Рішення
від 03.12.2020 по справі 560/6535/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/6535/20

РІШЕННЯ

іменем України

03 грудня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К.

за участю:секретаря судового засідання Зарічан М.В. представника позивача Васильковської О.О. представника відповідача Ткачук Н.І. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення Комісії при Головному управлінні Державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.07.2020 року №1781910/41403707, від 05.08.2020 року №1802352/41403707, від 04.09.2020 року №1899187/41403707, та зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬП-ПРОМ 1" №4 від 01.07.2020 року, №2 від 03.07.2020 року та №7 від 12.08.2020 року за датою (операційним днем) та часом, коли вони були направлені до Державної податкової служби України.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області безпідставно відмовило в реєстрації податкових накладних №4 від 01.07.2020 року, №2 від 03.07.2020 року та №7 від 12.08.2020 року, оскільки позивач надав усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій, визначених договором на виконання робіт №МР-05-18/05/20 від 18.05.2020, договором про надання послуг №12-06/20 від 12.06.2020, та договором підряду №СЗ-85 від 12.08.2020. Вказує, що згідно з повідомленнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена від 28.07.2020 року №2, від 03.08.2020 року №1, та від 02.09.2020 року №1 позивач надав пояснення та копії документів, які підтверджують факт здійснення господарських операції по договорах, а саме: по договору №МР-05-18/05/20 від 18.05.2020 укладеного з ТОВ ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ надав акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт №2 від 01 липня 2020 року, договір №МР-05-15/05/20 від 18.05.2020 року та додаток до нього; по договору про надання послуг №12-06/20 від 12.06.2020 укладеного з ТОВ "Граніт Резерв" надав акт надання послуг №15-ост. від 29.07.2020 року, договір надання будівельних машин та механізмів №1 від 12.06.2020 року, акт передачі техніки від 12.06.2020 року до договору, та акт надання послуг №2 від 27.07.2020 року; по говору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020 укладеного з АТ "Хмельницькобленерго" надав копії видаткової накладної №РН-0013230 від 20.08.2020 року, розрахунку до локального кошторису №Лк2-1-1 від 12.08.2020 року, розрахунку до локального кошторису №Лк2-2-1 від 12.08.2020 року, видаткової накладної №РН-0013067 від 19.08.2020 року, видаткової накладної №РН-0013017 від 18.08.2020 року, рахунку №СФ-0010177 від 13.08.2020 року, рахунку №СФ-0010345 від 18.08.2020 року, платіжного доручення №1609 від 18.08.2020 року, платіжного доручення №9302 від 12.08.2020 року, платіжного доручення №1608 від 18.08.2020 року, підсумкової відомість ресурсів від 12.08.2020 року, локального кошторису №2-2-1 від 12.08.2020 року, локального кошторису №2-1-1 від 12.08.2020 року, договірної ціни від 12.08.2020 року, договору №СЗ-85 від 12.08.2020 року. Вважає, що надані документи підтверджують реальність здійснення операцій по договору про надання послуг №12-06/20 від 12.06.2020, договору на виконання робіт №МР-05-18/05/20 від 18.05.2020, та договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020. Тому, просить суд позов задовольнити в повному обсязі.

Представник позивача позов підтримав, просив суд задовольнити позовні вимоги з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив, в поданому до суду відзиві зазначив, що надані позивачем документи до податкових накладних №4 від 01.07.2020 року, №2 від 03.07.2020 року та №7 від 12.08.2020 року є недостатніми для прийняття комісією рішення про їх реєстрацію. Позивач до Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено рішеннями від 28.07.2020 року №2, від 03.08.2020 року №1, та від 02.09.2020 року №1, надав документи, які є недостатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкових накладних №4 від 01.07.2020 року, №2 від 03.07.2020 року та №7 від 12.08.2020 року. Вказує, що в додатковій інформації рішення від 30.07.2020 року №1781910/41403707 зазначено, що платник не надав платіжні доручення, картку по рахунку 361 за липень 2020 з контрагентом ТОВ "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ", первинні документи, що підтверджують передачу матеріалів для виконання робіт від замовника до виконавців, та відсутні письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній (щодо наявності власного/орендованого інструменті та обладнання для виконання робіт). В додатковій інформації рішення від 05.08.2020 року №1802352/41403707 зазначено, що платник не надав розрахункові документи, карка по рахунку 361 за липень 2020 з контрагентом ТОВ "Граніт Резерв", акт приймання передачі техніки до замовника ТОВ "Граніт Резерв", та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній. В додатковій інформації рішення від 04.09.2020 року №1899187/41403707 зазначено, що платник не надав письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній щодо наявності власних/орендованих приміщень, інструменту та обладнання для виконання робіт, не надав картку по рахунку 361 за серпень 2020 з контрагентом АТ "Хмельницькобленерго ", акт виконаних робіт. Вважає, що рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області №1781910/41403707 від 30.07.2020, №1802352/41403707 від 05.08.2020, №1899187/41403707 від 04.09.2020 прийняті правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому в задоволені позовних вимог просить відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.06.2017 року.

18 травня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ" та товариство з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" уклали договір на виконання робіт №MP-05-18/05/20.

Згідно з пунктами 1.1, 2.1, 3.1 договору виконавець зобов`язується за завданням Замовника виконати за оплату роботи на об`єктах замовника, вид та вартість яких визначається в додатках до даного договору, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи. Виконавець зобов`язаний за завданням та матеріалами замовника, зазначених в п. 2.3, особисто, своїми силами, обладнанням виконати роботи визначені цим Договором в повному обсязі в строк зазначений в додатках до даного договору. Ціна робіт визначається в додатках до даного договору. Загальна вартість робіт по договору, обраховується на основі фактично виконаних об`ємів робіт, що підтверджується актами здачі - прийняття виконаних робіт (надання послуг).

На виконання умов договору №MP-05-18/05/20 від 18.05.2020 ТОВ "Альп-Пром 1" виконало роботи для ТОВ "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ" на суму 347150,00 грн (в тому числі ПДВ).

За фактом отримання оплати за договором №MP-05-18/05/20 на виконання робіт від 18.05.2020, позивач склав податкову накладну №4 від 01.07.2020 року та надіслав її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ДПС України надіслала позивачу квитанцію від 28.07.2020 року про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, вказавши, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та запропонувала надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

28.07.2020 року позивач надіслав відповідачу повідомлення №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: акт №2 прийняття-здачі виконаних будівельних робіт від 01 липня 2020 року, договір на виконання робіт МР-05-15/05/20 від 18.05.2020 року та додаток до нього. Вказав, що роботи були проведені в строк та в повному обсязі, про що свідчить даний акт".

Рішеннями від 30.07.2020 року №1781910/41403707 відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкової накладної №4 від 01.07.2020 року. Підставою для відмови слугувало ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. В додатковій інформації зазначено, що платником не надано повний пакет документів, відсутні розрахункові документи, карка по рахунку 361 за липень 2020 з контрагент ТОВ "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ", відсутні первинні документи, що підтверджують передачу матеріалів для виконання робіт від замовника до виконавці. Крім того, відсутні письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній (щодо наявності власного/орендованого інструменті та обладнання для виконання робіт).

30.07.2020 позивач подав до ДПС України скаргу на рішення від 30.07.2020 року №1781910/41403707.

Рішенням ДПС України від 12.08.2020 №41720/41403707/2 скарга залишена без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.

12.06.2020 ТОВ "Граніт -Резерв" та TOB "Альп-Пром 1" уклали договір про надання послуг №12-06/20.

Згідно з пунктами 1.1, 3.1, 3.2, 3.3 договору виконавець надає замовнику послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів для виконання земляних та будівельно-монтажних робіт (далі по тексту "Техніка") на об`єкті замовника, а замовник приймає виконані послуги та оплачує їх вартість на умовах цього договору. Вартість послуг виконавця за цим договором вказується в рахунках та актах надання послуг. Оплата праці персоналу, що обслуговує техніку входить до ціни послуги. Сума договору складається з суми вартості актів надання послуг на протязі дії цього договору. Оплата послуг здійснюється на підставі виставлених рахунків на умовах 100 % передплати.

На виконання умов договору про надання послуг №12-06/20 від 12.06.2020 ТОВ "Граніт-Резерв" надало TOB "Альп-Пром1" послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів на суму 5000000,00 грн (в тому числі ПДВ).

Здійснення господарських операцій, з надання ТОВ "Граніт-Резерв" послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів по договору №12-06/20 від 12.06.2020 позивач оформив податковою накладною від 03.07.2020 №2, яку надіслав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ДПС України надіслала позивачу квитанцію від 27.07.2020 року про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, вказавши, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та запропонувала надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

03.08.2020 року позивач надіслав відповідачу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме: договір №12-06\20 про надання послуг від 12.06.2020 між ТОВ "Граніт-Резерв" та ТОВ "Альп-пром 1", акт надання послуг №15-ост від 29.07.2020, договір надання будівельних машин та механізмів №1 від 12.06.2020, акт.

Рішеннями від 05.08.2020 року №1802352/41403707 відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкової накладної №2 від 03.07.2020 року. Підставою для відмови слугувало ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. В додатковій інформації зазначено, що платником не надано повний пакет документів, відсутні розрахункові документи, карка по рахунку 361 за липень 2020 з контрагентом ТОВ "Граніт Резерв", акт приймання передачі техніки до замовника ТОВ Граніт Резерв, відсутні письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

12.08.2020 позивач подав до ДПС України скаргу на рішення від 05.08.2020 року №1802352/41403707.

Рішенням ДПС України від 20.08.2020 №4389041403707/2 скарга залишена без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.

12.08.2020 року АТ "Хмельницькобленерго" та TOB "Альп-Пром 1" уклали договір підряду №СЗ-85.

Згідно з пунктами 1.1, 2.1 підрядник зобов`язується виконати будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи згідно з робочого проекту "Реконструкція приміщень НВО №1 по вул.Староконстянтинівське шосе, ЗБ в м.Хмельницькому. Зовнішні мережі електропостачання", згідно проектно-кошторисної документації. Договірна вартість робіт визначена згідно кошторису, що є невід`ємною частиною договору і становить 139035, 76 грн, в тому числі ПДВ 20% - 23172,63 грн. Розрахунок згідно з актом виконаних робіт.

Здійснення господарських операцій, з виконання для АТ "Хмельницькобленерго" будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт по договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020 позивач оформив податковою накладною від 12.08.2020 №7, яку надіслав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ДПС України надіслала позивачу квитанцію від 31.08.2020 року про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, вказавши, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, та запропонувала надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

02.09.2020 року позивач надіслав відповідачу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в пояснення вказав, що сума авансу в розмірі 30% від суми договору підряду СЗ-85 від 12.08.2020 згідно договору п.2.3.1., дані кошти були перераховані 12.08.2020 і на них закуплені матеріали, які стосуються даних робіт. Платіжні доручення та видаткові накладні постачальника додаються.

Рішенням від 04.09.2020 року №1899187/41403707 відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкової накладної №7 від 12.08.2020 року. Підставою для відмови слугувало ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В додатковій інформації зазначено, що платником не надано повний пакет документів, відсутні письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній (щодо наявності власних/орендованих приміщень, інструменту та обладнання для виконання робіт), не надано картку по рахунку 361 за серпень 2020, контрагент АТ " Хмельницькобленерго". Пунктом 3.4. договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020 (замовник АТ "Хмельницькобленсрго", підрядник ТОВ "Альп-пром 1") передбачено строк початку робіт - 3 кал. дні. з моменту отримання підрядником коштів авансу, строк закінчення - 21.08.2020), однак, акк виконаних робіт не надано.

25.09.2020 позивач подав до ДПС України скаргу на рішення від 04.09.2020 року №1899187/41403707, яка залишено без розгляду.

Вважаючи рішення відповідача щодо відмови у реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Досліджуючи правомірність рішень №1781910/41403707 від 30.07.2020, №1802352/41403707 від 05.08.2020, та №1899187/41403707 від 04.09.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних №4 від 01.07.2020, №2 від 03.07.2020, та №7 від 12.08.2020, суд враховує таке.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів / послуг платник податку продавець товарів / послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів / послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та / або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі по тексту - Порядок № 1246).

Згідно з пунктами 12, 13 та 14 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та / або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та / або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та / або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та / або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та / або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування (далі по тексту - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165) затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

У квитанції від 28.07.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної №4 від 01.07.2020 року, від 27.07.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної №2 від 03.07.2020 року, та від 31.08.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної №7 від 12.08.2020 року відповідач запропонував надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про рсєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу, позивач надіслав пояснення та копії документів щодо виконання умов договору про надання послуг №12-06/20 від 12.06.2020, договору на виконання робіт №МР-05-18/05/20 від 18.05.2020, та договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Підставою для прийняття рішень №1781910/41403707 від 30.07.2020, №1802352/41403707 від 05.08.2020, та №1899187/41403707 від 04.09.2020 про відмову у реєстрації податкових накладних №4 від 01.07.2020, №2 від 03.07.2020, та №7 від 12.08.2020 слугувало ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

За змістом пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань є дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.

Отже, на підтвердження правомірності складання податкової накладної після її зупинення позивач зобов`язаний надати докази які підтверджують дату виникнення податкового зобов`язання.

До повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2 від 28.07.2020, щодо податкової накладної №4 від 01.07.2020 про виконання робіт за договором №MP-05-18/05/20, позивач надав акт прийняття-здачі виконаних будівельних робіт №2 від 01 липня 2020 року, договір на виконання робіт МР-05-15/05/20 від 18.05.2020 року та додаток до нього. При цьому, відсутнє платіжне доручення та інформація про те, що податкова накладна №4 від 01.07.2020 складена по факту виконання робіт.

До повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 03.08.2020, щодо податкової накладної №2 від 03.07.2020 про надання ТОВ "Граніт-Резерв" послуги щодо експлуатації будівельних машин і механізмів по договору №12-06/20 від 12.06.2020, позивач надав договір №12-06\20 про надання послуг від 12.06.2020 року між ТОВ "Граніт-Резерв" та ТОВ "АЛЬП-ПРОМ 1", акт надання послуг №15-ост від 29.07.2020 року, договір надання будівельних машин та механізмів №1 від 12.06.2020 року, акт передачі техніки від 12.06.2020 року до договору, та акт надання послуг №2 від 27.07.2020 року, зі змісту яких неможливо встановити по якій події виникла ця податкова накладна. Водночас, в судовому засідання позивач надав платіжне доручення №97 від 03.07.2020 року, пояснивши, що оплата здійснена як аванс за виконання робіт. Однак, зазначена інформація відсутня в поясненнях, до яких також платіжне доручення не надане.

До повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 02.09.2020, щодо податкової накладної №7 від 12.08.2020 про виконання для АТ "Хмельницькобленерго" будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт по договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020, позивач надав договір №12-06\20 про надання послуг від 12.06.2020 року між ТОВ "Граніт-Резерв" та ТОВ "АЛЬП-ПРОМ 1", акт надання послуг №15-ост від 29.07.2020 року, договір надання будівельних машин та механізмів №1 від 12.06.2020 року, акт передачі техніки від 12.06.2020 року до договору, та акт надання послуг №2 від 27.07.2020 року. Суд встановив, що податкова накладна №7 від 12.08.2020 складена на суму 41710,73 грн по факту перерахування коштів, проте до пояснень позивач не надав розрахункового документу, що слугував підставою для складання податкової накладної. При цьому, суд враховує, що в повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено позивач вказує, що 41710,73 грн, вказана в податковій накладній, це сума авансу по договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020, однак в податковій накладній №7 від 12.08.2020 відсутня інформація про аванс. Крім того, суд враховує, що пунктом 3.4. договору підряду №СЗ-85 від 12.08.2020 передбачений строк початку робіт - 3 календарних дні з моменту отримання підрядником коштів авансу, та строк закінчення всіх робіт - 21.08.2020. Однак, станом на дату надання пояснень (02.09.2020) позивач не надав акт виконаних робіт.

До документів, які подані податковому органу для підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податкових накладних №4 від 01.07.2020, №2 від 03.07.2020, та №7 від 12.08.2020 позивач не додав розрахункові документи, карки по рахунку 361 за липень 2020 з контрагентом ТОВ "Граніт Резерв", з контрагентом ТОВ "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ", та картки по рахунку 361 за серпень 2020 з контрагентом АТ "Хмельницькобленерго ", що підтверджують дотримання платником вимог пункту 187.1 статті 187 ПК України, та є підставою для встановлення події (отримання коштів), з настанням якої виникає право, відповідно до ПК України, на складення податкової накладної.

Отже, подані позивачем документи до Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, суд вважає недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №4 від 01.07.2020, №2 від 03.07.2020, та №7 від 12.08.2020.

При цьому, суд враховує, що надані до позову копія платіжного доручення №97 від 03.07.2020 року, платіжне доручення №4273 від 07.07.2020 року, та платіжне доручення №1609 від 18.08.2020 року, не можуть слугувати підставою для скасування судом оскаржуваних рішень, оскільки не були додані позивачем до Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено та не досліджувались відповідачем.

Тому, рішення №1781910/41403707 від 30.07.2020, №1802352/41403707 від 05.08.2020, та №1899187/41403707 від 04.09.2020 про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних є правомірними, а підстав для їх скасування немає.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі судового розгляду відповідач довів правомірність оскаржуваних рішень. Враховуючи викладене у задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" до Державної податкової служби України і Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії необхідно відмовити. необхідно задовольнити частково.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" до Державної податкової служби України і Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 08 грудня 2020 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Альп-Пром 1" (вул. Водопровідна, 75/1А, оф. 5А,Хмельницький,Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 41403707) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2020
Оприлюднено16.12.2020
Номер документу93501710
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/6535/20

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 03.12.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні