Постанова
від 16.12.2020 по справі 606/2325/20
ТЕРЕБОВЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 606/2325/20

Рішення

і м е н е м У к р а ї н и

16 грудня 2020 року м. Теребовля

Теребовлянський районний суд Тернопільської області в складі:

головуючого судді Малярчука В.В.

з участю секретаря судового засідання Зіньковської Н.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Теребовля справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління національної поліції в Тернопільській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення серії БАБ №233643 від 25.10.2020 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся із позовом до Головного управління національної поліції в Тернопільській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення серії БАБ №233643 від 25.10.2020 року, в якому просив визнати незаконною та скасувати постанову у справі про адміністративне правопорушення серії БАБ №233643 від 25.10.2020 року, якою позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 6 ст. 121 КУпАП та накладено стягнення у виді 170 грн. штрафу, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 25 жовтня 2020 року, помічником чергового СРПП № 2 Підгаєцького відділення поліції Бережанського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Тернопільській області, старшим сержантом поліції, Фецаком Миколою Миколайовичем, стосовно ОСОБА_1 було винесено постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі: серії БАБ № 233643 . Відповідно до даної постанови, 25.10.2020 року водій, нібито керував транспортним засобом у якого у темну пору доби не був освітлений задній номерний знак, чим порушив п. п. 2.9. в ПДР України, чим скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 6 ст. 121 Кодексу України адміністративні правопорушення. У зв`язку цим ОСОБА_1 відповідно до ст. 33, 284 та ч. 6 ст. 121 КУАП було притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено штраф у розмірі 170 гривень . Позивач вважає постанову протиправною, оскільки постанову винесено без врахування всіх обставин, не взято до уваги пояснень позивача, розгляд справи проведено необ`єктивно і неповно, а тому постанова підлягає скасуванню, а дії працівників поліції є протиправними.

Позивач позовні вимоги просив задоволити.

Відповідач будучи належними чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи в судове засідання не з`явився, будь-яких клопотань чи заперечень не надав.

Судом встановлено наступні обставини:

Постановою серії БАБ № 233643 від 25.10.2020 року ОСОБА_1 притягнутий до адміністративної відповідальності за 6 ст. 121 КУпАП за порушення ПДР України , оскільки він 25 жовтня 2020 року керував транспортним засобом марки ВАЗ 2101 н.з. НОМЕР_1 , в темну пору доби, у якого не був освітлений задній номерний знак, чим порушив п. 2.9 в ПДР України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно із ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно з ст. 245 КУпАП, завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності із законом. Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується не всебічному, повному і об`єктивному дослідженні усіх обставин справи у їх сукупності.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, в тому числі які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а також іншими документами.

Пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного суду України від 23 грудня 2005 року №14 Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті встановлено, що зміст постанови повинен відповідати вимогам, встановленим статтями 283, 284 КУпАП. В ній, зокрема, необхідно зазначити докази, на яких базується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення.

Застосування адміністративного стягнення до особи за відсутності будь-яких доказів її протиправної дії чи бездіяльності не відповідатиме принципу верховенства права і міститиме ознаки свавільного застосування адміністративних повноважень. Така позиція суду ґрунтується також на правових висновках, які зробив Конституційний Суд України у своєму рішенні у справі №23-рп/2010 від 22 грудня 2010 року.

Відповідно до ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, у справах з приводу оскарження актів індивідуальної дії, складених суб`єктами владних повноважень, обов`язок по доведенню правомірності їх складання, покладається саме на зазначених осіб.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що жодних належних та допустимих доказів, передбачених ст.251 КУпАП, відповідачем в підтвердження існування підстав для притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч.6 ст. 121 КУпАП не надано.

У адміністративних справах про оскарженні постанови у справі про адміністративні правопорушення, адміністративним судом перевіряється правомірність рішень та дій суб`єкта владних повноважень, яким було здійснено притягнення особи до адміністративної відповідальності та приймається відповідне рішення щодо правомірності чи протиправності таких дій і наявності правових підстав для скасування вказаного рішення.

При таких обставинах, суд дійшов висновку, що оскаржувана постанова серії БАБ №233643 від 25 жовтня 2020 року про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч.6 ст. 121 КУпАП підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 2 , 6 , 8 , 11 , 18 , 70 , 71 , 86 , 138 , 160 , 161 , 163 , 171-2 КАС України , суд

УХВАЛИВ:

Позов задоволити.

Визнати протиправною та скасувати постанову серії БАБ №233643 від 25 жовтня 2020 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, якою застосовано до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 170 грн.,справу про адміністративне правопорушення провадженням закрити.

Стягнути в користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління національної поліції в Тернопільській області суму судового збору, сплаченого позивачем при зверненні із адміністративним позовом в суд, що становить 420 (чотириста двадцять) грн. 40 (сорок) коп.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів після її проголошення або в порядку ч. 2 ст.186 КАС України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Головуючий В.В.Малярчук

СудТеребовлянський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено18.12.2020
Номер документу93612494
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —606/2325/20

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Постанова від 16.12.2020

Адміністративне

Теребовлянський районний суд Тернопільської області

Малярчук В. В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Теребовлянський районний суд Тернопільської області

Малярчук В. В.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Теребовлянський районний суд Тернопільської області

Малярчук В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні