Постанова
від 17.12.2020 по справі 640/13332/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/13332/19 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача: Кузьмишиної О.М.,

суддів: Костюк Л.О., Пилипенко О.Є.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ІТ Дістрібьюшн на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 червня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ІТ Дістрібьюшн до Офісу великих платників податків Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03 квітня 2019 року №0003684406,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ІТ Дістрібьюшн (далі - позивач, апелянт, ТОВ ІТ Дістрібьюшн ) до Офісу великих платників податків Державної податкової служби (далі - відповідач, ОВВП ДПС) з вимогами про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03 квітня 2019 року №0003684406, зазначаючи, що зазначені у акті податкової перевірки податкові накладні не відносяться до взаємовідносин з контрагентами-покупцями, отже не існує порушення положень пункту 201.10 статті 10 Податкового кодексу України (далі - ПК України), а при складенні податкових накладних ТОВ ІТ Дістрібьюшн норм податкового законодавства порушено не було.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 червня 2020 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з рішенням суду, позивачем подано апеляційну скаргу, яка обґрунтована тим, що у даному випадку складання та реєстрація податкових накладних відбулося товариством як покупцем, а не продавцем послуг, при цьому пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України встановлює зобов`язання щодо строків реєстрації податкових накладних саме для продавця товарів/послуг, а не для їх покупця, а отже, вимоги статті 201 Податкового кодексу України не поширюються на складення податкових накладних позивачем, як покупцем послуг у нерезидента, оскільки зобов`язання з реєстрації податкових накладних в ЄРПН покупцем послуг у нерезидента встановлене не статтею 201, а статтею 208 Податкового кодексу України.

Окрім цього, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що 23 травня 2020 року, ще до ухвалення рішення у справі, набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей в податковому законодавстві . Згідно з пунктом 155 цього Закону підрозділ 2 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України доповнено пунктом 73, відповідно до якого штрафи за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄДРПН, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, за операціями, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість за нульовою ставкою, операціями, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю), а також податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу 11 пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, нараховані платникам податків протягом періоду з 01 січня 2017 року до 31 грудня 2019 року, грошові зобов`язання за якими неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов`язання за ними не сплачено) станом на дату набрання чинності зазначеним Законом застосовуються в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року, після усунення апелянтом недоліків апеляційної скарги згідно ухвали Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2020 року, відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю ІТ Дістрібьюшн , встановлено строк для подання відзиву на апеляційну скаргу та заперечень проти поданих заяв та клопотань. Іншою ухвалою від 06 жовтня 2020 року призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження з 06 листопада 2020 року.

Від ОВПП ДПС відзиву на апеляційну скаргу не надходило, що не перешкоджає розгляду справи.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 грудня 2020 року продовжено строк розгляду справи за позовом ТОВ ІТ Дістрібьюшн до Офісу великих платників податків Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03 квітня 2019 року №0003684406 на строк, достатній для всебічного та повного розгляду справи.

Відповідно до частини першої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши матеріали апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог ТОВ ІТ Дістрібьюшн , суд першої інстанції виходив з тих обставин, що Головним державним ревізором-інспектором відділу податкового супроводження підприємств зв`язку та інформаційно-комунікаційного забезпечення управління податкового супроводження підприємств невиробничої сфери Денісовим С .О. Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю ІТ Дістрібьюшн , за результатами якої складено акт від 18.03.2019 № 855/28-10-44-06/38887145.

У висновках вказаного акту встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

№ 808 від 01.08.2018 на суму 38800,07 грн., податковий номер покупця 100000000000 , дата реєстрації: 16.10.2018, днів затримки - 46;

№ 247 від 08.01.2017 на суму 11500,44 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 02.02.2017, днів затримки - 2;

№ 246 від 12.01.2017 на суму 44290,39 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 02.02.2017, днів затримки - 2;

№ 242 від 13.01.2017 на суму 11174,8 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 02.02.2017, днів затримки - 2;

№ 323 від 01.03.2017 на суму 146,68 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 10.04.2017, днів затримки - 10;

№ 310 від 14.03.2017 на суму 7187,84 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 06.04.2017, днів затримки - 6;

№ 307 від 01.03.2017 на суму 203,08 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 06.04.2017, днів затримки - 6;

№ 262 від 08.03.2017 на суму 60453,12 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 03.04.2017, днів затримки - 3;

№ 293 від 14.03.2017 на суму 2592,64 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 04.04.2017, днів затримки - 4;

№ 322 від 10.04.2017 на суму 345,05 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 12.05.2017, днів затримки - 12;

№ 311 від 14.04.2017 на суму 35329,17 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 11.05.2017, днів затримки - 11;

№ 309 від 15.04.2017 на суму 117856,35 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 11.05.2017, днів затримки - 11;

№ 310 від 12.04.2017 на суму 8155,92 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 11.05.2017, днів затримки - 11;

№ 328 від 04.04.2017 на суму 2441,46 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 12.05.2017, днів затримки - 12;

№ 1461 від 17.10.2017 на суму 144035,93 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 16.11.2017, днів затримки - 1;

№ 1401 від 01.12.2017 на суму 211931,9 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 18.01.2018, днів затримки - 18;

№ 365 від 15.11.2018 на суму 41608,78 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 06.12.2018, днів затримки - 6;

№ 1108 від 21.122018 на суму 298,1 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 16.01.2019, днів затримки - 1;

№ 725 від 30.06.2018 на суму 1294,31 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 16.07.2018, днів затримки - 1;

№ 810 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 813 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 797 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 789 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 808 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 804 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 814 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 799 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 812 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 803 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 487 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 809 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 794 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 802 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 800 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 790 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 801 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 805 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 807 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 806 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 792 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 791 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 816 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 798 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 788 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 796 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 793 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 815 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 811 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 795 від 30.07.2018 на суму 1177,51 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 17.08.2018, днів затримки - 2;

№ 817 від 27.07.2018 на суму 1378,89 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 13.09.2018, днів затримки - 29;

№ 616 від 06.02.2019 на суму 7689,02 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 13.03.2019, днів затримки - 13;

№ 259 від 31.01.2019 на суму 33370,36 грн., податковий номер покупця 500000000000 , дата реєстрації: 18.02.2019, днів затримки - 3;

№ 245 від 31.01.2017 на суму 32924,22 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.02.2017, днів затримки - 2;

№ 1403 від 31.12.2017 на суму 9953,72 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 309 від 28.02.2017 на суму 101060,24 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.03.2017, днів затримки - 2;

№ 310 від 28.02.2017 на суму 18713,02 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 20.03.2017, днів затримки - 5;

№ 340 від 31.03.2017 на суму 44902,79 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.04.2017, днів затримки - 4;

№ 1404 від 31.12.2017 на суму 35437,82 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 1405 від 31.12.2017 на суму 15724,49 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 339 від 30.04.2017 на суму 18149,34 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.05.2017, днів затримки - 1;

№ 1406 від 31.12.2017 на суму 6364,32 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 398 від 31.05.2017 на суму 47998,57 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.06.2017, днів затримки - 1;

№ 1408 від 31.12.2017 на суму 11654,82 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 571 від 31.07.2017 на суму 21198,22 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.08.2017, днів затримки - 1;

№ 1409 від 31.12.2017 на суму 7433,46 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 786 від 30.09.2017 на суму 34893,56 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.10.2017, днів затримки - 2;

№ 1493 від 31.10.2017 на суму 71549,56 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.11.2017, днів затримки - 1;

№ 849 від 30.11.2017 на суму 43632,9 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.12.2017, днів затримки - 4;

№ 1413 від 31.12.2017 на суму 15217,07 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 1402 від 31.12.2017 на суму 69834,37 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.01.2018, днів затримки - 2;

№ 1414 від 31.12.2017 на суму 24488,12 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.01.2018, днів затримки - 4;

№ 706 від 31.10.2018 на суму 101061 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.11.2018, днів затримки - 4;

№ 824 від 30.11.2018 на суму 201329,14 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.12.2018, днів затримки - 2;

№ 1109 від 31.12.2018 на суму 104907,4 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.01.2019, днів затримки - 1;

№ 620 від 31.01.2018 на суму 50308,33 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 19.02.2018, днів затримки - 4;

№ 708 від 28.02.2018 на суму 23718 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.03.2018, днів затримки - 1;

№ 724 від 31.03.2018 на суму 32698,27 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.04.2018, днів затримки - 2;

№ 917 від 30.04.2018 на суму 49706,26 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.05.2018, днів затримки - 1;

№ 786 від 31.07.2018 на суму 44866,6 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.08.2018, днів затримки - 1;

№ 807 від 31.08.2018 на суму 14833,46 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 17.09.2018, днів затримки - 2;

№ 900 від 30.09.2018 на суму 45013,34 грн., податковий номер покупця 600000000000 , дата реєстрації: 16.10.2018, днів затримки - 1.

Не погодившись з висновками, викладеними в акті, позивач скористався правом адміністративного оскарження та подав заперечення вих. № Х549 від 25.03.2019, за результатами розгляду яких відповідачем надано висновок про розгляд заперечень від 29.03.2019 № 16086/10/28-10-44-06-26 про відповідність акту про проведення перевірки від 18.03.2019 № 855/28-10-44-06/38887145 вимогам податкового законодавства та про залишення заперечення без задоволення.

Надалі, на підставі акту перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 03 квітня 2019 року № 003684406, яким застосовано штрафні санкції у розмірі 10% на суму 186487,09 грн., у розмірі 20% на суму 42662,16 грн., у розмірі 30% на суму 11640,02 грн. Загальна сума штрафних санкцій становила 240789,27 грн.

Рішенням ДФС України від 13.06.2019 № 27245/6/99-99-11-06-01-25 за результатами розгляду скарги позивача на податкове повідомлення-рішення від 03.04.2019 № 003684406 скаргу залишено без задоволення, а зазначене податкове повідомлення-рішення - без змін.

Аналізуючи підстави, згідно яких суд першої інстанції дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, колегія суддів зазначає, що відповідно до пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну (далі - ПН), зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

ПН, які не надаються покупцю, а також ПН, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.

Датою та часом надання ПНРК в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така ПН вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Реєстрація ПНРК до ПН у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків : для ПНРК до ПН, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для ПНРК до ПН, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до ПН, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до ПН отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Позивач як в адміністративному позові, так і в апеляційній скарзі не заперечує обставин несвоєчасної реєстрації податкових накладних, проте, вважає, що податкові накладні складені відповідно до вимог податкового законодавства.

Зокрема, стосовно операцій з отримання програмного забезпечення від нерезидентів (тип - 500000000000 ) самостійно вказав, що керуючись п. 208.2 ст. 208 ПК України ТОВ ІТ Дістрібьюшн , як отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташовано на митній території України, нарахувало податок за основною ставкою податку на базу оподаткування, визначену згідно з п. 190.2 статті 190 ПУ України, та склало відповідні податкові накладні.

Щодо податкових накладних з операцій, які звільнені на переконання позивача від сплати ПДВ, (тип - 600000000000 ) зазначено, що останні складені згідно п. 199.1 ст. 199 ПК України.

Водночас, пунктом п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції застосовуються за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації всіх ПНРК до таких ПН в ЄРПН. Винятком є виключно порушення термінів реєстрації ПН, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Відповідно до п. 199.1. ст. 199 ПК України, у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

Між тим, відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналіз наведеної норми свідчить, що у разі, коли законодавець виокремлює податкові накладні, які не надаються покупцю, та податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, ним застосовується слово а також , разом з тим, п. 120-1.1 статті 120-1 ПК України містить інші правові норми.

Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Вказана правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17 та від 11.12.2018 у справі № 807/68/18.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позивачем не виконано вимог пункту120-1.1 ст.120-1 ПК України, стосовно наявності двох обов`язкових складових, зокрема, що податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Отже, відповідачем правомірно застосовано до позивача штраф за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 ПК України, для реєстрації податкових накладних, перелік яких наведено в додатку до акта перевірки від 18.03.2019 № 855/28-10-44-06/38887145.

Колегія суддів зазначає також, що пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України відсилає до статті 201 Кодексу виключно в частині визначення граничних строків, порушення яких тягне за собою відповідальність, а не визначення видів податкових накладних, порушення строків реєстрації яких не тягнуть за собою відповідальності. Зазначений пункт Кодексу розрізняє податкові накладні, які не надаються покупцю, та податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, як різні категорії податкових накладних, які повинні реєструватися в ЄРПН, проте не зумовлює застосування інших норм Податкового кодексу України без урахування мети їх запровадження.

Отже, доводи позивача стосовно того, що пункт 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України повинен застосовуватися з урахуванням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України і, як наслідок, звільняти від відповідальності за порушення строків реєстрації стосуються лише трьох видів (категорій) податкових накладних, є безпідставними.

Окрім того, колегія суддів відхиляє доводи апелянта про те, що судом першої інстанції не враховано тих обставин, що 23 травня 2020 року, тобто ще до ухвалення рішення у справі, набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей в податковому законодавстві , про положення якого вже зазначалося вище. Апелянт вважає, що відповідно до вказаних змін в законодавстві контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку має здійснити перерахунок суми штрафу і надіслати такому платнику нове податкове повідомлення-рішення, а попереднє вважати скасованим.

Разом з тим, такі твердження позивача не наведені в адміністративному позові як підстава для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 03 квітня 2019 року, не розглядалися судом першої інстанції, не входили до предмету позову, упродовж розгляду справи позивачем не подавалося заяв про зміну підстав позову, будь-яких доповнень до обґрунтувань адміністративного позову.

Окрім того, позивачем не доведено тих обставин, що з даного питання він звертався до контролюючого органу та отримував будь-які рішення за результатами розгляду. Отже, наведені позивачем доводи в зазначеній частині можуть складати предмет іншого позову.

Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За встановлених обставин, колегія суддів не вбачає процесуальних порушень з боку суду першої інстанції, на які посилається відповідач, а саме на неповне з`ясування обставин справи та не дослідження важливих для справи доказів.

Також колегія суддів не вбачає порушень норм матеріального права під час ухвалення рішення, та вважає, що судом першої інстанції вірно застосовано норми матеріального права до спірних правовідносин.

Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 312, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю ІТ Дістрібьюшн залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 травня 2020 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач О.М. Кузьмишина

Судді Л.О. Костюк

О.Є. Пилипенко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено18.12.2020
Номер документу93594079
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/13332/19

Постанова від 17.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 14.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Рішення від 26.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Постанова від 29.07.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Єфіменко Н. В.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні