниками ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп" не дотримані вимоги Закону № 922-VII, а тому відхилені подані даними учасниками тендерні пропозиції.
Варто зауважити, що, здійснююючи моніторинг закупівлі ID: UA-2020-08-11-000028-а, відповідач-1 не встановив порушення позивачем-Замовником вимог законодавства при прийнятті рішення про відхилення тендерних пропозицій ТОВ "Торговий Дім Сан Ойл", ТОВ "Енерготехзбут ЛТД", ТОВ "Манго-груп".
Беручи до уваги вищевикладене, суд вважає, що порушення позивачем ч. 2 ст. 31 Закону № 922-VIII не є обгрунтованою підставою для прийняття висновку від 18.09.2020 №155 про результати моніторингу в цій частині.
Щодо порушення позивачем вимог абзацу третього пункту першого частини першої статті 31 Закону № 922-VII, суд встановив таке.
Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону № 922-VIII тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Так, рішенням тендерного комітету КП "Азовкомунсервіс" від 07.08.2020 затверджена Тендерна документація на закупівлю Код ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (09132000-3 - Бензин A-92-Євро 5-Е5; 09134200-9 - Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО).
Із інформації, розміщеної Замовником на веб-порталі Держзакупівель (https://www.dzo.com.ua/tenders/6506994) слідує, що 13.08.2020 оприлюднена тендерна документація по закупівлі товарів: код ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (09132000-3 - Бензин A-92-Євро 5-Е5; 09134200-9 - Паливо дизельне ДП-Л-Євро 5-ВО).
У Додатку № 1 тендерної документації встановлена технічна вимога до предмета закупівлі, а саме - термін дії талонів на пальне діє 2020 та 2021 роки з наданням у підтвердження відповідних сканованих зразків талонів.
Згідно із рішенням тендерного комітету Замовника, оформленого протоколом засідання комітету від 04.09.2020 тендерна пропозиція учасника ТОВ "Солвінг-Сістем" розглянута, проведена перевірка документів та встановлено, що надані документи надані в повному обсязі та містять інформацію згідно вимог тендерної документації.
У свою чергу, моніторингом встановлено, що в пропозиції ТОВ "Солвінг-Сістем" відсутні скановані зразки талонів термін дії яких триває протягом 2021, а отже така пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Так, із дослідженої судом тендерної пропозиції, наданої учасником ТОВ "Солвінг-Сістем" суд встановив, що даний учасник 21.08.2020 подав у складі тендерної пропозиції скановані зразки талонів за 2020 рік (порядковий номер 4 тендерної пропозиції).
Разом з цим, до пропозицій ТОВ "Солвінг-Сістем" доданий гарантійний лист від 20.08.2020 № 41/55 (порядковий номер 7 тендерної пропозиції) про те, що даний учасник гарантує, що відпуск товарів здійснюється за допомогою бланків дозволу, які підтверджують право покупця на одержання палива (скетч-карти, бланки, дозволи, талони), та будуть чинні (дійсні) строком на 2020 і 2012 роки. Також ТОВ "Солвінг-Сістем" гарантує можливість їх безоплатної заміни для використання протягом зазначеного терміну.
За змістом абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922-VIII)
Таким чином, зважаючи на наведені вище положення Закону № 922-VIII, суд відмічає, що тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і повинна містити визначені частиною другою статті 22 Закону відомості, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, інше. Тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Технічні вимоги до предмету закупівлі згідно із Додатком № 1 тендерної документації щодо термін дії талонів 2020 та 2021 роки Замовник визначив самостійно, а тому суд вважає, що надання ТОВ "Солвінг-Сістем" сканкопій зразків талонів 2020 року не суперечить вимогам Закону № 922-VIII, оскільки, не будучи впевненим у перемозі на торгах, даний учасник не міг надати сканкопії талонів із зазначенням на них терміну дії 2021 рік, надавши при цьому гарантійний лист від 20.08.2020 № 41/55 щодо дії терміну талонів на 2021 рік.
За таких обставин, суд не вбачає у діях позивача ознак порушення абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону № 922-VIII при здійсненні закупівлі ID: UA-2020-08-11-000028-а.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 90 КАС України).
Згідно із ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього кодексу, проте згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач-1, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування правомірності оспорюваного рішення.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог КП "Азовкомунсервіс" повністю та скасування спірного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
У даному випадку позивач є особою щодо якої відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, здійснювались заходи державного нагляду та контролю. Оже, позивач не є суб`єктом владних повноважень у даних правовіносинах, а тому на його користь підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2102,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області.
Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд, -
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області від 18.09.2020 № 155 про результати моніторингу закупівлі (№ UA-2020-08-11-000028-а).
Стягнути на користь комунального підприємства "Азовкомунсервіс" (код ЄДРПОУ 32368086, 75500, Херсонська обл., м. Генічеськ, вул. Гоголя, 196 В) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн за рахунок бюджетних асигнувань Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (код ЄДРПОУ 41168685, 73000, м. Херсон, вул. Преображенська (Декабристів), 28).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.Й. Кисильова
кат. 108120000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2020 |
Оприлюднено | 16.12.2020 |
Номер документу | 93501593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні