Рішення
від 02.12.2020 по справі 570/2054/19
РІВНЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 570/2054/19

Номер провадження 2/570/152/2020

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 грудня 2020 року Рівненський районний суд Рівненської області у складі:

судді Гнатущенко Ю.В.

з участю секретаря судових засідань Іллюк С.Р.

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача адвоката Луцик К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівне цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Обарівської сільської ради Рівненського району , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ПрАТ "Рівнеобленерго", треті особа на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Обарівський ліцей Рівненської районної ради, ОСОБА_2 про визнання дій неправомірними та скасування рішення, -

в с т а н о в и в :

Позивач у квітні 2019 р. звернувся у Рівненський районний суд Рівненської області з позовною заявою до Обарівської сільської ради Рівненського району Рівненської області, в якій просить визнати незаконним та скасувати рішення від 18.12.2018 р. Обарівської сільської ради за №1007 в частині знесення незаконно споруджену підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Зобов`язати Обарівську сільську раду відновити підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позову позивач ОСОБА_1 посилається на те, що на підставі договору купівлі продажу від 24.10.2008 р. він придбав приміщення банно-прального комбінату, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно з договором купівлі-продажу земельної ділянки від 17.02.2011 р. №292 він придбав у Обарівської сільської ради земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,28 га, для реконструкції банно-прального комбінату під виробниче приміщення, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно декларації про початок виконання будівельних робіт позивач розпочав реконструкцію банно-прального комбінату під фабрику санітарно-гігієнічних виробів.

Електропостачання приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 здійснюється від ЗТП-416 через підземну кабельну лінію 0,4 кВ довжиною 185 м, яка проходить через земельні ділянки, які знаходяться у власності ОСОБА_2 та Обарівський ліцей.

Згідно технічних умов №01-11 від 18.04.2011 р. та договору про надання послуг з приєднання до електричних мереж від 18.04.2011 р., технічного рішення №179-12 від 12.10.2012 р., паспорту кабельної лінії, договору на оперативно-технічне обслуговування від 29.09.2016 р. власником вказаної підземної кабельної лінії 0,4 кВ довжиною 185 м є позивач ОСОБА_1

18.12.20148 р. Обарівська сільська рада прийняла рішення №1007, яким вирішила знести незаконно споруджену підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

14.02.2019 р. згідно Акту на виконання рішення Обарівської сільської ради від 18.12.2018 р. за №1007 підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 обезструмлено та знесено.

Позивач вважає, що дії відповідача є такими, що не відповідають нормам права, а саме ст.ст. 19, 41 Конституції України, ч.14 ст. 316 та ч.1 ст.317, ст.393 ЦК України, ст. 24 ЗУ Про місцеве самоврядування , Правила охорони електричних мереж , затверджених постановою КМУ від 04.03.1997 р. №209.

Ухвалою суду від 23.05.2019 р. відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 20.06.2019 р. залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Обарівській ліцей Рівненської районної ради Рівненської області.

Згідно відзиву вх. 11292 від 18.07.2019 р. відповідача та третьої особи на стороні відповідача Обарівського ліцею Рівненської районної ради представник вказує, що згідно з договором купівлі-продажу від 24.10.2008 р. №3296 позивачем ОСОБА_1 було придбано у ТзОВ Мукомольна фабрика К приміщення банно-прального комбінату загальною площею 354 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 . До цього власниками банно-прального комбінату були спочатку радгосп Здобуток Жовтня , потім КСП Обарів і СП УПЕКС .

Згодом відповідно до договору купівлі-продажу №292 від 17.02.2011 р., ОСОБА_1 купив в Обарівської сільської ради земельну ділянку несільськогосподарського призначення, загальною площею 0,28 га для реконструкції банно-прального комбінату під виробниче приміщення - фабрику санітарно-гігієнічних виробів.

Зазначена позивачем підземна кабельна лінія напругою 0,4 кВ, яку незаконно експлуатував позивач, вважаючи себе власником була прокладена зі слів жителів села приблизно у 1997-1998 роках підпільно, невідомо ким, без відповідного дозволу. Тобто, вона була прокладена ще за 10 років до того як ОСОБА_1 купив 24.10.2008 р. приміщення колишнього банно-прального комбінату.

Позивачем не надано жодних документів, які б підтверджували наявність документації на спорудження зазначеної кабельної лінії, що пролягає від ЗТП-416 до приміщення ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 . У ОСОБА_1 відсутні також дозволи відповідних державних органів на виконання будівельних робіт по її прокладанню та введенню в експлуатацію, її відповідність встановленим правилам енергетичної безпеки та іншим нормам чинного законодавства. Кабельна лінія була прокладена без дозволів територіальної громади с.Обарів в особі Обарівської сільської ради як власника землі, по якій самовільно прокладалася кабельна лінія; без дозволів енергопостачальних організацій на право підключення до джерела енергопостачання та дотримання правил енергетичної безпеки при такому підключенні. Глибина залягання кабельної лінії на межі земельної ділянки суміжного землекористувача ОСОБА_2 і земельно ділянки ліцею становила всього 32-34 см, що підтверджується Актом виїзду на земельні ділянки, складеним комісією Обарівської сільської ради 18.11.2014 р.

На вказаному місці коли ймовірно у 1997-1998 роках прокладалася зазначена кабельна лінія, ніхто особливої уваги дотриманню правил енергетичної безпеки не приділяв, тому що на той час там знаходився пустир. Зазначеною підземною кабельною лінією через її невідповідність нормативно-правовим актам, ні суміжний землекористувач ОСОБА_2 , ніхто з інших сусідів, крім ОСОБА_1 , не користувався. До того ж вона не перебуває на балансі енергопостачальника ПАТ Рівнеобленерго , що підтверджується повідомлення ПАТ Рівнеобленерго .

На момент прийняття Обарівською сільською радою рішення від 27.01.2015 р. №739 про виділення земельної ділянки суміжному землекористувачу ОСОБА_2 ні їй, ні сільській раді не було відомо про те, що через територію переданої у власність ОСОБА_2 земельної ділянки пролягає підпільно прокладено підземна кабельна лінія 0,4кВ, яка проходить від ЗТП-416, розташованої біля місцевої школи (ліцею), до виробничого приміщення позивача ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 . Вказану обставину на той час ОСОБА_3 приховав як від Обарівської сільської ради, так і від Обарівського ліцею і від ОСОБА_2 .

І лише після того як ОСОБА_2 отримала земельну ділянку 27.01.2015 р., через деякий час проявилися негативні наслідки протиправного прокладання через її територію підземної кабельної лінії, що створювало загрозу здоров`ю людей. ОСОБА_2 звернулася в Обарівську сільську раду із заявою від 30.05.2014 р. вх 98 і до начальника Рівненського РЕМ Літкімана В.Л. із заявою від 18.08.2014 р. вх 880 про вжиття заходів до ОСОБА_1 , який незаконно експлуатував підземну кабельну лінію, що створює енергетичну небезпеку під час обробітку землі.

Позивач, купивши у Обарівської сільської ради 17.02.2011 р. земельну ділянку площею 0,28 га для реконструкції банно-прального комбінату під власне виробниче приміщення, приступаючи до його реконструкції повинен був: вирішити питання у встановленому порядку про проходження громадських слухань щодо врахування громадських інтересів стосовно реконструкції банно-0правльного комбінату під виробниче приміщення; отримати відповідні технічні умови, дозволи і погодження не тільки від відповідних установ та організацій, а й від органу місцевого самоврядування і суміжних землекористувачів; отримати дозвіл на реконструкцію об`єкта, що дає право замовнику на отримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання в інспекції ДАБК дозволу на виконання будівельних робіт, який видається на підставі комплексного висновку щодо відповідності реконструкції об`єкта містобудівної документації, державним будівельним нормам, місцевим правилам забудови, що закріплено у ст.24 ЗУ Про планування та забудову територій .

Позивач вказаного не зробив, а почав незаконно експлуатувати підземну кабельну лінію 0,4 кВ довжиною 185 м, прокладену з грубим порушенням правил енергетичної безпеки. У зв`язку з цим ПАТ АЕС Рівнеобленерго , приймаючи технічне рішення №179-12 по робочому проекту від 24.10.2012 р. зазначило у ньому, що цей проект погоджено за умови виконання ОСОБА_1 наступного зауваження: Трасу КЛ-04 кВ вказати повністю (від ТП416 до об`єкта) на Генплані інженерних мереж та погодити з усіма зацікавленими організаціями та відповідними органами місцевого самоврядування

ОСОБА_1 неодноразово пропонувалося в 2014-2018 р.р. звернутися в органи енергоспостачання з відповідною заявою про підключення свого приміщення до повітряної лінії електропередачі, яка проходить поруч, паралельно з підземною кабельною лінією.

Доводи позивача щодо належності йому на праві власності підземної кабельної лінії є безпідставними.

Ухвалою суду від 26.07.2019 р. поновлено строк для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалою суду від 27.09.2019 р. залучено до участі у справі третю особу на стороні позивача, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору ПАТ Рівнеобленерго .

Ухвалою суду від 30.10.2019 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою суду від 28.04.2020 р. залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору ОСОБА_2 .

Згідно з поясненнями третьої особи ОСОБА_2 вх. 13939 від 02.10.2020 р. вказаний позов вона не визнає, бо він є безпідставним. Вказані пояснення повністю дублюють відзив відповідача від 18.07.2019 р.

Позивач та його представник адвокат Луцик К.В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просять суд їх задоволити. Крім того, позивач вказує, що згідно декларації про початок будівництва від 13.12.2012 р. позивач отримав дозвіл на реконструкцію банно-прального комбінату під фабрику санітарно-гігієнічних виробів з напівфабрикатів.

Згідно технічного рішення №179-12 від 24.10.2012 р. та технічних умов №01-11 п Рвс від 18.04.2011 р. позивач підключений до електроенергії існуючою трасою підземної кабельної лінії 0,4 кВт від ЗТП-416 на території Обарівського ліцею.

Існуюча підземна кабельна траса 0,4 кВт була побудована СП Упекс згідно технічних умов на електропостачання №209-РВ-97 від 09.12.1997 р. по проекту затвердженому рішенням Обарівської сільської ради №331 від 12.12.1997 р. та дозволу на будівництво №21 від 02.07.1997 р. розміщення цеху виробництва кукурудзяних паличок.

Дана траса побудована згідно з вимогами п. 2.4.65 Правила и устройства електроустановок 1986 р., які діяли згідно листа №27-24/01-605 Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в рівненській області від 07.11.2018 р., у 1997 р., згідно яких Прохождение ВЛ (повітряних ліній) до 1 кВт не допускается по териториям стадионов и школ, (общеобразовательных интернатов) а также по териториям спортивных комплексов и лагерей .

На час будівництва підземної кабельної лінії електролінії 0,4 кВи земельна ділянка ОСОБА_2 , яка перейшла до неї від чоловіка згідно рішення Обарівської сілсьької ради №455 від 27.11.2011 р. належала до забудованих земель громадської забудови (землі освіти) і була вилучена з земель Обарівської загальноосвітньої школи (тепер ліцей) лише в 2001 році згідно рішення Обарівської сільської ради №184 від 15.05.2001 р., та передана у користування її чоловіку ОСОБА_4 . Існуюча підземна кабельна траса 0,4 кВт згідно ЗУ Про реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ст. 5 п.4 є невід`ємною частиною будівлі, що належить позивачу та згідно технічних умов електропостачання №01-11п Рвс від 18.04.2011 р. має точку приєднання та розподіл відповідальності балансової належності сторін власників електромереж на клемах приєднання в приміщенні ЗТП -416 на території Обарівського ліцею.

Після того як позивач купив дане приміщення згідно технічних умов №01-11Рвс від 18.04.2011 р., робочого проекту електропостачання погодженого ПрАТ Рівнеобленерго та Обарівською сільською радою ТзОВ Електро-темп здійснила реконструкцію підземної кабельної лінії згідно акту виконаних робіт від 10.10.2014 р., провела випробування та повторно ввела в експлуатацію в 2014 р., згідно записів паспорту кабельної лінії.

Раніше договір на електропостачання у позивача був №1-2/980 від 24.11.2008 р., а після реконструкції та введення повторно в експлуатацію був заключений новий договір №270021413 від 27.11.2014 р.

Також був заключений договір №40060339 від 29.19.2016 р.з ПрАТ Рівнеобленерго на оперативно-технічне обслуговування підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВт з регулярним оглядом на місцевості згідно п.1.2 даного договору та в разі виявлення відхилень у процесі експлуатації, які потребують ремонту повідомляти замовника. Договір був заключений після того як комісією Обарівської сілсьької ради без участі позивача було складено акт про те, що на ділянці ОСОБА_4 зафіксовано місце вимитого кабеля дощовими водами.

Згідно акту кабельної траси електролінії 0,4 кВт службою ПрАТ Рівнеобленерго від 18.10.2016 р. недоілків не виявлено.

Згідно листів №234 та №235 від 12.06.2014 р. Обарівська сільська рада направила клопотання в Рівненський РЕМ щодо перевірки стану підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВТ, але результатів немає.

Своїм листом №18/48/4-С від 10.10.2014 р. ПрАТ Рівнеобленерго повідомило Обарівську сільську раду про те, що підземна траса кабельної електролінії 0,4 кВТ є власність ОСОБА_1 .

Згідно рішення Обарівської сільської ради №120 від 10.11.2015 р. Обарівська сільська рада звернулася до всіх контролюючих органів для перевірки документації будівництва фабрики санітарно-гігієнічних виробів із залученням профільних фахівців.

Згідно листа №27-24-470 від 15.08.2018 р. за результатами перевірки Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії і теплової енергії у Рівненській області повідомило позивачу, що існуюча траса кабельної електролінії 0,4 кВт знаходиться на балансі позивача, що він є її власником і контроль за її охоронною зоною та умовами проведення робіт в цій зоні проводить позивач згідно п.13 Правил охорони електричних мереж, затверджених постановою КМУ №209 від 04.03.1997 р.

Своїм листом по результатам розгляду засідання комісії Інформаційно-консультативного центру ПрАТ Рівнеобленерго інформувало Обарівську сільську раду що власником підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВт є ОСОБА_1 .

Позивач як власник підземної траси кабельної лінії згідно наказу №10 від 15.08.2018 р. призначений відповідальним за експлуатацію підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВт, що проходить від ЗТП -416 на території Обаріського ріцею через земельну ділянку ОСОБА_2 до приміщення банно-прального комбінату, який знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .

Позивач на вимогу Міністерства Держгірпромнагляду в Рівненському ЕТЦ регулярно проходить курси перевірки знань з електроенергетики, що підтверджується посвідченням №5107-86 допуску до напруги 1000 В. Свідоцтво дійсне до 15.08.2021 р.

Позивач користувався електроенергією даною підземною кабельною лінією більше десяти років до того як дана лінія була пошкоджена відповідачем.

10.03.2019 р. позивач отримав листа від адвокат ОСОБА_5 з описом вкладень про те, що сесія Обарівської сілсьької ради приняла рішення №1007 від 18.12.2018 р. Про знесення існуючої підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВт, яка проходить по земельним ділянкам, перша надана в постійне користування Обарівському ліцею та другій земельній ділянці , яка приватизована ОСОБА_2 .

Органи місцевого самоврядування не мають повноважень приймати подібні рішення, оскільки згідно ст. 26 ЗУ Про місце самоврядування виключні компетенції сільських, селищних, міських рад, в даному розділі повноваження в сфері енергетики відсутні.

У рішенні Обарівська сільська рада спирається на рекомендації інформаційно-консультативного центру ПрАТ Рівнеобленерго, на засіданні якого розглядалася заява позивача від 15.08.2018 р. про недотримання землекористувачами санітарних зон та обмежень в місцях проходження підземної кабельної електролінії 0,4 кВТ та прохання вжити заходів для приведення проектів землеустрою землекористувачів у відповідність до земельного законодавства України.

Згідно протоколу засідання №23/ 18 від 30.08.2018 р. комісія зазначила, що поставлені питання позивачем не відносяться до компетенції комісії Інформаційно-консультативного центру і рекомендувала позивачу або вимагати від органів місцевого самоврядування про надання з їх боку вимог користувачам сусідніх земельних ділянок щодо приведення їх земельної документації до нормативних вимог або як альтернативу рекомендувала позивачеві будувати нову електролінію в обхід земельних ділянок повітряним шляхом, що для позивача недоцільно і неприйнятно.

Дані рекомендації Інформаційно-консультативного центру ПрАТ Рівнеобленерго не надає ніяких повноважень Обарівській сільській раді приймати рішення про знесення даної ісунуючої кабельної лінії.

Позивач не отримував листів від Обарівської сільської ради, Обарівського ліцею, ПрАТ Рівнеобленерго, ОСОБА_2 з проханням чи вимогою вжити заходів для усунення недоліків експлуатації кабельної лінії 0,4 кВт та не був допущений на земельні ділянки землевласників для регулярного огляду.

По межі земельної ділянки ОСОБА_2 , яка межує із Обарівським ліцеєм по всій довжині на місцевості штучно створений обрив землі, що вказує на земельні роботи із застосуванням важкої землерийної техніки щодо вирівнювання косогору земельної ділянки, тобто не виключено, що кабель можливо був виритий технікою, яку застосовував ОСОБА_4 , здійснюючи земельні роботи, порушуючи охорону об`єктів електроенергетики.

Саме в цьому місці зазначається в акті обстеження комісією Обарівської сільської ради від 13.02.20198 р. місце вимитого кабеля дощовими водами відрізка кабелю.

Робочий проект електропостачання банно-прального комбінату, що знаходиться в АДРЕСА_1 , існуючою трасою кабельної електролінії 0.4 кВт був погоджений Обарівською сільською радою згідно заяви від 05.11.2012 р.

Обарівська сільська рада не надала суду експертних висновків та не залучила спеціалістів ПрАТ Рівнеобленерго

Чи спеціалістів Державної служби з надзвичайних ситуацій щодо визначення дотримання будівельних норм та державних стандартів експлуатації існуючої підземної кабельної електролінії.

Комісія Обарівської сільської ради згідно акту була створена з працівників сільської ради, які не мають спеціальних знань в області електроенергетики та не були залучені власник та спеціалісти.

Тобто, дані дії Обарівської сільської ради мають ознаки самоуправства з врахуванням того що на час прийняття незаконного рішення в Рівненському районному суді розглядалося питання охорони кабельної лінії та безперешкодного доступу позивача для регулярних оглядів з правом вимагати дотримання обмежень на користування земельною ділянкою, дії Обарівської сільської ради мають ознаки умисного пошкодження об`єктів електроенергетики позивача.

Отже, жоден з пунктів законів, якими керувалася Обарівська сільська рада не надає їй повноважень та компетенції приймати такі рішення. Повного протоколу розгляду даного питання з текстами виступів або фонограму Обарівська сільська рада на запит позивача не надала.

Позивач експлуатує підземну трасу кабельної електролінії 0,4 кВт з 2008 р., тобто протягом більше десяти років.

Під час приватизації земельної ділянки ОСОБА_2 позивач не підписав проект землеустрою та звернувся листом в Держземагенство в Рівненському районі та Обарівську сільську раду із скаргою, що в даному проекті не відображена існуюча підземна траса кабельної електролінії 0,4 кВт, не встановлені санітарні зони та обмеження та не встановлений тип обмеження.

Після того як позивач дізнався, що земельна комісія не повідомивши його виїхала на місцевість та погодила проект землеустрою, він звернувся до суду про скасування рішення про затвердження проекту землеустрою сусідньої земельної ділянки.

Згодом Обарівська сільська рада прийняла аналогічне рішення по передачі в постійне користування земельної ділянки Обарівському ліцею, не вказавши в землевпорядній документації підземну трасу кабельної електролінії 0,4 кВт та не встановивши санітарні зони та обмеження та тип обмеження. Позивач також звернувся до суду про скасування рішення Обарівської сільської ради про затвердження проекту землеустрою Обарівському ліцею.

У зв`язку з невідображенням в проектах землеустрою підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВт та інших комунікацій, які відносяться до банно прального комбінату, який належить позивачу Обарівська сільська рада вирішила зруйнувати кабельну лінію та доводити на судах , що їх більше не існує фі через те підстав для позову більше не має.

Позивач звернувся в Рівненський РВП Рівненського ВП ГУНП в Рівненській області із заявою про злочин від 26.03.2019 р. кримінальне провадження 312019180180000905 за ознаками ст.356 КК України.

ПрАТ Рівнеобленерго також звернулося за даним фактом в Рівненський РВП із заявою щодо незаконного проникнення в ЗТП-416 та умисне пошкодження об`єктів електроенергетики, заява про кримінальне правопорушення від 15.04.2019 р.

На даний час проводяться експертизи про визначення розмірі завданої шкоди пошкодженням підземної траси кабельної електролінії 0,4 кВт позивача.

Згідно з актом обстеження підземної кабельної електролінії 0,4 кВт ПрАТ Рівнеобленерго від 19.04.2019 р. було виявлено пошкодження кабелю на відстані 90 метрів від щита 0,4 кВт.

Згідно протоколу огляду Рівненським РВП за участі ПрАТ Рівнеобленерго від 11.04.2019 р. було зафіксовано пошкодження кабелю в приміщенні ЗТП-416 на території Обарівського ліцею з викраданням електротехнічної апаратури та запобіжників та ще в одному місці зі свідчення завгоспу ліцею ОСОБА_6 по ходу кабеля на місцевості недалеко від ЗТП-416.

Представник відповідача Обарівської сільської ради та третьої особи Обарівського ліцею Рівненської районної ради Рівненської області, ОСОБА_2 - адвокат Сенчук А.І. у судовому засіданні висловлював взаємну позицію відповідача і третіх осіб на стороні відповідача, відповідно до якої позовні вимоги не визнають повністю, вважають позов безпідставним.

Представник третьої особи Рівнеобленерго в судовому засіданні пояснював, що оспорювана підземна кабельна лінія не перебуває на балансі підприємства, тому відніс вирішення спору на розсуд суду.

Відповідач, треті особи та їх представник у судове засідання не з`явилися, були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, про що свідчать відповідні розписки про вручення поштового відправлення. Від третьої особи на стороні відповідача ОСОБА_2 подано заяву вх. 17563 від 01.12.2020 р. про перенесення розгляду справи, оскільки 02.12.2020 р. з 09 год. до кінця робочого дня її представник адвокат Сенчук А.І. буде зайнятий в Рівненському міському суді (суддя Галінська В.В.) у справі №569/20656/18 за позовом ОСОБА_7 до ОСОБА_8 і ОСОБА_9 , третя особа на стороні позивача ОСОБА_10 про встановлення факту родинних відносин та визнання права на спадкування майна, вказуючи у додатку до своєї заяви заяву адвоката Сенчука А.І. від 01.12.2020 про перенесення розгляду справи з аналогічної підстави, не долучаючи при цьому жодних підтверджуючих даних щодо вказаної обставини.

Враховуючи строки розгляду справи та строки перебування справи у провадженні суду з квітня 2019 р., неодноразову неявку учасників процесу у судові засідання, суд визнав причини їх неявки 02.12.2020 р. не поважними та можливим розгляд справи за їх відсутності, про що наполягали у судовому засіданні позивач та його представник.

Слід зазначити, що у судовому засіданні встановлювалася актуальність адреси адвоката Сенчука А.І., оскільки поштова кореспонденція повертається до суду із вказанням причин невручення, зокрема Інші причини, що не дали змоги виконати обов`язки щодо вручення ПВ , на що було надано ствердну відповідь та вказано адресу адвоката АДРЕСА_2 . Крім того, у своїй заяві від 01.12.2020 р. про перенесення розгляду справи адвокат Сенчук А.І. вказує про обізнаність призначення розгляду справи на 02.12.2020 о 09 год.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу та їх представників у судовому засіданні, визначивши юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює, дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, дійшов таких висновків.

Вимоги ст.264 ЦПК України зобов`язують суд під час ухвалення рішення вирішити чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги і заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин. Звертаючись до суду, позивач за власним розсудом обирає спосіб захисту, діючи на засадах змагальності, повинен переконливими, належними та припустимими доказами довести правову та фактичну підставу заявлених ним вимог. Розглядаючи справу, суд забезпечив сторонам рівні можливості щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості.

Судом встановлено і не заперечується сторонами, що на підставі договору купівлі продажу від 24 жовтня 2008 року, зареєстрованого в реєстрі за №3296 ОСОБА_1 придбав будівлю банно-прального комбінату загальною площею 354 кв.м., яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.42).

04 травня 2012 року на виконання договору №2222 від 24 квітня 2012 року укладеного між позивачем та ДП "Рівненський ЕТЦ" Держгірпромнагляду України був розроблений паспорт кабельної лінії 0,4 кВ, за умовами якого вказана кабельна лінія повинна пролягати в ґрунті від ЗТП-416 ПАТ "ЕЙ-І-ЕС Рівнеенерго" до ВРП виробничих приміщень за адресою: АДРЕСА_1 , та підлягала введенню в експлуатацію в 2014 році (а.с.34-35).

Схема та план траси проходження кабельної лінії 0,4 кВ, які є додатками до паспорта кабельної лінії погодженні керівником користувача земельної ділянки на якій знаходиться ЗТП-416 і бере початок вищевказана кабельна лінія, а саме директором Обарівської загальноосвітньої школи (а.с.37,38).

Відповідно до положень ч.1 ст.1 Закону України "Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів" і п.1 Правил охорони електричних мереж затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 1997 р. N 209 об`єкти передачі електричної енергії (електричні мережі) включають в себе повітряні лінії електропередачі та кабельні лінії електропередачі. В свою чергу кабельні лінії електропередачі поділяються на підземні і підводні.

Згідно з робочим проектом електропостачання реконструкції банно-прального комбінату під фабрику санітарно-гігієнічних виробів по вул.Л.Українки, 8 в с.Обарів Рівненського р-ну серії РВ-08/2010-01, розробленого ПП "Рівнемедінжсервіс" і погодженого 24.10.2012 р. ПАТ " АЕС Рівнеобленерго", електропостачання реконструйованих будівель повинно було здійснюватися відповідно до технічних умов №01-11п Рвс, шляхом використання існуючої підземної кабельної лінії 0,4 кВ прокладеної від ЗТП-416 с.Обарів до будівлі фабрики санітарно-гігієнічних виробів (реконструйованого приміщення банно-прального комбінату), згідно плану траси кабельної лінії виконаної на основі паспорта кабельної лінії на напругу 0,4 кВ розробленого ДП "Рівненський ЕТЦ" Держгірпромнагляду України.(а.с.39, 40,41).

10 жовтня 2014 року відповідно до вищезазначеного робочого проекту РВ-08/2010-01 ТзОВ - фірма "ЕЛЕКТРО-ТЕМП" виконало електромонтажні роботи по введенню в експлуатацію підземної лінії електропередачі 0,4 кВ та підключенню за її допомогою електропостачання від ЗТП-416 до приміщень фабрики санітарно-гігієнічних виробів АДРЕСА_1 . Вказана обставина підтверджується виконавчою технічною документацією зовнішнього електропостачання 0,4 кВ фабрики санітарно-гігієнічних виробів.

Згідно із п. 12 Постановою КМУ від 4 березня 1997 р. N 209 Про затвердження Правил охорони електричних мереж Енергопідприємства для забезпечення збереження електричних мереж виконують роботи, пов`язані з ремонтом електричних мереж.

Відповідно до Витягу з рішення №1007 Обарівської сільської ради Рівненського району Рівненської області №1007 від 18.12.2018 р. №1007 про знесення незаконно спорудженої підземної кабельної лінії заслухавши звернення директора Обарівського ліцею Грисюка В. та ОСОБА_2 про знесення незаконно спорудженої підземної кабельної лінії 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення колишнього банно-прального комбінату по АДРЕСА_1 належного приватному підприємцю ОСОБА_1 та внаслідок невиконання ним рішення Комісії Інформаційно-консультативного центру ПрАТ Рівнеобленерго від 30.08.2018 р. про реконструкцію електропостачання шляхом заміни кабельної лінії 0,4 кВ на повітряну лінію СІП, що створює енергетичну небезпеку для життя і здоров`я учнів місцевого ліцею вирішено знести незаконно споруджену підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення колишнього банно-прального комбінату по АДРЕСА_1 .

Виконання цього рішення покладено на власників земельних ділянок, через які пролягає зазначена підземна кабельна лінія Обарівський ліцей та ОСОБА_2 .

Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань земельних ресурсів та охорони навколишнього середовища Обарівської сільської ради.

Отже, виходячи з положень ст.12 ЗК України, а саме:

-Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин

До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:

а) розпорядження землями територіальних громад;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст;

д) організація землеустрою;

е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;

ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства;

з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу;

и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом;

і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок;

ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст;

й) вирішення земельних спорів;

к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать:

1) надання відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до закону;

2) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону;

- статті 39 ЗК України Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм.

- ч.2 ст. 152 ЗК України Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків;

- ст. ст. 5, 12 ЗУ Про основи містобудування

Стаття 5. Основні вимоги до містобудівної діяльності

При здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені:

розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням норм і правил;

розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів;

раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок;

охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів;

урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій;

урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва;

інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об`єктів;

участь громадян, об`єднань громадян в обговоренні містобудівної документації, проектів окремих об`єктів і внесення відповідних пропозицій до державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій;

захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.

Стаття 12. Компетенція сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у сфері містобудування

До компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

Частину другу статті 12 виключено на підставі Закону № 5459-VI від 16.10.2012

Місцеві ради вирішують інші питання у сфері містобудування відповідно до закону, а також можуть делегувати вирішення питань, що належать до їх компетенції, своїм виконавчим органам або відповідним місцевим державним адміністраціям.

До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать:

затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території;

визначення територій для містобудівних потреб;

внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.

Питання у сфері містобудування, віднесені до компетенції сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів, можуть розглядатися на засіданнях громадських та архітектурно-містобудівних рад, утворених відповідно до законодавства.

- статті 26 ЗУ Про місцеве самоврядування . Виключна компетенція сільських, селищних, міських рад

1. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання:

1) затвердження регламенту ради;

2) утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій;

3) утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;

Щодо зупинення та відновлення дії пункту 3 додатково див. Закони № 489-V від 19.12.2006 , № 749-V від 15.03.2007

4) обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом;

Пункт 4 частини першої статті 26 в редакції Закону № 2554-IV від 21.04.2005

5) затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;

Пункт 5 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008

Щодо зупинення та відновлення дії пункту 5 додатково див. Закони № 489-V від 19.12.2006 , № 749-V від 15.03.2007

6) утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради;

7) затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

Пункт 7 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2388-VI від 01.07.2010

8) заснування аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх керівників;

Пункт 8 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 917-VIII від 24.12.2015

9) заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради;

Пункт 9 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2388-VI від 01.07.2010

10) прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові;

11) заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує;

12) заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради;

13) розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по запитах;

14) прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом;

15) скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень;

16) прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом;

Пункт 17 частини першої статті 26 виключено на підставі Закону № 595-VIII від 14.07.2015

18) прийняття рішення про проведення місцевого референдуму;

19) прийняття відповідно до законодавства рішень щодо організації проведення референдумів та виборів органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського, селищного, міського голови;

20) прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення;

21) прийняття рішень про об`єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об`єднань органів місцевого самоврядування та про вихід з них;

21 -1 ) схвалення угод про об`єднання єврорегіонального співробітництва, прийняття рішень про утворення об`єднання єврорегіонального співробітництва, про приєднання до такого об`єднання або про вихід з нього, затвердження статуту об`єднання єврорегіонального співробітництва та внесення до нього змін;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 21 -1 згідно із Законом № 2515-VIII від 04.09.2018

21 -2 ) прийняття рішень про вступ до європейського об`єднання територіального співробітництва та про вихід з такого об`єднання;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 21 -2 згідно із Законом № 2515-VIII від 04.09.2018

22) затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування;

23) розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;

Пункт 23 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2646-VIII від 06.12.2018

24) встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України;

Пункт 24 частини першої статті 26 в редакції Закону № 2756-VI від 02.12.2010

25) утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди;

Пункт 25 частини першої статті 26 в редакції Закону № 2813-IV від 06.09.2005

25 -1 ) утворення місцевих фондів фінансової підтримки кінематографії, у тому числі програм грантової, конкурсної або позаконкурсної підтримки кінематографії, визначення умов та порядку використання цих фондів;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 25 -1 згідно із Законом № 164-IX від 03.10.2019

26) прийняття рішень щодо здійснення місцевих запозичень;

Пункт 26 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2457-VI від 08.07.2010

27) прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;

Пункт 27 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2457-VI від 08.07.2010

28) прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку;

Пункт 28 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2756-VI від 02.12.2010

29) встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;

30) прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об`єктів комунальної власності, у тому числі на умовах концесії, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Абзац перший пункту 30 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 155-IX від 03.10.2019

Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради;

Пункт 30 частини першої статті 26 доповнено абзацом згідно із Законом № 2628-III від 11.07.2001 ; в редакції Закону № 76-VIII від 28.12.2014 - щодо набрання чинності норм зазначеного Закону див. "Прикінцеві положення"

Пункт 30 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 997-XIV від 16.07.99

30 -1 ) прийняття рішень про визначення критеріїв, відповідно до яких утворення наглядової ради є обов`язковим у комунальних унітарних підприємствах та у господарських товариствах, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді; про затвердження порядку утворення наглядової ради, порядку призначення членів наглядової ради комунального унітарного підприємства; про визначення кола питань, що належать до виключної компетенції наглядової ради комунального унітарного підприємства; про встановлення вимог до незалежних членів наглядової ради комунальних унітарних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 30 -1 згідно із Законом № 1405-VIII від 02.06.2016

30 -2 ) визначення критеріїв відбору незалежного аудитора та критеріїв віднесення комунальних унітарних підприємств і господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать територіальній громаді, до таких, фінансова звітність яких (у тому числі консолідована) підлягає обов`язковій перевірці незалежним аудитором, та затвердження порядку такої перевірки і порядку залучення незалежного аудитора;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 30 -2 згідно із Законом № 1405-VIII від 02.06.2016

31) прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

32) створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб`єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб);

33) вирішення відповідно до законодавства питань про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;

33 -1 ) прийняття рішень щодо надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб`єктом якого є територіальна громада села, селища, міста, у формах, визначених статтею 4 Закону України "Про співробітництво територіальних громад", щодо схвалення проекту договору про співробітництво та інших рішень, пов`язаних із здійсненням відповідно до зазначеного Закону співробітництва територіальних громад;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 33 -1 згідно із Законом № 1508-VII від 17.06.2014

33 -2 ) заслуховування звітів, пов`язаних із здійсненням відповідно до Закону України "Про співробітництво територіальних громад" співробітництва територіальних громад, суб`єктом якого є територіальна громада села, селища, міста;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 33 -2 згідно із Законом № 1508-VII від 17.06.2014

34) вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;

35) затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України;

Пункт 35 частини першої статті 26 в редакції Закону № 2756-VI від 02.12.2010

36) вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу;

37) прийняття рішень про організацію територій і об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об`єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам`ятками природи, історії або культури, які охороняються законом, прийняття рішень про оголошення в місцях масового розмноження та вирощування потомства дикими тваринами "сезону тиші" з обмеженням господарської діяльності та добуванням об`єктів тваринного світу;

Пункт 37 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 322-VIII від 09.04.2015

37 -1 ) прийняття рішень про утворення кінокомісії, організацію територій та об`єктів як привабливих локацій для кінозйомок, а також ефективне використання потенціалу української сервісної індустрії в галузі кінематографії, формування бази даних відповідних об`єктів, визначення умов їх використання;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 37 -1 згідно із Законом № 164-IX від 03.10.2019

38) надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію;

Пункт 38 частини першої статті 26 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010

Пункт 39 частини першої статті 26 виключено на підставі Закону № 2457-VI від 08.07.2010

39 -1 ) створення відповідно до закону за рахунок коштів місцевого бюджету установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, призначення і звільнення керівників цих установ, залучення в установленому законом порядку фізичних чи юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 39 -1 згідно із Законом № 3460-VI від 02.06.2011

40) заслуховування інформації прокурорів та керівників органів Національної поліції про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на відповідній території;

Пункт 40 частини першої статті 26 в редакції Законів № 1577-IV від 04.03.2004 , № 2389-VI від 01.07.2010 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 901-VIII від 23.12.2015

Дію попередньої редакції пункту 40 частини першої статті 26 відновлено на 2005 рік у зв`язку із зупиненням дії Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на 2005 рік згідно із Законами № 2285-IV від 23.12.2004 , № 2505-IV від 25.03.2005

Дію попередньої редакції пункту 40 частини першої статті 26 відновлено на 2006 рік у зв`язку із зупиненням дії Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на 2006 рік згідно із Законом № 3235-IV від 20.12.2005

Дію попередньої редакції пункту 40 частини першої статті 26 відновлено на 2007 рік у зв`язку із зупиненням дії Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на 2007 рік згідно із Законом № 489-V від 19.12.2006

Дію попередньої редакції пункту 40 частини першої статті 26 відновлено на 2008 рік у зв`язку із втратою чинності Закону № 1577-IV від 04.03.2004 згідно із Законом № 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008

Дію попередньої редакції пункту 40 частини першої статті 26 відновлено у зв`язку з втратою чинності Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на підставі Закону № 309-VI від 03.06.2008

41) прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами;

Офіційне тлумачення пункту 41 частини першої статті 26 див. в Рішенні Конституційного Суду № 11-рп/2001 від 13.07.2001

42) затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації;

43) затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

44) встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

44 -1 ) встановлення заборони продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб`єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений час доби в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 44 -1 згідно із Законом № 2376-VIII від 22.03.2018

45) прийняття у межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

45 -1 ) визначення територій, на яких можуть проводитися потенційно небезпечні заходи в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 45 -1 згідно із Законом № 1419-IV від 03.02.2004

46) прийняття рішень, пов`язаних із створенням спеціальних вільних та інших зон, змінами в статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань; надання згоди на створення таких зон за ініціативою Президента України або Кабінету Міністрів України;

47) прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом;

48) затвердження статуту територіальної громади;

49) затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки територіальної громади;

50) прийняття рішень щодо виконання положень статей 7, 11, 12, 20, 24 Закону України "Про засади державної мовної політики";

Пункт 50 частини першої статті 26 в редакції Закону № 5029-VI від 03.07.2012

51) надання згоди на передачу об`єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об`єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об`єктів державної власності;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 51 згідно із Законом № 163-XIV від 06.10.98 , із змінами, внесеними згідно із Законом № 2182-III від 21.12.2000

52) створення відповідно до законодавства комунальної аварійно-рятувальної служби;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 52 згідно із Законом № 2470-III від 29.05.2001

53) затвердження відповідно до закону Положення про помічника-консультанта депутата ради та опису посвідчення помічника-консультанта депутата ради.

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 53 згідно із Законом № 3266-IV від 22.12.2005

54) вирішення питань у сфері поводження з небезпечними відходами відповідно до законодавства;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 54 згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010

55) визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 55 згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010

56) визначення шляхів стимулювання користування електромобілями та іншими екологічними видами транспорту;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 56 згідно із Законом № 2756-VI від 02.12.2010 ; в редакції Закону № 2262-VIII від 21.12.2017

56 -1 ) затвердження вимог до облаштування майданчиків для паркування транспортних засобів з урахуванням норм, нормативів, стандартів у сфері благоустрою населених пунктів, державних будівельних норм, технічних умов, Правил дорожнього руху та інших нормативних документів;

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 56 -1 згідно із Законом № 2262-VIII від 21.12.2017

57) встановлення плати за доступ до об`єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв`язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності відповідно до Закону України "Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж".

Частину першу статті 26 доповнено пунктом 57 згідно із Законом № 1834-VIII від 07.02.2017

2. Виключно на пленарних засіданнях міських рад (міст з районним поділом), крім питань, зазначених у частині першій цієї статті, вирішуються такі питання:

1) визначення обсягу і меж повноважень, які здійснюють районні у містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад районів у містах;

2) встановлення нормативів централізації коштів від земельного податку на спеціальних бюджетних рахунках районів міста.

Частина третя статті 26 втратила чинність у зв`язку з втратою чинності Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на підставі Закону № 309-VI від 03.06.2008

3. Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", крім питань, зазначених у частині першій цієї статті, вирішуються такі питання:

1) утворення старостинських округів;

2) затвердження Положення про старосту;

3) прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень старости у випадках, передбачених цим Законом.

До статті 26 включено частину третю згідно із Законом № 1848-VIII від 09.02.2017

Частина четверта статті 26 втратила чинність у зв`язку з втратою чинності Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на підставі Закону № 309-VI від 03.06.2008

Отже, вказані нормативні акти, які стали підставою для постановлення оспорюваного рішення, не наділяють відповідача повноваженнями здійснювати роботи щодо електромереж, зокрема демонтажу належних позивачу електромереж.

Відповідно до ст.393 ЦК України Правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

2. Якщо інше не встановлено законом, власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.

Оскільки, позовна заява підлягає задоволенню повністю, в силу вимог ч.1 ст.141 ЦПК України, сплата судового збору покладається на відповідача.

На підставі наведеного, керуючись: ст.ст. 15 , 16 , 141 , 259 , 263-265 , 354 , 355 ЦПК України, суд,-

Керуючись ст. ст. 12, 89, 141, 259, 263-265 ЦПК України, суд,

в и р і ш и в :

Позов ОСОБА_1 до Обарівської сільської ради Рівненського району , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ПрАТ "Рівнеобленерго", треті особа на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Обарівський ліцей Рівненської районної ради, ОСОБА_2 про визнання дій неправомірними та скасування рішення - задоволити.

Визнати незаконним та скасувати рішення від 18.12.2018 р. Обарівської сільської ради Рівненського району Рівненської області за №1007 в частині знесення незаконно споруджену підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Обарівську сільську раду Рівненського району Рівненської області відновити підземну кабельну лінію 0,4 кВ, яка пролягає від ЗТП-416 Обарівського ліцею, через земельну ділянку ОСОБА_2 , до приміщення банно-прального комбінату, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .

Стягнути з Обарівської сільської ради Рівненського району Рівненської області на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати - судовий збір в розмірі 768 грн. 40 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Рівненського апеляційного суду через Рівненський районний суд Рівненської області протягом 30 днів з дня проголошення, або безпосередньо до Рівненського апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця реєстрації, АДРЕСА_3 .

Відповідач Обарівська сільська рада Рівненського району Рівненської області, код ЄДРПОУ 04387272, місце розташування: с.Обарів, вул.Шкільна, буд.50 Рівненського району Рівненської області.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача 1: Обарівський ліцей Рівненської районної ради Рівненської області, код ЄДРПОУ 25314679, с.Обарів, вул.Ставківська, 40, Рівненського району Рівненської області.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача 2 : ОСОБА_2 , АДРЕСА_1 .

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ПрАТ "Рівнеобленерго", м.Рівне, вул.Князя Володимира, буд.71, р/р НОМЕР_2 Філія -РОУ АТ "Ощадбанк" МФО 333368, код ЄДРПОУ 05424874.

Повний текст судового рішення складено 11.12.2020 р.

Суддя Гнатущенко Ю.В.

Дата ухвалення рішення02.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93570522
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —570/2054/19

Постанова від 22.11.2022

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Грушицький Андрій Ігорович

Ухвала від 22.04.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Грушицький Андрій Ігорович

Постанова від 25.03.2021

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Боймиструк С. В.

Ухвала від 03.03.2021

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Боймиструк С. В.

Ухвала від 17.02.2021

Рівненський апеляційний суд

Ковальчук Н. М.

Ухвала від 17.02.2021

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Боймиструк С. В.

Ухвала від 08.02.2021

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Боймиструк С. В.

Рішення від 02.12.2020

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Гнатущенко Ю.В.

Рішення від 02.12.2020

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Гнатущенко Ю.В.

Ухвала від 28.04.2020

Цивільне

Рівненський районний суд Рівненської області

Гнатущенко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні