Ухвала
від 10.12.2020 по справі 335/11359/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/11359/19 1-кс/335/5113/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2020 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваної ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі м. Запоріжжя клопотання прокурора відділу Запорізької обласної прокуратури ОСОБА_3 про продовження строку дії обов`язків, під час дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у кримінальному провадженні № 12019080040001781 від 29.05.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.2 ст. 364, ч.1 ст. 365-2, ч.3 ст. 365-2 КК України відносно:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Запоріжжя, українки, громадянки України, яка має вищу освіту, провідного експерта оцінювача ТОВ «Оціночна консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс», зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої ,-

підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.365-2 КК України-

ВСТАНОВИВ:

До Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя звернувся прокурор з клопотанням про продовження строку дії обов`язків, під час дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у кримінальному провадженні № 12019080040001781 від 29.05.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.2 ст. 364, ч.1 ст. 365-2, ч.3 ст. 365-2 КК України відносно ОСОБА_5 .

Із клопотання та доданих до нього документів вбачається, що пунктом «а» ч. 1 ст. 12 Земельного Кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.

Відповідно до ч. 1 ст. 127 ЗК України органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст. 128 ЗК України продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 128 ЗК України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

До заяви (клопотання) додаються:

а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);

б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

Згідно з ч.3 ст.128 ЗК України орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

Відповідно до ч. 6 ст.128 ЗК України рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Згідно з ч. 8 ст.128 ЗК України ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб`єктами господарювання, які є суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що не може бути більшим ніж 20 відсотків вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки.

Сума авансового внеску зараховується до ціни продажу земельної ділянки. У разі відмови покупця від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки сума авансового внеску не повертається.

Відповідно до ч.11 ст. 128 ЗК України кошти, отримані від продажу земельних ділянок державної або комунальної власності, зараховуються органами державної влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування відповідно до державного та/або місцевих бюджетів у порядку, визначеному законом.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про оцінку земель» експертна грошова оцінка земельних ділянок - результат визначення вартості земельної ділянки та пов`язаних з нею прав оцінювачем (експертом з питань оцінки земельної ділянки) із застосуванням сукупності підходів, методів та оціночних процедур, що забезпечують збір та аналіз даних, проведення розрахунків і оформлення результатів у вигляді звіту.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оцінку земель» правове регулювання оцінки земель здійснюється відповідно до Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", цього Закону, законів України, інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.

Згідно із ст. 5 Закону України «Про оцінку земель» експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об`єкта оцінки.

Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про оцінку земель» суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є:

юридичні особи - суб`єкти господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, що мають у своєму складі оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок та які зареєстровані у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників;

фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які отримали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок та ліцензію на виконання землеоціночних робіт у встановленому законом порядку;

юридичні особи - суб`єкти господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, що мають у своєму складі сертифікованих інженерів-землевпорядників.

Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про оцінку земель»діяльність у сфері оцінки земель включає:

реєстрацію у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-землевпорядників;

Згідно зі ст. 13 ЗУ «Про оцінку земель»експертна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:

- відчуження та страхування земельних ділянок, що належать до державної або комунальної власності, крім випадку, передбаченого абзацом сьомим частини першої цієї статті;

Відповідно до ст. 15 ЗУ «Про оцінку земель»підставами для проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є договір, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом, а також рішення суду.

Згідно зі ст. 19 ЗУ «Про оцінку земель»експертна грошова оцінка земельних ділянок проводиться суб`єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до вимог цього Закону,Закону України"Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні", а також інших нормативно-правових актів та державних стандартів, норм і правил.

Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про оцінку земель»за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Згідно зі ст. 27 ЗУ «Про оцінку земель» суб`єкти оціночної діяльності у сфері оцінки земель несуть відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері оцінки земель відповідно до закону.

Відповідно дост.4ЗУ «Прооцінку майна,майнових правта професійнуоціночну діяльністьв Україні» професійна оціночна діяльність (далі - оціночна діяльність) - діяльність оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності, визнаних такими відповідно до положень цього Закону, яка полягає в організаційному, методичному та практичному забезпеченні проведення оцінки майна, розгляді та підготовці висновків щодо вартості майна.

Згідно зіст.6ЗУ «Прооцінку майна,майнових правта професійнуоціночну діяльністьв Україні» оцінювачами можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які склали кваліфікаційний іспит та одержали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до вимог цього Закону.

Оцінювачу забороняється використовувати свої повноваження з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття обіцянки чи пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб.

Відповідно до ст. 9 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень (національних стандартів) і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України.

Відповідно до ст. 12 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності.

Вимоги до змісту звіту про оцінку майна, порядку його оформлення та рецензування встановлюються положеннями (національними стандартами) оцінки майна. Зміст звіту про оцінку майна повинен містити розділи, що розкривають зміст проведених процедур та використаної нормативно-правової бази з оцінки майна.

Зміст, форма, порядок складання, затвердження та строк дії акта оцінки майна встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно зіст.17ЗУ «Прооцінку майна,майнових правта професійнуоціночну діяльністьв Україні» Фонд державного майна України веде Державний реєстр оцінювачів, які отримали кваліфікаційне свідоцтво.

Відповідно до ст. 18 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» сертифікат суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання (далі - сертифікат) є документом, що засвідчує право суб`єкта оціночної діяльності на внесення його до Державного реєстру суб`єктів оціночної діяльності, які здійснюють оціночну діяльність у формі практичної діяльності з оцінки майна та які визнані суб`єктами оціночної діяльності за напрямами оцінки майна, що в ньому зазначені.

Згідно зі ст. 31 ЗУ «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності зобов`язані:

- дотримуватися під час здійснення оціночної діяльності вимог цього Закону та нормативно-правових актів з оцінки майна;

- забезпечувати об`єктивність оцінки майна, повідомляти замовника про неможливість проведення об`єктивної оцінки у зв`язку з виникненням обставин, які цьому перешкоджають;

Відповідно до ст. 32«Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності несуть відповідальність за порушення вимог цього Закону в порядку, встановленому законами. Оцінювачі та суб`єкти оціночної діяльності - суб`єкти господарювання несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору, зокрема за недостовірність чи необ`єктивність оцінки майна, відповідно до умов договору та закону.

21.10.1998 ОСОБА_5 призначена на посаду провідного експерта - оцінювача ТОВ «Оціночно-консалтінгова фірма «Бізнес-Експерт-Сервіс» ЄДРПОУ 30105722.

04.05.2005 ОСОБА_5 отримала свідоцтво №2738 про включення інформації про оцінювача до Державного реєстру оцінювачів Фонду державного майна України.

04.03.2006 року ОСОБА_5 успішно склала кваліфікаційний іспит (рішення екзаменаційної комісії від «04» березня 2006 року №4), засвідчив достатній фаховий рівень підготовки оцінювача за програмою базової підготовки з експертної грошової оцінки земельних ділянок та отримала кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок Серія ЦХ №00135 від 04.03.2006.

Таким чином ОСОБА_5 , здійснювала професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг з оцінки земельних ділянок.

23.05.2017 року, ТОВ «Астра Капітал Груп» в особі генерального директора ОСОБА_6 звернулось до Запорізької міської ради із клопотанням/заявою з проханням надати дозвіл на продаж (шляхом викупу) без розстрочення платежу земельної ділянки площею 0,3103 га для розташування офісного центру по вул. Перемоги, 35а та прийняття рішення про проведення експертної грошової оцінки.

21.06.2017 Запорізькою міською радою прийнято рішення №61\59 «Про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки по вул. Перемоги, 35а ТОВ «Астра Капітал Груп» для розташування офісного центру».

Відповідно до рішення №61\59 від 21.06.2017 року Запорізька міська рада вирішила після укладання договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки замовити проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3103 га по вул. Перемоги, 35а, з метою її подальшого продажу ТОВ «Астра Капітал Груп» для розташування офісного центру.

27.07.2017 між Запорізькою міською радою в особі міського голови ОСОБА_7 (замовник), ТОВ «Оціночно-консалтінгова фірма «Бізнес-Експерт-Сервіс» в особі директора ОСОБА_8 (виконавець) та ТОВ «Астра Капітал Груп» в особі генерального директора ОСОБА_6 (платник) був укладений договір №1/17-034 про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.

Відповідно до п.1.1. вказаного договору Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання по виконанню робіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,3103га кадастровий номер 2310100000:05:004:0114, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35-а.

Згідно з п.3.2.1 договору виконавець зобов`язаний виконати оцінку станом на 01.07.2017.

Відповідно до п.3.2.2. договору у термін, визначений цим Договором, надати Замовнику звіт про оцінку, виконаний згідно діючого законодавства.

Відповідно до статей 9, 31 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» ОСОБА_5 була зобов`язана дотримуватися під час здійснення оціночної діяльності вимог цього Закону та нормативно-правових актів з оцінки майна, забезпечувати об`єктивність оцінки майна, повідомляти замовника про неможливість проведення об`єктивної оцінки у зв`язку з виникненням обставин, які цьому перешкоджають, у тому числі за відсутності всіх необхідних для цього вихідних даних та документів.

22.08.2017 року, у невстановлений в ході досудового розслідування час, оцінювач ОСОБА_5 , перебуваючи за місцем реєстрації ТОВ «Оціночно-консалтінгова фірма «Бізнес-Експерт-Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя,бул. Центральний, 21, в порушення зазначених вище вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та Закону України «Про оцінку земель», зловживаючи своїми службовими повноваженнями, діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди склала звіт про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114 площею 0,3103 га розташованої за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35а, який відповідно до вимог п.67 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна та майнових прав» не відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, є неякісним та не професійним і не може бути використаним.

Зокрема, відповідно до рецензії на звіт про експертну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, складеною 22.05.2020 ГО «Всеукраїнська спілка оцінювачів землі» встановлені наступні порушення:

після детального дослідження ринку та об`єктів порівняння, що приймають участь в розрахунку, було виявлено, що в Звіті відсутні підтверджувальні документи - посилання або викопіровки з рішень місцевої ради про продаж об`єктів порівняння, що використовуються за методом зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок.

в Звіті відсутній аналіз цінового діапазону пропозицій-продажу земельних ділянок на відкритому ринку. Розрахунок базується на даних первинного продажу (приватизації) земельних ділянок, що не підтверджений даними вторинного ринку. В розділі 4.1.2. Звіту «Аналіз ринкової ситуації» вказано, що «у Запоріжжі вкрай обмежений первинний ринок продажу ділянок комерційного призначення та майже зовсім відсутній вторинний ринок». За даними компанії «УВЕКОН» динаміка середніх цін на земельні ділянки м. Запоріжжя (усереднена, різного функціонального призначення) наступна.

Отже, зібраних в звіті даних недостатньо для того, щоб зробити висновок відносно вартості об`єкту оцінки.

розрахунок базується на даних первинного продажу - приватизації земельних ділянок комунальної власності, що не підтверджений даними вторинного ринку. На сьогоднішній день на вторинному ринку нерухомості присутні пропозиції продажу земельних ділянок комерційного призначення в центральному районі м. Запоріжжя, що дозволяє провести розрахунок за підходом зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок. Дані ринку нерухомості за 2017 рік сьогодні в джерелах масової інформації недоступні.

в додатках до Звіту відсутні підтверджувальні документи - посилання або викопіровки з рішень місцевої ради про продаж об`єктів порівняння - земельних ділянок, що використовуються за методом зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок.

для розрахунку Оцінювачами в якості об`єктів порівняння обрано п`ять земельних ділянок комунальної власності, які були реалізовані протягом 2015 року - з 04.2015 р. по 09.2015 р. на первинному ринку, тоді як дата оцінки в Звіті 01.07.2017 р. За два роки ринок нерухомості міг зазнати істотних змін, що не було проаналізовано в Звіті. За поправку на дату оцінки при проведенні коригувань було обрано індекси інфляції - індекс споживчих цін, які не відображають стан ринку нерухомості.

об`єкт оцінки розташований в одному з центральних районів міста, що має один з найвищих зональних коефіцієнтів Км2 - 3,8. Об`єкти порівняння № 2 та №3 мають значно менші зональні коефіцієнти, тобто розташовані в менш інвестиційно привабливих районах міста. Різниця між одержаним результатом вартості об`єкта оцінки та цін даних об`єктів порівняння в 2 рази свідчить про те, що дані об`єкти не є подібними.

вартість земельної ділянки за методом витрат на земельні поліпшення економічним методом повинна визначатись як різниця між очікуваним доходом від продажу поліпшеної ділянки та витратами на земельні поліпшення.

Оцінювачем при виборі об`єктів порівняння та розрахунку не враховано наступне:

- по-перше, при описі об`єкта порівняння - земельної ділянки з поліпшенням, не зазначено правовий статус земельних ділянок, на яких знаходяться об`єкти нерухомості - земельні ділянки можуть бути як у власності, так і в оренді, що потребує відповідних коригувань;

- по-друге, при розрахунку не проведено коригування на величину площ земельних ділянок об`єктів порівнянь - площа земельної ділянки об`єкту № 2 менше площі об`єкту оцінки в 1,8 рази; площа об`єкту порівняння № 5 менше площі об`єкта оцінки в 6 разів;

- по-третє, об`єкт порівняння № 2 є не житлове приміщення, яке не має окремої земельної ділянки і не може бути об`єктом порівняння при розрахунку за даним підходом; в об`єкті № 4 не зазначена площа земельної ділянки.

фізичний знос нерухомості (поліпшень) земельної ділянки визначений оцінювачем на рівні 10%, тоді як об`єкти нерухомості - 1964 року побудови з проведеним капітальним ремонтом в 2009 році і фізичний знос їх основних конструктивних елементів може становити значно більше.

при розрахунку витрат на земельні поліпшення Оцінювачем не врахований прибуток Забудовника (підприємницький прибуток) та витрати на пайову участь в розвитку інфраструктури міста.

Достовірно знаючи про неповноту інформації або відсутності її взагалі у звіті про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114 площею 0,3103 га розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , ОСОБА_5 не зазначила про негативний вплив цього фактору на результати оцінки. Під час проведення оцінки не зібрала та не проаналізувала всі істотні відомості про об`єкт оцінки.

22.08.2017, у невстановлений в ході досудового розслідування час, оцінювач ОСОБА_5 , перебуваючи за місцем реєстрації ТОВ «Оціночно-консалтінгова фірма «Бізнес-Експерт-Сервіс» за адресою: м. Запоріжжя, бул. Центральний, 21, в порушення зазначених вище вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та Закону України «Про оцінку земель», зловживаючи своїми службовими повноваженнями, діючи умисно, з метою отримання неправомірної вигоди, склала звіт про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114 площею 0,3103 га розташованої за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35а, згідно з яким ринкова вартість вказаної земельної ділянки станом на 01.07.2017 року без урахування ПДВ складає 872050 (вісімсот сімдесят дві тисячі п`ятдесят) гривень.

02.11.2017 року, на підставі вказаного звіту про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114 площею 0,3103 га розташованої за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35а між Запорізькою міською радою в особі міського голови ОСОБА_7 та ТОВ «Астра Капітал груп» в особі генерального директора ОСОБА_6 укладено договір купівлі продажу зазначеної земельної ділянки, згідно з яким Запорізька міська рада продала та передала у власність ТОВ «Астра Капітал груп» земельну ділянку із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114 площею 0,3103 га розташовану за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35а.

На підставі вказаного договору ТОВ «Астра Капітал груп» 10.08.2017 року на рахунок Запорізької міської ради №31519941700007 відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України у Вознесенівському районі м. Запоріжжя перерахувало грошові кошти в сумі 401844,71 гривень.

Крім того, 02.11.2017 року ТОВ «Астра Капітал груп» на рахунок Запорізької міської ради №31519941700007 відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України у Вознесенівському районі м. Запоріжжя перерахувало грошові кошти в сумі 470205,29 гривень.

Відповідно до висновку комплексної судової оціночно земельної та економічної експертизи №870/871-19 від 30.01.2020 ринкова вартість земельної ділянки із кадастровим номером №2310100000:05:004:0114, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35а, площею 0,3103 га станом на 01.07.2017 складала (з округленням) 6031177, 00 грн. Різниця між ринковою вартістю земельної ділянки із кадастровим №2310100000:05:004:0114, що розташована за адресою: м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 35а, площею 0,3103 га, визначеною за результатами оціночно-земельної експертизи та вартістю сплаченою ТОВ «Астра Капітал Груп» згідно договору купівлі продажу від 02.11.2017 складає 5159127,00 грн.

Відповідно до висновку за результатами проведення судової оціночно-земельної експертизи №931-20 від 13.07.2020 звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки із кадастровим номером №2310100000:05:004:0114, площею 0,3103 га (3103м2), що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , виконаний станом на 01.07.2017 оцінювачами ОСОБА_5 та ОСОБА_8 в складі суб`єкта оціночної діяльності ТОВ «Оціночно-консалтінгова фірма «Бізнес-Експерт-Сервіс», не відповідає вимогам нормативно правовим актам України з оцінки майна, відповідно до вимог п.67 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440 класифікується як звіт, що не відповідає вимогам нормативно правових актів з оцінки майна, є неякісним та непрофесійним і не може бути використаний.

Внаслідок зловживання оцінювачем ОСОБА_5 своїми повноваженнями під час складання звіту про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114 площею 0,3103 га розташованої за адресою: АДРЕСА_2 було занижено вартість вказаної земельної ділянки на суму 5159127,00 грн.,що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, чим спричинено тяжкі наслідки громадським інтересам.

Своїми умисними діями ОСОБА_5 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 365-2 КК України, а саме: зловживання своїми повноваженнями оцінювачем, який не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, з метою отримання неправомірної вигоди, якщо це спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом громадським інтересам.

14.08.2020 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 365-2 КК України.

28.08.2020 року Орджонікідзевським районим судом м. Запоріжжя підозрюваній ОСОБА_5 було обрано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, з покладенням на неї обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, а саме:- прибувати за викликом до слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання, строком на 2 місяці.

12.10.2020 року Орджонікідзевським районним судом м. Запоріжжя продовжено строк дії обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України покладених на підозрювану ОСОБА_5 .

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні нею вищевказаного кримінального правопорушення підтверджується зібраними в ході досудового розслідування доказами, в тому числі: рецензією на звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки із кадастровим номером 2310100000:05:004:0114, складеною 22.05.2020 ГО «Всеукраїнська спілка оцінювачів землі»; висновком комплексної судової оціночно земельної та економічної експертизи №870/871-19 від 30.01.2020; висновком судової оціночно-земельної експертизи №931-20 від 13.07.2020; іншими матеріалами кримінального провадження.

Досудове розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про обрання запобіжного заходу (продовження строку дії обов`язків) з покладенням на підозрюваного обов`язків завершити не виявляється можливим, у зв`язку з великим обсягом та специфікою процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування.

Підставою для продовження строку досудового розслідування є об`єктивна необхідність у долученні до матеріалів кримінального провадження всіх матеріалів отриманих за результатами проведення НСРД, долучення висновків судових експертиз та проведення інших слідчих (розшукових) дій.

Разом з тим, під час досудового розслідування встановлено, що ризики, передбачені ст. 177 КПК України, які були враховані слідчим суддею під час обрання 28.08.2020 року відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу з покладенням обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, не зменшились, не змінились та існують на тепер ішній час.

Так, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, передбаченого

ч. 3 ст. 365-2 КК України, за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна або без такої. Усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого ним злочину, з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, усвідомлюючи невідворотність покарання за його вчинення, є ризик того, що підозрювана ОСОБА_5 буде переховуватись від органів досудового розслідування та суду.

Крім того, на даний час ОСОБА_5 займає посаду провідного експерта-оцінювача ТОВ «Оціночна консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс» та підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, з використанням свого становища. Таким чином, ОСОБА_5 обізнана про способи маскування злочинної діяльності, повне коло осіб, залучених до злочинної схеми, місце знаходження документів та вільний доступ до них, що викривають факти, які підтверджують її причетність та причетність інших осіб до злочинної діяльності, і, являючись працівником вказаного товариства та маючи авторитет і вплив на його співробітників, може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні, зокрема на тих, які являються працівниками ТОВ «Оціночна консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс», а також та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Таким чином, враховуючи становище ОСОБА_5 та можливу наявність у неї корумпованих зв`язків, вона може незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. Також, може продовжити злочинну діяльність, знищити, сховати або спотворити речі, документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

Окрім вказаного, на цей час у вказаному кримінальному провадженні досудове слідство триває, не встановлено повного кола пособників та учасників скоєння злочину, які можуть бути причетні до вимагання неправомірної вигоди, у зв`язку із чим, ОСОБА_5 може перешкодити провадженню шляхом надання вказівок можливим пособникам з метою приховання предметів та документів, що мають значення для досудового слідства.

Також, ОСОБА_5 може перешкоджати кримінальному провадженню шляхом умисної неявки за викликами слідчого або іншим чином.

Враховуючи викладене, досудове слідство доходить до висновку, що усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення і наступного покарання, підозрювана ОСОБА_5 , з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності за вчинене кримінальне правопорушення може ухилятися від явки в органи досудового слідства та/або суду, без поважних причин не з`являтись, затягувати проведення слідчих дій, що дає підстави вважати, що підозрювана буде умисно переховуватись від органів досудового розслідування, чим перешкодить встановленню істини по справі. Крім того, використовуючи вищезазначені повноваження, спробує знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення та буде незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Таким чином, згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 184 КПК України, під час проведення досудового розслідування підтверджено наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 2, 3, 4 ч. 1 ст. 177 КПК.

Відповідно до ч. 6 ст. 194 КПК України обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому ст. 199 цього Кодексу.

Беручи доуваги те,що ризики,передбачені ст.177КПК України,не зменшились,не змінилисьта існуютьв теперішнійчас,з урахуваннямвагомості наявнихдоказів обґрунтованоїпідозри ОСОБА_5 ,з метоюзабезпечення об`єктивності,всебічності розслідуванняу найкоротшийтермін, слідчийпросить продовжитина 2місяці строкдії покладенихна підозрювану ОСОБА_5 ,наступних обов`язків,передбачених ст.194КПК України: прибувати за викликом до слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання,

В судовому засіданні прокурор підтримала подане клопотання, на його задоволенні наполягала з підстав викладених в ньому.

В судовому засіданні підозрювана та її захисник проти задоволення клопотання прокурора не заперечували.

Вивчивши клопотання з доданими матеріалами, та заслухавши думку сторін, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що СУ ГУМВС України в Запорізькій області здійснює досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №12019080040001781 від 29.05.2019 року.

14.08.2020 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 365-2 КК України.

28.08.2020року Орджонікідзевськимрайонним судомм.Запоріжжя підозрюваній ОСОБА_5 було обранозапобіжний західу виглядіособистого зобов`язання,з покладеннямна неїобов`язків,передбачених ст.194КПК України,а саме: прибувати за викликом до слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання, строком на 2 місяці до 14.10.2020 року.

12.10.2020 Орджонікідзевським районим судом м. Запоріжжя продовжено строк дії обов`язків передбачених ст. 194 КПК України покладених на підозрювану ОСОБА_5 .

Досудове розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про обрання запобіжного заходу з покладенням на підозрювану обов`язків завершити не виявляється можливим, у зв`язку з великим обсягом та специфікою процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування, у зв`язку з чим ухвалою слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 10.12.2020 року строк досудового розслідування у даному кримінальному провадження продовжено до пьяти місяців до 14.01.2021 року.

Підставою для продовження строку досудового розслідування є об`єктивна необхідність у долученні до матеріалів кримінального провадження всіх матеріалів отриманих за результатами проведення НСРД, долучення висновків судових експертиз та проведення інших слідчих (розшукових) дій.

Разом з тим, під час досудового розслідування встановлено, що ризики, передбачені ст. 177 КПК України, які були враховані слідчим суддею під час обрання 28.08.2020 року відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу з покладенням обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, не зменшились, не змінились та існують на теперішній час.

Згідно з ч.6 ст. 194 КПК України, обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Метою і підставою продовження строку дії обов`язків покладених на підозрювану ОСОБА_5 є запобігання спробам переховуватись від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати документи, речові докази, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, впливу на свідків, продовження злочинної діяльності, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до переконання, що на даному етапі розслідування кримінального провадження доведено те, що встановлені під час обрання запобіжного заходу ризики на даний час не зменшилися, також викладено обґрунтовані обставини, які перешкоджають завершенню досудового розслідування, а тому підозрюваній ОСОБА_5 слід продовжити строк дії покладених обов`язків, передбачених ст.194 КПК України, у обсязі, передбаченому ухвалою слідчого судді від 28.08.2020 року в межах строку досудового розслідування до 14.01.2021 року.

Крім того, усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого ОСОБА_5 кримінального правопорушення, існує ризик, що підозрювана ОСОБА_5 може переховуватися від органів досудового розслідування й суду, знищити, сховати документи, речові докази, документи які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків, може продовжувати свою злочинну діяльність, перешкоджати встановленню істини по справі, що унеможливлює проведення відносно неї необхідних слідчих дій, тому все це дає підстави стверджувати, що скасування покладених на підозрювану ОСОБА_5 обов`язків не зможе ефективно попередити спроби підозрюваної ухилитися від органів досудового розслідування й суду, забезпечити виконання нею процесуальних обов`язків, а тому клопотання прокурора підлягає задоволенню.

Керуючись, ст.ст. 177, 178, 180, 193,194, 196, ч. 2 ст. 376 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора про продовження строку дії обов`язків, під час дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_5 задовольнити.

Продовжити строк дії обов`язків, покладених на ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.365-2 КК України, під час дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання згідно ухвали слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 28.08.2020 року, строком до 14.01.2021 року включно, а саме:

- прибувати за викликом до слідчого, прокурора, суду, залежно від стадії кримінального провадження;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання,

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.12.2020
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу93649180
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку дії обов`язків, під час дії запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання у кримінальному провадженні № 12019080040001781 від 29.05.2019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.2 ст. 364, ч.1 ст. 365-2, ч.3 ст. 365-2 КК України відносно: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Запоріжжя, українки, громадянки України, яка має вищу освіту, провідного експерта оцінювача ТОВ «Оціночна консалтингова фірма «Бізнес Експерт Сервіс», зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої ,- підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.365-2 КК України

Судовий реєстр по справі —335/11359/19

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 14.07.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 09.12.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 30.06.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 30.06.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 26.05.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 26.05.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні