ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
15 грудня 2020 року м. Дніпросправа № 280/2464/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,
за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,
за участю представника третьої особи: Мітасова М.І..
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_1
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2020 року, (суддя суду першої інстанції Артоуз О.О.), прийняте у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя, в адміністративній справі №280/2464/20 за позовом ОСОБА_1 до Вільнянської районної ради Запорізької області, треті особи: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування рішення, -
в с т а н о в и в :
10 квітня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням зміни підстав позову, просив: визнати нечинним та скасувати рішення тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області від 29.11.2019 року №1 Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району .
Адміністративний позов обґрунтований тим, що оскаржуваним рішенням присвоєні звання Почесний громадянин Вільнянського району з врученням посвідчення і нагрудного знаку ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , що є порушенням п. 3 Положення про звання Почесний громадянин Вільнянського району , затвердженого рішенням районної ради від 13.05.2011 №8. Згідно вказаної норми суб`єкт права подання має право подавати не більше однієї кандидатури на рік, кількість щорічних присвоєнь звання Почесний громадянин Вільнянського району не повинна перевищувати двох осіб. В порушення вказаної норми голова Вільнянської районної ради підписав два подання на три кандидатури для присвоєння звання. Оскаржуване рішення є індивідуальним актом Вільнянської районної ради та є таким, що винесене з грубим порушенням норм чинного законодавства України та Положення про звання Почесний громадянин Вільнянського району . Просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2020 року відмовлено в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ..
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції ОСОБА_1 звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржуване рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що рішення Вільнянської районної ради про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району з врученням посвідчення і нагрудного знаку ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 прийняті із порушенням Положення про звання Почесний громадянин Вільнянського району . Також, позивач зазначає, що допущені районною радою та головою ради процедурні порушення по прийняттю вказаного рішення вказують на наявність у позивача права на оскарження рішення ради в судовому порядку. Крім того, позивач наголошує, що він звернувся до відповідача із поданням про скасування рішення тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області від 29.11.2019 року №1 Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району самою сільською радою, однак його подання не було розглянуто в належний спосіб, що також свідчить про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Від відповідача на адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому він зазначає, що районною радою прийнято рішення від 29.11.2019 року №1 Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району із дотриманням процедури його прийняття, визначеної ЗУ Про органи місцевого самоврядування та Регламенту районної ради, відтак доводи позивача про допущення позивачем процедурних порушень є протиправними. Також, відповідач наголошує, що оскаржуване рішення прийняте районною радою шляхом голосування більшістю голосів, позивач голосував проти оскаржуваного рішення, фактично незгода позивача з оскаржуваним рішення полягає в тому, що позивач виступає проти кандидатури нагородження званням почесного громадянина Вільнянського району ОСОБА_2 про що позивач особисто зазначив під час засідання ради 29.11.2019 року. Відповідач просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 29.11.2019 на позачерговій тридцять п`ятій сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області прийнято рішення №1 Про присвоєння почесного звання Почесний громадянин Вільнянського району , відповідно до якого з метою відзначення громадян, які здійснили видатний особистий внесок у розвиток Вільнянського краю та з нагоди 95-річниці заснування Вільнянського району Вільнянська районна рада вирішила присвоїти звання Почесний громадянин Вільнянського району з врученням посвідчення і нагрудного знаку: ОСОБА_2 - народному депутату України VІІІ скликання; ОСОБА_4 - головному лікарю комунального некомерційного підприємства Вільнянська районна багатопрофільна лікарня Вільнянської районної ради; ОСОБА_3 - вчителю історії Вільнянської гімназії Світоч Вільнянської районної ради Запорізької області, депутату Запорізької обласної ради сьомого скликання.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до відповідача з поданням від 20.12.2019 №101 про скасування рішення №1 від 29.11.2019.
Відповідно до листа від 20.08.2020 за вих. №855/02-03 головою ради повідомлено, що за резолюцією голови Вільнянської районної ради, подання від 20.12.2019 №101 про скасування рішення №1 від 29.11.2019 тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області, направлено для розгляду постійній комісії районної ради з питань законності, боротьби з корупцією, регламенту, депутатської діяльності та депутатської етики, інформації та свободи слова, повноваження секретаря якої він виконує.
За результатами розгляду, виконавчим апаратом районної ради було підготовлено та направлено лист до позивача від 31.03.2020 №855/02-03. В листі зазначалося, що подання від 20.12.2019 №1010 про скасування рішення №1 від 29.11.2019 було розглянуто за особистої участі позивача під час проведення спільного засідання постійних депутатських комісій Вільнянської районної ради з питань законності, боротьби з корупцією, регламенту, депутатської діяльності та депутатської етики, інформації та свободи слова, та з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та раціонального природокористування, яке відбулося 20.03.2020.
Так, комісією з питань законності, боротьби з корупцією, регламенту, депутатської діяльності та депутатської етики, інформації та свободи слова було проведено розгляд та обговорення подання, за участі голови Вільнянської районної ради, в результаті якого подання від 20.12.2019 №101 про скасування рішення №1 від 29.11.2019 тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області, було прийнято до відома. Крім цього, голова постійної комісії з питань законності, боротьби з корупцією, регламенту, депутатської діяльності та депутатської етики, інформації та свободи слова ОСОБА_5 рекомендував голові Вільнянської районної ради, в подальшому при ініціюванні проектів рішення районної ради та додатків до них, чітко керуватися нормами законодавства України та внутрішніми нормативними документами районної ради. Розгляд вищезазначеного питання оформлений та закріплений в протоколі спільного засідання постійних комісій від 20.03.2020 №2.
Крім цього, позивач направив до виконавчого апарату Вільнянської районної ради, лист від 25.03.2020 №19-с, щодо внесення на розгляд сесії порушеного позивачем питання, яке було висвітлене в подані від 20.12.2019 №101 про скасування рішення №1 від 29.11.2019 тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області.
Виконавчим апаратом районної ради було направлено лист від 06.04.2020 №234/02-03, в якому зазначалося, що подання позивача від 20.12.2019 №101 було розглянуто на спільному засідання постійних депутатських комісій Вільнянської районної ради з питань законності, боротьби з корупцією, регламенту, депутатської діяльності та депутатської етики, інформації та свободи слова, та з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології та раціонального природокористування, яке відбулося 20.03.2020 за його особистої участі, а також те, що виконавчим апаратом було направлено лист до позивача від 31.03.2020 №855/02-03 стосовно розгляду подання по суті. Крім цього, було зазначено, що враховуючи відсутність конкретних рекомендацій та висновків постійної комісії щодо підготовки та включення до порядку денного пленарного засідання районної ради порушеного в поданні питання, розгляд подання про скасування рішення №1 від 29.11.2019 тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання Вільнянської районної ради Запорізької області не включено до порядку денного тридцять сьомої сесії районної ради сьомого скликання, враховуючи положення ст.46.4. Регламенту.
Не погоджуючись з рішенням №1 від 29.11.2019, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що відповідач як суб`єкт владних повноважень надав суду достатньо беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, а тому адміністративний позов є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.
Суд апеляційної інстанції вирішуючи спір між сторонами виходить із наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують, крім передбачених в Основному Законі України, й інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України Про місцеве самоврядування в України від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон №280/97).
Статтею 43 Закону №280/97 визначено питання, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях.
Згідно частини другої вказаної статті районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.
Присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району здійснюється відповідно до рішення Вільнянської районної ради від 13.05.2011 №8 Про звання Почесний громадянин Вільнянського району , яким затверджено Положення про звання Почесний громадянин Вільнянського району (далі - Положення).
Так, відповідно до п.1 та п.2 Положення, звання Почесний громадянин Вільнянського району є вищим знаком визнання громадою Вільнянського району, який присвоюється довічно особам, що здійснили видатний внесок у соціально-економічний розвиток Вільнянського району, сприяли зростанню його іміджу, наукової та мистецької сфери, духовному та моральному розвитку суспільства, укріпленню демократії та захисту прав людини.
Пунктом 3 Положення визначено, що право подання кандидатури на присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району належить голові Вільнянської районної ради та голові Вільнянської РДА. Суб`єкт подання має право подавати не більше однієї кандидатури на рік. Кількість щорічних присвоєнь звання Почесний громадянин Вільнянського району не повинна перевищувати двох осіб.
Відповідно до п.6 та п.7 Положення, звання Почесний громадянин Вільнянського району присвоюється шляхом прийняття рішення Вільнянської районної ради напередодні святкування річниці утворення району та присвоюється на урочистій церемонії, яка відбувається щорічно в день святкування річниці утворення району.
Крім цього, відповідно до п.12 Положення, проект рішення районної ради про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району , готується виконавчим апаратом Вільнянської районної ради.
Головою Вільнянської районної ради 26.06.2019 за №390/02-40 підготовлено подання до виконавчого апарату Вільнянської районної ради щодо присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району ОСОБА_2 , народному депутату України VIII скликання, за значний та видатний особистий внесок у соціально-економічний розвиток Вільнянського району, укріплення демократії та захисту прав людини. До подання додані біографічна довідка та обґрунтування особистого вкладу кандидата в розвиток Вільнянського району, які відповідно до п.4 Положення є обов`язковою складовою подання на кандидата щодо присвоєння почесного звання.
Окрім цього, враховуючи те, що за період роботи районної ради з 2010 по 2019 рік, Вільнянською районною радою не приймалося рішень про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району , не надходило відповідних подань від голови Вільнянської районної державної адміністрації та відповідних ініціатив від трудових колективів районних осередків громадських організацій, а також з нагоди 95-річниці заснування Вільнянського району, головою Вільнянської районної ради було підготовлено подання від 07.11.2019 року за №719/02-40 до виконавчого апарату Вільнянської районної ради щодо присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району :
ОСОБА_4 , головному лікарю комунального некомерційного підприємства Вільнянська районна багатопрофільна лікарня Вільнянської районної ради;
ОСОБА_3 , вчителю історії Вільнянської гімназії Світоч Вільнянської районної ради Запорізької області, депутату Запорізької обласної ради сьомого скликання.
До подання від 07.11.2019 за №719/02-40 додані біографічні довідки та обґрунтування особистого вкладу кандидатів в розвиток Вільнянського району.
Згідно з частиною першою статті 46 Закону №280/97 міська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 59 Закону №280/97 рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26 , пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55 , 56 цього Закону , в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, згідно витягу зі стенограми звіту тридцять п`ятої позачергової сесії сьомого скликання від 29.11.2019, відповідно до якого на розгляд пленарного засідання винесено проект рішення Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району , який погоджено на засідання постійної комісії, зауваження та пропозиції до якого не надходили. Депутат районної ради ОСОБА_1 під час виступу заперечував щодо підтримання кандидатури ОСОБА_2 та надав пропозицію щодо виключення вказаної кандидатури, яка голосуванням депутатів не прийнята.
Згідно результатів голосування за проект рішення Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району (за основу) за проголосувало 20 депутатів, проти - 1 депутат, утрималися -1, не голосували - 0.
Згідно результатів голосування за проект рішення Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району (в цілому) за проголосувало 20 депутатів, проти - 1 депутат, утрималися -1, не голосували - 1.
Суд апеляційної інстанції враховує, що дійсно під час висування кандидатур для присвоєння звання почесний громадянин Вільняського району, головою Вільнянської районної ради було порушено п. 3 Положення про звання Почесний громадянин Вільнянського району в частині кількості підготованих подань на присвоєння почсеного звання.
При цьому, суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до приписів ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Водночас, суд звертає увагу, що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально вираженого права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.
Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у звичайних законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.
У відповідності до п.18 та 19 ст. 4 КАС України, нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування;
Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Як правильно зазначив суд першої інстанції, оскаржуване рішення відповідача є актом індивідуальної дії, оскільки: не містить загальнообов`язкових правил поведінки, а передбачає індивідуалізовані приписи щодо присвоєння почесного звання Почесний громадянин Вільнянського району ; не регулює певний вид суспільних відносин; адресований виключно ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ..
Отже, рішення відповідача від 29.11.2019 року розраховане на одноразове використання та вичерпує свою дію шляхом виконання.
Як видно з матеріалів справи, що не спростовується учасниками справи, станом на час звернення позивача до суду з цим позовом рішення відповідача від 29.11.2019 року №1 Про присвоєння звання Почесний громадянин Вільнянського району , вичерпало свою дію шляхом виконання, оскільки гр. ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 присвоєно звання Почесний громадянин Вільнянського району в урочистій обстановці, присвоєно та вручено нагрудні знаки, посвідчення почесного громадянина Вільнянського району, інформацію про присвоєння звання і біографії народжених внесено у відповідну Книгу Почесних громадян Вільнянського району, опубліковано в газеті.
Отже, оскільки рішення відповідача від 29.11.2019 року виконане, дія його вичерпана, а у ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 виникли на підставі цього нові права як у осіб, що мають звання Почесний громадянин Вільнянського району , оскаржуване рішення не може бути визнане незаконним та скасоване в судовому порядку, в свою чергу, питання законності процедури висування кандидатур на звання Почесний громадянин Вільнянського району може бути лише підставою для позбавлення зазначених осіб почесного звання.
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність порушень прав позивача саме у публічно-правовій сфері у зв`язку з прийняттям відповідачем оскаржуваного рішення від 29.11.2019 року, у зв`язку з чим, відсутніми є підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 ..
Доводи позивача з приводу порушення його прав з посиланням на позицію Верховного Суду у справі №320/9766/15-а суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими, оскільки спірні відносини у даній справі є відмінними від спірних відносин у справі №320/9766/15-а. Так, в адміністрацій справі №320/9766/15-а Верховний Суд дійшов висновку, що права депутата відповідної ради порушені, та він може звертатись до суду з адміністративним позовом про скасування процедурних рішень ради у зв`язку з тим, що даний спір стосується процедурних питань діяльності ради, в тому числі, й щодо скликання, відкриття та продовження засідання першої сесії ради. Між тим, в даній справі адміністративний позов ОСОБА_1 подано на оскарження рішення - ненормативного акта районної ради, який вичерпав свою дію, при цьому, обґрунтування незаконності такого рішення не ґрунтуються на порушенні процедури діяльності ради, встановленої Регламентом, вони обмежені лише посиланням на недотримання Положення Про почесного громадянина Вільнянського району при визначенні кількості кандидатів на почесне звання.
Більш того, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається на незаконність дій Голови районної ради ОСОБА_6 , оскільки останнім не винесено на голосування проект рішення про скасування рішення Вільнянської районної ради Запорізької області №1 від 29.11.2019 року за поданням позивача - депутата ОСОБА_1 ..
Між тим, суд апеляційної інстанції зазначає, що вказані дії Голови районної ради мали місце після прийняття радою оскаржуваного рішення від 29.11.2019, відтак вони не визнаються судом такими, що мають юридичне значення для вирішення даної справи. В прохальній частині позову, ОСОБА_1 не просить суд визнати протиправними дії Голови районної ради, зобов`язати його вчинити певні дії, а сам Голова Вільнянської районної ради Салякін А.О. не виступає у справі ні відповідачем, ні третьою особою, відтак доводи позивача з приводу незаконності дій Голови Вільнанської районної ради ОСОБА_6 є такими, що не стосуються предмету доказування у даній справі.
Крім того, суд зазначає, що в прохальній частині адміністративного позову ОСОБА_1 просить суд визнати рішення відповідача від 29.11.2019 року нечинним та скасувати його.
Втім, за приписами п. 1, 2 ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Тобто, чинним законодавством визначено, що нечинним може бути визначено лише нормативно-правовий акт, в той час як індивідуальний акт підлягає саме скасуванню.
При цьому, визнання акта нечинним означає втрату чинності таким актом з моменту набрання чинності відповідним судовим рішенням або з іншого визначеного судом моменту після прийняття такого акта. Скасування акта суб`єкта владних повноважень, означає втрату чинності актом з моменту його прийняття.
Отже, позивачем в адміністративному позові заявлено вимогу, в якій одна частина суперечить іншій, що свідчить про неможливість задоволення такої позовної вимоги.
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 є законним та обґрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому підстави для його зміни або скасування - відсутні.
Керуючись ст. 243, 308, 309, 310, 315, 316, 321, 325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 серпня 2020 року в адміністративній справі №280/2464/20 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів до Верховного Суду.
Постанова в повному обсязі складена 15.12.2020 року.
Головуючий - суддя О.О. Круговий
суддя Т.С. Прокопчук
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93563043 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні